موسسه رسانه‌های تصویری⇐ یک هیأت امنا و اعضایی فاقد رزومه در شبکه نمایش خانگی!!؟

موسسه رسانه های تصویری

نمایش خانگی/مرضیه معینی: وقتی در ابتدای دهه هفتاد موسسه رسانه های تصویری با دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز به کار کرد هدف اصلی خود را بسط و گسترش صنعت نمایش خانگی قرار داد و البته در بیش از دو دهه ای که از فعالیت آن می گذرد در کنار وظایف جانبی مانند برگزاری جشنواره فیلم فجر هدف اصلی این موسسه همان کمک به ارتقای شبکه نمایش خانگی بوده است.

به گزارش نمایش خانگی در راستای تحقق چنین هدفی است که حضور افرادی دارای رزومه شفاف در حیطه شبکه نمایش خانگی در هیأت امنای این موسسه لازم به نظر می‌رسد.

با این حال با نگاهی به هیأت امنای فعلی موسسه درمی یابیم تقریبا هیچ کدام از اعضای آن از فعالان فعلی و قبلی این حیطه نیستند.

حجت‌الله ایوبی رئیس هیات امنای موسسه رسانه های تصویری فارغ از تحصیلاتش که در حیطه علوم سیاسی است نزدیکترین تجربه اش به شبکه خانگی، همین حضور در ریاست سازمان سینمایی دولت تدبیر بوده است؛ ریاستی که توانایی عزل و نصب مدیران نهادهای زیرمجموعه و از جمله موسسه را موجب می شود.

بیژن نوباوه‌وطن دیگر عضو هیأت امنا بیش از هر چیز به نمایندگی در مجالس هشتم و نهم شناخته می شود. وی البته فارغ التحصیل تولید از دانشکده صداوسیماست ولی در شبکه خانگی صاحب تجربه خاصی نیست.

محمدرضا شرف‌الدین بعد از سالها فعالیت در حیطه طراحی جلوه های ویژه میدانی در سینما در سالهای اخیر به تهیه کنندگی باز هم در سینما روی آورده است. او سابقه مدیریت در یک ارگان سینمایی به نام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را هم دارد با کارنامه ای نه چندان موفق. تهیه پروژه «فرزند صبح» که هفت سال بعد از رونمایی در جشنواره فجر همچنان بلاتکلیف است نیز از جمله شاخصه های کارنامه ایشان است. اینکه چطور شرف الدین وارد هیأت امنای موسسه رسانه های تصویر شده هم مشخص نیست. ایشان قطعا به واسطه تجربیات سینمایی اش می تواند عضو هیأت امنای نهادهای سینمایی باشد اما در نهادی مختص شبکه نمایش خانگی این حضور توجیه پذیر نیست.

 محمد حیدری دیگر عضو هیأت امنا که دبیری دو دوره اخیر جشنواره فیلم فجر را برعهده داشته از جمله فعالان سالهای پیش تئاتر بوده که حضورش در سینما شاید به خاطر پرهیز از توصیه پذیری به خصوص در مدیریت جشنواره فجر مثمرثمر بوده است ولی حیدری هم در حیطه نمایش خانگی سابقه ای نداشته است. با این حال دبیری جشنواره فیلم فجر که برگزاری آن به موسسه سپرده شده شاید بتواند توجیهی نسبی برای حضور حیدری در هیأت امنا باشد.

سه عضو دیگر هیأت امنا هم اغلب کارمندان فرهنگی بوده اند تا تکنوکراتهایی ویژه شبکه نمایش خانگی؛ نصرت‌الله مرادی بیشتر سوابقش در مدیریت ادارات ارشاد کرمانشاه و ایلام بوده است؛ از معاون اداری-مالی تا سرپرستی اداره کل ارشاد! سیاوش صادقی‌تبار هم از کارمندان سابق صداوسیما است که خزانه دار و سرپرست بازرگانی موسسه رسانه های تصویری است. حمید سجادی دیگر عضو هیأت امنای موسسه رسانه های تصویری هم هیچ سوابق روشنی در شبکه خانگی نداشته است.

چرا هیأت امنای موسسه رسانه های تصویری که محوریت سیاستگذاریهای شبکه نمایش خانگی در آن روی می دهد شامل افرادی می‌شود با حداقل رزومه در شبکه خانگی؟

هیات امنای موسسه رسانه های تصویری
هیات امنای موسسه رسانه های تصویری

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید