توضیحات سرمایه‌گذار «عاشقانه» درباره چگونگی تأمین بودجه این سریال میلیاردی+عکس⇔پای یک شرکت دانش‌بنیان در میان است!!!

عاشقانه

نمایش خانگی: «عاشقانه» عنوان تازه ترین سریال شبکه نمایش خانگی است که به واسطه حضور تیمی مطرح از بازیگران و خوانندگان در آن جلب نظر کرده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» از محمدرضا گلزار و مهناز افشار تا پانته آ بهرام، حسین یاری، هومن سیدی و البته فرزاد فرزین و فریدون آسرایی با تیمی در «عاشقانه» روبرو هستیم که قطعا جلب نظر آنها برای حضور در این سریال هزینه زا بوده است.

مدتی پیش از آغاز و حالا بعد از منتشر شدن قسمتهای آغازین سریال کم نبوده حرف و حدیث درباره سرمایه گذاران این سریال و چگونگی تأمین مالی این سریال.

بعد از بازداشت شدن تهیه کنندگان سریالهای «شهرزاد» و «ماه تی تی» هم این حرف و حدیثها بیشتر شد.

این حرف و حدیثها موجب شده محمدرضا نادری مدیرعامل گروه صنعتی «دنا» که نامش به عنوان سرمایه گذار «عاشقانه» مطرح شده در یادداشتی برای «شرق» بکوشد به نوبه خود پاسخی دهد درباره چگونگی تأمین بودجه سریال؛ خروجی این یادداشت چیزی نیست جز حضور گروه صنعتی دنا به عنوان سرمایه گذار و پشتیبان این سریال!!!

متن یادداشت محمدرضا نادری را بخوانید:

زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری است، تمام چشم و گوش‌ها به سمتی تیز می‌شود که منبع آن کجاست؟ کم اتفاق می‌افتد در روزگار اقتصادِ سرگردان با دل، عاشقانه‌ای ساخت و پای ریسک آن نشست. این‌روزها همه چنان سردرگم پدیده‌های نوظهور در اقتصاد نابارور هستیم که هرگونه باروری در اقتصاد فرهنگی را به‌مثابه تولد جنین ناقص‌الخلقه‌ای می‌پنداریم که قصد مکشِ خونِ غیری دارد.

سخن از سرمایه‌گذاری در سریال «عاشقانه» است که درحال‌حاضر در شبکه خانگی این روزها به نمایش درآمده و از انتقاد در امان نیست. شایسته است جامعه مخاطبِ این سریال از سرمایه‌ای که برای این موضوع در نظر گرفته شده باخبر شوند مبادا ذهن‌های کنجکاو و کاوشگر با شایعاتی همسو شده و بنا را بر فرضیه مرسومِ این روزها یعنی «پول‌های بادآورده» یا به‌عبارتی «پول‌شویی» قصد فریب افکار عمومی را در سر بپرورانند.

همه نیک می‌دانیم هزینه‌های چنین سریالی با دراختیارداشتن نامیانِ سینمای ایران و پشتیبانی و تدارکات آن بدون پشتیبانگر‌های اقتصادی (اسپانسر) تقریبا غیرممکن است و این پشتیبانی کاملا دوطرفه بوده و هرکدام در ورود و احیانا خروج آن که به سوددهی احتمالی تعبیر می‌شود، سهم بسزایی دارند و نیز همه به‌خوبی می‌دانیم در شرایط حساس امروزی درخصوص هرگونه سرمایه‌گذاری اقتصادی و فرهنگی باید از تمام مجاری قانونی کسب تکلیف و مجوز کرد تا مبادا از آن هرگونه تعبیر به حاشیه‌سازی شود.

این سریال هم مشابه سایر سریال‌های خانگی از تمامی مراجع قانونی ذی‌صلاح و بسترهای قانونی فرهنگی اجازه نمایش گرفته و جای هیچ‌گونه پرانتز یا سه‌نقطه‌ای که از آن تعبیر و تفسیر به سوءاستفاده‌های مالی شود نمایان نیست. دست‌اندرکاران این سریال و به‌ویژه پشتیبانگر آن بنا بر سوابق فرهنگی، علمی و کارآفرینی در زمره شرکت‌های دانش‌بنیانی است که خوشبختانه در سطح ملی از خدمات قابل‌توجهی برخوردار بوده و اساس ساخت این نوع از سریال را با توجه به محتوای مفهومی آن سعی در بازنشانی آسیب‌های اجتماعی و راهکارهایی در پیوند خانواده آن‌هم در غالب ارتباط صنعت با اساس و زیرساخت‌های فرهنگی که به‌نوعی در ارتباط عاطفی بین گسست‌های موجودِ برخی از خانواده‌ها نقشِ کمک‌گر را ایفا می‌کند، در ذهن دارد و برهمین‌اساس نسبت به تهیه و پشتیبانی آن اقدام کرده است چه از آنجایی که با یاری‌گرفتن از سمبل کارتکادونا به فهم این موضوع و فرهنگ‌سازی می‌پردازد و چه آنجایی که به کمک معیارهای فرهنگی ایران در پایداری فرهنگِ خانواده نقش‌آفرینی در همذات‌پنداری را به نمایش می‌گذارد.

این نیز از خاطرمان نرود که دولت‌ها در اکثر کشورهای پیشرفته با سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در انجام این‌ گونه از پروژه‌های فرهنگی که مبادرت به معرفی آسیب‌های اجتماعی می‌کنند نه‌تنها در این مسیر به حاشیه‌روی نمی‌پردازند که برعکس مشوق و حتی پشتیبان چندجانبه در تهیه و نمایش آنها شده یا حتی در کمترین مورد به معرفی آن به صورت بین‌المللی، آن‌هم در قالب فرهنگ‌سازی اقدام می‌کنند نظیر آنچه در معرفی و اهدای جایزه آکادمی اسکار نصیب هنرمند ایرانی و در نتیجه افتخارآفرینی برای جامعه ایرانی شد. در پایان، دور از هرگونه شائبه‌گری امید داریم نمایش این دست از سریال‌ها در فرهنگ‌سازی و امکان کپی‌نکردن آن از سوی مردم که خود از مهم‌ترین پشتیبان‌های فرهنگی در ارائه و معرفی شاخص‌های فرهنگ کهن این سرزمین‌اند، در تعادل جامعه در تمام ارکان آن نقش بسزایی برعهده گرفته و از نتایج آن به رشد و پویایی بیشتر فرهنگ این دیار کمک کنیم.

محمدرضا نادری
محمدرضا نادری

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید