درخواست روزنامه جوان⇐افراد پشت پرده قاچاق «ابد و یک روز» را مشخص کنید/نسخه قاچاق «نسخه بازبینی ارشاد» بوده!!!

نمایش خانگی: فیلم “ابد و یک روز” همان قدر که در زمان نمایش در جشنواره و بعد به هنگام اکران نوروزی حاشیه ساز بود در هفته های اخیر ابتدا به واسطه عرضه نسخه ای قاچاق از آن در بازار زیرزمینی عرضه محصولات تصویری و سپس عرضه نسخه قانونی آن در شبکه خانگی حاشیه ساز شده است.

به گزارش نمایش خانگی ده روز قبل خبرگزاری “فارس” به طرح این شبهه پرداخت که عرضه نسخه قاچاق فیلم به پیشنهاد عوامل بوده تا زودتر مجوز عرضه رسمی را بگیرند(اینجا را بخوانید)

متعاقب آن گزارش در نمایش خانگی دلیل اصلی تأخیر نسخه قانونی “ابد…” که اختلافات سرمایه گذاران بر سر یافتن شرکت پخش بود را برشمردیم(اینجا را بخوانید)

حالا روزنامه “جوان” در گزارشی در کنار واقعه نگاری اتفاقات مربوط به این فیلم و با تأکید بر اینکه نسخه عرضه شده از فیلم در بازار قاچاق “نسخه بازبینی” بوده که فقط در اختیار اداره نظارت ارشاد بوده است خواستار پیگیری دقیق کمیته صیانت درباره این ماجرا و مشخص شدن هویت افراد پشت پرده قاچاق فیلم شده است.

متن کامل گزارش روزنامه “جوان” را بخوانید:

«ابد و يک روز» در سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر بيشترين تعداد سيمرغ‌ها را از آن خود کرد که جايزه بهترين کارگرداني يکي از اين سيمرغ‌ها بود. اولين فيلم سعيد روستايي همچنين توانست يکي از پرفروش‌ترين‌هاي سينما در سال‌ جاري باشد. استقبال خوب از اين فيلم پيش‌بيني‌ها را براي حضور موفق «ابد و يک روز» در شبکه نمايش خانگي به همراه داشت. اين فيلم قرار بود با فاصله کمي از اکران در سينماها به شبکه نمايش خانگي بيايد، اما اين موضوع چند ماه به تأخير افتاد.

“نمایش خانگی” در گزارشي علت اين تأخير را اختلاف نظر ميان محمد امامي، سرمايه‌گذار و سعيد ملکان، تهيه‌کننده اين فيلم عنوان کرد. نمایش خانگی نوشت: «اختلاف زماني شکل گرفت که هر کدام از سرمايه‌گذاران(امامي و ملکان) يک شرکت خاص را براي پخش انتخاب کرد و همين عاملي بر عدم صدور پروانه نمايش خانگي در موعد مقرر شد.» در کنار اختلاف‌نظر ميان تهيه‌کننده و سرمايه‌گذار، توزيع نسخه‌هاي قاچاق اين فيلم در سطحي گسترده مشکل دومي است که «ابد و يک روز» با آن مواجه شده است.

جالب اينجاست که نسخه‌هاي قاچاق فيلم، همان نسخه‌هاي شبکه نمايش خانگي نيست بلکه از نسخه بازبيني وزارت ارشاد کپي شده است.

از آنجايي که اين نسخه در اختيار افراد معدودي از جمله تهيه‌کننده است، اين شبهه به وجود مي‌آيد که امکان دارد به دليل اختلاف‌نظر قديمي درباره «ابد و يک روز» نسخه تکثير شده از طريق يکي از مالکان در اختيار تکثيرکنندگان غيرمجاز قرار گرفته باشد.

البته مصطفي ابطحي، دبير کميته صيانت در نشست خبري جشنواره فيلم ياس ضمن تأييد خبر قاچاق فيلم «ابد و يک روز» و تکثير گستره آن در شهرستان‌هاي اصفهان و بروجرد، از پيگيري براي شناسايي عوامل اين قاچاق گسترده خبر داد.

امکان دارد در صورت پيگيري‌هاي کميته و همکاري نيروي انتظامي و مراجع قضايي مشخص شود که چه شخص يا اشخاصي در پشت پرده قاچاق «ابد و يک روز» هستند. فيلمي که با شکايت سازندگان آن برخی سايت‌هاي دانلود فيلم مجبور شده‌اند لينک‌هاي دانلود آن را حذف کنند، اينک بايد در مبارزه با پديده قاچاق فيلم پيروز شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید