آیا «داستان جاوید»فرمان‌آرا با سکانس «اخته کردن یک زرتشتی» پروانه خواهد گرفت؟⇐یک مقام نظارتی: هنوز فیلمنامه ارائه نشده!

بهمن فرمان آرا

نمایش خانگی: حدودا یک ماه قبل بود که خبر تولید سریال خانگی «داستان جاوید» به کارگردانی بهمن فرمان آرا در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در همان اعلام خبر اولیه تولید این سریال 24قسمتی هم پرسشهایی درباره سرمایه گزاری یک آقازاده اقتصادی در آن مطرح شد و هم چگونگی اقتباس از رمانی به نام «داستان جاوید» که نقطه عطف آن کاملا تابوشکنانه محسوب می‌شود.

در «داستان جاوید»ی که اسماعیل فصیح نگاشته است با ماجراهای مردی زرتشتی با نام «جاوید» روبروییم. «جاوید» در اواخر قاجار و اوایل پهلوی از یزد به تهران می‌آید تا نشانی بگیرد از پدرش که برای تجارت خشکبار به تهران آمده اما توسط مردی به ظاهر متشرع به نام «ملک آرا» کشته شده است!

حضور «جاوید» در تهران موازیست با دسیسه هایی که «ملک آرا» علیه او می‌چیند و حتی او را اخته می‌کند تا او را تحقیر کند اما تغییر حکومت و روی کار آمدن پهلوی است که شرایط را تغییر میدهد…

آیا اخته کردن جاوید که نقطه عطف «داستان جاوید» است در برگردان تصویری آن دچار ممیزی نخواهد شد؟ و آیا «داستان جاوید» با این وجود خواهد توانست پروانه ساخت بگیرد؟

یکی از مقامات نظارتی ارشاد با اشاره به اینکه هنوز فیلمنامه «داستان جاوید» به اداره کل نمایش خانگی ارائه نشده تا درباره آن تصمیم گیری شود چگونگی صدور پروانه ساخت برای آن را منوط دانست به کیفیت متن ارائه شده.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید