چگونه نسخه دوبله غیرمجاز فصل پنجم «فرار از زندان» به شبکه خانگی رسید؟!+عکس و توضیحات مدیرکل نمایش خانگی ارشاد درباره این ماجرا

فرار از زندان

نمایش خانگی: یک ماه پیش در گفتگو با مدیرعامل موسسه قرن21 که از شرکتهای قدیمی فعال در دوبله و عرضه آثار مطرح خارجی در شبکه خانگی است به تفصیل درباره معضلی به نام دوبله های بدون مجوز محصولات خارجی و عرضه آن در سایتهای غیرمجاز اشاره کردیم.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در اتفاقی تازه فصل پنجم سریال «فرار از زندان» از محصولات تلویزیون فاکس هم بلافاصله بعد از پخش دوبله شده و از طریق همین سایتهای غیرمجاز در حال عرضه است اما مشکل نه فقط این عرضه اینترنتی غیرمجاز بلکه ارائه این نسخه غیرمجاز به صورت دی.وی.دی در شبکه خانگی است.

از اواسط هفته گذشته قسمت اول سریال «فرار از زندان» با روی جلدی که نام شرکتی به نام «ایران فیلم» روی آن خورده است در شبکه خانگی توزیع شده است؛ شرکتی که پیگیری های «نمایش خانگی» نشان داده کاملا موهوم است و وجود خارجی ندارد.

نسخه عرضه شده از «فرار از زندان» در شبکه خانگی همان نسخه دوبله غیرمجاز است که در اینترنت هم پخش شده است ولی اینکه این نسخه غیرمجاز چگونه در شبکه خانگی توزیع شده و کار توزیع آن را کدام شرکت پخشی انجام داده مشخص نیست.

عجیب آنجاست که بر روی جلد این فیلم شماره ای با عنوان شماره مجوز و هولوگرام درج شده است و حتی ادعا شده تمام حقوق مادی و معنوی این اثر در اختیار همان شرکت موهوم است!!!

پیگیریهای «نمایش خانگی» از مدیرکل دفتر نمایش خانگی ارشاد هم حکایت از جعلی بودن شماره مجوزی دارد که روی این محصول آمده است. حسین پارسایی مدیرکل نمایش خانگی ارشاد با تکذیب صدور مجوز برای فصل پنجم «فرار از زندان» بیان داشت: متأسفانه مدتی است که نسخه های بدون مجوز آثار با شماره مجوزهایی کاملا جعلی و حتی هولوگرامهای جعلی به شبکه خانگی می آیند و البته کمیته صیانت نیز به شدت با دست اندرکاران تولید و توزیع چنین آثاری برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: فارغ از آن که شرکتی به نام «ایران فیلم» اصلا وجود خارجی ندارد و یک نام جعلی است اینکه شماره مجوزهای آثار دیگر روی این محصولات می آید تحت پیگیری حقوقی قرار خواهد گرفت چون مصداق کامل جعل است.

پارسایی با اشاره به تلاشهایی که در جهت حمایت از محصولات مجاز داشته خاطرنشان ساخت: ما سعی زیادی کرده ایم که شرایط عرضه نسخه های دوبله شده محصولات روز را فراهم کنیم و در این شرایط اینکه گروهی با فعالیت غیرمجاز و حتی جعل بخواهند سوداگری کنند قطعا با برخورد مقامات قضایی روبرو خواهد شد.

فرار از زندان
نسخه جعلی «فرار از زندان» در شبکه خانگی
فرار از زندان
نسخه جعلی «فرار از زندان» با شماره مجوز و هولوگرام جعلی

2 دیدگاه‌ها

  1. آخه مگه شما اجازه حضور چنین عنوانهایی رو تو شبکه میدهید؟
    متظورتون اینه که این نسخه هایی که اورجینال و دوبله هستن و سانسور هم شدن جمع بشه و مردم از همون سایتها یا کپی کارها نسخه اصلی رو بدون سانسور تهیه کنن
    ممنونیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید