تهیه‌کننده «مادر قلب اتمی» بیان کرد⇐به مدیران ارشاد هشدار می‌دهم کاری نکنند که فیلم از ماهواره سربرآورد!/از طریق موسسه هنرنمای پارسیان پیگیر عرضه «مادر قلب اتمی» به شبکه خانگی هستم/امیدوارم قبل از قاچاق فیلم پروانه نمایش خانگی آن صادر شود/وزیر ارشاد همین امروز گفت پای مجوزهایمان می‌ایستیم پس چرا فیلم مجوزدار ما را پایین کشیدند؟//آقای وزیر! آقای حیدریان! به داد ما برسید و بیایید از مجوزهایتان دفاع کنید/یکی از نمایندگان مجلس با من تماس گرفت و از من حلالیت خواست چون بدون دیدن فیلم علیه آن موضع گرفته بود

مادر قلب اتمی

نمایش خانگی: فیلم «مادر قلب اتمی» چهار سال بعد از تولید هفته اول ماه رمضان امسال روی پرده رفت و با اینکه در یک ماه رقم فروش یک میلیارد را بدون تیزر تلویزیونی و با حداقل تبلیغات رد کرد اما به ناگاه در هفته پنجم سینماهایش کم شد و در نهایت در ابتدای هفته ششم هم از پرده پایین کشیده شد در حالی که علیرغم از دست دادن سرگروه میتوانست به صورت تک سانس هم که شده تا ده هفته روی پرده بماند.

توقف اکران ناگهانی «مادر قلب اتمی» این شائبه را ایجاد میکند که آیا به مانند موردی نظیر «50 کیلو آلبالو» این فیلم هم برای دریافت کردن پروانه نمایش خانگی دچار مشکل خواهد شد؟

امیر سیدزاده تهیه کننده «مادر قلب اتمی» با اشاره به اینکه از طریق موسسه هنرنمای پارسیان پیگیر دریافت پروانه نمایش خانگی فیلمش است به سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» گفت: به مدیران ارشاد هشدار می‌دهم کاری نکنند که این فیلم قاچاق شده و از ماهواره ها سربرآورد. حداقل انتظار من این است که با توجه به اجحافی که به فیلم در اکران شده هر چه زودتر پروانه نمایش خانگی آن صادر شود تا نسخه های قانونی مجوزدار به شبکه خانگی بیایند.

وی با اشاره به قاچاق «ناخواسته» یکی دیگر از محصولات خود بیان داشت: فیلم «ناخواسته» قبل از آن که اکران شود سر از شبکه قاچاق برآورد و مدتی بعد هم شبکه های ماهواره ای به پخش فیلم پرداختند. شخصا میگویم اگر بخواهند در مسیر عرضه نسخه خانگی مشکل پیش بیاورند می توانند و دست ما تهیه کنندگان هم از همه جا کوتاهتر است اما از وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی میخواهم شرایطی را فراهم آورند که بیش از این ضرر نکنیم.

امیر سیدزاده ضمن گلایه از تناقضات در رفتار مدیران فرهنگی کشور به «نمایش خانگی» گفت: وزیر ارشاد همین امروز گفتگو کرد و گفت پای مجوزهایمان می ایستیم. این سخنی بود که رییس سازمان سینمایی هم بر آن تأکید کرد اما این گفتار کاملا در تناقض است با پایین کشیده شدن فیلم ما.

وی ادامه داد: فیلم ما حتی با از دست دادن سینمای سرگروه-آن هم سرگروهی به نام ماندانا که از فرط مستعمل بودن هیچ گاه سرگروه خوبی نبوده-در دیگر سینماهایی که روی پرده بود از کورش گرفته تا ملت و هویزه مشهد فروش خیلی خوب داشت و این حق قانونی فیلم بود که حتی به صورت سانسهای محدود تا ده هفته روی پرده باشد پس چرا فیلم را در آستانه هفتم ششم پایین کشیدند؟ آقای وزیر! آقای حیدریان! به داد ما برسید و بیایید لااقل از مجوزهایتان دفاع کنید.

سیدزاده با بیان حاشیه های برآمده از نامه 12 تن از نمایندگان مجلس در اعتراض به اکران «مادر قلب اتمی» به «نمایش خانگی» گفت: اگر وزیر ارشاد و سازمان سینمایی به خاطر نامه نمایندگان فیلم ما را پایین کشیده اند که من شخصا جواب نمایندگان را دادم و بعد از پاسخ من هم نمایندگان حرف تازه ای نزدند. حتی یکی از همین شبهای اخیر یکی از نمایندگانی که امضایش پای نامه بود با من تماس گرفت و از من حلالیت طلبید و صراحتا گفت فیلم من را ندیده بود وگرنه نامه را امضاء نمیکرد.

این تهیه کننده افزود: جالب است که در همان نامه کذایی نمایندگان نیز درباره توهین فیلم به اقلیتهای مذهبی سخن گفته شده بود. پرسش من اینجاست پس چرا هیچ کدام از نمایندگان اقلیتهای مذهبی پای این نامه را امضاء نکردند؟؟

امیر سیدزاده در چرایی پایین کشیده شدن فیلمش اظهار داشت: من نمیدانم چه اتفاقی افتاده که فیلم را ناگهان از پرده پایین کشیدند و وقتی از مدیران ارشاد هم در این باره پرسیدم فقط گفتند شما با همکاری کنید! من باید با چه همکاری کنم؟ با سوختن سرمایه ام؟ فیلم من با احتساب تخفیف اکران در ماه رمضان و تعطیلات رسمی این ماه کلا 16 روز مفید روی پرده بود که در این 16 روز هم به طور متوسط روزی 100 میلیون فروخت! با این وجود چه دلیلی داشت فیلم را پایین بکشند؟ من قبل از اکران و حین اکران همه نوع همراهی با ارشاد داشتم اما دوستان پای مجوز خودشان نایستادند و شرایطی را فراهم نکردند که فیلم اکران طبیعی خود را ادامه دهد.

وی در پایان گفته های خود با تأکید بر درخواست خود برای دریافت پروانه نمایش خانگی اظهار داشت: اکران ما را که سِقط کردند و کاری نمیشود کرد. اگر واقعا به فکر بخش خصوصی و جلوگیری از اتلاف سرمایه های شخصی افراد هستند هر چه زودتر پروانه خانگی را صادر کنند که بیشتر از این ضرر نکنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید