مدیرکل نمایش خانگی ارشاد روی آنتن زنده بیان کرد⇐دفتر نمایش خانگی مجاز نیست برای مشروع یا غیرمشروع بودن سرمایه یک سرمایه‌گذار استعلام کند/تاکنون 2 سریال خانگی متوقف شده{«ماه تی تی» و «شهرزاد»} که هر دو برای یک سرمایه‌گذار بوده است!!!/بیشترین صدمات پولشویی به شبکه نمایش خانگی وارد شد/تهیه‌کنندگان هستند که راه را برای برخی سرمایه‌گذاران مشکوک باز می‌کنند/با موسساتی که تله‌فیلمهای قدیمی را با تصاویر بی‌ربط بازیگران عرضه می‌کنند، برخورد شدید صورت خواهد گرفت

حسین پارسایی

نمایش خانگی: حسین پارسایی مدیرکل نمایش خانگی ارشاد در زمره مدیران تئاتری قرار دارد که با روی کار آمدن دولت یازدهم مدیریت در یکی از زیرمجموعه های سازمان سینمایی یعنی اداره کل مستند و نمایش خانگی به وی سپرده شد.

به گزارش نمایش خانگی در ماههای اخیر شبکه نمایش خانگی با حواشی مختلفی روبرو بوده است از گافهای موسسات ویدیورسانه در سوءاستفاده ای که از تصاویر بی ربط بازیگران برای عرضه فیلمهایشان انجام می دهند گرفته تا شایعات مختلفی درباره رسوخ سرمایه های بی مسئولیت و پولشویی در شبکه خانگی.

مدیوم شبکه خانگی در نیمه دوم امسال با بازداشت دو تهیه کننده-سرمایه گذار هم روبرو بوده است؛ یکی محمد امامی تهیه کننده «شهرزاد» و دیگری حسین هدایتی سرمایه گذار «ماه تی تی»!

حسین پارسایی در برنامه اخیر «هفت» در کنار صحبت درباره پولشویی در سینما و تلویزیون ادعایی را هم کرد درباره متوقف شدن دو سریال شبکه خانگی یعنی «شهرزاد2» و «ماه تی تی» و البته این را هم اظهار داشت که هر دو سریال برای یک سرمایه گذار بوده است!!!

این ادعا در حالی طرح می شود که تهیه کنندگان «شهرزاد2» ادعا می کنند سریالشان متوقف نشده و فقط بخاطر بیماری جسمی کارگردان دچار وقفه در تولید شده!

در مجموع 2 سریال متوقف شده است که هر دو برای یک سرمایه گذار بوده است

حسین پارسایی با اشاره به نقش صنوف در پرهیز از ورود سرمایه های بی مسئولیت به شبکه خانگی و سینما گفت: من اعتقادم بر این است که صنف می تواند هم هدایتگر باشد و هم بازدارنده. اما اینکه ضوابط و مقررات چقدر اجازه می دهد که اختیارات ما به صنف منتقل شود، باید کارشناسی شود و معتقدم این تعامل باید بیشتر شود.

وی ادامه داد: توصیه، خیلی خوب و بازدارنده است و اگر کسی به خرد اعضای شورا بی توجه باشد، آسیب می بیند. اما ما چه زمانی می فهمیم؟ زمانی که سریال خوابیده است. در مجموع 2 سریال متوقف شده است که هر دو برای یک سرمایه گذار بوده است. بیشترین صدمات پولشویی نیز به شبکه نمایش خانگی وارد شد. پس باید فرای توصیه عمل کرد.

آمدوشد سرمایه های مشکوک، بیشتر از 2 سال اخیر  قدمت دارد

حسین پارسایی در بخشی دیگر از گفته های خود اظهار داشت: اعتبار سینمای ایران سبب می شود که برخی سرمایه های کلان خود را به این سمت سرازیر کنند. اما آیا این سرمایه های مشکوک صرفا شامل شبکه های نمایش خانگی است یا وارد تولید سینما نیز شده است؟ مسئولیت بررسی و نظارت و برخورد با این مشکل با کیست؟ اساسا هدف چیست؟ من فکر می کنم این آمدوشد سرمایه های مشکوک، بیشتر از 2 سال اخیر  قدمت دارد.

تهیه کنندگان هستند که راه را برای برخی سرمایه گذاران باز می کنند

وی با طرح این سوال که اساسا رسیدگی به سرمایه های مشکوک در حوزه تولید برعهده کیست خاطرنشان کرد: آسیب این مسئله اساسا به همه جای سینما وارد است. مسئله پولشویی خوب نیست و ما نیز اذعان داریم اما ما در دفتر نمایش خانگی اجازه نداریم بدون حکم مرجع قضایی وارد شویم. بحث سرمایه گذار و تهیه کننده بسیار متفاوت است و در بسیاری از موارد، این تهیه کنندگان هستند که راه را برای برخی سرمایه گذاران باز می کنند.

پارسایی بیان داشت: من در دفتر نمایش خانگی مجاز نیستم برای مشروع یا غیرمشروع بودن سرمایه یک سرمایه گذار استعلام کنم. اصلا از کجا استعلام کنم؟ ما چه دستورالعمل بازدارنده ای داریم که چنین مسئله ای رخ ندهد؟ لذا هرگونه مداخله به ترتیبی که سبب شود دخالت های دولت در کار بخش خصوصی بیش از پیش شود، ضرر دارد. پیشنهادات شما از این جنس است

پارسایی پاسخ داد: مطمئن باشید حتی اگر از فردا قانون کنیم تهیه کننده قرارداد همه عوامل را باید ارائه کند اما این باور را نداشته باشد که با تصمیمات نابجا و ارقام بیشتر، چه لطمه ای را به سینما و آینده آن می زند، نتایج سوری و ساختگی خواهد شد و ارزشی نخواهد داشت و اتفاقی در واقعیت رخ نخواهد داد. باید صنف همان کاری را بکند که در همه جایی دنیا رخ می دهد. نه تنها توصیه، بلکه بایکوت کردن یا حذف یک فرد.

برخورد با آنها که فیلمهای قدیمی را با تصویر بی ربط بازیگران عرضه می کنند

این مدیر در جایی دیگر از گفته هایش با اشاره به سوءاستفاده برخی شرکتهای ویدیورسانه گفت: اخیرا مد شده فیلم های تلویزیونی قدیمی با کیفیت بد و تاریخ مصرف گذشته با چهره بازیگران مطرح امروزی را خریداری کرده و به کیفیت گزاف وارد بازار می کنند یا از طرح جلدهایی بهره می برند که اصلا برای فیلم دیگری ست که در تلاشیم به شدت با این مسائل برخورد کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید