نمایش، دروازه‌ای بر نوروسایکولوژی/یک گام نوین: آموزش عصب روانشناسی به کودکان و نوجوانان

نمایش خانگی: محمدرضا حقدوست؛ مدیر گروه علوم اعصاب کاربردی آکادمی کوچینگ ویموند، از برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان با رویکرد علوم اعصاب شناختی در این آکادمی دانش آموزی خبر داد.

مستر براکو که نام آن ترکیب دو واژه brain (مغز) و cognition (شناخت) است، یک عروسک با ظاهر مغز است و استعاره ای از «شناخت مغز با مغز» می باشد که این کاراکتر با هدف آموزش نمایشی مغز و علوم اعصاب به کودکان و نوجوانان توسط محمدرضا حقدوست، مشاور، نویسنده و پژوهشگر عصب‌روانشناسی طراحی شده است.
مستر براکو با حضور در میان کودکان و نوجوانان علاقه مند، آن ها را با دنیای شگفت انگیز مغز و جهان اعجاب آور علوم اعصاب آشنا می کند و همسفر آن ها می شود برای شناخت کهکشان درون جمجمه و به سوالات پر چالش دانش آموزان درباره مغز، رفتار، هیجان و … پاسخ می دهد.

کارگروه علوم اعصاب کاربردی آکادمی کوچینگ ویموند با تکیه بر جدیدترین یافته های حوزه روانشناسی،‌ مدیریت کسب و کار و علوم اعصاب شناختی ، کارگاه هایی با رویکرد آموزش مغز به کودکان برگزار می کند.

همچنین حقدوست افزود: هدف از آموزش مغز و آشنایی گروه کودک و نوجوان با علوم اعصاب این ست که آنها به دور از شبه علم و خرافات به تفکر، اراده و تصمیم گیری، هیجانات و رفتارشان نگاهی پژوهشگرانه داشته باشند و همچنین با درک ماهیت رفتار و تفکر انسان در راستای بهبود و ارتقای عملکرد مغزشان گام بردارند. همچنین آنها با درک عملکرد مغز به رفتار ها و تصمیمات و هیجانات خود نگاهی منطقی تر خواهند داشت و با درک مبانی نوروپلاستیسیتی ( انعطاف پذیری عصبی ) به مفهوم «تغییر و ارتقا» نگاهی مجسم و عینی می یابند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید