خانه بلاگ صفحه 17

پرچم طهماسب همچنان بالاست با #مهمونی

نمایش خانگی/مجید ناصری: ایرج طهماسب را باید مصداق هنرمندی دانست که صرفا کاری را می‌کند که کاملا بر آن مسلط است و نتیجه‌اش هم می‌شود موفقیت از تلویزیون تا سینما و شبکه خانگی.

ایرج طهماسب که در سال‌های اخیر نتوانست کلاه قرمزی را برای تلویزیون تولید کند به سمت شبکه خانگی آمده و سریال مهمونی را برای نماوا ساخت که از همان اولین قسمتها جلب توجه کرد.

برخلاف بیشتر سریال سازان شبکه خانگی که آویزانِ چهره برای دیده شدن هستند طهماسب بدون حتی یکی از عروسک‌های خاطره‌‌سازش در کلاه قرمزی و با طراحی و اجرای عروسک‌های تازه، سریال مهمونی را ساخت.

مهمونی به خاطر تسلط طهماسب بر کار با عروسک و توانایی جانبخشی به آنها بعنوان موجودات زنده خیلی زود به فصل دوم رسید و در نوروز۱۴۰۲ نیز مهمان مخاطبان شد.

فصل دوم مهمونی نیز همچنان مخاطب دارد و باز مزیت کار طهماسب آن است که جذابیت خود را نه از مهمانان مشهورش که از عروسک‌هایی می‌گیرد که بسیار سمپاتیک تر از برخی سلبریتی های پرمدعا هستند.

واقعا کدامیک از این همه سلبریتی با دستمزدهای میلیاردی به اندازه پشه یا کته سریال مهمونی جذابیت ناخودآگاه دارند؟ کدامیک از این همه چهره مدعی قادر است به اندازه دی‌جی و شاباش، شادی‌بخش باشد؟؟

ایرج طهماسب همچنان موفق و با تمرکز می‌کوشد با دنیای عروسکی خودش، مخاطبان را به وجد بیاورد و این، کار کمی نیست…

«به خاطر من» نه به خاطر مردم!

نمایش خانگی/علیرضا فطرتی: هرچقدر پلتفرم های شبکه خانگی به دنبال تولید محصولات نوروزی متنوع رفتند، برای برنامه های نوروزی تلویزیون باید جمله معروف «سال به سال دریغ از پارسال» را به کار برد!

گویا تلویزیون هم مانند دیگر دستگاهها و نهادهای کشور با مشکلات مالی مواجه است!
بر همین اساس امسال شاهد برنامه های بزرگ مانند چند سال پیش نبودیم. انگار تلویزیون نخواسته یا نتوانسته هزینه های زیادی را خرج برنامه سازی کند!

برنامه های عیدانه بی کیفیت با حضور مجریانی که بدون شک توانایی اجرای برنامه های عیدانه را نداشتند، از جمله اتفاقات نوروز امسال در شبکه های سیما بود.
در برنامه عیدانه شبکه سوم، مجری برنامه نمی دانست مهمانی که در برنامه حضور دارد به چه دلیل دعوت شده و مهمان هم با عصبانیت به مجری تاخت و چون برنامه هم زنده بود نتوانستند برنامه را جمع کنند!

این اتفاق  یکی از گاف های تلویزیون در نوروز امسال بود که در شبکه های اجتماعی خیلی هم وایرال شد.
اما در میان انبوه برنامه های تولیدی و زنده شبکه های مختلف، برنامه ای بی ادعا ولی تاثیر گذار «به خاطر من» نظر نگارنده این سطور را جلب کرد.
راهنمایی رانندگی در سالهای گذشته، ابتدا انیمیشن های موفق سیا ساکتی را برای انتشار فرهنگ رانندگی بین مردم، ساخت و روانه تلویزیون کرد.

پس از آن هر ساله برنامه های استودیویی با حضور مهمانان ورزشی و هنری را ساخت و تلاش کرد تا بتواند مردم را به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دعوت کند.
اما امسال برنامه ترکیبی «به خاطر من» یک سیا ساکتی رئال و غیر انیمیشن موفق داشت. سامان گوران بازیگر بخش های نمایشی برنامه،  به همراه پدر، همسر، و پسرش، یک سیا ساکتی هنجار شکن در رانندگی بود.
او پشت فرمان ماشین ضمن سرعت زیاد، بازی مافیا می کرد، مسابقه می داد، تلویزیون تماشا می کرد، می خوابید و … که در هر قسمت از سوی بازیگران نقش ماموران راهنمایی رانندگی اعمال قانون می شد.

گوران حتی در استودیو هم حاضر به قبول تخلفات خود نمی شد و همچنان از تخلفات خود دفاع می کرد!
حمزه صالحی که از موفق ترین فیلمنامه نویسان طنز سینمای کشور است، به عنوان نویسنده  در برنامه به خاطر من  حضور دارد.

فضای طنز حاکم بر به خاطر من ، مخاطب را جذب می کند. مخاطبی که در ایام نوروز پای تلویزیون نشسته، دوست ندارد برنامه های تلخ ببیند.
اما به خاطر من با سخره قرار دادن موقعیت های خطرناک در رانندگی و جدا از ایجاد لبخند روی لبان مخاطب، رسالتی دیگر هم دارد.

آن هم اطلاع رسانی واقعی از شرایط تخلفات رانندگی و بیان تلفات در تصادفات. احمد رضا موسوی به عنوان مجری برنامه، در بخش پایانی هر قسمت به خاطر من، خیلی خوب همه بخش های طنز برنامه را با ارائه چند آمار تلخ و چند تذکر فرهنگی در رانندگی، جمع می کند و مخاطب در کنار موقعیت های طنز برنامه، بخش جدی کار را هم می پذیرد.
این شکل برنامه سازی برای جذب مخاطب، خیلی موفق بوده است.
اما کاش برنامه هایی از این دست مخصوص به چند روز ایام تعطیلات نوروز نباشد. مگر در زمان های دیگر سال، شاهد تصادفات و مرگ هموطنان ما نیستیم؟
بدون شک با  اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی در بین مردم، می توان از تعداد مرگ و میر در تصادفات جلو گیری کرد.

اولین کمدی اوج بدون اکران وارد شبکه خانگی شد!!

نمایش خانگی/مجید ناصری: فیلم #تورقوزآباد از محصولات منسوب به سازمان اوج بدون اکران رسمی وارد شبکه خانگی شد.

تورقوزآباد به کارگردانی علی شاه حاتمی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی، سه سال قبل با عنوان اولیه کیک زرد، پروانه ساخت گرفته بود و با اینکه در همان سال ۹۸ تولید شد ولی نه وارد جشنواره فجر شد و نه اکران گردید.

به تازگی تورقوزآباد وارد پلتفرم ها شده و اکران آنلاین خود را استارت زده است.

تورقوزآباد فیلمی کمدی، خانوادگی با هنرنمایی نیما شعبان‌نژاد، آناهیتا درگاهی، هومن حاجی عبداللهی، محمد بحرانی، مجید مظفری، سیما تیرانداز، مجید پتکی، فیروز سلیمانی، آرمین توپچی است.

تورقوزآباد از محصولات سازمان عصر وابسته به اوج است و اولین فیلم کمدی این ارگان ارزشی به شمار می‌رود؛ در حالی که کمدی ها در سال‌های اخیر بازار خوبی دارند ولی اوج اولین کمدی خود را بدون اکران وارد پلتفرم ها کرده.

پیشتر فیلم روز بلوا از محصولات اوج نیز بدون اکران و به صورت مینی سریال وارد شبکه خانگی شده بود صمن اینکه فیلم خروجِ اوج نیز به دلیل تقارن با کرونا، خیلی زود به اکران آنلاین رسید.

تورقوزآباد داستان آشنایی جوانی مدعی کارشناسی علوم هسته‌ای با دختری مرموز را روایت میکند.

عرضه فیلم تورقوزآباد در سامانه نماوا
عرضه فیلم تورقوزآباد در سامانه نماوا

«به خاطر من» به شبکه آموزش هم راه پیدا کرد

نمایش خانگی/مجید ناصری: برنامه ترکیبی «به خاطر من» با هدف کاهش تلفات جاده ای در ایام نوروز، عليرغم اينكه هر شب از شبکه اول سیما پخش می شود،مورد استقبال شبكه آموزش و مخاطبين برنامه های آموزشي این شبکه نیز قرار گرفته است.

«به خاطر من» عنوان برنامه ای ترکیبی است با حمایت معاونت اجتماعی راهنمایی و رانندگی  در جهت نشر فرهنگ رانندگی و کاهش تصادفات و تلفات در ایام نوروز.

«به خاطر من» به تهیه کنندگی کمال فیض آبادی و کارگردانی محمد رضا مروتی علاوه بر پخش ساعت ۳۰دقیقه بامداد از شبکه اول سیما، هر شب  ساعت ۲۰/۳۰ از شبکه آموزش که رسالتی آموزشی برای مخاطبان خود دارد هم پخش می شود.
مخاطبان این شبکه در راستای رویکرد آموزه های آموزشی در بخش های اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی، هنری و … ، استقبال خوبی از برنامه به خاطر من داشته اند.

حمزه صالحی از نویسندگان موفق سینمای ایران  که در این چند ساله نویسنده فیلم های پر فروشی در گیشه بوده است، به عنوان نویسنده در برنامه ترکیبی « به خاطر من» حضور دارد.

صالحی نویسنده سریال های چون نارگیل، دست انداز، دست به نقد،  افسانه هزار پایان، خنده بازار، محله تهرونی ها، چارسو، هشتگ خاله سوسکه و فیلم های سینمایی پنگول، دینامیت، شکلاتی، تگزاس2،  نارگیل،  انفرادی، مرده خور، فسیل و … بوده است.

برنامه «به خاطر من» نیز با رویکردی طنز تلاش می کند تا فر هنگ رانندگی و راههای کاهش حوادث جاده ای را به مردم آموزش بدهد.

دیگر عوامل برنامه « به خاطر من» عبارتند از: کارگردان تلویزیون: ابوالفضل نوروزی طهرانی، مجری:سیداحمدرضا موسوی، بازیگران: مهدی امینی خواه، سامان گوران، بیتا خردمند، فرشاد یاسر، امیر زمانی،یاسین اسدی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: محمد حسین فیاض، تدوین و گرافیک: امین ظهراب بیگی، مدیرتولید:فرشاد یاسر، مدیر صحنه:یحیی سعیدی معین، مدیر صدابرداری:بابک نیازی، خواننده: حامد طاها، شاعر: عبدالجبار کاکایی، موسیقی: دکتر محمدرضا چراغعلی، میکس و مسترینگ : سعید شایان، مدیر تدارکات: شاهین رادمهر، تصویربرداران: علی سرمدی،  محمد سرمدی، علی افشار، مهدی ناظمیان، محمدرضا کرمی، چهره پردازی: مجید رحیمی، دستیار تهیه: مینا میدانی، عوامل تولید: احسان باقری، منشی صحنه: مهدیه ابریان، مشاور کارگردان و  مدیر روابط عمومی:مجید فلاح شجاعی.

ورود حوزه هنری به سریال‌سازی برای پلتفرم‌ها/مدیر سینمای حوزه توضیح داد

نمایش خانگی/هانیه مظفری: رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری از امتداد سریالسازی به موازات فیلمسازی و در عین حال بازسازی سینماهای فرسوده توسط سازمان تحت امرش گفت.

حمیدرضا جعفریان به تسنیم گفت: در بخش سریال از ابتدای سال هم  سریال “کاتب اعظم” را داشتیم که دهه آخر ماه صفر پخش شد و استقبال خوبی از آن شد که یک کار اقتباسی از کتاب “اعترافات کاتب کشته شده” نوشته آقای ساسان ناطق بود. اقتباس سریالی بعدی هم از کتاب “عصرهای کریسکان” است که روزهای آخر تولیدش را پشت سر می‌گذارد و تا دو هفته بعد تولید آن هم تمام می‌شود. مراحل تولید این سریال از  6 ماه قبل آغاز شده و نگارش آن تنها 18 ماه طول کشید و برآوردها نشان می‌دهد  در تابستان پخش شود.

او ادامه داد: در مرکز سریال سازمان سینمایی سوره، شاید بیش از 10 پروژه سریال باشد که کار آن را شروع کردیم و کتاب “مهاجر سرزمین آفتاب” که زندگی خانم سبا بابایی است یکی از آنها بود. 4 تا سیناپس آماده دیگر هم داریم که یکی از آنها سریال کتاب “ماتی خان” است و آن هم از سوره مهر است.

وی افزود: فیلمنامه سریال “قرار گاه سری نصرت” هم آماده است و اگر همکاری آن در استان خوزستان رخ دهد وارد مشارکت می‌شویم. چند طرح دیگر هم داریم که عموماً اجتماعی و طنز هستند و بیشتر با صداوسیما همکاری می‌شود؛ هرچند با یکی از پلتفرم‌ها هم مذاکره می‌کنیم که یک سریال برای سال آینده به نمایش خانگی برود.

این مدیر فرهنگی با بیان اینکه در واقع سازمان سینمایی سوره، مرکزی است که شأن تألیفی برای خود قائل است گفت: تلاش ما این است که سریال‌ها و بخشی از تولیدات سینمایی را بر اساس کتاب‌های حوزه هنری بسازیم و به تناوب سریالها را با مشارکت تلویزیون یا پلتفرم‌ها تولید کرده و عرضه می‌کنیم.

بهمن کامیار تهیه‌کننده سریال خون‌سرد مطرح کرد: داستان #خون_سرد واقعی نبود/با دوستان ناجی‌هنر چالش‌های زیادی داشتیم تا آستانه تحمل را بالا ببریم!/اگر شرایط فراهم باشد فصل دوم #خون_سرد را می‌سازیم!/ ساترا شرایط صدور پروانه ساخت و نمایش سریالها را آسان‌تر کند!/نمی‌توان انتظار داشت مخاطب با پرداخت حق اشتراک در پلتفرم‌ها همان چیزی را ببیند که در تلویزیون، رایگان می‌بیند!

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: در صورتی که شرایط تولید فصل دوم #خون_سرد فراهم باشد ما هم برای تولید فصل دوم استقبال می‌کنیم. این شرایط باید از سمت پلتفرم به عنوان سفارش‌دهنده کار، فراهم شود.

بهمن کامیار تهیه‌کننده سریال #خون_سرد با بیان مطلب فوق به تسنیم گفت: داستان این سریال براساس ایده‌ها و تفکرات نویسندگان بوده و از روی قصه واقعی برداشت نشده است. البته ناگفته نماند از حیث ممیزی‌های اعمال شده هم باید به این نکته اشاره کنم که از این جهت آسیب نخوردیم و از آن چیزی که پخش شده رضایت دارم.

کامیار تصریح کرد: در مرحله فیلمنامه با دوستان ناجی‌هنر چالش‌های زیادی داشتیم برای اینکه بتوانیم پلیسی را به نمایش بگذاریم که با آن چیزی که مخاطب در واقعیت می‌بیند نزدیک شود. بتوانیم در این راستا، آستانه تحملمان را بالا ببریم و نقاط ضعف و قوتشان را به نمایش بگذاریم و این نوع ساختارها به جذب مخاطب نزدیک‌تر است تا پلیسی که یک چهره کاملاً مثبت و فاقد نقاط ضعف و کاستی نشان دهیم. مخاطب تشنه این ژانر است که در تلویزیون، سینما و نمایش خانگی شاهدش باشد و انتظار دارم راه را برای ساخت چنین کارهایی باز بگذارند که همیشه مخاطب از تماشای چنین کارهایی لذت می‌برد.

بهمن کامیار تاکید کرد: این اراده، نیت و قصد را در پلتفرم‌ها می‌بینم که دوست دارند سریال‌های پرمخاطب، جذاب و متفاوت بسازند و مبنایشان کیفیت است. باید ساترا شرایط را برای گرفتن مجوز ساخت و نمایش، آسان‌تر کنند و به استانداردهای شکست‌خورده تکیه نکنند.

وی ادامه داد: گروهی دنبال حاکم کردن همان تجربیات شکست‌خورده قبلی در پلتفرم‌ها هستند در حالی که صاحبان پلتفرم‌ها با سرمایه خصوصی نمی‌خواهند آن را تجربه کنند. آن چیزی را که در تلویزیون رایگان می‌بینند نمی‌توان این انتظار را داشت مخاطب، همان اثر را با حق اشتراک در پلتفرم ببیند. باید در پلتفرم‌ها استانداردها را با توجه به اهمیت جذابیت محتوا ببینیم.

بازگشت به دنیای شیرین پریان با #دیو_و_ماه_پیشونی

نمایش خانگی/هانیه مظفری: هرچقدر تلویزیون در تولید سریالهای سرگرم کننده برای مخاطب کودک، درجا می‌زند شبکه خانگی توانسته سنت سریال سازی شیرین برای کودکان را به خوبی پیگیری کند.

بعد از عرضه سریالهایی مثل بالشیها و هشتگ خاله سوسکه، تازه‌ترین محصول کودک شبکه خانگی سریال دیو و ماه پیشونی است.

دیو و ماه پیشونی دو وجه قوی دارد. یکی داستان‌ پردازی پررویای سریال است. سریال داستان دختر نوجوانی است که برای یافتن باطل‌السحر طلسمی که پدرش را از او گرفته، به سفری دور و دراز می‌رود.
به جز داستان، نحوه تصویرسازی خوش رنگ و لعاب سفری است که این دختر می پیماید.

حسین قناعت کارگردان دیو… را با ساخته های کودک متعدد شناخته ایم. کارگردانی بی حاشیه و کم ادعا که فیلم‌های خالتور از نوع کودک می‌سازد و با فیلم‌هایی نظیر دزد و پری، لازانیا، پیشی میشی، قهرمانان کوچک، توانسته توجه کودک و خانواده ها را جلب کند. قناعت در دیو… هم همان نگاه سرگرمی ساز خود را ادامه داده است و از ابتدای داستان تا می‌تواند با کمدی موقعیت یا کمدی کلامی، طنز میسازد.

زیرکی قناعت آن بوده که در سریال خود قدری ورود کرده به دنیای افسانه ها و جن و پری و تُک‌هایی زده به قهرمانان افسانه ای از آرش و سندباد تا دنیای لی‌لی‌پوت و…! او حتی لابلای داستان به دنبال اطلاع رسانی درباره فردوسی و شاهنامه هم هست…

تهیه‌کننده سریال مهدی یاری است و صادق یاری مجری طرح سریال و دیو و ماه پیشونی محصول سرورسانه پارسیان است. برادران یاری سال‌هاست که در شبکه خانگی فعالند و زمانی در هنرنمای پارسیان بانی تولید یا توزیع سریالهای مختلف بودند و حالا نیز در سرورسانه پارسیان. گلشیفته، ممنوعه، سیاوش، هشتگ خاله سوسکه و… از جمله سریالهای برادران یاری است که اغلب نیز با استانداردهای جلب مخاطب عام تولید گشتند.

تجربیات مختلف برادران یاری موجب شده سریال دیو و ماه پیشونی از منظر تکنیکی، یک سریال روزآمد باشد چون نوعی گشاده دستی در تولید به چشم می‌خورد و از تنوع لوکیشن تا تنوع بازیگر گرفته تا حجم بالای سی‌جی‌آی در سراسر کار مشهود است.

نتیجه‌ی ترکیب یک داستان شیرین و یک تولید قدرتمند می‌شود آن که کودکان و نوجوانان ایرانی با لذت به تماشای دیو و ماه پیشونی بنشینند و لحظات شیرینی را سپری کنند و خانواده ها خیالشان راحتِ راحت است که یک محصول سالم دربرابر کودکان است.

راه‌اندازی سامانه فراگیر ابری برای مقابله جدی با سرقت و قاچاق آثار فرهنگی!

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: یکی از اقداماتی که قرار است طی سال آینده در حوزه سینما رونمایی شود، برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی فضای ابری و ارسال آثار از طریق فیبر نوری به سینماهای کشور است.

به گزارش نمایش خانگی و به نقل از خبرگزاری ایرنا، بحث امنیت در حوزه سینما، یکی از کلیدواژه‌های مهم این صنعت در سراسر جهان است. همواره حفظ ساحت نمایش یک فیلم برای پرده یا سامانه‌های وی‌اودی، دغدغه بزرگی برای مدیران سینمایی، صاحبان آثار و شرکت‌های پخش سینمایی محسوب می‌شده است.
در ایران اما این دغدغه با توجه به لو رفتن چند فیلم در طول سالیان گذشته، از اهمیت بیشتری برخوردار است. اتفاقی که سبب شد تا در اواخر دهه ۹۰، برخی گلوگاه‌های انتقال فیلم مانند دبیرخانه جشنواره‌های سینمایی، از فیلمسازان بخواهند تا نسخه فیلم خود را به صورت DSP در اختیار آنها قرار دهند تا با ارتقای امنیت آثار، از لو رفتن آنها جلوگیری شود.

این تمهید، تاحدود بسیاری جواب گرفت اما مقوله قاچاق فیلم را به صفر نرساند. آنچه اما در این شرایط، بسیار مهم تلقی می‌شود، ارسال آثار بر بستر فضای ابری است. اتفاقی که قرار است از سال آینده و با چند کلان‌شهر رقم بخورد تا در ادامه، این شیوه برای تمامی سینماهای کشور اجرایی شود. این سیاست با توجه به اینکه ارسال نسخه فیزیکی آثار به سینماهای کشور، همواره یکی از درگاه‌های قاچاق و لو رفتن فیلم‌ها بوده، امری بسیار حائزاهمیت محسوب می‌شود که می‌تواند درصد امنیت آثار را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این امکان، مزایایی چون حفظ کیفیت بالای اثر، سرعت انتقال و البته کاهش هزینه‌ها را در پی دارد که می‌تواند گام بلندی در مسیر صنعتی‌شدن سینمای ایران محسوب شود
این پروژه ملی که برای نخستین‌بار، قرار است در ایران رونمایی شود، ضمن فراهم نمودن ضریب بیشتری از صیانت برای آثار، سبب بالا بردن سرعت انتقال فیلم به سینماهای کشور و همچنین بالابردن سطح کیفیت آثار می‌شود.

البته که این پروژه، سهم بسزایی در تحقق عدالت فرهنگی نیز دارد. هم‌اکنون و با وجود پیشرفت‌های کلانی که در حوزه فناوری رخ داده، اما هم‌چنان شاهد هستیم که نخستین رونمایی از فیلم‌ها، در تهران صورت گرفته و آثار با تاخیر، در شهرستان‌ها به روی پرده می‌روند. این اتفاق سبب می‌شود تا آثار نتوانند یک افتتاحیه همزمان را در تهران و شهرستان‌ها تجربه کنند. هم‌چنان‌که می‌توان ردپای این تاخیر را در بزنگاه‌هایی چون جشنواره فیلم فجر نیز به وضوح مشاهده کرد که فیلم‌ها، همواره با تاخیری چندروزه در شهرستان‌ها نمایش داده می‌شوند. بنابراین ارسال فیلم از طریق فیبر نوری، این امکان را فراهم می‌کند تا فیلم‌های سینمایی، یک اکران همزمان و سراسری را در سطح کشور تجربه کنند.

همچنان‌که باید در این حوزه به مزایایی چون حفظ کیفیت بالای اثر، سرعت انتقال و البته کاهش هزینه‌ها نیز اشاره کرد که می‌تواند گام بلندی در مسیر صنعتی‌شدن سینمای ایران برداشته و اثرات خوبی در اقتصاد سینما علی‌الخصوص در گیشه شهرستان‌ها داشته باشد.

پیش‌نیاز چنین فرصتی، فارغ از برنامه‌ریزی‌های علمی و عملی فراوان، همکاری با سازمان مخابرات کشور است تا ضمن فراهم نمودن بسترهای لازم، زمینه‌های یک انتقال سریع و امن را به وجود آورد.

بسیار مهم است که این فناوری، پس از اجرایی شدن برای چند کلان‌شهر، بلافاصله برای سینماهای سراسر کشور نیز عملیاتی شود تا ضمن محقق شدن بحث عدالت فرهنگی، زمینه نمایش عمومی و همزمان آثار برای درصد بیشتری از مردم کشورمان، همزمان با رونمایی از ده‌ها سالن‌ سینمایی در سال ۱۴۰۲ فراهم شود تا سینمای ایران، اثرات این ارتقای نرم‌افزاری را در حوزه‌های مختلف، مشاهده نماید.

با تقدیر از نوابغ پزشکی/جشنواره علمی-فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد

با تقدیر از نوابغ پزشکی/جشنواره علمی-فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد
با تقدیر از نوابغ پزشکی/جشنواره علمی-فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد

نمایش خانگی/محمد شاکری،: جشنواره علمی فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی با حضور دکتر علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان در سالن همایش‌های غدیر فرهنگستان علوم پزشکی برگزار گردید.

بعد از سخنان دکتر مرندی درباره کم و کیف جشنواره و اهمیت نقش فرهنگ در جامعه پزشکی و در عین حال تاکید بر اخلاقیات در امور پزشکی-درمانی،  جوایز بخش‌های اصلی اهدا شد.

دکتر علیرضا بیگلری، دکتر محمدمهدی گویا و دکتر حمیدرضا جمشیدی برگزیدگان جایزه سلامت جشنواره بودند که با حضور روی سن توسط دکتر مرندی مورد تقدیر قرار گرفتند.
رونمایی از کتاب نشانی با محوریت یادداشت‌های دانشجوی علوم پزشکی ورودی ۵۴ از دیگر محورهای برنامه بود.

یادداشت‌هایی مشتمل بر خاطرات پزشکان حاذق ایرانی از هشت سال دفاع مقدس که به همت سیدعباس فروتن گردآوری شده است.
محمدعلی محققی عضو هیات رئیسه فرهنگستان در ادامه مراسم درباره ارزش‌های تجلیل از علم و فضیلت و اخلاق سخن گفت.

ایشان با یادکرد از استاد نورالدین هادوی و همچنین استاد مسلم بهادری، از فضایل این اساتید گفت. پایه گذاری علمی و بن‌بست شکنی در دورانی که بیماری‌های واگیر، ایران را دربرگرفته بود، از جمله ویژگی‌های استاد هادوی است که فرهنگستان، جايزه‌ای به نام او ایجاد کرده است.

دکتر پرهام صادقی‌پور(علوم بالینی)، دکتر مجتبی سپندی(رتبه اول علوم پایه)، دکتر فرامرز خداییان(رتبه دوم علوم پایه)، دکتر حمیدرضا منوری و دکتر آنژیلا عطایی پیرکوه(رتبه سوم علوم پایه) برندگان جایزه استاد هادوی بودند.

در جشنواره علمی فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی، مرکز تحقیقاتی بیماری های مزمن تنفسی شهید بهشتی به عنوان مرکز تحقیقاتی برتر معرفی شد. دکتر اسما کاظمی و دکتر علی عباسیان اردکانی به عنوان پژوهشگران جوان برگزیده، معرفی و تقدیر شدند.

اهدای جایزه استاد دکتر فریدون عزیزی، بخش بعدی جشنواره بود. دکتر سوده غفوری فرد دانشمند برگزیده علوم پزشکی دهه اخیر که به غیر از تحقیقات پزشکی، حافظ پانزده جزء قرآن هم بوده است با حضور هیات رئیسه فرهنگستان، مورد تقدیر قرار گرفت.
جایزه طرح تحقیقاتی برتر(جایزه مقاله برتر فارسی) به دکتر محمدعلی محققی، دکتر حسین وحیدی برای طرح تقویت زیرساخت‌های مواد اولیه دارویی و حجت الاسلام عباس پسندیده برای طرح الگوی ابعاد سلامت اجتماعی در منابع اسلامی رسید و سپس کتاب الگوی اسلامی سلامت اجتماعی رونمایی گردید.

با تقدیر از نوابغ پزشکی/جشنواره علمی-فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد
با تقدیر از نوابغ پزشکی/جشنواره علمی-فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد

ادامه #پوست_شیر تا فصل چهارم؟؟/تهیه‌کننده توضیح داد

 

نمایش خانگی/شهاب کاظمی : شایعات درباره سریال پوست شیر فراوان است و ازجمله آنها ادامه سریال در فصول بعدی به واسطه درخواست مخاطبان ولی تهیه‌کننده سریال حرف دیگری دارد.

نوید محمودی تهیه‌کننده سریال پوست شیر به خبرگزاری تسنیم گفت: پوست شیر فصل چهارم ندارد؛ فعلاً به این نکته فکر نکرده‌ایم. باید فصل سوم تمام شود و در وهله اول یکی دو ماه استراحت خواهیم کرد و بعد ببینیم چه می‌شود.

محمودی در خصوص اینکه آیا پوست شیر امکان ادامه دارد، افزود: هم می‌توانم بگویم نه و هم بگویم بله! به این نکته بستگی دارد ببینیم این قصه جان ادامه دارد یا خیر. الان که صحبت می‌کنم به هیچ نتیجه‌ای راجع به آن نرسیدیم. صادقانه الان راجع به هیچ چیزی تصمیم نگرفتیم.

وی اشاره کرد: قصه «پوست شیر» در فصل سوم تمام می‌شود؛ الان که با شما صحبت می‌کنم دو فیلمنامه سینمایی آماده داریم که یکی را برادرم جمشید و یکی را خودم کارگردانی کنیم. گفت‌وگوهایی هم درباره ساخت سریال داشتیم اما واقعیت مسئله این است که هیچ عجله‌ای نداریم به چیزی برسیم که ان‌شاءالله فضای خوش «پوست شیر» را ادامه بدهیم. دوست داریم هر کار دیگری می‌سازیم با اقبالِ «پوست شیر» مواجه شود و این آرزو و هدف و رویکرد ما در ادامه تولید فیلم و سریال است.