بعد از عرضه بدون مجوز «فرار از زندان5»⇐حالا عرضه بدون مجوز «بازیهای تاخ و تخت» با بیلبوردهای بزرگ در پایتخت⇔آیا ارشاد حواسش به تخلفات سامانه‌های VOD نیست؟

بازیهای تاج و تخت

نمایش خانگی: سه ماه قبل بود که در گزارشی به ارائه نسخه دوبله غیرمجاز فصل پنجم «فرار از زندان» در شبکه خانگی پرداختیم؛ نسخه ای که از سوی برخی سامانه های ویدیوی درخواستی هم در حال عرضه است.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» آن تخلف جدی گرفته نشد تا حالا که نسخه دوبله غیرمجاز سریال «بازیهای تاج و تخت» از سوی سامانه «فیلیمو» وابسته به «آپارات» در حال عرضه قرار گرفته و از آن جالبتر اینکه بیلبوردهای تبلیغاتی مربوط به این عرضه هم در نقاط مختلف پایتخت خودنمایی میکند!!

اینکه چرا نظارت ارشاد حواسش به تخلفات سامانه های ویدیوی درخواستی نیست مهمترین پرسش پیرامون این عرضه های غیرمجاز است. حق پخش هیچ کدام از مجموعه های «فرار از زندان5» و «بازیهای تاج و تخت» از دارندگان رایت که شبکه های فاکس و اچ.بی.اُ هستند خریداری نشده است و در این شرایط دوبله و پخش آنها از سوی شرکتهای مجاز ارشاد کاملا غیرقانونی است.

رسانه اصولگرای «مشرق» در کنار طرح این این مسأله به نوبه خود به گلایه از تبلیغات «بازیهای تاج و تخت» که با حضور کاراکتری حرامزاده در سریال انجام شده پرداخته است.

متن گزارش «مشرق» را بخوانید:

مدت‌های طولانی بود که مراجع رسمی به بازیگران شناخته سینما و تلویزیون اجازه حضور در عرصه تبلیغات را نمی‌دانند و به همین دلیل سال‌های متمادی آرزوی چهره‌های شناخته شده عرصه سینما سریال تلویزیون، ورزش، حضور در عرصه‌های تبلیغاتی بود. البته چند سالی است که این مشکل برطرف شده است اما همیشه در حوزه فرهنگ سازی یا از این سوی بام می‌افتیم یا از سوی دیگر بام.

اخیرا کمپانی فیلمو وابسته به سایت آپارات اقدام به تبلیغات گسترده ای در سطح شهر تهران کرده و تصویر بازیگری که در سریال ممنوعه «بازی تاج و تخت» نقش یک قهرمان حرامزاده  را ایفا می‌کند (کیت هرینگتون) را در بیلبوردهای شهری خود استفاده کرده است.

البته می‌توان در مقاله‌ای تفصیلی به تخلفات سایت فیلمو و ارائه آثار کمپانی میجر(کمپانیهای سرشناس هالیوودی که هیچ گونه مراوده ای با ویدیورسانه های ایران ندارند) بدون خرید رایت ویدئویی و توزیع آن پرداخت اما در این مجال به همین موضوع باید بسنده کرد که کمپانی زیرمجموعه آپارات در ارائه تبلیغات و بیلبوردهای شهری از تصاویر سریالی استفاده می‌کند که بنیان داستانی‌اش با زنای برادر و خواهر شکل می‌گیرد. بالاخره مسئولان فرهنگی در این کشور چند سالی است که بیشتر وقت خود را استراحت می‌کنند و کافیست بگوییم مچکریم!

2 دیدگاه‌ها

  1. البته در این فصل مشخص شده که ایشون حرامزاده نیستند و فرزند خواهر ند استارک می باشند

  2. به شما چه مخاطب مهمه یا سلیقه یه عده ادم بیخودی مثل نویسنده این پست مزخرف

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید