پرسشی از روسای سازمان ارزشی و متمول اوج⇐آیا بناست بلوری-کپی «بادیگارد» را در شبکه خانگی توزیع کنید؟

بادیگارد

نمایش خانگی: خبر عرضه نسخه بلوری «بادیگارد»ابراهیم حاتمی کیا در شبکه خانگی همان قدر که میتواند برای مخاطبان علاقمند به داشتن نسخه های با وضوح تصویری بالا خرسندکننده باشد پرسش برانگیز هم هست.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» مهمترین پرسشی که درباره بلوری «بادیگارد» وجود دارد این است که آیا سازمان هنری-رسانه ای اوج تولیدکننده این فیلم در تعامل با موسسه هنراول، بلوری ارژینال فیلم را به بازار عرضه خواهد کرد یا بلوری کپی است که به شبکه خانگی می آید.

تنها موسسه داخلی تولیدکننده فیلم در قالب بلوری به صورت ارژینال موسسه گلرنگ رسانه است. داده های رسیده به «نمایش خانگی» حکایت از آن دارد گلرنگ رسانه که پیشتر برخی فیلمهای دوبُعدی مانند «گاوصندوق» و تعدادی انیمیشن سه‌بُعدی مانند «هیولا در پاریس» و «بچه‌های جاسوس2» را به صورت بلوری ارژینال به شبکه خانگی عرضه کرده بود و البته یک سری ورکشاپ مرتبط با تولید بلوری را هم در جشنواره هایی همچون یاس برگزار کرده بود هیچ نقشی در تولید بلوری «بادیگارد» نداشته است.

از سوی دیگر اگر به این فکر باشیم که تولید بلوری «بادیگارد» در کشورهای اطراف رخ داده در اشتباهیم چون در 20 کشوری که نزدیکی ایران قرار گرفته اند هیچ شرکت تولیدکننده بلوری ارژینال وجود ندارد.

پس میماند دو احتمال؛ یا تولید بلوری ارژینال در کشورهایی مثل یونان، آلمان و استرالیا و سپس ورود آن به ایران که هزینه ای هنگفت به دنبال دارد یا تولید بلوری «بادیگارد» به صورت کپی و از طریق خرید تعدادی دیسک بلوری خام و رایت همزمان در تعداد بالای دیسک به وسیله داپلیکیتور!

به نظر می رسد روش دوم در تولید بلوری «بادیگارد» انجام شده باشد اما فایده این طور بلوری به بازار ارائه دادن چیست؟

تفاوت اصلی میان رایت فیلم بر دیسک خام بلوری با تولید نسخه ارژینال بلوری در کیفیت تصویری آنهاست. در بلوری ارژینال کیفیت تصویر به رزولوشن 4k هم میتواند برسد اما در تجربه رایت بر دیسک خام در بهترین حالت کیفیت بیشتر از FULL HD نیست! برای اینکه تفاوت وضوح تصویر در این دو فرمت را درک کنیم کافیست بدانیم وضوح تصویر در 4K دقیقا 4 برابر FULL HD است!!!

اینکه برای عرضه کپی بلوری «بادیگارد» که بناست به قیمت 25 هزار تومان هم عرضه شود این همه تبلیغ میشود از کجا نشأت گرفته است؟ آیا سازمان هنری-رسانه ای اوج به این عرضه فقط به چشم یک ارزش افزوده برای فیلمی می اندیشد که در اکران رسمی هم علیرغم هزینه بالای تولید فروشی متوسط داشت؟

فارغ از آن که در حمایت از تولید ملی هم که شده دست اندرکاران تولید این فیلم می توانستند بلوری «بادیگارد» را به صورت ارژینال در موسسه ایرانی تولیدکننده آن به تولید انبوه برسانند باید حتما در هنگام عرضه به مخاطبان به صراحت گفت که نه بلوری ارژینال «بادیگارد» که بلوری کپی «بادیگارد» است که بناست به دست آنها برسد!!!

10 دیدگاه‌ها

  1. با سلام. اجازه بدهید که نقد شما را مغرضانه درنظر بگیرم چون :
    1- اینکه فیلم در کیفیت FullHD عرضه شده دلیلی برای کیفیت پایین آن نیست. چون کاربران شبکه خانگی همگی از تلویزیونهای با ابعاد 4k بهره نمی برند، دلیلی به ارائه کیفیت بالاتر از FullHD نبود.
    2- اینکه “تنها موسسه داخلی تولیدکننده فیلم در قالب بلوری به صورت ارژینال موسسه گلرنگ رسانه است” به نوعی موضع گیری نویسنده این نقد را در حمایت از موسسه گلرنگ رسانه به نمایش می گذارد، نه نقد در خصوص فرآیند تولید داخلی ( و ارزشمند) این دیسک در داخل کشور را!!!!

    • دوست عزیز اطلاع رسانی یعنی اینکه راستشو بگیم
      اگه شما شرکت دیگه ای رو می شناسید که بلوری ارژینال میزنه معرفی کن
      اگه هم که نسبتی با دست اندرکار تولید بلوری کپی داری که خب حسابت با پروردگاره…

  2. جز فریب و گول زدن مخاطب بیچاره که راه دیگه ای رو بلد نیستن.
    حداقل راستشو بگن که فیلمو روی دیسک خام بلوری رایت کردن و تولیدشون به صورت ارژینال نبوده

    • بابا مردم دیگه خودشون فرق دروغ و راست را متوجه میشن . از اول این بابا را کوبیدنش که چرا به ما ندادی دیسکتا رایت کنیم . ایرانی بازی در میاریم دیگه . اگه به این شرکته داده بود الان نه این بابا آقا زاده بود نه دیسکش کپی شایدم میشد اولین دیسک اورجینال در دنیا. اگه یکه واسمون سود داشته باشه هم خودش خوبه هم کاراش اما اگه نداشته باشه اونی که باید داشته باشه میشه بد بد بد .

    • جالبه برام آقای مجیدی یا مجید یا … همه جوابا را انگار یک نفر نوشته!!!
      (ارژینال)
      منم با بخشی از اینایی که نوشتی موافقم .
      من الان قانع شدم که همه اینایی که جواب دادن یه نفر نیستن . اما …
      (ایرانی بازی که گفتم اینه)
      بیخیال

  3. خانم گلی
    اگه بحث پوله که اونی که پول کلان گرفته و به اسم بلوری ارژینال بلوری کپی داده دست ملن بیشتر از بقیه در مظان اتهامه…
    بعدش هم بحث بر سر چرایی عرضه کپی ه و ادعای این اقازاده که گفته هیچ شرکتی در ایران بلوری ارژینال نمیزنه!!! ایشون یا ناآگاهه یا دروغگو و اتفاقا وظیفه رسانه ها اینه که این مواردو پیگیری کنن که چرا پسرکی که هیچ عقبه ای در زمینه بلوری نداره وارد این کار میشه؟؟؟

    • جالبه برام آقای مجیدی یا مجید یا … همه جوابا را انگار یک نفر نوشته!!!
      (ارژینال)
      منم با بخشی از اینایی که نوشتی موافقم .
      من الان قانع شدم که همه اینایی که جواب دادن یه نفر نیستن . اما …
      (ایرانی بازی که گفتم اینه)
      بیخیال

  4. مرسی از اطلاع رسانی درست سایت نمایش خانگی
    متاسفانه قبلا بلوری چ رو هم همین طوری دادن بیرون
    و هیچکش هم پاسخگو نبود!
    اینکه بلوری خام بخریم و بعدد روش کپی کنیم که خودمون هم میتونیم
    چه نیازی به اینکه 25 تومن پول بی زبون بدیم به اینا

  5. بیخیااال بابا
    دیگه این لفت و لیسهای ارگانها و موسسات به ظاهر ارزشی رو دیگه همه فهمیدن ماجراشو
    الان اگر اساس بر شفاف سازیه بیان بگن چقدر هزینه همین بلوری کپی کردن…همین یه سوالو جواب بدن باقیش پیشکش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید