پکیج افتتاحیه #پدرگواردیولا چگونه بود؟

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: قسمت اول سریال پدر گواردیولا ساخته سعید نعمت الله در حالی عرضه شد که بسیاری گمان داشتند نعمت الله همان مسیری را خواهد پیمود که پیشتر در نوشته هایش برای سریال های تلویزیونی پیموده ولی عرضه پدر گواردیولا نشان داد نعمت الله خودش هم به دنبال پیمودن فضاهایی تازه برای تجربه در داستان گویی آدم های و جریاناتی است که یک‌شبه به حضیض رسیده‌اند.

 

پلتفرم تماشاخونه یک تمهید تازه را هم کنار عرضه پدر گواردیولا انجام داد و آن هم عرضه دو قسمت سریال در دو روز متوالی است که باعث شد مخاطبی که با دیدن قسمت اول کنجکاو عقبه آدم ها شده بلافاصله در روز بعد پیش درآمد-یا همان قسمت دوم-سریال را ببیند.

 

پکیج افتتاحیه پدر گواردیولا پر بود از نشانه های آشکار سبک کاری سعید نعمت الله و به خصوص وامداری لحن و تیم سازی به سینمای مسعود کیمیایی ولی چند عنصر مهم در سریال وجود داشت که آن را باب طبع مخاطب عام کرد.

 

ارائه سریع داستان و تزریق اطلاعات کافی درباره تیپ های اصلی سریال در قسمت اول و سپس معرفی تیپ های فرعی در پیش درآمد-قسمت دوم- سریال، حرکت بر مدار الگوهای تجربه شده سریال های عاشقانه عامه پسند و استفاده از بازیگران کم و بیش متعدد و توانا در نقش‌های اصلی و از همه مهمتر، روایت بی ادا و اصول فرمی باعث شد پدر گواردیولا در دو قسمت اول، کنجکاو کننده و البته همه فهم باشد.

 

در سال‌های اخیر فراوان سریال در شبکه خانگی عرضه شده که حتی تا پنج قسمت ابتدایی به نوعی معماگونه پیش می‌روند و آن قدر سؤال دربرابر مخاطب قرار می‌دهند که مخاطب حوصله اش سر می‌رود و اساسا قید پیگیری را می‌زند ولی پدر گواردیولا خط بطلانی است بر این روند و در همین دو قسمت به اندازه یک فیلم نود دقیقه ای داستان می‌گوید و داستانش را پایان می‌دهد.

پدر گواردیولا
پدر گواردیولا

قرارگیری مهران مدیری در نقش اصلی سریال و آن هم یک گنده‌لات ورشکسته هرچند در جاهایی با میمیک‌های برره‌ای او، نقض غرض می‌شود ولی مدیری تلاش می‌کند از میانه به بعد دیگر تیپ تازه ای ایجاد کند که هم در مسیر بازیگری او شانسی تازه است و هم برای سریال پدر گواردیولا فایده بخش است… حمید فرخ نژاد، سیامک صفری، ستاره اسکندری، نسیم ادبی، سارا خوئینی ها و… اغلب به‌اندازه و بی اغراق تیپ اجتماعی خود را ایفا کرده اند.

 

پدر گواردیولا چاره ای ندارد جز اینکه بتواند در قسمت‌های بعدی نیز با همین پر و پیمانی ادامه حیات دهد تا مخاطبان شبکه خانگی همچنان پیگیر آن باشند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید