واکنش تهیه‌کننده «عاشقانه» به ادعاهای معاون سیما درباره کم‌مخاطب بودن سریالهای خانگی⇐هر قسمت از سریالهای خانگی به‌طور متوسط بیش از 15 میلیون مخاطب دارد/آقای میرباقری یادشان رفته که تلویزیون هم طرح «عاشقانه» و هم طرح «شهرزاد» را رد کرد و آنها را فاقد مخاطب تشخیص داد!/ با عرضه به شبکه خانگی بود که مشخص شد هر دو سریال مخاطب میلیونی دارند/یکی از سریالهای تلویزیون را به جای پخش از رسانه ملی در شبکه خانگی توزیع کنند تا ببینند سریالهای آنها مخاطب بیشتری دارد یا «عاشقانه» و «شهرزاد»!

مهدی گلستانه

نمایش خانگی: سخنان اخیر مرتضی میرباقری درباره مخاطبان 87 درصدی تلویزیون و از آن سو نگاه از بالایش به شبکه خانگی  و آماردهی درباره میزان مخاطبان سه میلیونی سریالهای خانگی در برابر مخاطبان 40 میلیون سریالهای تلویزیون(اینجا را بخوانید) با واکنش مهدی گلستانه تهیه کننده «عاشقانه» مواجه شد.

مهدی گلستانه با اشاره به اینکه به نظرات میرباقری احترام می‌گذارد به سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» گفت: در خلال صحبتهای مرتضی میرباقری دو نکته مشهود است. اول اینکه ایشان خودشان اذعان کرده‌اند به اینکه مخاطبان برای دیدن سریالهای خانگی هزینه می‌کنند. برخلاف تلویزیون که بی‌توجه یا کم‌توجه به خواسته‌های مخاطبان، سریال تولید میکند در شبکه خانگی  برای نگه داشتن مخاطبان باید تلاش کرد و همین است که کار را دشوار میکند.

تهیه کننده «عاشقانه» ادامه داد: معاون سیما گفته‌اند سریالهای رسانه ملی به صورت رایگان به مخاطبان عرضه میشود؛ البته نه رایگان به معنای واقعی کلمه بلکه به واسطه بودجه‌هایی که از منابع عمومی به صداوسیما تعلق می‌گیرد این سریالها تولید میشود. در شرایطی که داشتن یا نداشتن مخاطب در بودجه واریزی به حساب شما تأثیری نداشته باشد بدیهی است که حفظ یا عدم حفظ مخاطب برایتان چندان اهمیت ندارد اما در سریال سازی برای شبکه خانگی باید قسمت به قسمت طرح و برنامه داشت تا مخاطب را تا پایان به تماشای سریال ترغیب کرد و به سودآوری رسید.

مهدی گلستانه افزود: نکته دوم گفته های میرباقری آنجاست که ایشان به صراحت از مخاطب ولو دو تا 3 میلیونی برای سریالهای خانگی می‌گوید و گویا یادشان رفته که برخی از سریالهای خانگی جزو مردودی‌های رسانه ملی بوده‌اند. هم «شهرزاد» و هم «عاشقانه» سریالهایی بوده‌اند که پیشتر طرحشان به تلویزیون ارائه شده و تلویزیون آنها را رد کرده  و فاقد مخاطب تشخیص داده بود ولی حالا می‌بینیم که با تولید و عرضه در شبکه خانگی هر دو سریال مخاطب میلیونی داشته‌اند.

تهیه کننده «عاشقانه» درباره صحت آمار مخاطبان 2 تا 3 میلیونی که میرباقری برای سریالهای خانگی ارائه کرده به سایت «نمایش خانگی» گفت: احتمالا منظور ایشان فقط 2 تا 3 میلیون خرید حلال بوده است وگرنه حتی اگر شبکه گسترده قاچاق فیزیکی و مجازی را کنار بگذاریم و با احتساب آن که هر دی.وی.دی لااقل توسط یک خانواده 5 نفره دیده میشود به آماردهی بپردازیم به این نتیجه می‌رسیم که سریالهای ما بیش از 10 تا 15 میلیون مخاطب دارد. طبیعی است که با درنظر گرفتن آماری از دانلودهای غیرمجاز و کپی های عرضه شده در پیاده روها خیلی راحت به آمار 20 تا 30 میلیونی می رسیم.

مهدی گلستانه با اشاره به سریال «عاشقانه» که تولیدش را برعهده داشته ادامه داد: در هر قسمت حداقل یک میلیون و 400 هزار لوح فشرده «عاشقانه» به فروش رفته است. تأکید میکنم این 1میلیون و 400 هزار فقط لوح فشرده بوده و کنارش فروش اینترنتی هم داشته ایم و با این آمار به قسمتهای آخر رسیده ایم که آماری امیدوارکننده است.

این تهیه کننده خاطرنشان ساخت: برای سنجش اقبال میان سریالهای اخیر تلویزیون و سریالهای خانگی می توان راهی ساده برگزید. یکی از سریالهای تلویزیون را به جای پخش از رسانه ملی در شبکه خانگی توزیع کنند تا ببینند چقدر مخاطب دارد و آن گاه به مقایسه میان آمار مخاطبان سریالهای تلویزیون با سریالهای خانگی بپردازند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید