مقابله با افسردگی هنری با ادویه!

نمایش خانگی/مهناز خدادوست: این ادویه طبیعی بیشتر از هر چیزی که ممکن است فکر کنید پر از خاصیت است.فلفل سیاه که اغلب پادشاه ادویه ها نامیده می شود، فواید متعددی برای سلامتی دارد و در عین حال عطر و طعم عالی را برای هر غذایی فراهم می کند. استفاده از فلفل سیاه در رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن، بهبود هضم، تسکین سرماخوردگی و سرفه و افزایش متابولیسم کمک کند.

به گزارش نمایش خانگی و به نقل از تریتانیوز از زمان های قدیم، فلفل سیاه یکی از پرفروش ترین ادویه ها در جهان بوده است. این گیاه فصلی نیست و در طول سال در دسترس است. هنگامی که خشک می شود، این ادویه با مشتقات گیاهی به عنوان دانه فلفل شناخته می شود. فلفل به دلیل خاصیت ضد باکتریایی احتمالی برای نگهداری غذا استفاده می شود. فلفل سیاه همچنین می تواند یک عامل ضد التهابی باشد.

در اینجا به ۶ مزیت شگفت انگیز فلفل سیاه می پردازیم.این ادویه کوچک مزایای بیشتری نسبت به آنچه تصور می کنید دارد.

۱. کمک به کاهش وزن:
ادویه شگفت انگیز به کاهش وزن کمک می کند و می توان آن را به چای سبز اضافه کرد و دو تا سه بار در روز مصرف کرد. این به این دلیل است که این ادویه دارای محتوای غنی از مواد مغذی گیاهی است که به تجزیه چربی اضافی کمک می کند. همچنین متابولیسم بدن شما را بهبود می بخشد. چای سبز به اضافه مقداری فلفل سیاه موجود در آن می تواند به کاهش وزن کمک کند.

۲- افسردگی را درمان می کند:
گفته می شود که افسردگی یکی از شایع ترین مشکلاتی است که اکثر مردم در سراسر جهان با آن مواجه هستند و حتی می تواند منجر به مرگ فرد شود. با این حال، داروهایی وجود دارند که می‌توانند این مشکل روانی را از مخرب بودن مهار کنند، اما می‌توان فلفل سیاه خام را برای جویدن به افراد افسرده تجویز کرد که خود باعث تغییر خلق و خوی فرد می‌شود.

این به این دلیل اتفاق می افتد که جویدن فلفل سیاه خام مواد شیمیایی تحریک کننده خلق و خو را در مغز آزاد می کند که ذهن شما را همیشه  آرام نگه می دارد. با این حال، این کار نباید بیش از حد انجام شود زیرا مصرف بیش از اندازه آن برای سلامتی مضر خواهد بود.

۳. کاهش درد مفاصل:
اگر از آرتریت مفاصل رنج می برید، لازم نیست نگران باشید زیرا فلفل دارای خواص پزشکی است که می تواند به شما در حل این مشکل کمک کند. همچنین به پیشگیری از نقرس کمک می کند. فلفل سیاه برای افرادی که از دردهای ستون فقرات و مفاصل رنج می برند استفاده می شود. امروزه از فلفل سیاه در بسیاری از غذاها به عنوان یک ادویه جهانی استفاده می شود. قوی ترین تاثیر فلفل سیاه زمانی است که فرد مبتلا به سرماخوردگی و سرفه آن را مصرف کند.

۴. بدن شما را سم زدایی می کند:
این ادویه به تعریق و ادرار بسیار کمک می کند و با این کار تمام سموم را از بدن خود دفع می کنید. عرق کردن و ادرار کردن مداوم نشانه خوبی از عملکرد خوب بدن است. همچنین، به جای مصرف فلفل سیاه، باید به این فکر کنید که چگونه باید از نظر فیزیکی چربی بسوزانید. برخی افراد معتقدند که فلفل سیاه فقط قابل مصرف است و به کاهش وزن کمک می کند. اما اگر به جای انجام برخی تمرینات ساده مانند پیاده روی و دویدن، فقط بر مصرف آن تمرکز کنید، ممکن است اشتباه کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید وزن کم کنید، نتیجه آن پیروی از یک رژیم غذایی سالم و همزمان ورزش است.

۵. جلوگیری از یبوست:
اگر کمتر از سه بار در هفته مدفوع دارید، ممکن است از یبوست رنج ببرید. اما این مشکل را می توان با افزودن روزانه مقداری فلفل به غذای خود حل کرد.بنابراین، فلفل سیاه در صورت مصرف روزانه سرطان روده بزرگ، یبوست، اسهال و سایر انواع بیماری های باکتریایی را مهار می کند. مصرف بیش از حد آن می تواند برای شما مضر باشد، بنابراین مطمئن شوید که فقط مقداری از آن را به غذای روزانه خود اضافه کنید.

۶. در برابر کلسترول موثر است:
سطوح بالای کلسترول یک علامت هشدار برای حمله قلبی احتمالی است. مصرف منظم فلفل سیاه به دلیل وجود ترکیب پیپرین، نتایج موثری در کاهش سطح کلسترول نشان داده است. علاوه بر این، پیپرین همچنین می تواند ظرفیت جذب مکمل های غذایی را افزایش دهد. به عنوان مثال، فلفل سیاه می تواند تا ۲۰۰۰ درصد جذب ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه را افزایش دهد که دارای خواص سلامتی قوی مانند ضد التهاب و آنتی اکسیدان است.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید