حیثیت؛ دو سور به فیلمفارسی زد؟

نمایش خانگی/مجید ناصری: سریال حیثیثت گمشده ساخته سجاد پهلوان زاده از تازه ترین محصولات پلتفرم فیلیموست که ورای برخی ویژگی های مثبت، عملا در متن حرف تازه ای برای ارائه ندارد و کاملا متاثر از فضای فیلمفارسی‌هاست.

ویژگی مثبت حیثیت که همنام اثری از کریستوفر نولان است! اینکه سعی کرده قید سلبریتی های گران را بزند و نقش یک خود را به مهدی حسینی نیا بازیگر توانمند در نقش‌های مکمل بدهد.

حسینی نیا که در سریال می‌خواهم زنده بمانم خوش درخشید و بعدتر در سریال‌های یاغی و رهایم کن،نقش‌های مکمل را جذاب درآورد در حیثیت نقش اول را گرفته و خوب بازی کرده ولی امان از متن سردستی سریال که باعث خلق یک کاراکتر ماندگار نشده.

سجاد پهلوان زاده که همچنان در سایه محمدحسین مهدویان و تقریبا با همان تیم تولید او، سریال می‌سازد نتوانسته متنی تر و تازه برای روایت انتخاب کند و یکی از کلیشه ترین داستان ها درباره شک مرد به ناموس خود و سلسله ماجراهایی که لابد باید به برطرف شدن شک منجر گردد را محور داستان کرده.

حیثیت؛ دوسور به فیلمفارسی زد؟
حیثیت؛ دوسور به فیلمفارسی زد؟

پهلوان زاده اگر گشتی در صفحه حوادث روزنامه ها میزد با انبوهی پرونده ناموسی به روز و جذاب روبرو می‌شد که فقط یکی از آنها کافی بود برای رهایی حیثیت از دور باطل فیلمفارسی ولی حیف که او محافظه کارانه پیش رفته و حتی بخش های ابتدایی سریال خود را با آن لنزهای دهه شصتی بسته تا همه چیز یادآور کارهای مهدویان باشد.

پلتفرم فیلیمو که سعی کرده پرکار ادامه مسیر دهد اگر قدری کارگردانان و تهیه‌کنندگان خود را به سمت ارائه داستان های تازه تر برای سریال سازی ترغیب کند بیشتر از قبل خواهد توانست مورد توجه قرار گیرد ولی بعد از کمدی تقریبا رو به زوال نیوکمپ، حالا با ملودرام دم‌دستی حیثیت مواجهیم که باز به مانند کارهای اخیر فیلیمو در حاشیه شهر و قهوه خانه ها و لات بازی های پایین میگذرد…

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید