چرا «پالتو شتری» از جشنواره سی و هفتم سربرآورده؟

پالتو شتری

 

نمایش خانگی/روح الله حسینی: «پالتو شتری» فیلم جشنواره فجر نیست؛ فیلمی است که برای گیشه ساخته شده و همان طور که در رزومه کارگردانش فیلمهای تجاری مانند «گشت ارشاد» را به عنوان نویسنده دیده ایم حالا «پالتو شتری» هم صرفا یک فیلم تجاری است و لاغیر.

«پالتو شتری» در مورد یک دانشجوی فلسفه است که یک پالتو از پدرش به ارث برده که با پوشیدنش افکار وسوسه آمیز و موذیانه به سراغش می‌آید و البته تنها وجه روشنفکرانه فیلم هم همین است که شخصیت اصلیش یک دانشجوی فلسفه است!

حتی اگر به حضور سام درخشانی در راس بازیگران فیلم نگاهی بیندازیم هم باز بیش از همه غلبه وجه تجاری فیلم است که نمایانده میشود. سام درخشانی را این سالها به خاطر فیلمهایی کاملا تجاری مانند «خوب بد جلف» و «تگزاس» در خاطر داریم.

«پالتو شتری» در جلب نظر مخاطب تا توانسته بر شوخیهای ناجور هم تاکید کرده بلکه بتواند به هنگامه اکران عمومی نظر مخاطبان را جلب کند پس دیگر این وسط ادای روشنفکری را درآوردن و حرف زدن از نیچه چه معنایی دارد؟

مجید شیخ انصاری تهیه کننده فیلم است و خواهرزاده اش مهدی علیمیرزایی، کارگردان!! این دو کوشیده اند به کمک و با تقلید از کمدیهای بفروش سینماها یک محصول تجاری خلق کنند و تنها اشتباه هم این بوده که فیلم را وارد جشنواره فجر کرده اند چون با هر مقیاسی که بخواهیم بسنجیم کمترین ربطی نیست میان این فیلم و جشنواره فجر؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید