الگوبرداری از «شهرزاد» کار دست «عاشقانه» داد+عکس

استفاده از کاغذ نامناسب برای بسته بندی در بسته بندی محصولاتی مانند «عاشقانه» و «ایستاده در غبار»

نمایش خانگی: بعد از تغییرات در طراحی جلد آثار نمایش خانگی در اواخر سال ۹۴ ، در سال ۹۵ شاهد اوج گیری طراحی هایی در محصولات خانگی بودیم که به جای برچسب، دارای بخشی برش خورده بودند که از طریق آن به راحتی می شد محصول را باز کرد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این طراحی های جدید که از آن با اصطلاح «زیپ دار» یاد می شد با توزیع گسترده سریال «شهرزاد» از سوی تصویرگسترپاسارگاد فراگیر شد و بسیاری دیگر از شرکتهای پخش کوشیدند از همین فرم برای بسته بندی استفاده کنند.

اما مشکل اینجا بود که عدم الگوبرداری صحیح از این نوع طراحی موجب شده در ماههای اخیر شاهد ارائه این نوع بسته بندی با حداقل کیفیت و استفاده از کاغذهای مقوایی نامرغوب باشیم؛ مقواهایی که با وجود برش قبلی نیز باز کردن درب محصول را به سادگی ایجاد نمی کند و آسیب جدی به جلد محصول زده و آن را غیرقابل مصرف می کند.

از جمله چنین مشکلاتی در بسته بندی سریال «عاشقانه» به چشم می خورد؛ سریالی که قسمت اول آن نشان داد سازندگان به دنبال حدی استاندارد از ارائه محصولی خانگی بودند اما استفاده از کاغذهای بی کیفیت برای بسته بندی محصول بدجوری به پاشنه آشیل سریال بدل شده است.

عنصر اصلی در طراحی جلدهای «زیپ دار» برای محصولات خانگی جنس کاغذ مقوایی بود که برای طراحی جلد به کار می رفت اما چاپخانه های سودجو با فروش مقواهای پشت سفیدی که فقط رنگ آنها مشابه مقواهای مناسب برای طراحی «زیپ دار» است سبب افت کیفی محصولات نمایش خانگی و بدبینی مخاطبان نسبت به این طراحی شده اند.

به نظر می رسد اگر موسسات ویدیورسانه ای که از این جنس مقواهای نامرغوب برای طراحی جلدهای «زیپ دار» استفاده می کنند فکری برای تغییر چاپخانه و کاغذ انجام ندهند عاملی دیگر افزوده می شود به ده ها دلیل عدم استقبال مخاطبان از خرید نسخه های اصلی.

استفاده از کاغذ نامناسب برای بسته بندی در بسته بندی محصولاتی مانند «عاشقانه» و «ایستاده در غبار»
نتایج استفاده از کاغذ نامناسب برای بسته بندی در محصولاتی مانند «عاشقانه» و «ایستاده در غبار»

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید