شکواییه یک بازیگر زن پیشکسوت⇐بعد از 3 سال هنوز از «شاهگوش» طلبکارم!!!

شاهگوش

نمایش خانگی: دردسرهای تسویه نشدن کامل دستمزد بازیگران در سینما و تلویزیون اخیرا به شبکه خانگی هم رسوخ پیدا کرده و هرازگاه گلایه هایی را می شنویم از بازیگران محصولات خانگی که از عدم تسویه کامل دستمزدهایشان شکوه دارند.

چندی قبل مینا جعفرزاده از بازیگران سریال خانگی «ابله» به گلایه از عدم پرداخت کامل دستمزدش در این سریال پرداخته بود(اینجا را بخوانید) و به تازگی نیز یکی از بازیگران زن سریال خانگی «شاهگوش» به گلایه از این پرداخته که بعد از 3 سال همچنان از این سریال طلب دارد.

فریده سپاه‌منصور بازیگر زن «شاهگوش» با اشاره به بدحسابی تهیه کنندگان در سالهای اخیر به سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» اظهار داشت: 3 سال از همکاری من با سریال «شاهگوش» گذشته اما هنوز دستمزدم تسویه نشده است. من برای یک همکاری 4 ماهه با این سریال قرارداد بستم و فقط برای 2 ماه دستمزد گرفتم و 2 ماه دستمزدم باقی مانده است و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

این بازیگر ادامه داد: نتیجه پیگیریهای ما هم این شد که مدام گفتند «می دهیم…می دهیم» تا 3 سال گذشت و این حرفها برای ما پول نشد.

سپاه‌منصور با اشاره به اینکه حضور داوود میرباقری به عنوان کارگردان «شاهگوش» باعث شده به سراغ پیگیری حقوقی ماجرا نرود گفت:  همکاری من با میرباقری مربوط به امروز و دیروز نیست و از سی سال قبل و در «گرگها» با ایشان همکاری داشتم و در سالهای بعدتر و از جمله «امام علی(ع)» و «معصومیت از دست رفته» این همکاری امتداد یافت. اغلب هم خوش حسابی دیده بودم و برای همین اصلا دلم نمی خواهد بروم و از پروژه ای شکایت کنم که نام میرباقری رویش است.

وی درباره اینکه آیا میرباقری درباره مشکل وی آگاهی یافته یا نه گفت: متأسفانه پیدا کردن ایشان هم مثل گذشته ساده نیست و نتوانستم دسترسی مستقیمی به ایشان داشته باشم تا ماجرا را شرح دهم اما در تماسهای متعددی که با مهران برومند مدیر تولید و تهیه کننده دوم «شاهگوش» داشتم فقط وعده شنیدم و در نهایت هم ماجرا حل نشد.

این بازیگر که سابقه حضور در آثاری سینمایی خاطره انگیز همچون «کتاب قانون»، «مهمان مامان» و «پدر آن دیگری» را داشته است با اشاره به فراگیری عدم تسویه حساب کامل با بازیگران در سینما بیان داشت: ماجرا اینجاست که نهاد نظارتی قوی برای پیگیری این بدقولیها وجود ندارد. البته برای اهالی سینما خانه سینمایی وجود دارد که شورای حل اختلافی دارد که با ریش سفیدی کار را پیش می برد اما برای سریالهای تلویزیونی حتی یک شورای حکمیت برای دادخواهی هم وجود ندارد. به نظرم بعد از این همه سال نیاز است که چنین شورایی برای محصولات تلویزیونی هم ایجاد شود.

فریده سپاه منصور و همسرش هوشنگ توکلی
فریده سپاه منصور و همسرش هوشنگ توکلی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید