علی سرتیپی مدیر فیلم‌نت بیان کرد: پلتفرم‌ها توانسته‌اند تا ۵۰درصد بیننده‌های ماهواره را کاهش دهند!/هم صداوسیما، هم وزارت ارشاد و هم پلتفرم‌ها می‌توانند کنار هم کار کنند/ساترا دیگر به‌دنبال تعطیلی پلتفرم‌ها نیست/صداوسیما تیزرهای سریال‌های پلتفرم‌ها را پخش کند

علی سرتیپی

نمایش خانگی: علی سرتیپی، تهیه‌کننده سینما و رئیس‌هیات‌مدیره پلتفرم فیلم‌نت از تغییر رویکرد ساترا و حرکت به سمت ایجاب به جای حذف گفته است‌.

علی سرتیپی در گفتگو با روزنامه جام‌جم از لزوم هم‌افزایی صداوسیما، وزارت ارشاد و پلتفرم‌ها برای ارتقای کیفی سخن گفته است.

متن گفتگوی سرتیپی با روزنامه جام جم را بخوانید:

*تسهیل‌گری ساترا در رفع مشکلات و صدور مجوزها **حداقل در ماه‌های اخیر چطور پیش‌رفته‌ است؟ 
خیلی خوب پیش می‌رود؛ یعنی تعاملی که صورت گرفته در رابطه با کار خانم مرضیه برومند و سریال «آفتاب‌پرست» تعامل خوبی بوده و با ما تعامل داشتند و همکاری کردند. این حس که ساترا آمده و قرار است شرایط را به سمتی ببرد که پلتفرم‌ها تعطیل شوند یا سنگ‌اندازی شود به مقدار زیاد در شرایط کنونی نداریم.

*راجع به بحث‌هایی که بین ساترا و ارشاد طولانی شده و درباره اجماعی که این دو نهاد به آن رسیدند توضیح دهید.
**معتقدیم باید تنظیم‌گر باشد و قبول داریم باید خروجی را مورد بازبینی قرار دهیم. حدود ۳۸ – ۳۷ سال است که در کار تولید، پخش و اکران فیلم کار می‌کنم و شرایط را می‌دانم. انتظار داریم اندکی به این سه پلتفرم اعتماد شود و قطعا ما نگران خروجی‌مان هستیم و باید اعتماد شود به مسیری که تازه شروع کردیم و جلو می‌رویم و تجربه کسب می‌کنیم. وقتی اعتماد داشته باشند و مسأله اتحاد و تعامل باشد حل می‌شود و اگر اعتماد به وجود بیاید بزرگ‌ترین مشکلات حل می‌شود. این اعتقاد را داشته باشیم که پلتفرم‌ها باید باشند و کمک می‌کنند برای این‌که شرایطی به وجود بیاید تا روی قشری که شاید خیلی رسانه‌ملی را نمی‌بینند و به سمت‌وسوی ماهواره رفتند تاثیر بسیار مثبتی بگذارند و آمارهای مراکز نشان می‌دهد پلتفرم‌ها توانسته‌اند تا ۵۰درصد بیننده‌های این شبکه‌ها را کاهش دهند که می‌تواند اتفاق مثبتی باشد. به همین دلیل معتقدم به هر شکلی این باور وجود داشته باشد بقیه مسائل حل می‌شود. این پلتفرم‌ها باید حضور داشته باشند و قرار است اینها در چارچوب کار کنند و تعامل باشد. شاید در صداوسیما با توجه به ماهیتش این اتفاق نیفتد اما رویکردی که الان هست این حس ما را به‌شدت کم کرده و دارند به سمتی می‌روند که تعامل با ما به‌عنوان یک پلتفرم با تعامل کار صورت می‌گیرد و خیلی مشکل خاصی نداریم.

*در مورد تسهیل فعالیت‌های سکوی پخش چه پیشنهادی دارید؟ 
**اصلی‌ترین مسأله اعتماد  به پلتفرم‌هاست. این پلتفرم‌ها باید تعامل داشته باشند که یا به‌صورت مجانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و یا باید هزینه پرداخت شود و مردم انتخاب کنند و کسانی که کار و نظارت انجام می‌دهند این تفاوت را پذیرفته باشند وهر سه ارگان، یعنی هم صداوسیما، هم وزارت ارشاد و معاونت سینمایی و هم ساترا و پلتفرم‌ها می‌توانند در کنار هم به تولیدات خوب ایرانی خدمت کنند و به بازارهای جهانی بروند و در زمینه هزینه‌ها و … به همدیگر کمک کنند. از این دشمن بودن و اختلافات فقط دشمنان استفاده می‌کنند و به جریان تولید خدشه وارد می‌شود. اگر این سه مجموعه روند دیگری در پیش بگیرند می‌توانند کنار هم قرار بگیرند و در جهت تولیدات بهتر با هم همکاری و مردم را از فضاهای مجازی کثیف و ماهواره‌ها دور کنند بازار خوبی ایجاد کنند. با توجه به این‌که ما به لحاظ فرهنگی بسیار غنی هستیم می‌توانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که از آن استفاده کنیم، برای کشور ارزآوری داشته باشیم و فرهنگ‌مان را منتقل کنیم.

*نسبت به عملکرد گذشته ساترا انتقادی دارید؟ 
**در رابطه با عملکرد گذشته ساترا انتقادات بسیار زیادی دارم. در رابطه با الماس قطعا یک روش و سیستم خیلی اشتباه بود و هیچ چیز مثبتی از این سیستم بیرون نیامد و نه‌تنها بیرون نیامد، بلکه چیزی نداشتند که چه می‌خواهند یا چه می‌کنند. در رابطه با ساترا آیین‌نامه یا قانونی نداشت که بدانیم و ارتباط‌برقرارکردن با مدیرانش برایمان بسیار سخت بود و نمی‌توانستیم ارتباط برقرار کنیم که این الان در ساترا وجود ندارد.

*اگر قرار باشد صداوسیما حامی پلتفرم‌ها باشد و نقش حمایتی خود را عملیاتی کند چه پیشنهادهایی دارید برای این‌که چنین اتفاقی عملیاتی گردد و کاملا احساس شود؟ 
**اصلی‌ترین مسأله اعتماد است و این است که از نقاط قوت مجموعه استفاده شود. همگرایی و کنار هم بودن پلتفرم‌ها و صداوسیما در معرفی کارها می‌تواند کمک‌کننده باشد. مثلا کمک کند که تیزر یک سریال پخش شود و شرایط را به سمتی ببرد که صداوسیما خریدار سریال‌های مجموعه‌ها باشد یا کمک‌های مالی بکند. اگر صداوسیما پذیرفته باشد که پلتفرم‌ها رقیبش نبودن و کنارش هستند می‌تواند به اینها کمک کند

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید