خانه بلاگ صفحه 230

شرکت پخش نزدیک به موسسه رسانه‌های تصویری⇔برنده نهایی بهترین پخش جشنواره یاس؟

موسسه رسانه های تصویری

نمایش خانگی: نامزدهای بخش سینماویدئو برای فعالترین رسانه در عرضه فیلم های ایرانی، برترین کیفیت عرضه لوح فشرده و بهترین موسسه پخش فیلم در شبکه نمایش خانگی در حالی اعلام شده است که بناست برندگان نهایی این بخش که مربوط به دو بخش «بهترین موسسه شبکه نمایش خانگی» و «اقلام تبلیغی و اطلاع رسانی» هستند 22 آذرماه مشخص شود.

به گزارش نمایش خانگی موسسات «سینما 24»، «هنرنمای پارسیان»، «هنرهای تصویری سوره» و «تصویرگستر پاسارگاد» نامزدهای این بخش هستند.

جالب و البته عجیب اینجاست که در میان این موسسات فقط نام یک موسسه پخش یعنی هنرنمای پارسیان دیده می شود و خبری از حضور دیگر موسسات پخش به عنوان نامزد نیست.

 اگر بخواهیم بلحاظ کیفی وضعیت شرکتهای مختلف پخش را بسنجیم با شرکتهایی مواجه هستیم مانند “هنر اول” و “دنیای هنر” که قاعدتا باید نام یکی از آنها هم که شده در میان نامزدها می آمد به خصوص “دنیای هنر” که قدرت توزیع بالایش باعث شده ورای ارائه منظم و بی تأخیر سریالهایی مانند “شهرزاد” و همچنین عناوین سینمایی مانند “نهنگ عنبر” و “رسوایی2” حتی آثار کم مخاطب هنروتجربه ای و تله فیلمها را هم به صورت گسترده و کاملا مویرگی در سراسر کشور توزیع کنند.

پرسش اینجاست که چرا جای چنین شرکتی حتی در میان نامزدهای پخش هم قرار نگرفته است؟ و از آن سو تنها “هنرنمای پارسیان” را در میان نامزدها می بینیم که همکاریهای سالیان اخیرش با موسسه رسانه های تصویری در قرارگیری اش میان نامزدها به شدت شبهه برانگیز است.

هنرنمای پارسیان شرکت پخش متبوع موسسه رسانه های تصویری است که عموما عناوین این موسسه توسط این شرکت توزیع می شود. آیا همین همکاری با موسسه رسانه های تصویری به عنوان متولی برگزاری جشنواره یاس بوده که باعث شده نام این شرکت به عنوان تنها نامزد بهترین پخش اعلام شود؟؟؟

جالب است نام “موسسه هنرهای تصویری سوره” وابسته به حوزه هنری که عناوین این موسسه هم عموما توسط “هنرنمای پارسیان” دیده می شود نیز در میان نامزدهای بهترین ویدیورسانه دیده می شود!!!

 

نامزدهای برترین موسسه ویدئو رسانه جشنواره فیلم یاس اعلام شد

جشنواره ویدیویی یاس

نمایش خانگی: نامزدهای بخش های سینماویدئو، برترین کیفیت و بهترین موسسه پخش در شبکه نمایش خانگی در چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس اعلام شدند.

به گزارش نمایش خانگی نامزدهای بخش سینماویدئو برای فعال ترین رسانه در عرضه فیلم های ایرانی، برترین کیفیت عرضه لوح فشرده و بهترین موسسه پخش فیلم در شبکه نمایش خانگی در چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس اعلام شدند.

موسسه «سینما 24»، موسسه «هنرنمای پارسیان»، موسسه «هنرهای تصویری سوره» و موسسه «تصویرگستر پاسارگاد» نامزدهای برترین موسسه شبکه نمایش خانگی  جشنواره یاس شدند.

جوایز دو بخش «بهترین موسسه شبکه نمایش خانگی» و «اقلام تبلیغی و اصلاع رسانی» روز 22 آذر و همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره اهدا خواهد شد.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس از ۲۲ تا ۲۶ آذر ماه در شهر رامسر با حمایت سازمان سینمایی و مشارکت استانداری مازندران برگزار می شود.

چرا تصویر بازیگر اصلی از اقلام تبلیغاتی «چهارشنبه» حذف شد؟⇔تهیه کننده: از پخش کننده بپرسید/پخش کننده: چیزی حذف نشده!

چهارشنبه

نمایش خانگی: فیلم ویدیویی «چهارشنبه» در حالی اواخر آبان ماه امسال به شبکه نمایش خانگی عرضه شد که بر روی پوستر و طرح اصلی جلد فیلم تصویری از بازیگر اصلی آن آرمان درویش به چشم نمی خورد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش نمایش خانگی از آنجا که یکی از نمودهای این فیلم استانداردهای بالای بازیگری آرمان درویش بود که اتفاقا باعث شد فیلم به هنگام نمایش در بخش هنروتجربه جشنواره سی و چهارم فجر هم مورد توجه قرار گیرد برای بسیاری از مخاطبان این پرسش پیش آمد که چرا تصویر این بازیگر از پوسترهای خانگی و جلد نسخه خانگی حذف شده است.

از آنجا که معمولا تهیه اقلام تبلیغاتی مربوط به فیلمها با تعامل میان تهیه کننده و شرکت پخش کننده صورت می گیرد نخستین کسی که در این باره مورد پرسش قرار گرفت یوسف وجدان دوست تهیه کننده «چهارشنبه» بود.

تهیه کننده از پاسخگویی سرباز زد

وجدان دوست اما با اشاره به اینکه در این باره پخش کننده است که باید پاسخگو باشد از جوابگویی به این سوال که آیا حذف آرمان درویش از طرحهای مربوط به پوستر و جلد فیلم با تعامل وی صورت گرفته سرباز زد.

این تهیه کننده حتی به این پرسش هم که آیا خودش موافق اقدام پخش کننده در حذف تصویر آرمان درویش بوده نیز به نمایش خانگی حرفی نزد.

پخش کننده: تصویر بازیگر اصلی پشت جلد آمده

علی اسدزاده مدیرعامل شرکت تصویرگسترپاسارگاد که «چهارشنبه» را به شبکه خانگی ارائه داده درباره چرایی حذف آرمان درویش از پوستر «چهارشنبه» به نمایش خانگی گفت: این فیلم دارای دو طرح اصلی برای پوستر بود که در یکی از طرحها تصویر بازیگر موردنظر آمده است و در طرح دیگر تصویر این بازیگر نیست.

وی ادامه داد: برای طراحی جلد فیلم از هر دو طرح استفاده شده ولی طرح مربوط به آرمان در پشت جلد آمده و طرح دیگر در روی جلد.

اسدزاده درباره چرایی عدم استفاده از طرح شامل بازیگر اصلی روی جلد فیلم پاسخی نداد و این را هم نگفت که آیا عدم استفاده از طرح اصلی نظر تهیه کننده بوده یا نه!

چهارشنبه
پوستر اصلی “چهارشنبه”

واکنش شریک برند «شهرزاد» به بیانیه دست اندرکاران فصل دوم⇐مردم همچنان می‌خواهند بدانند بودجه سریال از کجا آمده؟

محمدهادی رضوی و محمد امامی

نمایش خانگی: میانه مهرماه امسال و با بازداشت محمد امامی تهیه کننده سریال “شهرزاد” و امتداد این بازداشت تا همین حالا مرتب بر حجم پرسشهای مخاطبان پیرامون چرایی این بازداشت افزوده شده است؛ به خصوص که از همان زمان بازداشت اخباری درباره ارتباطات میان این بازداشت با ماجرای فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان در رسانه ها منتشر شد.

به گزارش نمایش خانگی مدتی بعد از بازداشت هم گلایه های محمدهادی رضوی سرمایه گذار ۶۰ درصدی “شهرزاد” و شریک برند این سریال در رسانه ها منتشر شد؛ گلایه هایی که رضوی در آن به انتقاد از تولید فصل دوم سریال بدون رضایت وی پرداخته بود و البته از دست اندرکاران پروژه خواسته بود تا آزادی تهیه کننده “شهرزاد” تولید را متوقف کنند.

با این حال تولید فصل دوم سریال ادامه یافت و البته به موازات آن پرسشهای مخاطبان که می خواستند درباره چگونگی تأمین بودجه این سریال با وجود بازداشت تهیه کننده اش بدانند بیشتر و بیشتر شد تا روز گذشته که دست اندرکاران سریال بیانیه ای هفت بندی را به ظاهر در پاسخ به پرسشها منتشر کردند ولی اصلی ترین پرسشها که چگونگی تأمین منابع تولید سریال بوده و البته چگونگی تولید بدون رضایت یکی از شرکای برند، بی پاسخ ماند.(اینجا را بخوانید)

محمدهادی رضوی شریک برند سریال در واکنش به بیانیه هفت بندی دست اندرکاران “شهرزاد” یادداشتی را نگاشته و در اختیار سینماروزان قرار داده است؛ یادداشتی که اصلی ترین پرسش مخاطبان درباره سریال، کلیدواژه آن است.

⇓⇓⇓متن کامل یادداشت رضوی را بخوانید:

بیانیه دست اندرکاران “شهرزاد” مرا یاد رفتار فردی  می اندازد که در مشاعره شرکت می کند و در جواب مصراع ” تو نیکی می کن و در دجله انداز” می گوید: “فلانی در بیابان می دهد گاز”!!
ما می گوییم “شهرزاد” را تا تعیین وضعیت تهیه کننده متوقف کنید چون اصل قضیه به دلیل نارضایتی شریک برند که من باشم، حلال نیست آن وقت دوستان بیانیه می دهند که تابع قانون هستند و توجیه می کنند که در جهت استقبال وسیع مخاطبان این کار را می کنند.

دوستان گویا حواس شان نیست که در ماههای اخیر مرتب با مخاطبانی روبرو بوده ایم که خواستار تعیین تکلیف درباره بودجه سریال بوده اند که از کجا آمده و می خواهند بدانند مالکیت کار برای کیست؟ و با چه اجازه و رضایتی کار دارد انجام می شود؟ از احترام به اذهان آزاده و اخلاق محور سخن می گویید اما با فرافکنی پاسخ مهمترین پرسش مخاطبان را نمی دهید!

قانون و شرع می گوید که رضایت شریک برند برای تولید فصل دوم فراهم شود اما آیا فراهم شده؟ نه! اگر واقعا صداقت پیشه هستید بیایید و در نشستی رسانه ای شرکت کنید و تعیین تکلیف کنید درباره اصل سرمایه و بودجه ای که صرف سریال شده! و بگویید چرا بدون رضایت شریک برند در حال تولید فصل دوم هستید؟ این نمی شود که بدون رضایت شریک ۵۰ درصدی یک خانه، در آن زندگی کنیم و بعد بگوییم تابع قانون هستیم.

همچنان اعتقاد دارم که فعل رخ داده حرام است اما دوستان می گویند باید تابع قانون باشیم و پیش داوری نکنیم. حکایت همان حکایت شرکت کننده کُندذهن مشاعره است که برایش مصراعی از سعدی می خوانند و او با مصراعی من درآوردی جواب می دهد و البته اسباب خنده و حیرت را موجب می شود…

بیانیه دست اندرکاران «شهرزاد۲» در واکنش به سوءظن مرتبط با چگونگی تأمین سرمایه سریال

شهرزاد

نمایش خانگی: بازداشت محمد امامی تهیه کننده “شهرزاد” و بروز شایعاتی درباره ارتباط وی با ماجرای سوءاستفاده در صندوق ذخیره فرهنگیان سبب ساز آن شد که بسیاری از مخاطبان نسبت به چگونگی تامین سرمایه این سریال سوءظن پیدا کنند.

به گزارش نمایش خانگی این سوءظنها که در فضای مجازی به شدت گسترش یافته سبب ساز آن شده که دست اندرکاران تولید این سریال بیانیه ای هفت بندی را منتشر کنند. بیانیه ای که نه تنها سوءظنها را کاهش نمی دهد  که کلی گویی آن، سوالات را بیشتر می کند.

متن بیانیه را بخوانید:

تابع قانون باشیم

به دنبال پرسش ها و ابهاماتی که در طی چند هفته گذشته از جانب برخی ارباب قلم ، فعالان مدنی و اصحاب رسانه و علاقمندان به سریال “شهرزاد” مطرح گردیده است ، روابط عمومی این سریال توضیح چند نکته را وظیفه خود می داند:

۱ – اقدام به ساخت فصل دوم سریال “شهرزاد” با عنایت به استقبال میلیونی علاقه مندان از این سریال در داخل و خارج از کشور اتخاذ گردیده است.

۲ – کلیه عوامل هنری این سریال نیز همچون سایر مردم، پس از شروع فیلمبرداری فصل دوم آن از اخبار مربوط به فراخوانده شدن تهیه کننده سریال به مراجع قضایی اطلاع حاصل کردند بی آنکه در جریان دقیق موضوع قرار گرفته باشند.

۳ – سوابق و پیشینه کاری عوامل هنری سریال شهرزاد بر اغلب ایرانیان علاقه مند به هنر نمایش پوشیده نیست و به نیکی آگاهند که هنرمندان مزبور در زمره ی خوشنام ترین و شریف ترین و مستقل ترین افراد حرفه ی خویش محسوب می شوند و سالیان زیادی را صرف ساختن آثارارزشمند فرهنگی و مردمی کرده اند.

۴ –قانون به همه ما یادآوری میکند مادامی که اتهامی توسط مراجع ذیصلاح به اثبات نرسیده باشد، هرگونه پیش داوری در زمینه ابهامات موجود، فاقد وجاهت قانونی و مغایر با اصول اخلاقی و حقوق شهروندی میباشد.

۵ – بدون شک تمامی عوامل این سریال با تأسی به افکار حقیقت طلب و عدالت محور و ضمن به رسمیت شناختن اصل پرسشگری (و نه قضاوت و پیش داوری) صبورانه منتظر روشن شدن کلیه ابهامات و شفاف سازی کامل در این زمینه می باشند.

۶- متاسفانه این اولین باری نیست که در جامعه این سالهای ما، یک اثر هنری پس از موفقیتهای چشمگیر داخلی و خارجی، اینگونه آماج حملات قرار میگیرد.جالب آن که سریال “شهرزاد” از روزهای ابتدای عرضه اش تا روزهای پایانی، به دلایل گوناگون حتی یک هفته ی بی حاشیه به خود ندیده است. هنرمندان سریال “شهرزاد” ضمن احترام به همه اذهان آزاده و اخلاق محور، تنها انگیزه شان برای ساخت فصل دوم کار، استقبال و همراهی وسیع مردم صادق و صدیقی است که حامیان اصلی سریال بوده و سختی های این مسیر را، بر آنها هموار کرده و می کنند.

۷ – سخن آخر اینکه عوامل سریال “شهرزاد” برای رفع هرگونه شبهه و سوتفاهم، رسما اعلام می دارند که در خصوص وقایع پیش آمده تابع رای و نظر نهایی مراجع قضایی بوده، و به نشانه ی مسؤلیت پذیری نسبت به میلیونها مخاطب ارزشمند این سریال در اقصی نقاط دنیا، و تعهد نسبت به باورهای حرفه ای خودشان تا اطلاع ثانوی به تولید سریال ادامه داده، و مطابق نص صریح قانون عمل خواهند کرد

عرضه خانگی دو فیلم از کمدی «یک دزدی عاشقانه» به قیمت یک فیلم+عکس

یک دزدی عاشقانه

نمایش خانگی: بعد از پشت سر گذاشتن ماه های محرم و صفر و ورود به ماه ربیع الاول به تدریج فیلمهای با درونمایه کمدی وارد شبکه خانگی خواهند شد.

به گزارش نمایش خانگی اولین فیلم کمدی که بناست از هفته آینده به شبکه خانگی عرضه شود “یک دزدی عاشقانه” ساخته امیرشهاب رضویان است.

“یک دزدی عاشقانه”  که از حضور مهدی هاشمی، فرهاد آییش و لادن مستوفی سود می برد داستان دو سارق سابقه دار را بیان می کند که بعد از مدتها وقتی از زندان آزاد می شوند به سراغ بانویی می روند که شریک آخرین سرقت آنها بوده و باید سهم آنها از سرقت را بپردازد.

“یک دزدی عاشقانه” از طریق موسسه گلرنگ رسانه به شبکه خانگی عرضه خواهد شد و علاوه بر فیلم اصلی شامل یک مستند 70 دقیقه ای از پشت صحنه فیلم با نام “از اسب افتاده” هم هست که روند تولید فیلم را در فضایی مفرح به تصویر می کشد.

“یک دزدی عاشقانه” و “از اسب افتاده” در یک دی.وی.دی با قیمت 5 هزار تومان از دوشنبه 22 آذرماه در شبکه خانگی توزیع خواهند شد.

یک دزدی عاشقانه
یک دزدی عاشقانه

14سال بعد از تولید⇐عرضه دی.وی.دی نخستین فیلم اصغر فرهادی در شبکه خانگی+عکس

رقص در غبار

نمایش خانگی: اصغر فرهادی بعد از تجربیاتی که در نگارش و کارگردانی سریالهایی مانند “روزگار جوانی” و “داستان یک شهر” داشت در ابتدای دهه هشتاد  با تهیه کنندگی ایرج تقی پور نخستین فیلمش با عنوان “رقص در غبار” را ساخت.

به گزارش نمایش خانگی “رقص در غبار” هرچند در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و البته توجه منتقدان را به خود جلب کرد اما در اکران چنان که باید دیده نشد و این نادیده ماندن ماند و ماند تا اشتهاری که فرهادی با “درباره الی” و “جدایی…” کسب کرد که اسباب رجعت مخاطبان به کارنامه وی و دیده شدن اولین فیلم وی را فراهم کرد.

نسخه خانگی “رقص در غبار” سالها پیش از این توسط موسسه جوانه پویا در فرمت وی.سی.دی به شبکه خانگی عرضه شده بود و البته همان نسخه نیز در سایتهای غیرمجاز اینترنتی فراوان آپلود شده بود.

با این حال 14 سال بعد از تولید و بعد از ورشکستگی جوانه پویا و واگذاری عناوین آن به موسسات دیگر، به تازگی نسخه تازه ای از “رقص در غبار” در فرمت دی.وی.دی از سوی موسسه قرن بیست و یک با پخش هنراول به شبکه خانگی عرضه شده است.

فرامرز قریبیان، باران کوثری و یوسف خداپرست بازیگران “رقص در غبار” هستند و فیلم داستان عشق عجیب و غریب پسری جوان به دختری با مادر بدنام(!!!) را به تصویر می کشید؛ عشقی با پایان ترازیک که پای یک پیرمرد مارگیر را هم به ماجرا باز می کند.

رقص در غبار
رقص در غبار

چرا منتقد دائمی تعدد برگزاری جشنواره‌ها، داور جشنواره یاس شده؟/چرا پولهای کثیف وارد شبکه خانگی شده؟⇔علی معلم پاسخ داد

علی معلم

نمایش خانگی/مهدی فلاح‌صابر: چهارمین جشنواره فیلمهای ویدیویی یاس در حالی از هفته آینده در رامسر برگزار می شود که بسیاری حتی فلسفه برگزاری چنین جشنواره ای را زیر سوال برده اند.

به گزارش نمایش خانگی دلیل مخالفان هدررفت بودجه ای است که به واسطه برگزاری جشنواره هایی با سالنهای خالی از مخاطب ایجاد می‌شود. در برابر این مخالفان، هستند موافقانی که برگزاری جشنواره ای ویژه فیلمهای ویدیویی و شبکه نمایش خانگی را مجالی می‌دانند برای ارتقای نسبی این مدیوم.

علی معلم منتقد و تهیه کننده سینما که امسال به عنوان داور در جشنواره یاس حضور دارد از جمله چهره هاییست که همواره تعدد جشنواره های بی خاصیت را زیر سوال برده است.

معلم در چرایی مخالفتش با برگزاری جشنواره های بی هویت و در عین حال حضور در تیم داوری جشنواره یاس به نمایش خانگی گفت: بنده از اولین دوره این جشنواره در آن حضور داشتم و داور بخش سینمای ایران آن بودم. از جلسات اولی هم که این جشنواره برگزار شد با آن همراهی کردم چون فکر میکنم بخشی از موجودیت سینمای ایران متکی است بر نمایش خانگی و صنعت تولید فیلمهای ویدیویی بخصوص با تحولات تکنولوژیکی که اتفاق افتاد و خیلی از فیلمها به روش دیجیتال ساخته شد، تولید فیلم ویدیویی می تواند زمینه ای مناسب برای کسب تجربه باشد جهت ورود به سینما. از این حیث این جشنواره میتواند کمک کند به بخشی از تولیدات فیلمهای ویدیویی و تلویزیونی تا در قالب یک مسابقه دیده شده و امتیازات و استعدادهایی که در این زمینه وجود دارد شناسایی شود زیرا در جشنواره های دیگر علی الخصوص جشنواره فجر که به صنعت سینمای ایران تعلق دارد، به دلیل کثرت آثار سینمایی، آثار ویدیویی مورد توجه قرار نمی گیرد.

علی معلم افزود: این جشنواره میتواند کمپینی باشد برای بخشی از فعالیتهای سینمایی که در قالب دیجیتال ساخته شده و اساسا در کانسپت و مفهوم فیلم، شاید به آن معنا قرار نگیرد ولی قابلیتهایی را میشود در آنها کشف کرد و شاید در نهایت اسباب تسهیل دیده شدن‌شان فراهم شود.

این تهیه کننده سینما با اشاره به لزوم تعامل جشنواره یاس با فعالان شبکه خانگی اظهار داشت: طبعا چون موضوع این جشنواره در حوزه نمایش خانگی بیشتر دیده خواهد شد جای عرضه این آثار در شبکه های نمایش خانگی ، vod ، و اینترنت میتواند باشد و طبیعی است هماهنگ بودن با فعالان این مدیوم طبیعتا کمک بیشتری خواهد کرد به دیده شدن این آثار و ایجاد انگیزه در شرکتها برای پرزنت کردن و عرضه بهتر این محصولات.

از صنعت ساختمان تا صنایع خدماتی درگیر پولهای کثیف‌اند اما عده‌ای سعی دارند پولشویی را مسأله اول سینما و شبکه خانگی کنند

یکی از شائبه های ایجاد شده پیرامون شبکه نمایش خانگی ورود پولهای بی مسئولیت برای تولید در این شبکه است و اخیرا هم شایعاتی مربوط به حضور پولشویان در شبکه خانگی طرح شده بود. معلم پیرامون اینکه آیا این شائبه ها برگزاری جشنواره امسال یاس را دستخوش حاشیه نخواهد کرد به نمایش خانگی گفت: به نظر من این شایعات سوژه های مورد توجه جشنواره نیست. به هرحال بخشی از اقتصاد کشور ما متاسفانه درگیر حاشیه هاست یعنی برخی فعالیتهای بانکی و اقتصادی خیلی سالم نیست و طبیعتا بخشی از فعالیتها در حوزه نمایش خانگی هم شاید متأثر از همین حواشی باشد ولی این مسائل ربطی به فستیوال یاس ندارد و نباید اینها را با هم تداخل داد.

تهیه کننده “گاوخونی” و “آل” ادامه داد: تداخل این مسایل با هم کمکی به این حوزه نخواهد کرد. آن بحث دیگری است برآمده از مشکلات اقتصاد و دلالیسم در ایران که متأسفانه این مشکلات وارد بسیاری از حوزه های دیگر هم شده است؛ از صنعت ساختمان گرفته تا صنایع خدماتی نیز بحث پولهای کثیف وجود دارد. این پولشویی ها و روابط نامناسب مسئله اول سینما و شبکه نمایش خانگی نیست ولی عده ای سعی دارند این موضوع را به مسئله اصلی این مدیومها بدل کنند.

ناکارآمدی دستگاههای اطلاعاتی در کنترل فضای مجازی، سرمایه گذاری در شبکه خانگی را پرریسک کرده!

علی معلم در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال دارد خودش هم وارد فاز تولید برای شبکه خانگی شود اظهار داشت: چندین بار صحبتهایی در این زمینه با من شد ولی به دلیل اینکه ساز و کارهای موجود در این عرصه به نظر من مقداری دچار شک و تردید است، به لحاظ سرمایه‌گذاری ما هنوز مکانیزم مناسب را در ایران برای اینکه مردم بتوانند بصورت حلال فیلم ببینند به دست نیاوردیم. متاسفانه  قاچاق و دزدی آثار در این بخش به دلیل ناکارآمدی شرکتها و دستگاه های اطلاعاتی ما در کنترل فصای مجازی و دانلودها و کپی های غیرقانونی در شهرستانها، عملا سرمایه گذاری در این حوزه را خیلی پر ریسک و پرخطر میکند.

وی افزود: ما باید به ساختاری مثل ساختارهایی که در غرب هست برسیم بخصوص راه اندازی سامانه های ویدیوی درخواستی مثل نتفلیکس و از این قبیل که مردم بتوانند از این سامانه ها استفاده کنند و با بهای کمتری فیلم ببینند. در جوامع غربی این تبدیل به یک فرهنگ شده است که با  صرف بهای محصول، فیلم ببینند اما در ایران مشکلات فرهنگی سبب ساز آن شده است که متاسفانه تهیه کنندگان آثار نمایش خانگی خیلی سخت میتوانند به حجم سرمایه گذاری واقعی که کرده اند برسند به دلیل اینکه بخش عمده ای از مخاطبان معمولا پولی برای استفاده از این آثار پرداخت نمیکنند. بعنوان نمونه اگر سریال “شهرزاد” را که موفق ترین اثر در شبکه نمایش خانگی است در نظر بگیریم تیراژ قانونی آن یک میلیون بوده و بصورت قانونی دیده شده اما از آن طرف چهار تا پنج میلیون کپی غیرقانونی داشته بخصوص در خارج از کشور! متاسفانه ما در خارج از کشور شرکتهایی نداریم که بتوانند فیلمها را به شکل جهانی عرضه کنند و این امر به خاطر مناسبات بانکی نامناسبی است که به لحاظ تحریم ها داشتیم.

معلم ادامه داد: ما در خارج از ایران نزدیک به پنج میلیون ایرانی مهاجر داریم که اگر هرکدام از اینها حداقل یک دلار برای فیلم پرداخت کنند با قیمت دلار امروز رقم چشمگیری میشود. متاسفانه به دلیل عدم ارتباط با جهان به لحاظ بانکی خیلیها نمیتوانند این آثار را قانونی خریداری کنند. متاسفانه فرهنگ سازی مناسبی برای مخاطب داخلی هم در این زمینه نشده است. همین دلایل باعث شده که تعداد مخاطبینی که با صرف بهای قانونی محصولات نمایش خانگی را می بینند کاهش پیدا کند در نتیجه ریسک سرمایه گذاری در این حوزه افزایش می یابد.

چرا نتوانستم “ملانصرالدین” را در شبکه خانگی عرضه کنم؟

این تهیه کننده خاطرنشان ساخت: بنده خودم فیلم انیمیشنی تولید کردم بنام “ماجراهای ملانصرالدین “که هنوز موفق نشدیم آن را در شبکه خانگی عرضه کنیم در حالی که این کار باید خیلی طبیعی و راحت صورت بگیرد. شرایط نامناسب و نبود شرکتهای بزرگ و معتبر که بتوانند آثار را عرضه کنند و بصورت حلال به دست مردم برسانند و از این راه سرمایه کسب کنند و درواقع نتوانند یک مناسبات سالم برقرار کنند باعث میشود بسیاری از تهیه کنندگان روی خوش به این مدیوم نشان ندهند.

معلم افزود: وقتی میگوییم کسب سرمایه منظورمان مناسبات سالم اقتصادیست. مثل اینکه وقتی یک جنس را تولید میکنیم آن را به شکل سلامت به دست مردم برسانید و قابلیت یک سرمایه گذاری مجدد را فراهم کنید. به نظر من این امکان هنوز در شبکه خانگی فراهم نشده است. ریسک بالای این کار و طبیعتا کاهش کیفیت کار به دلیل ریسک بالا را به همراه دارد و این موضوع را ما در سینما مشاهده میکنیم چون ما به دلیل اینکه نمیتوانیم ریسک بکنیم و در سرمایه گذاری سینما ریسک خیلی خطرناک است کیفیت فیلمهایمان دچار کاهش شده و یعنی فیلمهای ما عمدتا فیلمهایی محدود و خانگی هستند و سرمایه گذاری بر روی کارهایی که کیفیت بالایی دارند عملا غیر ممکن است.

در بخش خصوصی به سلامت کارکردن مشکل است

سردبیر و مدیرمسئول “دنیای تصویر” تأکید کرد: برای ساخت یک فیلم مناسب صنعتی که قابلیت عرضه جهانی داشته باشد حداقل به یک میلیون دلار برای سرمایه گذاری نیاز داریم که با قیمت امروز چیزی در حدود سه میلیارد و ششصد میلیون تومان میشود، ولی میبینیم فیلمهای ما عمدتا با یک میلیارد تومان ساخته میشود و این مبلغ برای ساخت یک فیلم استاندارد غیر ممکن است و این امر استانداردها را از بین میبرد و به همین دلیل در بخش خصوصی به سلامت کارکردن مشکل خواهد بود.

قسمت سوم «شام ایرانی» هم آمد+عکس

شام ایرانی

نمایش خانگی: قسمت سوم «شام ایرانی» به میزبانی لاله اسکندری به بازار عرضه شد.

به گزارش نمایش خانگی «شام ایرانی» به تهیه کنندگی محمد شایسته و کارگردانی سروش صحت تولید می شود.

بهنوش بختیاری، نسرین مقانلو و نرگس محمدی هم به عنوان مهمان در برنامه حاضر شده اند.

«شام ایرانی» از طرف شرکت پخش هنراول با همراهی سینما۲۴ در شبکه خانگی توزیع می شود.

شام ایرانی
شام ایرانی

پشت پرده تأخیر چندماهه در ارائه نسخه خانگی «ابد و یک روز»

ابد و یک روز

 نمایش خانگی: «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی فیلم محبوب هیأت داوران جشنواره فیلم فجر، نوروز 95 روی پرده رفت و البته فروش خوبی هم داشت.

به گزارش نمایش خانگی تهیه کنندگی فیلم را سعید ملکان برعهده داشت و سرمایه گذاری فیلم به طور مشترک توسط وی و محمد امامی صورت گرفته بود.

اقبال مثبت مخاطبان به اثر در اکران رسمی این نیاز را ایجاد می کرد که برای جلوگیری از قاچاق فیلم هم که شده دی.وی.دی آن نهایتا تا اواسط تابستان به شبکه خانگی عرضه شود اما عرضه نسخه خانگی این فیلم تا اواخر پاییز به طول انجامید و یازدهم آذرماه بود که فیلم به شبکه خانگی عرضه شد.

تازه همین عرضه هم مدتی پس از انتشار نسخه قاچاق «ابد…» در برخی شهرستانها صورت گرفت.

این تأخیر در عرضه شائبه هایی را ایجاد کرد درباره ایجاد مشکل در صدور پروانه نمایش خانگی اثر به دلیل بازداشت یکی از سرمایه گذاران اثر.

اما واقعیت چیز دیگری بود. مشکل ایجاد شده در راه حضور «ابد…» در شبکه خانگی ربطی به بازداشت سرمایه گذار اصلی نداشت و برآمده از اختلافاتی بود که میان سرمایه گذاران اثر در انتخاب شرکت ویدیورسانه برای پخش وجود داشت.

اختلاف زمانی شکل گرفت که هر کدام از سرمایه گذاران یک شرکت خاص را برای پخش انتخاب کرد و همین عاملی شد بر عدم صدور پروانه نمایش خانگی در موعد مقرر.

در نهایت اما مشکل پیش آمده با تعاملی که میان سرمایه گذاران صورت گرفت حل شد و در نهایت و با توافق سرمایه گذاران بود که پروانه نمایش خانگی “ابد…” صادر شد و فیلم توانست از طریق شرکت پخش تصویرگستر پاسارگاد به شبکه خانگی راه پیدا کند.