خانه بلاگ صفحه 225

اظهارات تأمل‎‌برانگیز منوچهر هادی کارگردان سریال «عاشقانه»⇐پول تولید ساخت سریال خانگی، بالاتر از آن است که تهیه‌کننده خصوصی که صد درصد سرمایه سالمی دارد، در آن سرمایه‌گذاری کند!!/سرمایه‌گذارانی که پول‌های نامشخصی دارند، بدون ترس و واهمه راحت‌تر به این حوزه ورود می‌کنند!!/ به من ارتباطی ندارد پولی که برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای آمده از کجا تأمین شده است/هیچ ارگان دولتی سریال شبکه نمایش خانگی نمی‌سازد و تماما بخش خصوصی در این حوزه فعال است/همه تلاشم را کردم «عاشقانه» را طوری بسازم که از «شهرزاد» قوی‌تر باشد

منوچهر هادی-سریال عاشقانه

نمایش خانگی/بهناز شیربانی: منوچهر هادی از کارگردان‌‌هایی است که به‌تازگی ساخت مجموعه‌ای را در شبکه نمایش خانگی آغاز کرده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» و به نقل از «شرق» تا پیش از این بسیاری از کارگردان‌های مطرح سینما و تلویزیون این حوزه را تجربه کردند و نتایج متفاوتی حاصل شده است، اما قطعا حسن فتحی با ساخت سریال «شهرزاد» توانست بسیاری از نگاه‌ها را به خود جلب و یکی از مجموعه‌های موفق این حوزه را به نام خود ثبت کند.

«عاشقانه» مجموعه‌ای است که به‌تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است و بسیاری از چهره‌های مطرح سینما از جمله محمدرضا گلزار، مهناز افشار، ساره بیات، پانته‌آ بهرام و بهاره کیان‌افشار در آن ایفای نقش می‌کنند.

به بهانه پخش این سریال با منوچهر هادی گفت‌وگویی داشتیم که درادامه می‌خوانید:

شاید در حال حاضر بهتر بتوان درباره شبکه نمایش خانگی صحبت کرد، دست‌کم مدتی است این حوزه برای مخاطبانش تعریف مشخص‌تری پیدا کرده اما به همان اندازه آسیب‌هایی نیز متوجه این محصولات شده؛ از جمله حواشی‌ای که در ماه‌های اخیر از ورود سرمایه‌های نامشخص یا تهیه‌کنندگانی که به این حوزه ورود می‌کنند و خیلی پیشينه مشخصی ندارند، صحبت می‌شود، تصور می‌کنم در این شرایط ورود به شبکه نمایش خانگی اماواگرهایی دارد. به عنوان کارگردانی که تازه به این حوزه وارد شده‌اید، فضا را چطور می‌بینید؟
این بخش قطعا به تهیه‌کننده مربوط می‌شود. من به عنوان کارگردان بعد از مراحلی انتخاب می‌شوم و بیشتر وظیفه اجرای درست فیلم‌نامه با توجه به متن و قصه‌ای که در اختیار دارم را برعهده دارم و البته انتخاب درست بازیگران، بنابراین در آن بخش که شما به آن اشاره کردید، نمی‌توانم پاسخ‌گو باشم. اما شبکه نمایش خانگی حوزه‌ای است که برای تولید محصول نیازمند هزینه‌های بسیاری است. ساخت یک سریال شبکه نمایش خانگی حداقل نیازمند ٨، ٩ میلیارد سرمایه است و این رقمی نیست که تهیه‌کننده بخش خصوصی که در کاری موفق است و صد درصد سرمایه سالمی دارد، در این کار سرمایه‌گذاری کند، چراکه هزینه‌های ساخت چنین محصولاتی زیاد است و به همان اندازه دردسرهای تصویب فیلم‌نامه و ساخت سریال هم زیاد است و تازه بعد از ساخت اثر مشکلات بعدی برای پخش و ادامه ساخت سریال پیش می‌آید و درحقیقت خیلی مشخص نیست سرمایه‌اش برگردد یا خیر. اما سرمایه‌گذارانی که پول‌های نامشخصی دارند، بدون ترس و واهمه راحت‌تر به این حوزه ورود می‌کنند و اگر سرمایه‌شان هم برنگردد خیلی مسئله‌ای نیست. بنابر این به نظر من باید به بخش خصوصی اعتماد شود، قطعا کسانی وجود دارند که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند. نمایش خانگی نیز مثل سینما یا تلویزیون حوزه‌ای است که تعریف مشخصی دارد و برای من به عنوان کارگردان کارکردن در هر کدام از این حوزه‌ها تفاوتی ندارد. سعی می‌کنم هر سکانسی که می‌گیرم بهترین اجرا را داشته باشم و خیلی به من ارتباطی ندارد پولی که برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای آمده از کجا تأمین شده است، این بخش به تهیه‌کننده مرتبط است که مورد تأیید ارشاد است و تهیه‌کننده باید مراقب باشد این پول‌ها از کجا می‌آید و آیا پول سالمی است یا خیر؟
چه دلیلی باعث شد برای شبکه نمایش خانگی سریالی کارگردانی کنید؟
من کارم فیلم‌سازی است سینما، تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی برایم تفاوتی ندارد. همه می‌دانیم در تلویزیون آن‌قدر ممیزی‌ها زیاد شده که عملا خیلی راحت نمی‌توان کار کرد. من سرمایه تلویزیون هستم و کارگردانی را بیشتر در تلویزیون تجربه کردم اما شرایط مالی تلویزیون خوب نیست و این شرایط برای ما که زندگی‌مان از این طریق می‌گذرد قابل قبول نیست بنابراین بیشتر در سینما کار می‌کنم. در شبکه نمایش خانگی هم معمولا مشکل مالی وجود ندارد و می‌توان قصه‌های بهتری را برای مخاطب تعریف کرد. ضمن اینکه در چند سال اخیر آثار موفقی مثل «شاهگوش» یا «شهرزاد» توانسته بسیاری را متوجه شبکه نمایش خانگی کند و مخاطب نشان داده اگر سریالی با متن خوب و بازیگری که درست در جای خودش قرار گرفته است ساخته شود، با آن اثر ارتباط برقرار می‌کند و اگر در این حوزه کار قابل‌تأملی باشد مخاطب هم استقبال می‌کند و حاضر است محصول را خریداری کند. کارگردان‌های مطرح و کاربلدی به این حوزه وارد شدند و در کنار آنها بازیگرانی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی وارد شدند که امکان حضور آنها در تلویزیون نیست و همه‌چیز در شبکه نمایش خانگی فراهم است تا بتوان قصه بهتری تعریف کرد و کار بهتری ساخت. ممیزی‌ها نسبت به تلویزیون کمتر است و می‌توان کمی جسورتر بود البته در این حوزه نیز همه‌چیز طبق اصول و چارچوبی که درنظر گرفته شده است، پیش می‌رود اما بدون شک به‌نسبت تلویزیون شرایط بهتری وجود دارد. کارکردن در این حوزه برای من جدید و جذاب است.
پس می‌توان شبکه نمایش خانگی را به‌نوعی تلویزیون خصوصی دانست.
بله. هیچ ارگان دولتی سریال شبکه نمایش خانگی نمی‌سازد و تماما بخش خصوصی در این حوزه فعال است. شبکه نمایش خانگی با مردم ارتباط خوبی برقرار کرده است و از این طریق می‌توان بی‌واسطه‌تر با مخاطب ارتباط گرفت و مردم هم درست قضاوت می‌کنند و آنها هستند که در صورت پذیرش اثر حاضر هستند هزینه و محصول را خریداری کنند. به نظر من، شبکه نمایش خانگی عرصه‌ای است که اگر با قدرت وارد شوید موفق خواهید بود. این قدرت از فیلم‌نامه‌ای است که برای ساخت در نظر گرفته شده و در مرحله بعد کارگردانی و انتخاب درست بازیگر و عوامل. اگر همه‌چیز درست در کنار هم چیده شود، می‌توان موفق بود. از این جهت عرصه رقابت بهتری است و طبعا کسی که به دنبال سرمایه‌گذاری در این حوزه است به سراغ عواملی می‌رود که ثابت کردند در سینما و تلویزیون موفق بوده‌اند و با چنین پشتوانه‌ای می‌توان اثر خوبی تولید کرد.
مجموعه «شهرزاد» نشان داد انتخاب درست متن در وهله اول و بعد کارگردانی و انتخاب عوامل می‌تواند به موفقیت اثر کمک کند، هرچند برخی از سریال‌ها با داشتن بازیگران مطرح هم نتوانستند آن‌طور که باید موفقیتی کسب کنند. به نظر شما فرمول مشخصی برای موفقیت در این حوزه وجود دارد؟
به نظر من کسی که در شبکه نمایش خانگی سرمایه‌گذاری می‌کند قطعا آدم هوشمندی است و قواعد کار را می‌داند و بدون شک یک مشاور سینمایی خوب هم دارد و به سراغ گزینه‌‌هایی برای ساخت سریال می‌رود که به‌اصطلاح می‌داند جواب می‌دهد. در شبکه نمایش خانگی ابتدای راه هستیم و ممکن است دراین‌میان خطاهایی هم صورت گیرد. تصور می‌کنم اگر کمی از طرف ارشاد به فیلم‌سازان اعتماد شود و تا اندازه‌ای دست ما برای ساخت اثر بازتر باشد، می‌توان به سوژه‌هایی پرداخت که جذاب‌تر است و قصه‌های ملودرام بهتری می‌توان ساخت و مخاطب ارتباط بهتری برقرار خواهد کرد.
چرا در سریال عاشقانه به دنبال ستاره‌های سینما رفتید؟
شرطم این بود. وقتی کارگردانی سریالی در شبکه نمایش خانگی به من پیشنهاد شد، ترجیح دادم کاری انجام دهم که مخاطب، بازیگران و خوانندگان موردعلاقه‌اش را ببیند، اگر قرار باشد با معمولی‌ترین اتفاق برای او سریالی بسازم قطعا در تلویزیون این کار را انجام می‌دهم. بسیاری از بازیگران هم به اعتبار و موقعیت کارگردان پاسخ مثبت می‌دهند. در بسیاری از مواقع پول زیادی به بازیگری پیشنهاد می‌شود اما چون کارگردان خیلی صاحب اعتبار نیست، بازیگران نمی‌پذیرند و خدا را شکر که توانستم با گروه بازیگران و عواملی که مدنظرم بود کار کنم و به سراغ بهترین گزینه‌ها بروم و حقم این است که با بهترین‌ها کار کنم و ویترین خوبی داشته باشم، چراکه در چند قسمت اول تا قصه برای مخاطب جا بیفتد و به قول معروف، قلاب تماشاگر گیر کند بازیگر کار را پیش خواهد برد و بعد کارگردان است که با ساختار و قصه خوب تماشاگر را درگیر خواهد کرد. بنابراین در شبکه نمایش خانگی هم بازیگر مهم است، هم قصه و هم اجرا، در غیراین‌صورت شکست سنگینی برای محصول خواهد بود که جبران‌پذیر هم نیست.
فکر می‌کنید «عاشقانه» با اقبال مردم روبه‌رو ‌شود؟
همه تلاشمان را می‌کنیم. تصور می‌کنم در مرحله نگارش تا حد زیادی این اتفاق افتاد که قصه برای مخاطبش جذاب باشد و نویسندگان این مجموعه آقایان کاظمی‌پور و جلالی از جمله نویسندگانی هستند که معمولا آثار پرمخاطبی را نوشته‌اند و در این سریال هم این اصل در نظر گرفته شده است علاوه بر اینکه من هم در اجرا همه توانم را گذاشتم و بازیگران باانگیزه‌ای برای این سریال انتخاب شدند. فکر می‌کنم «عاشقانه» فاکتورهای خوبی برای دیده‌شدن دارد و با توجه به تمام مواردی که گفتم، فکر می‌کنم با اقبال مواجه خواهد شد و از جمله آثاری است که تا سال‌ها در ذهن مخاطب می‌ماند و قطعا مخاطب به دنبال فصل بعدی هم خواهد بود.
سریال «شهرزاد» به‌نوعی انتظارات را از سریال‌های شبکه نمایش خانگی بالا برد. فکر می‌کنید «عاشقانه» می‌تواند رقیبی برای سریال «شهرزاد» باشد؟
از سریال «شهرزاد» استقبال زیادی شد، من جزء طرفداران پروپاقرص این سریال بودم و یک تجربه موفق بود. اما همه تلاشم را کردم کاری بسازم که از سریال «شهرزاد» قوی‌تر باشد. از مجموعه «شهرزاد» خیلی چیزها آموختم و ما هم سعی کردیم عوامل موفقیت «شهرزاد» را رعایت کنیم، به‌علاوه اینکه چیزهایی برای خود ما هم مهم بوده و سعی کردیم حرف‌‌هایی بزنیم که حرف مردم است.
به‌زودی مشغول ساخت فیلم سینمایی خواهید شد یا خیر؟
چند پیشنهاد دارم که تا سریال عاشقانه تمام نشود، نمی‌توانم قطعی درباره آنها صحبت کنم اما سال آینده دو فیلم سینمایی خواهم ساخت، شاید یکی از آنها به جشنواره نرود و اکران عمومی شود، اما فیلم دیگرم برای حضور در جشنواره خواهد بود.

برادرزاده یک چهره کارگزارانی در دوراهی شبکه خانگی-هنروتجربه+عکس

مصطفی هاشمی طبا

نمایش خانگی: در جلسه٢٤ بهمن شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد پروانه نمایش 5 فیلم صادر شد که در این بین بیش از بقیه فیلمی با نام “نفسهای آرام” جلب توجه میکند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این فیلم را میثم هاشمی طبا برادرزاده مصطفی هاشمی طبا از چهره های منسوب به کارگزاران و رییس سازمان تربیت بدنی در دولت دوم هاشمی رفسنجانی و دولت اول سیدمحمد خاتمی ساخته است و علی مصفا هم یکی از تهیه کنندگان کار بوده است.

همایون ارشادی، محمود پاک نیت، جعفر دهقان، لیلا بلوکات، آوا دارویت، شهرام عبدلی، فرحناز منافی ظاهر، محمود زمردیان، شهربانو موسوی، محمد فرزانه، حسین الماسی از جمله بازیگران این فیلم هستند و فیلم داستان درگیریهای یک زوج جوان را روایت می کند.

هنوز مشخص نیست این فیلم با گرفتن پروانه نمایش ویدیویی مستقیما راهی شبکه خانگی خواهد شد یا از فرصت اکران در گروه هنروتجربه  که محلی شده برای اکران برخی آثار ویدیویی استفاده خواهد کرد.

فهرست کامل پروانه نمایشهای وبدیویی صادرشده عبارتست از:

–«بوفالو» به تهیه کنندگی همایون اسعدیان و کارگردانی کاوه سجادی حسینی

–«ابوزینب» به تهیه کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی علی غفاری

–«نفسهای آرام» به تهیه کنندگی مشترک علی مصفا/ حافظ احمدی و کارگردانی میثم هاشمی طبا

— «پیامک های آرزو» به تهیه کنندگی مشترک ناصر طیرانیان رویین تن، حسام حصاری و کارگردانی ناصر طیرانیان رویین تن

–«دوشیزه باران» به تهیه کنندگی جهانگیر کوثری و کارگردانی محمد علی سلیمان تاش موافقت شد.

نمایی از "نفسهای آرام"
نمایی از «نفسهای آرام»

همراهی حامد بهداد با یک تبهکار+عکس

چهارشنبه خون به پا میشود

نمایش خانگی: فیلم پلیسی «چهارشنبه خون به پا میشود» ساخته جوانی به نام حماسه پارسا از طریق «ویدیورسانه پارسیان» به شبکه خانگی آمد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این فیلم که از حضور کارگردانش حماسه پارسا در نقش یک تبهکار سود می برد شاهد حضور فرامرز قریبیان و حامد بهداد در نقشهای مکمل و ایفاگر رل دو افسر آگاهی است. همایون ارشادی و سارا منجزی دیگر بازیگران فیلم هستند.

 جالب است که حامد بهداد علیرغم ایفای نقش مکمل فیلم و همراهی با تبهکار در فقط بخشی از داستانی، اما تصویرش به صورت گل درشت بر روی جلد فیلم آمده است و از تصویر بازیگر اصلی یعنی همان کارگردان خبری نیست!

«چهارشنبه…» را غلامرضا موسوی تهیه کننده شناخته شده سینما تولید کرده بود و کاوه صباغ زاده که امسال با «ایتالیا ایتالیا» مخاطبان جشنواره را به وجد آورد به عنوان دستیار کارگردان در تیم تولید حضور داشته است.

چهارشنبه خون به پا میشود
چهارشنبه خون به پا میشود

الگوبرداری از «شهرزاد» کار دست «عاشقانه» داد+عکس

استفاده از کاغذ نامناسب برای بسته بندی در بسته بندی محصولاتی مانند «عاشقانه» و «ایستاده در غبار»

نمایش خانگی: بعد از تغییرات در طراحی جلد آثار نمایش خانگی در اواخر سال ۹۴ ، در سال ۹۵ شاهد اوج گیری طراحی هایی در محصولات خانگی بودیم که به جای برچسب، دارای بخشی برش خورده بودند که از طریق آن به راحتی می شد محصول را باز کرد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این طراحی های جدید که از آن با اصطلاح «زیپ دار» یاد می شد با توزیع گسترده سریال «شهرزاد» از سوی تصویرگسترپاسارگاد فراگیر شد و بسیاری دیگر از شرکتهای پخش کوشیدند از همین فرم برای بسته بندی استفاده کنند.

اما مشکل اینجا بود که عدم الگوبرداری صحیح از این نوع طراحی موجب شده در ماههای اخیر شاهد ارائه این نوع بسته بندی با حداقل کیفیت و استفاده از کاغذهای مقوایی نامرغوب باشیم؛ مقواهایی که با وجود برش قبلی نیز باز کردن درب محصول را به سادگی ایجاد نمی کند و آسیب جدی به جلد محصول زده و آن را غیرقابل مصرف می کند.

از جمله چنین مشکلاتی در بسته بندی سریال «عاشقانه» به چشم می خورد؛ سریالی که قسمت اول آن نشان داد سازندگان به دنبال حدی استاندارد از ارائه محصولی خانگی بودند اما استفاده از کاغذهای بی کیفیت برای بسته بندی محصول بدجوری به پاشنه آشیل سریال بدل شده است.

عنصر اصلی در طراحی جلدهای «زیپ دار» برای محصولات خانگی جنس کاغذ مقوایی بود که برای طراحی جلد به کار می رفت اما چاپخانه های سودجو با فروش مقواهای پشت سفیدی که فقط رنگ آنها مشابه مقواهای مناسب برای طراحی «زیپ دار» است سبب افت کیفی محصولات نمایش خانگی و بدبینی مخاطبان نسبت به این طراحی شده اند.

به نظر می رسد اگر موسسات ویدیورسانه ای که از این جنس مقواهای نامرغوب برای طراحی جلدهای «زیپ دار» استفاده می کنند فکری برای تغییر چاپخانه و کاغذ انجام ندهند عاملی دیگر افزوده می شود به ده ها دلیل عدم استقبال مخاطبان از خرید نسخه های اصلی.

استفاده از کاغذ نامناسب برای بسته بندی در بسته بندی محصولاتی مانند «عاشقانه» و «ایستاده در غبار»
نتایج استفاده از کاغذ نامناسب برای بسته بندی در محصولاتی مانند «عاشقانه» و «ایستاده در غبار»

آزادی تهیه‌کننده «شهرزاد» و استقرار در یک هتل؟؟!

محمدهادی رضوی و محمد امامی

نمایش خانگی: محمد امامی تهیه کننده سریال پرمخاطب «شهرزاد» اواسط مهرماه امسال و با طرح شائبه هایی مبتنی بر آنچه درگیری در پرونده سوءاستفاده در صندوق ذخیره فرهنگیان شایعه شده بود، بازداشت شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی»، البته که مدتی بعد از بازداشت او محمدرضا محدث خراسانی قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد که اتهام امامی وام گرفتن از صندوق ذخیره فرهنگی بدون سپردن وجه الضمان برای تولید سریال «شهرزاد» بوده است و نه سوءاستفاده از صندوق.

در دو ماه گذشته یکی دو بار خبر آزادی امامی که اتفاقا در جشنواره امسال هم کمدی جذاب «خوب بد جلف» را داشت و حالا هم آن را روی پرده دارد منتشر شد؛ اخباری متناقض که هر بار هم رد شد.

شنیده های «نمایش خانگی» اما حکایت از آن دارد که امامی مدتی است با سپردن وثیقه آزاد شده است و البته در یکی از هتلهای تهران مستقر شده و می کوشد برخی مشکلات مرتبط با پروژه های پیش رویش و از جمله ادامه تولید فصل دوم «شهرزاد» و گرفتاریهای ایجاد شده با محمدهادی رضوی سرمایه گذار فصل اول و شریک برند سریال و همچنین مسأله توقیف «کاناپه» که بخشی از سرمایه اش توسط وی تأمین شده بود را حل کند.

 خانواده محمد امامی و از جمله پدرش درباره این شنیده ها واکنش صریحی نشان نداده اند و سعی کرده اند به گونه «نه تأیید و نه تکذیب» پاسخگوی پرسش «نمایش خانگی» درباره آزادی این تهیه کننده و سرمایه گذار باشند با این حال یکی از نزدیکان امامی این آزادی را موقت دانسته و از بازگشت مجدد وی به اوین خبر داد.

ادامه تولید فصل دوم «شهرزاد» و حل شدن مشکلات با شریک برند در آینده نزدیک است که می تواند مصداقی روشن باشد بر درستی یا نادرستی شنیده های مرتبط با آزادی این تهیه کننده.

فعالیت فراوان در سینما و دریافت کارت تهیه کنندگی از صنفی به ریاست فرشته طائرپور

محمد امامی پیش از بازداشت به شدت در سینما فعال شده بود و به عنوان سرمایه گذار در پروژه های مختلفی حضور داشت؛ از «تابو»ی خسرو معصومی تا «ابد و یک روز» سعید روستایی. مدتی بعد از بازداشت وی حسین پارسایی مدیرکل نمایش خانگی ارشاد فاش کرد که امامی کارت تهیه کنندگی را از صنفی به نام «کانون تهیه کنندگان فیلم ایران» گرفته است؛ کانونی به ریاست فرشته طائرپور تهیه کننده «نخودی» که فرزندش غزل شاکری از جمله بازیگران سریال «شهرزاد» بود!

صدور کارت تهیه کنندگی برای امامی از سوی فرشته طائرپور موجب واکنش سیدضیاء هاشمی رییس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران شد که در گفتگویی تفصیلی به صراحت از این گفت که امثال چنین سرمایه گذارانی برای عضویت در اتحادیه بارها تلاش کرده اند اما با پاسخ منفی وی روبرو شده اند و در نهایت از صنفهای متفرقه کارت گرفته اند.

باید منتظر ماند و ادامه فعالیت امامی را نظاره کرد؟ آیا او با این همه حاشیه که برایش ایجاد شده بعد از حل مشکلات اخیر باز هم به کار در سینما و شبکه خانگی خواهد پرداخت یا دیگر دور این کار را کلا خط خواهد کشید؟

«سلام بمبئی» عیدفطر96 به شبکه خانگی می‌آید+توضیحات تهیه‌کننده درباره محتویات نسخه خانگی

سلام بمبئی

نمایش خانگی: فیلم ایرانی-هندی «سلام بمبئی» در حالی به انتهای سومین ماه اکران خود نزدیک می‌شود که اکران نسخه دوبله فیلم در برخی سینماها منجر به حفظ اقبال مخاطب نسبت به اثر شده و رقم فروش را از 14 میلیارد تومان عبور داده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی»، رایت خانگی «سلام بمبئی» از سوی تهیه کننده آن جواد نوروزبیگی به موسسه تصویرگسترپاسارگاد که از جمله شرکتهای فعال و در عین حال موفق عرضه شبکه خانگی است واگذار شده است.

نوروزبیگی در گفتگو با سایت «نمایش خانگی» درباره زمان عرضه این فیلم به شبکه خانگی اظهار داشت: زمان عرضه با تعامل تصویرگسترپاسارگاد تعیین خواهد شد اما به نظرم عیدفطر سال آینده که مقارن ابتدای تیرماه 96 است «سلام بمبئی» به شبکه خانگی عرضه خواهد شد.

جواد نوروزبیگی که در جشنواره امسال هم فیلم «تابستان داغ» را داشت که برنده دو سیمرغ شد پیرامون محتویات نسخه خانگی «سلام بمبئی» بیان داشت: علاوه بر اینکه هم نسخه اصلی و هم نسخه دوبله فارسی در پکیج خانگی فیلم وجود خواهد داشت شاید نسخه دوبله هندی را هم در این پکیج داشته باشیم.

وی ادامه داد: به جز اینها آلبوم عکس و البته فیلم پشت صحنه «سلام بمبئی» نیز در این پکیج قرار داده خواهد شد تا مخاطبان با محصولی جامع روبرو باشند.

نوروزبیگی با اشاره به عرضه آلبوم موسیقی «سلام بمبئی» در هندوستان به سایت «نمایش خانگی» اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که آلبوم موسیقی فیلم را در بازار داخلی هم منتشر کنیم؛ منتها باید با بنیامین بهادری خواننده فارسی فیلم تعاملات لازم صورت گیرد تا آلبوم کامل فیلم هم شامل قطعات هندی وهم قطعات فارسی به شبکه خانگی ارائه شود.

 

آیا شمایل پیمان معادی در «ماه تی‌تی» ارژینال است؟ یا تحت‌تأثیر یک فیلم آمریکایی؟+عکس

پیمان معادی-ماه تی تی

نمایش خانگی: پیمان معادی فیلمنامه نویسی که بعد از همکاری با اصغر فرهادی در «درباره الی» و بعدتر «جدایی…» توانست خود را به عنوان بازیگر هم وارد سینما کند و حتی اولین فیلمش به عنوان کارگردان با نام «برف روی کاجها» را بسازد اخیرا درگیر بازی در سریال «ماه تی تی» داوود میرباقری شده بود؛ سریالی که مدتی بعد از آغاز فیلمبرداری و به دلیل بازداشت حسین هدایتی سرمایه گذارش به تعطیلی کشید.(اینجا و اینجا را بخوانید)

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی»، معادی در «ماه تی تی» نقش اصلی فیلم یعنی نقش یک شاهزاده ایرانی که از قرنها پیش به ناگاه به روزگار معاصر می آید را ایفا کرده بود و هرچند علاقه فراوانی به کاراکتر داشت اما اخیرا در نومیدی مطلق با انتشار تصاویری از گریمش در این سریال آرزو کرد که این گریم را در سریالی دیگر که در حال نگارش است مورد استفاده قرار دهد.

طراح گریم «ماه تی تی» بابک اسکندری از فرزندان عبدا.. اسکندری است و البته همو بوده که گریم شاهزاده ایرانی را بر چهره معادی طراحی کرده است؛ گریم معادی در سریال همراه با طراحی لباس اش شمایلی خاص برای این بازیگر به وجود آورده است.

اولین نگاه به این شمایل شباهتهایی را به ذهن می‌آورد درباره نسبت آن و شمایل معادی در فیلمی آمریکایی به نام «آخرین شوالیه‌ها» محصول 2015 ساخته یک کارگردان ژاپنی به نام «کازوئاکی کریا» که البته در خود هالیوود چندان مورد توجه قرار نگرفت اما به خاطر بازی معادی در آن در ایران توجهات را جلب کرد.

قوت کار بابک اسکندری موجب شده که بسیاری از ایرادات ظاهری فیس معادی هم در گریم «ماه تی تی» کاملا پوشانده شود ولی طراحی لباس فیلم و کلیت شمایل شباهت‌هایی را ایجاد کرده با کاراکتر معادی در «آخرین شوالیه‌ها» و البته در این میان باید به طراح لباس سریال مجید علی‌اسلام هم نظر داشت به خاطر ایجاد این شباهت.

پیمان معادی با شمایل «ماه تی تی»
پیمان معادی با شمایل «ماه تی تی»
پیمان معادی با شمایل کاراکتر «امپراتور» در «آخرین شوالیه ها»
پیمان معادی با شمایل کاراکتر «امپراتور» در «آخرین شوالیه ها»

آغاز پویای «عاشقانه» با آقازادگان، ماشین‌بازان و منشی‌هایی با گریم‌های اگزجره شاغل در دفتر آقازادگان!!!

عاشقانه

نمایش خانگی: نخستین قسمت سریال «عاشقانه» منوچهر هادی در حالی همزمان با ولنتاین از طریق هنرنمای پارسیان به شبکه خانگی آمد که ریتم مناسب کار و ضرباهنگ مفید برای اولین اپیزود از مجموعه ای خانگی جلب توجه می کرد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی»، منوچهر هادی به مانند فیلمی که در جشنواره اخیر داشت یعنی «کارگر ساده نیازمندیم» سعی زیادی کرده که در همان افتتاحیه کار هم کاراکترها را به مخاطب بشناساند و هم گره افکنی لازم برای پی گرفتن ادامه داستان را داشته باشد.

لوکیشن های زیبا و چشم‌نواز، شخصیتهایی متفاوت که بعضی به مانند هومن سیدی-حسین یاری کاملا در قطبهای مخالف قرار می گیرند و تلاش برای ارائه روایتی روزآمد از درگیریهای زوجهایی با روحیات متفاوت است که باعث می شود تماشای نزدیک به 55 دقیقه ای قسمت اول «عاشقانه» خسته کننده نباشد.

«عاشقانه» یک سریال ملودرام است و البته آنچه که از اپیزود ابتدایی آن به دست می آید هم حداقل اشارات اجتماعی است با این حال نویسندگان کار که در میان آنها نام علیرضا کاظمی پور فیلمنامه نویس آثاری نظیر «میوه ممنوعه» و «زمانه» دیده می شود با هوشمندی تمام مسأله آقازادگی را با وارد کردن کاراکتری با یک پدر متنفذ که حلال مشکلات طبقات محروم است گوشزد کرده اند. ایفای نقش این آقازاده را حسین یاری برعهده دارد و البته که در همان قسمت اول گره افکنی لازم-والبته نه لزوما بدیع- درباره عقبه پدر ایشان شکل می گیرد.

منوچهر هادی سعی کرده یکی از تفریحات سالهای اخیر جوانان متمول که ماشین بازی است را در حد خود به عنوان خوراکی مطلوب جوانترها وارد فیلم کند ولی چه افسوس که کمبود امکانات به او اجازه نداده بتواند رقابتهای میان ماشین بازان در اتوبانهای تهران را تصویرسازی کند.

طعنه‌هایی به حضور منشی‌هایی با گریمهای اگزجره در شرکتهای خصوصی که اتفاقا توسط همان آقازادگانی اداره می‌شود که منشیان دفاتر پدران آنها مردانی با شمایلی شبیه به شرکت‌کنندگان مسابقات قوی‌ترین مردان هستند از دیگر اله‌مانهای اجتماعی «عاشقانه» است.

«عاشقانه» با اولین قسمتش که تبلیغ گل درشت اسپانسرش «دنا» هم در ابتدا و هم در قالب نامگذاری کاراکتر کودک فیلم در آن به چشم می‌خورد، نوید روزهایی گرمتر را برای شبکه خانگی می‌دهد.

سریال انتخاباتی «عالیجناب»؛ برگ برنده شبکه خانگی در آستانه انتخابات96 ؟؟!

سریال «عالیجناب»

نمایش خانگی:در روزهای پس از پایان عرضه سریال «شهرزاد» به شبکه خانگی هرچند سریال «آسپرین» کوشید امتدادی بر موفقیت سریال سازی در شبکه خانگی باشد اما این اتفاق صورت نگرفت و مشخص هم نیست سریال «عاشقانه» بتواند تحولی را در این مدیوم به وجود آورد یا نه.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در همین شرایط و در فاصله ای کوتاه که تا انتخابات 96 داریم پایگاه مجازی «فرهنگ نیوز» در کنار ارائه نقدی بر محدودیت ژانری در شبکه خانگی به گمانه زنی در این باره پرداخته که شاید عرضه سریال انتخاباتی «عالیجناب» به کارگردانی سام قریبیان بتواند برگ برنده شبکه خانگی در آستانه انتخابات باشد.

متن کامل محتوای «فرهنگ نیوز» را بخوانید:

روی خوش شبکه خانگی به ژانرهای مهجور؟

شبکه نمایش خانگی در سالهای اخیر به رقیبی قدرتمند برای سینما و تلویزیون تبدیل شده است. اوضاع اقتصادی کساد رسانه ملی که سبب ساز آن شده بسیاری از تهیه کنندگان و کارگردانان قید آن را بزنند و از آن طرف هزینه بالایی که سینما رفتن به نسبت تلویزیون و نمایش خانگی، به خانواده ها تحمیل می کند سبب ساز آن شده که مدیوم شبکه خانگی به عنوان جایگزینی قوی برای هر دو رسانه نگریسته شود.

در همین راستا بوده که در سالهای اخیر فعالان صنعت نمایش خانگی کوشیده اند وارد فاز تولید سریال هم برای این مدیوم شوند تا به نوبه خود اسباب فراگیری بیشتر این رسانه را فراهم کنند.

فارغ از برخی بدقولیهای ناشی از ناتمام ماندن سریالهایی مانند «قهوه تلخ» و تغییر فاز ناگهانی سریالهایی مانند «قلب یخی» نوعی تکرارمکررات در مضامین سریالهای عرضه شده در شبکه خانگی به چشم می خورد و در قراردادی نانوشته اغلب سریالهای عرضه شده در این شبکه یا دارای مایه های طنز و کمدی هستند یا ملودرامهایی هستند متکی بر روابط عاشقانه.

از «قهوه تلخ»، «ویلای من»، «قلب یخی» و «ساخت ایران» گرفته تا «شاهگوش»، «دندون طلا»، «عطسه» و حتی «شهرزاد» هرچند سعی شده بود رگه‌هایی از معما و حتی المانهای تاریخی به داستان ضمیمه شود ولی درونمایه کلی که اسباب سرگرم سازی مخاطب را موجب می شد، همان طنز بود و مایه های ملودرام عاشقانه.

افتادن در دام ملودرام-کمدی

یک دلیل این افتادن در دام ملودرام-کمدی همان واهمه سرمایه گذاران از ریسک کردن بر مضامینی است که امتحان خود را پس نداده اند.
البته این ریسک کردن خطرات خاص خود را هم دارد. به عنوان مثال همین امسال سریال «آسپرین» را در شبکه خانگی داشتیم که هرچند کوشیده بود در فضایی معمایی تصویرسازی کند، اما استقبال مخاطبان از اثر آن قدر نبود که بشود بر روی چنین فضاهایی به عنوان زمینه ای مطلوب برای بازگشت سرمایه در شبکه خانگی کار کرد.

اگر به سریالهای در مسیر تولید مانند «شهرزاد2»، «ماه تی تی» و «شوهر آهوخانم» نگاهی بیندازیم که البته دو سریال اول در میانه کار متوقف شدند، باز هم غلبه همان نگاه کمدی-ملودرام است که به چشم می خورد. البته که داود میرباقری در «ماه تی تی» کوشیده بود زمینه های فانتزی را هم وارد کار کند اما کلیت این کار فعلا معلق با همان زمینه های طنز بود.

تجربه ژانر سیاسی با «عالیجناب»

در این اوضاع اینکه تهیه کننده ای جرأت کند و بخواهد ژانر سیاسی را در شبکه خانگی تجربه کند سخت به نظر می رسد با این حال مینی سریال «عالیجناب» چنین مسیری را پیموده است. مسعود ردایی تهیه کننده این اثر در همکاری با سام قریبیان که پیشتر علایق ژانریک خود را با نگارش «گناهکاران» و ساخت «360 درجه» نشان داده بود مینی سریال «عالیجناب» را با محوریت داستانی معاصر و آن هم درباره رقابتهای انتخاباتی روایت کرده اند.

البته که همان واهمه از عدم بازگشت سرمایه باعث شده فصل اول این مینی سریال فقط در 6 قسمت عرضه شود تا بعد از گرفتن بازخورد مخاطب نسبت به محصول نسبت به تولید فصلهای بعدی اقدام شود با این حال رگه های روزآمد سریال و به خصوص داستان رقابتهای انتخاباتی که کاملا در ایران برگزار می شود می تواند یکی از برگ برنده های سریال باشد آن هم در شرایطی که در آستانه انتخابات 96 قرار داریم.

«آسپرین» که نتوانست چنان که باید راهی جدید در بازگشت سرمایه پیش روی تهیه کنندگان آلوده به تکرار در شبکه خانگی ایجاد کند. آیا «عالیجناب» خواهد توانست راهی تازه را بازگشاید؟ هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

به همت تهیه‌کننده مستند پرمخاطب «من ناصر حجازی هستم» صورت می‌گیرد ⇐اعطای «جایزه ناصر حجازی» به بهترین‌های فوتبال-رسانه

من ناصر حجازی هستم

نمایش خانگی: با معرفی هیات انتخاب و هیات داوران، اولین دوره مراسم “جایزه ناصر حجازی” اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد تا بهترین های فوتبال ایران در طول یک سال، تندیس یکی از اسطوره های ماندگار تاریخ ایران را دریافت کنند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» امیر رفیعی طراح و مدیر مراسم با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار در ایران قصد داریم تا در مراسمی با حضور چهره های مطرح عرصه های ورزش، هنر و … از بهترین های فوتبال ایران در طول یک سال با نام ناصر حجازی تجلیل داشته باشیم که این مراسم در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

رفیعی، تهیه کننده «من ناصر حجازی هستم» که این روزها مشغول تولید و ساخت قسمت دوم آن است پیرامون عناوین جایزه گفت: در اولین دوره از مراسم جایزه ناصر حجازی در هشت بخش پیرامون ورزش فوتبال اهدای تندیس خواهیم داشت که شامل: بهترین روزنامه یا خبرگزاری، بهترین فیلم یا برنامه تلویزیونی، بهترین داور، بهترین مدیر، بهترین مربی، بهترین بازیکن، بهترین دروازه بان و بهترین در اخلاق خواهد بود. ضمن آن که در این مراسم یک نفر از پیشکسوتان عرصه فوتبال و یک نفر از پیشکسوتان عرصه سینما مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

رفیعی در ادامه با تاکید بر آن که هیات انتخاب و داوری از مدتها قبل تشکیل شده بود، پیرامون چگونگی عملکرد هیات انتخاب گفت: در مرحله اول هر یک از اعضای هیات انتخاب که شامل بیژن ذوالفقارنسب، محمد پنجعلی، مجید نامجو مطلق، سعید رمضانی و کمیته ای هنری خواهند بود، در هر بخش نام سه نفر را اعلام می کنند که برای انتخاب نهایی، اسامی آنها به هیات داوری ارجاع داده خواهد شد. البته با لحاظ کردن دیدگاه هیات داوری پیرامون انتخاب نهایی بخش «بهترین فیلم یا برنامه تلویزیونی»  کمیته هنری با حضور آقایان جهانگیر کوثری، همایون اسعدیان و مازیار میری در این قسمت نظر قطعی را خواهند داد.

رفیعی که علاوه بر قسمت دوم «من ناصر حجازی هستم» با همراهی علی فتح اله زاده مشغول ساخت فیلم تاریخ هفتاد و یک ساله باشگاه استقلال تهران با نام «4 فینال آسیا» است، پیرامون اعضای هیات داوری گفت: هیات داوری با حضور حشمت مهاجرانی، حسین کلانی، جعفر کاشانی، علی فتح اله زاده و آتیلا حجازی و با آزادی کامل در افکار خود وظیفه اعلام نظر پیرامون دیدگاه هیات انتخاب را خواهند داشت تا تمام افراد حاضر در فوتبال ایران فرصت دریافت تندیس ناصر حجازی را داشته باشند.

رفیعی با اعلام این که دریافت تندیس ناصر حجازی فقط شامل لیگ برتر نیست، گفت: فرصت برای کسب عناوین ذکر شده برای تیمهای حاضر در لیگ برتر، اعضای تیم ملی، فدراسیون فوتبال و دیگر بخش های فعال در فوتبال کشور خواهد بود.

رفیعی پیرامون انگیزه از برگزاری مراسم «جایزه ناصر حجازی» گفت: همواره از آن جایی که در عرصه فوتبال جای مراسماتی چون جشنواره فیلم فجر، جشن خانه سینما، جشن حافظ و … که در عرصه سینما برگزار می گردد، خالی است، با توجه به محبوبیت بالای ناصر حجازی در میان تمام اقشار جامعه اعم از ورزشی، هنری و .. . با اجازه خانواده ایشان و حمایت مالی مجموعه ورزشی و تندرستی آتیران تصمیم گرفتیم تا از این پس همه ساله مراسم «جایزه ناصر حجازی» را به شکل فوق برگزار نماییم تا این گونه در فوتبال کشور و با برنامه هایی که بعدتر اعلام خواهد شد، در فرهنگ سازی بیشتر و بهتر آن گامی بلند برداشته باشیم.

امیر رفیعی در خاتمه با اشاره به این که قبل تر مشابه این مراسم را در تجلیل از یشکسوتان فوتبال ایران با حمایت معنوی خانه سینما برگزار کرده است، گفت: با تجربه های حاصل از گذشته، مراسم «جایزه ناصر حجازی» را برگزار خواهیم کرد که یکی از اتفاقات جالب آن اهدای تندیس به بهترین های فوتبال ایران توسط چهره های محبوب عرصه های فوتبال و سینما خواهد بود، تندیس هایی که در طرحی شکیل ساخته خواهند شد..