آقای ابطحی! به جای «سینماسیار» مشکل سایتهای غیرمجاز دانلود فیلم را حل کنید که کمر شبکه خانگی را شکسته!

مصطفی ابطحی

نمایش خانگی/هادی صداقت: سازمان سینمایی دولت یازدهم همه داشته و نداشته خود را بر سر راه اندازی گروه دولتی هنروتجربه و تزریق مداوم بودجه به این گروه گذاشت و البته گمان می کرد به این واسطه خواهد توانست اسباب رشد سینمای آلترناتیو ایران را موجب شود.

به گزارش نمایش خانگی با این حال در ماههای باقیمانده به عمر دولت نه تنها هنروتجربه نتوانسته هویتی مستقل و جدا از دولت برای خود دست و پا کند که فلسفه راه اندازی آن که کمک به آثار مهجور بود نیز در سایه کمبود تعداد سالنها و واگذاری برخی از سالنها به فیلمهایی که به صورت سراسری هم اکران شده اند، رنگ باخته است.

در چنین شرایطی اینکه مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری که وظیفه اصلی اش کمک به ارتقای کیفیت شبکه نمایش خانگی است هم دنباله روی این ایده رنگ باخته دولتی شود و با افتخار از راه اندازی “هنروتجربه” ای دیگر این بار با “سینماسیار” سخن بگوید مطمئنا عجیب است.

ابطحی به سینماپرس گفته است: ما با تهیه کنندگان و پخش کنندگان برای نمایش فیلمشان در سینما سیار قرار داد خواهیم بست تا آن را در گروهی تحت عنوان «سینما سیار»  که مانند گروه هنر و تجربه هست اکران کنند. در این گروه مردم مانند سینما بلیت را البته به قیمت ارزان تر می خرند و همین رقم های کوچک موجب رونقی خوبی خواهد شد و اگر تجربه موفقی باشد ما ۱۰۰ دستگاه دیگر را خواهیم ساخت و امیدواریم که در آینده هیچ شهری در کشور بدون سینما نماند.

به جای سالن سازی به سراغ طرحی متعلق به صد سال قبل رفته اید؟

به گزارش نمایش خانگی اصلی ترین کمک به زیرساختهای سینما، ساختن سالنهای کوچک در شهرستانها یا بازسازی سینماهای متروکه ای است که در سراسر ایران پراکنده هستند. اما در دولت یازدهم نه تنها چنین کمکی صورت نمی گیرد که یک مدیر آن هم مدیری که اصلا الویت اصلی اش باید شبکه خانگی باشد و نه سینما، دلخوش است به اجرای “سینماسیار” یعنی طرحی لااقل متعلق به صد سال قبل و این ادعا را دارد که به این واسطه هیچ شهری بدون سینما نخواهد ماند!!!

حالا درنظر بگیرید که این مدیر ابراز امیدواری می کند برای راه اندازی یک گروه سینمایی برای سینماسیار! قطع به یقین این گروه سینمایی هم کاملا دولتی خواهد بود و البته باز بخشی از بودجه سینما صرف استخدام مدیر و معاون و پرسنل و متصدیان تولید کتابچه برای آن خواهد شد و باز تلفات بودجه را شاهد خواهیم بود؛ بودجه ای که این بار از موسسه رسانه های تصویری می رود…

آقای ابطحی! به جای سینماسیار مشکل دانلود غیرمجاز را حل کنید

مهمتر از تلفات بودجه، معضلات شبکه خانگی است؛ معضلاتی که در گذر سالها باقی مانده و هیچ کدام از مدیران پیشین هم تلاشی برای حل ضربتی و یکباره این معضلات نکرده اند. مهمترین معضل هم وضعیت آپلود محصولات شبکه خانگی در سایتها و کانالهای تلگرامی غیرمجاز است که امنیت سرمایه گذاری در این حیطه را کاملا زیر سوال برده است و ضربات جبران ناپذیری را به شرکتهای فعال در حیطه شبکه خانگی وارد نموده است.

پرسش “نمایش خانگی” از مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری آن است که آیا بهتر نیست راه اندازی “سینماسیار” و تلاش برای اجرایی کردن آن را به دیگر کارمندان سازمان سینمایی بسپارید و در تعامل با مدیرکل نمایش خانگی ارشاد برای حل مشکل این سایتهای غیرمجاز وارد عمل شوند؟

حتی اگر علاقه وافر به طرح ترومنی “سینماسیار” دارید ابتدا الویتهای شبکه خانگی را به انجام برسانید و بعد سراغ فعالیتهای جانبی بروید.

7 دیدگاه‌ها

  1. I couldn’t plan to discover these types of type of details
    on the Internet. I believed that I’m the only one who is interested in آقای ابطحی!
    به جای «سینماسیار» مشکل سایتهای غیرمجاز دانلود فیلم را
    حل کنید که کمر شبکه خانگی را شکسته!.
    I’m glad I had been completely wrong so i have someone to share using the info We have

  2. The آقای ابطحی! به جای «سینماسیار» مشکل سایتهای غیرمجاز دانلود فیلم را
    حل کنید که کمر شبکه خانگی را شکسته!
    which is outlined is incredibly leaving. These issues truly attraction they and me have direct connection to me.
    I want to discover comparable information far more! https://goo.gl/2qwF0u

  3. Thanks for finally writing about > آقای ابطحی!
    به جای «سینماسیار» مشکل سایتهای غیرمجاز دانلود فیلم
    را حل کنید که کمر شبکه خانگی را شکسته!
    – سایت خبری-تحلیلی نمایش خانگیسایت
    خبری-تحلیلی نمایش خانگی < Liked it!

  4. بیشتر از سایتهای دانلود غیر مجاز ، شبکه های ماهواره ای که هر فیلمی تو شبکه نمایش خانگی پخش میشه سریع نشونش میدن مقصرن یه جورایی جلوی اونارو بگیرین . همکارام منو که پول میدم مسخره می کنن میگن برو بابا دیشب فلان کانال نشون داد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید