کدخبر : 1561
پنج‌شنبه 6 آوریل 2017 - 10:48
فاقددیدگاه

حمله خبرگزاری اصولگرا به یک محصول موفق در شبکه خانگی+عکس

حمله عجیب یک خبرگزاری اصولگرا به فانتزی-موزیکال «آس و پاس» با مشابه سازی این فیلم و یکی از آثار سیامک یاسمی با نام «پریزاد» پرسشهای بسیاری را رقم زده است.

نمایش خانگی: در روزهای اخیر یک خبرگزاری اصولگرا با قرار دادن تکه هایی از فیلم «پریزاد» سیامک یاسمی در کنار بخشهایی از فانتزی-موزیکال «آس و پاس» آرش معیریان که به تازگی به شبکه خانگی عرضه شده و البته جزو محصولات پرمخاطب خانگی بوده و کشف شباهتهایی که میان این دو فیلم وجود دارد به ابراز تأسف از این پرداخته که «آس و پاس» در اکران رسمی ۴ میلیارد فروش داشته اشت!

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» فارغ از آن که «آس و پاس» در اکران سراسری توانست به رقم ۵ میلیارد فروش برسد و خبرگزاری موردنظر آمارش در این باره هم یک میلیاردی ایراد داشته(!) اینکه گرته برداری یک محصول وطنی از محصولی متعلق به بیشتر از چهار دهه قرن قبل اسباب گلایه را موجب شده، جای تعجب دارد.

در همه جای دنیا و بخصوص هالیوود نه تنها دنباله سازی بر فیلمهای موفق به عنوان ابزاری برای سرگرم کنندگی و کمک به رونق سینما و بعدتر شبکه خانگی مطرح شده بلکه بسیاری از فیلمهای موفق تاریخ سینما نیز مجددا با بازسازی مدرن و در سالهای اخیر سه‌بعدی سازی مواجه شده اند.

تازه بسیاری از آثار مشهور تاریخ سینما و مثلا «مردی که زیاد میدانست»آلفرد هیچکاک، «تنگه وحشت» مارتین اسکورسیزی و «به خاطر یک مشت دلار» سرجیو لئونه خود بازسازی آثار کمتردیده شده ماقبل خود بوده‌اند.

در این شرایط اینکه بازسازی محصولی دهه نودی از محصولی متعلق به دهه ۵۰ به سخره گرفته شده چندان منطقی نیست. چه ایرادی دارد در سینمای ایران هم به جای افتادن در دام فرهادیسم و نوعی سینمای کدر به‌ظاهر جشنواره‌پسند به بازسازی آثار مفرح و سرگرم کننده دهه های قبل پرداخته شود؟ البته با لحاظ کردن استانداردهای سینمای روز.

از این گذشته «آس و پاس» که محصول کامل بخش خصوصی است چه در اکران چه در شبکه خانگی جزو محصولات موفق بوده و