سیما تیرانداز بازیگر سریال “داوینچیز” بیان کرد: درستکاری در این زمانه هیچ ارزشی ندارد/خوب‌بودن ارزشش را  از دست داده است/زمانه‌ای است که ضدارزش‌ها تبدیل به ارزش شده‌اند/خانم‌ها در ایفای نقشهای کمدی، آزادی عمل آقایان را ندارند

نمایش خانگی: قرار ما از اول این بود که در تمام قسمت‌های سریال “داوینچیز” ملیحه و همسرش عاشق هم باشند و با هم خوب باشند و اتفاقاتی که پیرامونشان رخ می‌دهد، در رابطه‌شان تأثیر نگذارد. برای من این نگاه ‌خیلی باارزش بود. چون برخلاف کلیشه سریال‌های ایرانی بود که زن و شوهرها مدام با هم درگیرند و دعوا دارند. این سریال به هیچ عنوان این شکل نبود.

 

سیما تیرانداز بازیگر سریال “داوینچیز” که از طریق نماوا عرضه شده با بیان مطلب فوق به همشهری گفت: در مورد شخصیت ملیحه در سریال داوینچیز شخصیت درستکاری است، ولی آنچه او را اذیت می‌کند این است که تقریبا درستکاری در این زمانه هیچ ارزشی ندارد و این موضوع ملیحه را سرخورده می‌کند. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ملیحه است که بازی‌کردنش هم بسیار سخت بود.

 

وی ادامه داد: ملیحه ارزش خوب‌بودن را می‌داند، ولی به این باور رسیده است که در حال حاضر خوب‌بودن ارزشش را  از دست داده است چون زمانه‌ای است که ضدارزش‌ها تبدیل به ارزش شده‌اند. یکی از پیچیدگی‌های این شخصیت همین است. به تبع آن هم به‌خاطر عشقی که به همسرش دارد و هم به‌خاطر ناراحتی‌اش و اینکه به چشم می‌بیند چه‌قدر ارزش‌ها بی‌ارزش شده‌اند، با همسرش همراه می‌شود و سعی می‌کند کاری را که دوست ندارد، به شکل درست انجام دهد.

سیما تیرانداز
سیما تیرانداز

او تاکید کرد: ملیحه عاشقانه همسرش را دوست دارد و نمایش این عشق که باید در سرتاسر لحظات این نقش جاری می‌شد، مهم و سخت بود. یادم هست وقتی بازی می‌کردم افشین ‌هاشمی کارگردان سریال ‌می‌گفت که درست است الان داری به همسرت گله می‌کنی، ولی حتی همین الان هم بخش عاشقانه این رابطه را فراموش نکن و نامهربان نباش. اصلا یکی از چالش‌های این نقش این بود که باید لحنم را کنترل می‌کردم که به هیچ عنوان شکل دعوا نداشته باشد و حتی در زمانی که این شخصیت با همسرش اختلاف دارد، نرم باشد.

 

او افزود: ما خانم‌ها در مواجهه با نقش‌های کمدی آزادی عمل آقایان را نداریم. در نتیجه باید با وجود محدودیت‌هایی که داریم، شیرین باشیم، دوست‌داشتنی و باورپذیر به‌نظر برسیم و در عین حال از خط عبور نکنیم. این مسئله کار را بسیار سخت می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید