یک بازیگر زن⇐ بعد از سه سال هم خودم و هم شوهر مرحوم‌ام از سریال «ابله» طلبکاریم!

ابله

نمایش خانگی: مینا جعفرزاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون چندی قبل همسرش بهمن زرین پور را از دست داد.

به گزارش نمایش خانگی این بازیگر از جمله بازیگران سریال “ابله” کمال تبریزی بود و البته به همراه همسرش در این سریال ایفای نقش کرد. با این حال جعفرزاده در گفتگو با “نسیم آنلاین” به شدت به گلایه از این پرداخته که چرا دست اندرکاران این سریال طلب او و همسرش را بعد از سه سال نداده اند.

گلایه های جعفرزاده در شرایطی بیان می شود که تهیه کنندگی “ابله” را محمد مسعود با کمک تصویرگسترپاسارگاد انجام داده است؛ یعنی همان موسسه ای که گفته می‌شود محمد امامی تهیه کننده “بازداشتی” شهرزاد یکی از شرکای اصلی آن بوده است.

 بعد از گذشت سه سال هنوز از سریال «ابله» طلب داریم
مینا جعفرزاده با اشاره به بدحسابی تهیه کنندگان که اپیدمی سینما و تلویزیون و شبکه خانگی شده است اظهار داشت: خانه سینما حتی نمی تواند حق ما را از تهیه کنندگان بدحساب بگیرد. هم خودم و هم همسر مرحوم ام بعد از گذشت سه سال هنوز از سریال «ابله» طلب داریم اما متأسفانه هنوز طلب مان وصول نشده است و از آن طرف تهیه کننده «ابله» درگیر کار بعدی شده است.

وی ادامه داد: حرمت زندگان را که نگه نمی دارند. سوالم از تهیه کننده «ابله» این است که چرا حرمت بهمن زرین پور همسرم را نگه نداشت و لااقل بعد از فوت ایشان طلب شان را نداد؟ البته این وضعیت من و بهمن نبود و بخشی از دست اندرکاران «ابله» از این پروژه طلب دارند.

چرا خانه سینما نمی تواند حق ما را از تهیه کنندگان بگیرد؟
این بازیگر خاطرنشان ساخت: اصلا کارکرد رفاهی خانه سینما را بی‌خیال شویم. مسأله این است که چرا خانه سینما نمی تواند حق ما را از تهیه کنندگان بگیرد. برخی می گویند محمد مسعود تهیه کننده ظاهری این سریال بود و در پشت کار شخصی دیگر به عنوان تهیه کننده حاضر بوده است. یعنی خانه سینما نمی‌تواند شورای حل اختلافش را آن قدر قوی کند که کسی نتواند به این سادگیها سر بازیگران کلاه بگذارد.

بازیگر «کیفر» و «اخراجیها» خاطرنشان ساخت: نباید به سادگی به هر کسی اجازه تهیه کنندگی داد به صرف اینکه بر روی یکی دو فیلم سرمایه گذاری کرده است. باید عقبه تهیه کنندگان کاملا رصد شود و بعد برای صدور مجوز تهیه کنندگی آنها اقدام شود. اینکه هر کس که پول دارد می تواند تهیه کننده شود عاقبتش می شود همین که می بینیم؛ همسر من فوت کرد اما نتوانست طلبش را از «ابله» بگیرد. چرا کسی بر کار تهیه‌کنندگان بدحساب نظارت ندارد؟

همه دنبال بازیگر افتخاری هستند که دستمزد ندهند

جعفرزاده درباره اوضاع کاری ماههای اخیرش  گفت: پیشنهادات خوب کم شده است و اگر هم پیشنهادی باشد بیشتر در این جهت است که به حضور افتخاری و بدون گرفتن دستمزد اکتفا کنیم که از ما چنین همکاری برنمی آید.

وی که فیلم «این زن حقش را می خواهد» را روی پرده دارد ادامه داد: نقشم در این فیلم نقش مکمل است اما چون حس کردم درونمایه کار اجتماعی است و بازتاب دهنده یکی از معضلات سالهای اخیر یعنی اسیدپاشی برای کمک به جوانترها در کار حاضر شدم.

جعفرزاده با اشاره به درگذشت همسرش و کم لطفی مدیران سینمایی به درگذشت وی اظهار داشت: تعدادی از همکاران سینمایی و برخی از سینماگران در مراسم تشییع حضور داشتند و دلداری کوچکی دادند اما از مدیران دولتی سینما کسی را ندیدیم؛ شاید هم غیرمحسوس آمدند!!! این برخورد واقعا برای بزرگان این حیطه که عمرشان را گذاشتند خرسندکننده نیست.

خانه سینما چه کار رفاهی برای ما انجام داده؟
وی با انتقاد از صنف خانه سینما بیان داشت: متأسفانه سینماگران صنف درستی ندارند که به فکرشان باشد و برای همین است که اغلب سینماگران به کهولت سن که دچار می شوند وضعیت بدی را تجربه می کنند.

بازیگر «آوای فاخته» و «شوق پرواز» خاطرنشان ساخت: خانه سینما چه کار رفاهی برای ما انجام داده است؟ نه در این سه سال بعد از بازگشایی نه در سالهای قبل از انحلال واقعا حمایت رفاهی از خانه سینما ندیدیم. مگر چند سینماگر پیشکسوت داریم که برای حمایت از آنها مدیران صنف هیچ کاری انجام نمی دهند.

مینا جعفرزاده با اشاره به اینکه جزو سینماگرانی است که به جز بازیگری هیچ حرفه دیگری نداشته گفت: جوانترها عاقل تر هستند و برای همین دوراندیشی می کنند و بیزنس هایی موازی با کار هنری راه می اندازند که در سالهای پیری می تواند یاری رسان آنها باشد اما ما در جوانی آن قدر عاشق هنر بودیم که پیشنهادات شغلی موازی با درآمدهای مکفی را پس زدیم و حالا حتی یک حقوق بازنشستگی نداریم.

مینا جعفرزاده
مینا جعفرزاده

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید