خانه بلاگ صفحه 194

رقابت تنگاتنگ «شهرزاد» و «عاشقانه»/سبقت «مبارک» از «نفس»/استقبال از «شاباش» و «امتحان نهايي»/ اقبال متوسط به «ماجراي نيمروز» و «هلن»

ویدیوکلوب سینما آزادی

نمايش خانگي: در دو هفته گذشته از يک سو قسمتهاي پاياني سريال «عاشقانه» به شبکه خانگي عرضه شد و از سوي ديگر قسمتهاي ابتدايي سريال «شهرزاد».

به گزارش سايت خبري-تحليلي «نمايش خانگي» همان قدر که عطش مخاطبان به پيگيري «شهرزاد» از قسمت چهارم بيشتر شده است عطش مخاطبان براي ابتياع قسمتهاي پاياني «عاشقانه» هم بالا بوده و حتي قسمت هفدهم «عاشقانه» با آمار فروشي کمي بيش از قسمت پنجم «شهرزاد» مواجه بوده است.

در ميان آثار غيرسريالي عرضه شده به شبکه خانگي کمدي «شاباش» و ملودرام «امتحان نهايي» اوضاع بهتري داشته اند. «شاباش» به واسطه حضور اکبر عبدي در رأس بازيگران با اقبال مواجه شده و «امتحان نهايي» هم بخاطر بازي شهاب حسيني در نقش اصلي آن که دبيري است دچار ناراحتي قلبي!!!

در ميان دو فيلم کودک عرضه شده به شبکه خانگي اين رئال-انيميشن «مبارک» است که از «نفس» سبقت گرفته است. «نفس» هم البته بخشهايي انيميشن گونه دارد اما چون خط روايي ثابتي ندارد و مدام با تغيير موقعيت کاراکتر اصلي همراه است نتوانسته به اندازه «مبارک» مورد توجه کودکان و نوجوان قرار گيرد.

فيلم سياسي-تاريخي «ماجراي نيمروز» که تصويرسازي چگونگي قتل موسي خياباني را روايت ميکند از جمله آثار جدي شبکه خانگي است که فروشي متوسط داشته است درست به مانند درام «هلن».

چه کسی باور می‌کند؟⇐گروگان‌گیری بازیگر «شهرزاد»!!!

شهرزاد-پرویز فلاحی پور-شهاب حسینی

نمایش خانگی: پرویز فلاحی‌پور بازیگری که در هفته های اخیر به نقش «نصرت» در سریال «شهرزاد» حضوری پررنگ دارد هفته گذشته هنگام حضور در لوکیشن بیمارستان نفت سریال «در جست‌وجوی آرامش» دچار سکته قلبی شده و همانجا برای انجام عمل آنژیوگرافی بستری شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» بعد از پیگیری روال درمانی فلاحی‌پور و به هنگام ترخیص به دلیل آن که وی نتوانسته بود هزینه کامل درمان را بپردازد در بیمارستان گرو نگه داشته شد تا در نهایت با گرفتن مدارکی از خودش و تهیه کننده «در جستجوی آرامش» ترخیص انجام شد.

پرویز فلاحی‌پور درباره وضعیت پیش آمده برای خود گفت: من پس از سکته قلبی در بیمارستان محل لوکیشن «در جست و جوی آرامش» بستری شدم. در آن روز تمامی پرسنل و پزشکان بیمارستان با احترام و محبت فراوانی با من برخورد کردند و من از تمامی آنها به جز رئیس بیمارستان کمال تشکر را دارم.

وی در همین راستا ادامه داد: بعضی مواقع اتفاق می‌افتد که کسی به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند مخارج بیمارستان را تأمین کند و در موقعیت اورژانسی مثل من به بیمارستان روانه می‌شود. آیا باید به دلیل بی‌پولی جان آن انسان را نادیده گرفت؟ خدا را شکر من در جایگاهی هستم که اگر هم نداشته باشم هستند کسانی که نگذارند به این وضع دچار شوم اما در مورد سایر مردمی که از لحاظ تمکن مالی در شرایط خوبی نیستند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا آنها باید برای یک گرفتگی ساده رگ جان خود را از دست بدهند؟

بازیگر سریال «شب دهم» گلایه خود را اینگونه شرح داد: من در آن روز چکی از تهیه‌کننده داشتم. در سینما و تلویزیون همه می‌دانند که چک آقای آشتیانی همواره نقد است و از خوش حسابی وی حرف می‌زنند و کسی است که حلال و حرام سرش می‌شود. در آن روز من علاوه بر چک، هشت میلیون تومان پول نقد داشتم اما باز هم گفتند که باید سند بگذاری و دقیقاً عین یک دزد با من برخورد کردند. همه پرسنل بیمارستان بابت این قضیه از من عذرخواهی کردند و گفتند که این دستور مستقیم رئیس بیمارستان است. من واقعاً متاسفم که آن پرسنل خوب زیر دست چنین رئیسی کار می‌کنند.

وی با  اشاره به بی‌کفایتی رئیس بیمارستان تصریح کرد: حالا من بازیگر هستم و شناخته شده اما واقعاً اگر مردم عادی به بیمارستان بیایند چه عاقبتی در انتظار آنها است؟ هزار راه برای تأمین پول بیمار وجود دارد و من نمی‌فهمم چرا باید مردم را تا پرداخت پول زندانی کنند.

بازیگر سریال «شهرزاد» با تاکید بر برخورد ناشایست رئیس این مجموعه درمانی افزود: با هزار تماس و تلفن بالاخره راهکاری برای ترخیص من اندیشیده شد. مسئولین بیمارستان تا وصول چک، متاسفانه گواهینامه من و مدرکی از تهیه کننده را گرو گرفتند تا وقتی که گواهینامه را نگرفتند اجازه خروج از بیمارستان را به من ندادند.

مهناز افشار در گفتگو با bbc⇐هم به صداوسیما حمله کرد و هم به انتقاد از پایان بندی «عاشقانه» مشکلات مالی سریال، خودسانسوری و گریمهای اغراق آمیز بازیگران پرداخت

عاشقانه

نمایش خانگی: مهناز افشار بازیگر کاراکتری مرموز به نام گیسو در سریال «عاشقانه» در گفتگو با بنگاه خبرپراکنی بریتانیا یا همان بی.بی.سی به انتقاد همزمان از صداوسیما و سریال «عاشقانه» پرداخته است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» اینکه مهناز افشار برای طرح نقدهایش یک رسانه خارجی از نوع انگلیسی اش را انتخاب کرده به کنار، اینکه او در تمام مدت تولید و پخش عاشقانه کلمه ای نقد طرح نکرد و به یک باره بعد از پایان سریال به نقد پرداخت جای تعجب دارد.

متن گزارش بی.بی.سی را بخوانید:

«عاشقانه» سریال پرمخاطب ایرانی که در شبکه نمایش خانگی توزیع شد به پایان رسید. قسمت هفدهم این مجموعه، واکنش‌های زیادی برانگیخت؛ بسیاری معتقدند سفره حکایاتی که با صحنه‌های اسلوموشن و کشدار پهن شده بود، در قسمت آخر این سریال خیلی ناگهانی و شتابزده جمع‌ شد.

مهناز افشار بازیگر نقش گیسو در عاشقانه به بی‌بی‌سی گفت که خودش هم به عنوان یکی از عوامل این سریال معتقد است که پایان‌بندی کار مناسب نبوده است. خانم افشار با اشاره به اینکه پایان‎بندی بسیاری از سریال‌ها و فیلم‎های ایرانی دچار ضعف تعلیق است گفت عوامل متعددی در چگونگی تمام شدن یک فیلم یا سریال دخیل هستند. بازیگر نقش گیسو گفت در مورد عاشقانه هم محدودیت‌هایی مانند زمان، سانسور و مسایل مالی باعث شد که عاشقانه اینگونه تمام شود.

گیسو دختر تنها و ناشناسی بود که اوایل سریال گفته شد دختر حاج یونس بوده از ازدواجی که همه از آن بی‌خبر بودند. کمی بعد در میان بهت و ناباوری مخاطبان، معلوم شد گیسو دختر حاج یونس نیست و همسر صیغه‌ای اوست. خیلی از این اتفاق نگذشته بود که در قسمت پایانی مجموعه، گره این نقطه عطف هم باز شد و در پایانی‌ترین سکانس این سریال، معلوم شد گیسو برای افشای فساد حاج یونس و پسرش از جانب یک کانون ناشناس قدرت، ماموریت داشته است.

مهناز افشار معتقد است تغییر تصویر گیسو از چیزی که در ذهن مخاطب ساخته شده به کسی که ماموریت دارد فساد را در فعالیت‌های حاج یونس و پسرش کشف و برملا کند، در یک قسمت آن‌هم بعد از شانزده قسمت، نتیجه مطلوب ندارد.

این مجموعه در حالی به یکی از سریال‌های پرمخاطب غیرتلویزیونی ایران تبدیل شد که تا همین چند سال پیش تلویزیون دولتی ایران تنها مجرای تهیه سرگرمی‌های نمایشی برای مخاطبان بود. این انحصار طبیعتا قانون و قاعده خودش را داشت. ممیزی‌ها آنقدر فراگیر بوده که حتی در شبکه‌ نمایش خانگی هم، حکایتها یا تصاویر خارج از چارچوب رفتاری تلویزیون دولتی ایران، شگفتی ایجاد می کند.

سریال عاشقانه در قسمت‌های اول آماج حملات صدا و سیمای جمهوری اسلامی و هم فکرانش بود که چرا هیچ نظارتی بر آن صورت نمی گیرد، اما این مجموعه ناگهان در زمینه حجاب بازیگرانش به دام سانسور افتاد.

حجاب زنان بازیگر عاشقانه در چند قسمت از این سریال طوری با یک نرم‌افزار ابتدایی سفت و سخت‌تر شد که هر بیننده‌ای را شگفت زده کرد.

بعد از این اقدام مهناز افشار در کانال تلگرامش، آن بخشی را که با نرم‌افزار به موهای بازیگران زن اضافه شده بود تا آن را بپوشاند به “لاستیک دنا” تشبیه کرد که انگار دور صورت زنان بازیگر گذاشته باشند.

خانم افشار می‌گوید به عنوان یک شهروند و مخاطب از صدا و سیما فاصله گرفته است چون شفافیت لازم را در این رسانه نمی‌بیند. او با ابراز تاسف از عملکرد صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت در چنین شرایطی که بسیاری از مردم با صدا و سیما قهرند و از آن فاصله گرفته‌اند باید از شبکه نمایش خانگی که حرفی برای گفتن دارد حمایت کرد. مهناز افشار معتقد است سریال‌های تلویزیونی عمدتا نخ‌نما و تکراری و دور از واقعیت هستند به گونه‌ای که مخاطب دیگر مسایل مطرح شده در آنها را مساله خودش نمی‌بیند.

منوچهر هادی، کارگردان سریال عاشقانه هم درباره این ماجرا گفت که حجاب بازیگران زن “عاشقانه” مثل سریال “شهرزاد” و فیلم “رگ خواب” است و این مشکل وزارت ارشاد است که موی یک بازیگر در یک فیلم یا سریال دیده می‌شود اما برای بعضی فیلمها یا سریال‌ها موانعی ایجاد می‌شود.

آقای هادی، کارگردان عاشقانه، همچنین قبل از توزیع قسمت دهم سریال در اینستاگرام خود از آنچه “سانسورهای تحمیلی” خواند شکایت کرد و نوشت: “ممیزی ها دیگر تاب و توانم را گرفته و قدرت جنگیدن را ندارم. باشد که در این دوئل دونفره که یکی من به تنهایی و دیگری دوستان در وزارت ارشاد هستند حداقل یکی مان دلخوش از پیروزی در کارمان باشیم. طرف مقابل و مردم مهم نیستند فقط نکند به ما که سانسور وظیفه و کارمان هست بالا دستی خرده بگیرد. مهم نیست که کار دیر و ناقص به دست مخاطب برسد چون ما مهمیم که باید شما و جامعه را از انحراف و گناه دور کنیم. اگر نگران آلوده نشدن جوانان و مردم به گناه هستید سانسور نوش جانتان ولی اگر نگران میزتان هستید وای به حالتان”.

یکی از مواردی که منتقدان این سریال به آن اشاره می‌کنند چهره‌ای است که این سریال از حاج یونس ساخته. این افراد معتقدند کنار هم نشاندن فعالیتهای غیرقانونی حاج یونس در باند قدرت، رفتار خارج از عرف او با زنان، ارتباطش با گیسو (مهناز افشار) و عدم صداقتش در خانواده و محیط کار و استفاده از عناصری که به سادگی آدرس شخصیت‌های مذهبی و ظاهرا موجهی را می‌دهد که در جامعه ما وجود دارند، چهره دین و مذهب و افراد معتقد را خدشه‌دار می‌کند.

خانم افشار در پاسخ به این انتقاد می‌گوید اولا ساختن و پرداختن شخصیت حاج یونس در این سریال به مفهوم تعمیم دادن آن نیست. ثانیا طبیعی است که از افرادی که داعیه مذهبی بودن دارند انتظار بیشتری وجود داشته باشد، همین است که چنین ضعف‌ها و اشکالاتی در این شخصیت‌ها بیشتر به چشم می‌آید.

جمع کردن بازیگران سرشناس درکنار هم، حضور فرزاد فرزین، خواننده پرطرفدار، قصه پر از عشق و نفرت، طراحی صحنه و طراحی لباس و گریمی که در زبان محاوره این روزهای ایران برخی به آن “لاکچری” می‌گویند، همه از عواملی هستند که موجب شده‌ این سریال مخاطبان بیشتری پیدا کند.

این موارد البته انتقاد گروهی را نیز برمی‌ا‌نگیزد و سازندگان این سریال را به نزدیک شدن به مرز سریالهای ترکی که مردم ایران از طریق ماهواره تماشا می کنند، متهم می کند. منتقدان می گویند این سریال با ساختاری که دارد “ضدارزشها” را “ارزش” جلوه می‌دهد.

مهناز افشار بازیگر نقش گیسو درباره انتقاد گروهی از لوکس بودن سریال  گفت: طبيعتا قصه، قصه روز و در ارتباط با طبقه‌ای است كه اين لوكس بودن را لازم دارد. دغدغه‌های اين طبقه هم قرار بود مطرح بشود، اما من هم با این که گريم زياد بوده موافقم. به همین دلیل ما در قسمت‌های پايانی سریال، هم برای بهتر شدن و هم برای فرار از سانسورها خودسانسوری كرديم.

خانم افشار ایفای نقش در این مجموعه را تجربه‌ای جذاب می‌داند؛ هم از جهت طولانی بودن آن، هم چگونگی پخش و توزیع آن. بازیگر نقش گیسو می‌گوید این‌که می‌دیدم مخاطب، هر هفته منتظر پخش قسمت بعدی بود، بسیار هیجان‌انگیز بود.

بعد از «گشت2»⇐حالا قاچاق یک فیلم پرفروش دیگر نوروز96+عکس

خوب بد جلف

نمایش خانگی: در حالی که دو روز قبل از قاچاق نسخه ای از فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا»ی عبدالرضا کاهانی در برخی پیاده روهای پایتخت خبر دادیم(اینجا را بخوانید) حالا  نسخه ای از کمدی «خوب بد جلف»پیمان قاسم خانی نیز به صورت قاچاق در فضای مجازی عرضه شده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» و به نقل از «کافه سینما»  به نظر می‌رسد که این اتفاق پس از به اشتراک گذاشتن فایل دانلود رمزدار فیلم اتفاق افتاده است.

شاید همین اتفاق باعث شده تا قاچاقچیان اینترنتی، قفل نسخه رمزدار فیلم را شکسته و متاسفانه آن را در فضای مجازی منتشر کنند.

پیشتر کمدی «گشت2» که آن هم مانند «خوب بد جلف» از آثار پرفروش نوروز96 بود قاچاق شد و مدتی کوتاه بعد از قاچاق، نسخه اصلی آن به بازار آمد تا ضرر تهیه کنندگان کمتر شود.

خبر عرضه «به زودی» «خوب بد جلف» هم ظرف روزهای گذشته از سوی موسسه تصویرگسترپاسارگاد اعلام شده بود و به نظر میرسد با قاچاق صورت گرفته عرضه فیلم کمی زودتر انجام شود.

عرضه نسخه قاچاق «خوب بد جلف» در فضای مجازی
عرضه نسخه قاچاق «خوب بد جلف» در فضای مجازی

دادوستد میلیونی انگشتر «بزرگ آقا»ی «شهرزاد»!!!

بزرگ آقا-شهرزاد

نمایش خانگی:  مخاطبانی که به رسم سابق هر هفته دوشنبه ها در انتظار توزیع قسمت جدیدی از سریال «شهرزاد» هستند، می دانند که بخش مهمی از فصل دوم تاکنون مربوط به بحث «تغییر قدرت» بوده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» و به نقل از «آینه نیوز» در فصل دوم «شهرزاد» این «قباد» با بازی شهاب حسینی است که پس از مرگ «بزرگ آقا» با بازی علی نصیریان جایگزین او شد و انگشتر گران‌قیمت بزرگ آقا را که به مثابه ردای قدرت است، به دست کرد اما این انگشتر چقدر می‌ارزد؟

به تازگی یکی از رسانه‌های اقتصادی با نام «اقتصادنیوز» خبر از این داده که انگشتر اصل بزرگ آقا قیمتی گران دارد. این انگشتر در 2 مدل عرضه شده که قیمت مدل طلای آن بیش از ۴ میلیون تومان و قیمت مدل پلاتینی آن ۵ میلیون تومان است!!!

با عرضه قسمت هفدهم و مجموع مخاطبان حلال 17 میلیونی⇐«عاشقانه» به آخر خط رسید+عکس

عاشقانه

نمایش خانگی: قسمت هفدهم و آخرین قسمت از فصل اول سریال «عاشقانه» از طریق موسسه هنرنمای پارسیان به شبکه خانگی عرضه شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در آخرین قسمت «عاشقانه» به جز اینکه پایان کار رابطه های سردرگم آدمهای داستان را می بینیم شاهد رونمایی از ویدیوکلیپ «گیسو» با صدای فریدون آسرایی هم هستیم.

«گیسو» کاراکتریست که در این سریال مهناز افشار نقش اش را ایفا میکرد؛ کاراکتری که در ابتدا معصومانه نشان میداد اما هر چه بیشتر از سریال گذشت بیشتر و بیشتر متوجه ماهیت غریب او شدیم.

فصل اول «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی ابتدایی مهدی گلستانه و سپس ورود هومن کبیری به عنوان تهیه‌کننده تولید شد.

«عاشقانه» تا حد زیادی توانست مخاطبان پیگیر شبکه خانگی را همراه خود کند و برخی آمار حکایت از مخاطبان حلال بیش از یک میلیونی این سریال در هر ایپزود دارند. به بیان بهتر «عاشقانه» در مجموع فقط 17 میلیون مخاطب حلال داشته است.

عاشقانه(17)
عاشقانه(17)

قاچاق نسخه بازبینی «ارادتمند…»کاهانی در شبکه خانگی+عکس⇔این اتفاق درست یک هفته بعد از اعلام‌نظر رییس اداره نظارت درباره توقیف کامل فیلم صورت گرفت

ارادتمند نازنین بهاره تینا

نمایش خانگی: همین یک هفته قبل بود که ابراهیم داروغه‌زاده رییس تازه اداره نظارت حین شرح فعالیتهایش در کمیته بازبینی آثار بلاتکلیف، آب پاکی را ریخت روی دست عبدالرضا کاهانی و از رد شدن فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» هم در شورای پروانه نمایش و هم در شورای عالی نمایش خبر داد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» حالا اتفاق عجیبی رخ داده و آن هم عرضه نسخه قاچاق این فیلم در شبکه قاچاق عرضه محصولات خانگی.

در روزهای گذشته برخی مخاطبان «نمایش خانگی» خبر از آن داده‌اند که فیلم «ارادتمند…» کاهانی در دی.وی.دی های چندفیلمه به همراه قسمتهای آخر «شهرزاد» و «عاشقانه» و همچنین فیلمهای «امتحان نهایی» و «شاباش» در پیاده‌روها در حال عرضه است.

عجیب تر از قاچاق این فیلم عرضه نسخه بازبینی فیلم در پیاده روهاست. پیش از این و در مورد آثاری مانند «فروشنده» و «ابد و یک روز» و «عصبانی نیستم» هم قاچاق نسخه بازبینی رخ داده و حالا در امتداد این جریان بر روی نسخه ای از «ارادتمند…» که قاچاق شده هم عبارت «بازبینی» دیده میشود.

باید منتظر ماند و دید واکنشهای نهادهای نظارتی ارشاد که احتمالا نسخه بازبینی در اختیار آنها بوده نسبت به قاچاق این فیلم چیست؟

قاچاق «ارادتمند...»کاهانی با لیبل «بازبینی»
قاچاق «ارادتمند…»کاهانی با لیبل «بازبینی»

سرمایه‌گذار 60 درصدی و شریک برند «شهرزاد» بیان کرد⇐کاسبی نیازی به «ژن خوب» ندارد!/تمامی طرحهای تولیدی‌ام را متوقف کردم تا تعیین کابینه جدید/«ژن خوب» برای مدافعان حرم است که جانشان را کف دستشان گذاشتند و به دل خطر زدند/کدام یک از آقازادگان جرأت دارند یک هفته کنار مدافعان حرم بجنگند؟!/چرا مدیران فعلی از تولید سریالهای عاشقانه با مضمون مدافعان حرم واهمه دارند؟/اینکه توقع دارند سرمایه‌گذاران با وامهای بازرگانی با بهره 30درصد به سراغ تولید سریال بیایند انتظاری گزاف است/چرا به مانند فیلمسازان به سریال‌سازان خانگی وامهای کم‌بهره نمی‌دهند؟/نهادهای دولتی به‌جای رقابت با شرکتهای خصوصی و خرید رایت خانگی فیلمها، بودجه‌ را صرف تخصیص وامهای کم‌بهره به تولیدکنندگان خانگی کنند

محمدهادی رضوی

نمایش خانگی: فصل اول سریال «شهرزاد» نام یک سرمایه‌گذار جوان که بعدتر شریک برند «شهرزاد» شد را در کانون توجه قرار داد. محمدهادی رضوی که فارغ از سرمایه گذاری در این سریال به واسطه دامادی محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور شناخته میشد به واسطه اظهارنظرات صریحی که بعد از بازداشت تهیه کننده «شهرزاد» از وی سر زد، در کانون توجهات قرار گرفت.

رضوی اما در فصل دوم سریال «شهرزاد» ترجیح داد در کنار گروه تولید نباشد و پروژه هایی که خودش علاقمند به تولید آنهاست را پیگیری کند. از جمله این پروژه های یک سریال خانگی به نام «تلگرام» بود، برنامه ای سرگرم کننده برای کودکان و همچنین سریالی با مضمون مدافعان حرم.

محمدهادی رضوی در گفتگو با سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» با اشاره به اینکه منتظر تغییر و تحولات مدیریتی ارشاد است تا برنامه هایش برای تولید را پی گیرد بیان داشت: تقریبا تمامی طرحهای تولیدی را متوقف کردم تا تعیین کابینه جدید و روشن شدن وضعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دنبالش تثبیت با تغییر در سازمان سینمایی.

رضوی با اشاره به اینکه اصلی ترین برنامه پیش روی موسسه رسانه های تصویری در دولت پیش رو حمایت از تولید محصولات جذاب ویژه این مدیوم است گفت: همان طور که بنیاد سینمایی فارابی برای تولید محصولات سینمایی وامهای بدون بهره می دهد موسسه رسانه‌های تصویری هم باید شرایط تخصیص وامهای حمایتی با بهره پایین و زیر 4درصد را برای تولیدکنندگان شبکه خانگی فراهم کند. البته صریح بگویم موافق بریز و بپاشهای دولتی برای تولید در شبکه خانگی نیستم و صرفا معتقدم باید وامهای کم بهره به سازندگان آثار تعلق گیرد؛ وامهایی که البته باید بازگردانده شود.

وی خاطرنشان ساخت: اینکه توقع داشته باشند سرمایه گذاران و تجار با وامهای بازرگانی که بهره آنها به 30 درصد می‌رسد به سراغ تولید در شبکه خانگی بیایند انتظار گزافیست. شبکه خانگی مدیومی است که چندین ماه زمان می‌برد که سرمایه‌تان بازگردد و در این شرایط هیچ بیزنس‌منی وام بازرگانی را صرف چنین مدیومی نمیکند. مگر نه اینکه در صنعت و کشاورزی وامهای ترجیحی با بهره کم میدهند که فقط صرف صنعت و کشاورزی شود. در حیطه نمایش خانگی هم دولت میتواند به جای اینکه وارد رقابت با بخش خصوصی شده و رایت فیلمها را بخرد بودجه‌اش را صرف تخصیص چنین وامهایی کند.

محمدهادی رضوی در پاسخ به این پرسش که ترجیحش برای تولید در شبکه خانگی چیست به سایت «نمایش خانگی» اظهار داشت: نزدیک به 40 طرح خوب برای ساخت سریالی عاشقانه با مضمون مدافعان حرم به دستم رسیده است اما مشکل اینجاست که مسئولان فعلی از ورود به چنین مضامینی واهمه دارند و علاقه ای ندارند که ما از طریق یک درام عاشقانه پراحساس اتفاقاتی را که در سوریه رخ داده را روایت کنیم.

این سرمایه گذار ادامه داد: دقیقا به همین دلیل است که یا باید به مانند نمونه ای همچون «شهرزاد» عشق را برد به دل تاریخ و پناه بردن عاشقی مثل قباد به مسکرات را نمایش داد یا مانند «عاشقانه» عشقی را نشان داد که بیشتر از ملموس بودن برای جامعه ما را به یاد سریالهای ترک می‌اندازد.

رضوی با اشاره به یکی از طرحهایی که برای سریال سازی در شبکه خانگی داشته ادامه داد: زندگی آدمهایی که به مدافعان حرم پیوستند کم اوج و فرود احساسی و دراماتیک ندارد. مثلا طرحی به دستم رسید درباره مردی که عاشقانه همسرش را دوست داشت و در شرایطی که همسرش باردار بود به مدافعان حرم پیوست تا نذر خود را ادا کرده بود اما اقبالی از سوی مدیران فرهنگی برای تولید این کار دیده نشد.

شریک برند «شهرزاد» با طعنه به اظهارات یکی از آقازادگان که از «ژن خوب» خود سخن گفته به سایت «نمایش خانگی» گفت: من و امثال من که عددی نیستیم. ژن خوب برای همین مدافعان حرم است که جانشان را کف دستشان گذاشتند و به دل خطر زدند. ژن خوب برای رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی بود که روی مین رفتند تا یک وجب از خاکمان کم نشود.  کدام یک از این آقازادگان مدعی ژن خوب جرأت دارند یک هفته کنار مدافعان حرم بجنگند؟؟؟

رضوی ادامه داد: کاسبی ژن خوب نمیخواهد و نیاز دارد به مطالعه ریاضیات و البته کسب مقداری تجربه. ژن خوب او دارد که به جای نشستن در پایتخت و توئیت زدن در فضای مجازی یا بلوف زدن جلوی دوربین، مرد و مردانه برود و با داعش بجنگد.

تهیه‌کننده مینی‌سریال سیاسی «عالیجناب» اظهار داشت⇐نگذاشتند سریال همزمان با انتخابات عرضه شود/بعد از انتخابات هم مجددا به آن ممیزی وارد کردند/بعد از «عاشقانه» سریال به شبکه خانگی می‌آید

سریال «عالیجناب»

نمایش خانگی: مینی سریال شش قسمتی «عالیجناب» به کارگردانی سام قریبیان و تهیه کنندگی مسعود ردایی به واسطه خط داستانیش که مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری در کشور بود میتوانست قبل از انتخابات به شبکه خانگی آمده و البته باعث رونق این مدیوم شود.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» محافظه کاری اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد اما مانع این امر شد و تا حالا که نزدیک به دو ماه از انتخابات می گذرد هنوز سریال وارد شبکه خانگی نشده است.

مسعود ردایی تهیه‌کننده سریال با اشاره به مشکلات پیش آمده برای عرضه سریال به «مهر» گفت: این مجموعه ابتدا قرار بود همزمان با انتخابات ریاست جمهوری وارد شبکه نمایش خانگی شود اما با توجه به موضوع که درباره انتخابات بود، سازمان سینمایی به ما توصیه کرد که بعد از انتخابات آن را وارد شبکه نمایش خانگی کنیم.

وی با اشاره به ممیزیهای جدید وارده به سریال افزود: بعد از برگزاری انتخابات هم یک سری اشکالات جدید به این سریال وارد شد که ما آن اشکالات را مرتفع کردیم و پروانه نمایش جدید هم برای آن صادر شد، از همین رو قرار است این سریال بعد از پایان توزیع مجموعه «عاشقانه» یعنی حدود یک ماه دیگر، توسط شرکت هنرنمای پارسیان در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

هدف از دیدار علی فتح‌الله‌زاده و تهیه‌کننده فیلم پرفروش ناصر حجازی با محمدرضا عارف چه بود؟+عکس

امیر رفیعی در کنار ناصر حجازی

نمایش خانگی: علی فتح الله زاده مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال تهران و امیر رفیعی سازنده مسیتند «من ناصر حجازی هستم» که پرفروشترین مستند سالهای اخیر شبکه خانگی بوده است با حضور در دفتر دکتر محمدرضا عارف به دلیل حضور او در نخستین جشنواره فوتبال ایران که به نام «جشنواره حجازی » برگزار شد، با اهدای لوح سپاس قدردانی کردند.

در این دیدار ،رئیس بنیاد امید ایرانیان با قدردانی از تلاش‌های دست اندرکاران جشنواره ناصر حجازی بر لزوم زنده نگه داشتن نام و یاد اسطوره‌های ورزشی تاکید کرد و گفت: رمز ماندگار شدن چهره‌هایی همچون مرحوم ناصر حجازی اخلاق مداری ایشان بود و باید از طریق ابزارهای مختلف از جمله صنعت سینما تلاش شود وجوه اخلاقی چهره‌های ورزشی برای نسل جوان روشن‌تر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اظهار نگرانی از رواج  بی اخلاقی در جامعه از ورزشکاران و هنرمندان خواست با استفاده از ظرفیت های خود به دنبال حاکمیت اخلاق در جامعه باشند.

رفيعى نيز در صحبت هاى خود از روند ساخت فيلم مربوط به تاريخ باشگاه استقلال سخن گفت كه براى اولين بار در ايران به لحاظ تصويرى پيرامون يك باشگاه در حال انجام است و در فرهنگ سازى  احترام بيشتر و بهتر به پيشكسوت مى تواند موثر باشد. فيلمى كه وى آن را در كنار تهيه، كارگردانى هم مى كند و خشايار الوند نويسنده آن است.

گفتنی است متن لوح اهدایی با امضای دکتر فتح الله زاده یکی از اعضای هیات داوران و امیر رفیعی مدیر جشنواره به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمدرضا عارف
سپاس بی کران ما را برای همراه شدن در راه برپایی نخستین جشنواره فوتبال ایران پذیرا باشید.
بی شک بدون حضورتان، جشنواره آنی نبود که برگزار گردید و جز به لطف همراهی بی دریغی که داشتید، این دشوار امکان پذیر نمی شد.
این لوح به پاسداشت تشریف فرمایی موثر جنابعالی در جشنواره حجازی از نخستین جشنواره فوتبال ایران تقدیم حضورتان می گردد.
یادگاری است از شبی به نام بزرگ مرد تاریخ ورزش ایران ناصر حجازی.

دیدار امیر رفیعی و علی فتح الله زاده با محمدرضا عارف
دیدار امیر رفیعی و علی فتح الله زاده با محمدرضا عارف