تهیه‌کننده «ماه تی تی» درباره همه چیز سخن گفت⇐از اینکه معتبرتر از حسین هدایتی برای سرمایه‌گذاری سراغ نداشته تا ماجرای قهر پیمان معادی با پروژه/از موافقت تلویزیون برای حمایت از ادامه سریال تا 15 میلیاردی که بنا بوده توسط هدایتی صرف تولید شود

حسین هدایتی، داود میرباقری، مهران برومند

نمایش خانگی: تنها چند روز بعد از انتشار خبر بازداشت حسین هدایتی شایعه تعطیلی سریال «ماه تی تی» بر سر زبانها افتاد؛ شابعه ای که مهران برومند تهیه کننده سریال هم در گفتگو با «نمایش خانگی» آن را تأیید کرد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش نمایش خانگی اما این همه حواشی پیرامون این تازه ترین سریال داود میرباقری نیست چون گویا پیمان معادی که سکانسهایی از سریال با حضور او به عنوان بازیگر نقش اول ضبط شده بود نیز قید همکاری در این مجموعه را زده است و این نکته ای است که تهیه کننده در گفتگو با «شرق» آن را تأیید کرده است.

متن کامل گفتگوی مهران برومند تهیه کننده «ماه تی تی» را بخوانید:

‌خبر توقف سریال «ماه‌تی‌تی» بعد از سریال «شهرزاد» کمی غافلگیر‌کننده بود و اینکه تکلیف چنین سریال پرهزینه‌ای در میانه‌های تولید، نامشخص است، تصمیمی برای ادامه تولید این مجموعه گرفته شده است؟
البته این یک توقف موقت است، همان‌طور که می‌دانید مشکل سرمایه‌گذار باعث این توقف شد و به دلیل مشکلات پیش‌آمده برای آقای هدایتی، ادامه تولید این مجموعه ممکن نیست؛ البته ما هم منتظریم تکلیف آقای هدایتی مشخص شود و تصمیمات تازه‌ای بگیریم. اسپانسر اصلی ما استیل‌آذین بود و با تکیه بر سرمایه‌گذار اصلی پروژه را شروع کردیم؛ اما مدتی است با برخی از ارگان‌های دولتی برای جذب سرمایه وارد مذاکره شده‌ایم یا حتی امکان دارد با تلویزیون به توافق برسیم و به‌هرحال تلویزیون هم به کارهای آقای میرباقری علاقه‌مند است و بعید نیست کار را با آنها ادامه دهیم و «ماه‌تی‌تی» به یک سریال تلویزیونی تبدیل شود.
‌اما به‌هرحال ارتباط خوبی بین تلویزیون و شبکه نمایش خانگی وجود ندارد، چطور می‌شود این تفاوت نگاه یا فاصله را با این سریال نادیده گرفت؟
مقاومت تلویزیون در مقابل شبکه نمایش خانگی، دقیقا از جنس مخالفت با خصوصی‌سازی است، مانند این است که بسیاری در کشورمان علاقه‌مند به وجود تلویزیون خصوصی هستند؛ اما به‌هرحال خلأ یا نگرانی قانونی از این بابت وجود دارد و درباره سریال‌سازی، سال‌هاست این نگاه در تلویزیون ما وجود دارد که سریال‌سازی لزوما باید در تلویزیون انجام شود؛ اما تصور می‌کنم تلویزیون هم به مرور به این نتیجه رسید که برای فاصله‌گرفتن از یکنواختی و افت کیفی محصولات باید به رسانه‌های دیگر هم فکر کنیم. تلویزیون و شبکه نمایش خانگی مکمل هم هستند، همان‌طورکه شبکه نمایش خانگی توانست به سینما کمک کند و پخش‌کنندگان توان اقتصادی بهتری پیدا کرده‌اند، معتقدم اتفاقا تلویزیون هم می‌تواند برای شبکه نمایش خانگی کمک بهتری باشد، قطعا تلویزیون هم سریال‌هایی دارد که شاید پخش آن از شبکه نمایش خانگی نتیجه بهتری داشته باشد. بااین‌حال تصور می‌کنم مقاومتی که در سال‌های گذشته از سوی تلویزیون برای نادیده‌گرفتن شبکه نمایش خانگی وجود داشت، این روزها کم‌رنگ‌تر شده، فضا بازتر شده و بهتر است رسانه‌ها برای رسیدن به نتیجه بهتر با هم تعامل داشته باشند.
‌برآورد کلی ساخت سریال «ماه‌تی‌تی» چقدر در نظر گرفته شده بود؟
١٥‌ میلیارد برآورد کلی پروژه بود که تا به اینجا بخشی از آن هزینه شده است و بخش دیگری از تصویربرداری سریال باقی مانده که با برطرف‌شدن مشکلات پیش‌آمده، از سرگرفته خواهد شد.
‌بسیاری از تهیه‌کنندگان سینما، از اصالت سرمایه‌هایی که وارد شبکه نمایش خانگی شده است گله‌مند‌ هستند، واکنش شما به این اعتراض‌ها به‌عنوان تهیه‌کننده‌ای که چندین تجربه ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی داشتید، چیست؟
با سیاست یک بام و دوهوا نمی‌شود کارکرد. همه معتقدیم بخش خصوصی باید فعال باشد، این اتفاقی است که مطابق سیاست کلی نظام است و ما که در حوزه فرهنگ فعال هستیم باید سرمایه را تأمین کنیم و دقیقا همین کار را انجام دادیم، حقیقت این است که ما جز آقای هدایتی که در همه این سال‌ها در عرصه فرهنگ و ورزش فعال بود، آدم معتبرتر سراغ نداشتیم و خیال‌مان راحت بود؛ اما معتقدم اطمینان از اصالت سرمایه‌هایی که از بخش خصوصی وارد می‌شود، باید به عهده نهادهای دیگری باشد، نهادی که با ما همفکری کند، مانند قوه قضائیه که تیمی تحقیقاتی را در نظر بگیرد برای استعلام اینکه سرمایه فرد یا ارگانی که در بخش خصوصی فعال است از کجا آمده.
‌البته در این مدت نقدی هم در ارتباط با دستمزد بازیگرانی مطرح شد که به دلیل حضور در شبکه نمایش خانگی، رقم‌های نامتعارفی را در پروژه‌های سینمایی درخواست می‌کنند، نظر شما دراین‌باره چیست؟
اتفاقا این اشتباه از سمت تهیه‌کنندگان سینما هم انجام می‌شود، چراکه گاهی به دلیل دستمزد بالایی که بازیگران در پروژه سینمایی گرفته‌اند، از ما هم درخواست همان مبلغ را دارند که به‌هیچ‌وجه معمولی نیست. البته این را هم باید در نظر داشت که ساخت سریال با یک پروژه سینمایی متفاوت است و بازیگران ماه‌های زیادی سرگرم بازی در یک سریال هستند. بودجه ساخت سریال «ماه‌تی‌تی» ١٥‌میلیارد تومان برآورد شده است که باید در ٣٠ قسمت ساخته شود، یک سریال تاریخی با حجم دکوری که طبعا هزینه‌های خاص خودش را دارد، می‌بینید با این بودجه و دستمزدی که باید به ٤٠ بازیگر اصلی پرداخت شود، رقم بازیگران چیز عجیبی نیست. باید نظام دستمزدمان را اصلاح کنیم یا فرمولی پیدا کرد که به سطح مشخصی از پرداخت‌ها برسیم.
‌گویا به دلیل اختلاف پیش‌آمده، پیمان معادی به ادامه همکاری در این پروژه تمایل ندارد، همین‌طور است؟
بله. البته رابطه بین داوود میرباقری و پیمان معادی مثل سابق خوب است. شرایط کار به جایی رسید که هر دو به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه این همکاری میسر نیست و تصمیمی کاملا حرفه‌ای و کارشناسی بود. رابطه آنها حرفه‌ای و براساس احترام متقابل است و با هم به این نتیجه رسیدند که این تصمیم به نفع پروژه خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید