کامران قدکچیان کارگردان باسابقه متذکر شد: آنها که این روزها از نظارت ساترا می‌نالند چرا در زمان انحلال موسسه رسانه‌های تصویری در دولت اعتدال حرفی نزدند؟/واقعا عجیب بود که در دوران رونق شبکه خانگی، دولت اعتدال، موسسه رسانه های تصویری را منحل کرد!/اگر آن زمان به جای انحلال، موسسه را به یک وی‌او‌دی قدرتمند تبدیل می‌کردند نه نظارت ساترا مستولی می‌شد و نه سینماگران برجسته معطل مذاکره با یکی دو پلتفرم خاص می‌ماندند!

نمایش خانگی/هونام حقانی: موسسه رسانه های تصویری، موسسه ای با بیش از دو دهه قدمت بود که تعامل خوبی با تولید کنندگان آثار سینمایی داشت و تامین بخشی از هزینه تولید این فیلمها را طبق سیاست های خودش و برمبنای خرید رایت بر عهده می گرفت و واقعا معلوم نشد چرا این موسسه در دولت اعتدال منحل شد؟

کامران قدکچیان کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون با بیان مطلب فوق اظهار داشت: موسسه رسانه های تصویری در بحث خرید حق پخش فیلمها بعد از اکران، تعامل خوبی با تهیه کنندگان و صاحبان فیلمها داشت و اتفاقا به سینماگران حرفه‌ای و باسابقه بیشتر بها میداد و برای همین هم بود که در مبارزه با قاچاق فرهنگی، بدنه سینما در کنار موسسه رسانه های تصویری بود.

کارگردان “آواز تهران” و “زخمی” تاکید کرد: واقعا عجیب بود که در دوران رونق شبکه خانگی، دولت اعتدال، موسسه رسانه های تصویری را منحل کرد!متاسفانه به بهانه چابک سازی موسسه رسانه های تصویری را منحل کردند آن هم درست در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا، اقبال به شبکه خانگی به بالاترین حد خود رسیده بود و این موسسه می‌توانست به راحتی به یک پلتفرم فراگیر و حامی بدنه سینما تبدیل شود! آن موسسه دارای تعامل با بدنه سینما را تعطیل کردند و حالا می بینیم پلتفرم هایی میدان را گرفته اند که هیچ شناخت فرهنگی ندارند و اغلب آی‌تی‌من هستند تا خبره سینما و تلویزیون و نتیجه هم اینکه در این یکی دو سال اخیر، تعامل اندکی از سوی پلتفرم ها با صاحبان آثار صورت می گیرد.

سازنده “شب های تهران” و “گردباد” با تاکید بر عدم استفاده از پتانسیل موسسه رسانه های تصویری در دولت اعتدال افزود: به هر حال در این موسسه نیروهای کار آمدی فعالیت می کردند و می توانستند با تغییر شیفت به وی‌او‌دی ادامه فعالیتشان را به صورت آنلاین ادامه بدهند و مثل یکی از این پلتفرم های این روزها فعالیت موثر داشته باشد ولی آن موسسه با پشتوانه با آن آرشیو عظیم از فیلم‌های سینمایی ایران، منحل گشت و نتیجه هم این شد که پس از مدتی نظارت بر شبکه خانگی را به ساترا واگذار کردند و حالا تازه نگران نظارت ساترا شدند.

قدکچیان خاطرنشان ساخت: آنها که این روزها از نظارت ساترا می‌نالند چرا در زمان انحلال موسسه رسانه های تصویری حرفی نزدند؟ واقعیت اینجاست که اگر آن زمان به جای انحلال، موسسه را به یک وی‌او‌دی قدرتمند تبدیل می‌کردند نه نظارت ساترا مستولی می‌شد و نه سینماگران برجسته معطل مذاکره با یکی دو پلتفرم خاص می‌ماندند!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید