تهیه‌کننده ابتدایی «شهرزاد» بیان کرد⇐اصلی‌ترین راه پیگیری پخش غیرقانونی محصولات خانگی از ماهواره، عضویت ایران در کنوانسیون کپی‌رایت است

اسماعیل عفیفه-حسن فتحی

نمایش خانگی: در کنار قاچاقچیان فعال در شبکه های مجازی و کوچه ها و خیابانها، سالهاست برخی از شبکه های فارسی زبان ماهواره ای هم فیلمهای عرضه شده به شبکه خانگی را بدون خرید رایت روی آنتن می‌فرستند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این روند بارها با انتقاد سینماگران و موسسات خانگی مواجه شده اما هیچ اقدام عاجلی برای برخورد با آن صورت نگرفته است.

اسماعیل عفیفه تهیه کننده باسابقه تلویزیون که در ابتدای تولید «شهرزاد» هم به عنوان تهیه کننده در کنار محمد امامی حضور داشت با اشاره به این شبکه های ماهواره ای به «ایلنا» گفت: برای پیگیری پخش غیرقانونی فیلم‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای راه‌های مشخصی وجود دارد و اصلی‌ترین راه این است که ایران عضو کنوانسیون کپی‌رایت بشود و قانون کپی‌رایت را بپذیرد و به همین دلیل ما نیاز به قوانین بالادستی و تصمیماتی از جانب حاکمیت هستیم.

این تهیه کننده ادامه داد: من به عنوان تهیه‌کننده نمی‌توانم دائم همه مسائل را رصد کنم و ببینم که فیلمم از چه شبکه‌ای پخش شده یا در کجا قاچاق شده است و از لحاظ فنی نیز هزینه‌های زیادی دارد. ضمن آنکه فرهنگ‌سازی نیز با هدف آگاه کردن مخاطبان بسیار مهم است و بسیاری افراد نمی‌دانند که این کار یک دزدی آشکار است و دلیل آن تصور غلطی است که با کپی کردن محصولات خارجی در ذهن مردم جا افتاده و تصور می‌کنند کپی کردن دست رنج دیگران هیچ اشکالی ندارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید