شفاف‌سازی معاون #ساترا درباره نامه منسوب به رئیس ساترا↵نامه‌نگاری رئیس، فقط ناظر به عملکرد یک پلتفرم خاص بوده!/فیلمنت و نماوا ارتباط سازنده با ساترا دارند!/نمی‌دانیم چرا فیلیمو اقدامات قانون گریزانه دارد؟/مهلتی به فیلیمو داده شده تا به قوانین احترام بگذارد وگرنه…

نمایش خانگی: انتشار نامه ای منتسب به سعید مقیسه رییس ساترا که در آن خواستار پیگیری تخلفات یک پلتفرم خاص شده بود با واکنش معاون پالایش ساترا روبرو شده.

به گزارش نمایش خانگی و به نقل از خبرگزاری برنا، محمد حسام‌پور، معاون پایش و نظارت ساترا در خصوص خبر مربوط به لغو مجوز رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر به خبرگزاری برنا اعلام کرد: ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر و ناظر بر رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر، در راستای صیانت از منفعت عمومی جامعه، رعایت قوانین و مقررات فرآیندهای مرتبط با تولید و انتشار محتوا را ملاک ارزیابی عملکرد رسانه‌ها و رتبه‌بندی آنها قرار می‌دهد و در این مسیر ضمن گفت‌وگو و تعامل با هنرمندان و مدیران رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر، حامی و تسهیل‌گر تولید محتوای سالم متناسب با چارچوب‌های فرهنگی جامعه ایرانی و اسلامی است.

وی افزود: هم‌اکنون رسانه‌های تولیدکننده محتوا، از فرآیندهای قانونی صدور مجوز تولید و انتشار مطلع هستند و بعضا اگر خطایی در انتشار محتوا بدون مجوزهای لازم پیش بیاید، همانند آنچه در سریال «کلیله و دمنه» اتفاق افتاد، ساترا ضمن گفت‌وگو و تعامل با مدیر رسانه و کارگردان، مسیر صدور مجوز مبتنی بر رعایت الزامات فرهنگی را فراهم می‌کند.

معاون پایش و نظارت ساترا خاطر نشان کرد: هم‌اكنون اکثر رسانه‌های در حال فعالیت از جمله «فیلم نت» و «نماوا» ارتباط سازنده و رو به تعالی با ساترا دارند و بعضا لغزش‌های احتمالی ایشان از فرآیندهای قانونی توليد و انتشار، در تعامل رسانه‌ها با ساترا حل و فصل می‌شود.

حسام‌پور در پايان تاكيد كرد: متاسفانه رسانه «فيليمو» با انجام اقدامات قانون گریزانه، عدم تمکین به مقررات توليد و انتشار را سرلوحه كار خود قرار داده است و فرآیندهای قانونی را در انتشار محتوا نقض كرده است‌. این رسانه، علی‌رغم تذكرهای مكرر ساترا مبنی بر رعايت قانون، توجهی به اين امر نكرده است و همان‌طور كه رييس محترم ساترا در مصاحبه اعلام كرده‌اند، مهلتی به این رسانه براي رعايت قانون و مقررات داده شده است که اميدواريم رسانه «فيليمو» مسير احترام به قانون را اجرا كند. در غير اين‌صورت در خصوص رسانه «فيليمو» اقدام لازم قانونی انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید