کدخبر : 1268
یکشنبه 5 مارس 2017 - 6:03
یک دیدگاه

توضیحات سرمایه‌گذار «عاشقانه» درباره چگونگی تأمین بودجه این سریال میلیاردی+عکس⇔پای یک شرکت دانش‌بنیان در میان است!!!

حواشی مربوط به بازداشت تهیه کنندگان سریالهای «شهرزاد» و «ماه تی تی» سبب ساز آن شده که محمدرضا نادری سرمایه گذار سریال «عاشقانه» درباره چگونگی تأمین بودجه این سریال توضیحاتی دهد.

نمایش خانگی: «عاشقانه» عنوان تازه ترین سریال شبکه نمایش خانگی است که به واسطه حضور تیمی مطرح از بازیگران و خوانندگان در آن جلب نظر کرده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» از محمدرضا گلزار و مهناز افشار تا پانته آ بهرام، حسین یاری، هومن سیدی و البته فرزاد فرزین و فریدون آسرایی با تیمی در «عاشقانه» روبرو هستیم که قطعا جلب نظر آنها برای حضور در این سریال هزینه زا بوده است.

مدتی پیش از آغاز و حالا بعد از منتشر شدن قسمتهای آغازین سریال کم نبوده حرف و حدیث درباره سرمایه گذاران این سریال و چگونگی تأمین مالی این سریال.

بعد از بازداشت شدن تهیه کنندگان سریالهای «شهرزاد» و «ماه تی تی» هم این حرف و حدیثها بیشتر شد.

این حرف و حدیثها موجب شده محمدرضا نادری مدیرعامل گروه صنعتی «دنا» که نامش به عنوان سرمایه گذار «عاشقانه» مطرح شده در یادداشتی برای «شرق» بکوشد به نوبه خود پاسخی دهد درباره چگونگی تأمین بودجه سریال؛ خروجی این یادداشت چیزی نیست جز حضور گروه صنعتی دنا به عنوان سرمایه گذار و پشتیبان این سریال!!!

متن یادداشت محمدرضا نادری را بخوانید:

زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری است، تمام چشم و گوش‌ها به سمتی تیز می‌شود که منبع آن کجاست؟ کم اتفاق می‌افتد در روزگار اقتصادِ سرگردان با دل، عاشقانه‌ای ساخت و پای ریسک آن نشست. این‌روزها همه چنان سردرگم پدیده‌های نوظهور در اقتصاد نابارور هستیم که هرگونه باروری در اقتصاد فرهنگی را به‌مثابه تولد جنین ناقص‌الخلقه‌ای می‌پنداریم که قصد مکشِ خونِ غیری دارد.

سخن از سرمایه‌گذاری در سریال «عاشقانه» است که درحال‌حاضر در شبکه خانگی این روزها به نمایش درآمده و از انتقاد در امان نیست. شایسته است جامعه مخاطبِ این سریال از سرمایه‌ای که برای این موضوع در نظر گرفته شده باخبر شوند مبادا ذهن‌های کنجکاو و کاوشگر با شایعاتی همسو شده و بنا را بر فرضیه مرسومِ این روزها یعنی «پول‌های بادآورده» یا به‌عبارتی «پول‌شویی» قصد فریب افکار عمومی را در سر بپرورانند.

همه نیک می‌دانیم هزینه‌های چنین سریالی با دراختیارداشتن نامیانِ سینمای ایران و پشتیبانی و تدارکات آن بدون پشتیبانگر‌های اقتصادی (اسپانسر) تقریبا غیرممکن است و این پشتیبانی کاملا دوطرفه بوده و هرکدام در ورود و احیانا خروج آن که به سوددهی احتمالی تعبیر می‌شود، سهم بسزایی دارند و نیز همه به‌خوبی می‌دانیم در شرایط حساس امروزی درخصوص هرگونه سرمایه‌گذاری اقتصادی و فرهنگی باید از تمام مجاری قانونی کسب تکلیف و مجوز کرد تا مبادا از آن هرگونه تعبیر به حاشیه‌سازی شود.

این سریال هم مشابه سایر سریال‌های خانگی از تمامی مراجع قانونی ذی‌صلاح و بسترهای قانونی فرهنگی اجازه نمایش گرفته و جای هیچ‌گونه پرانتز یا سه‌نقطه‌ای که از آن تعبیر و تفسیر به سوءاستفاده‌های مالی شود نمایان نیست. دست‌اندرکاران این سریال و به‌ویژه پشتیبانگر آن بنا بر سوابق فرهنگی، علمی و کارآفرینی در زمره شرکت‌های دانش‌بنیانی است که خوشبختانه در سطح ملی از خدمات قابل‌توجهی برخوردار بوده و اساس ساخت این نوع از سریال را با توجه به محتوای مفهومی آن سعی در بازنشانی آسیب‌های اجتماعی و راهکارهایی در پیوند خانواده آن‌هم در غالب ارتباط صنعت با اساس و زیرساخت‌های فرهنگی که به‌نوعی در ارتباط عاطفی بین گسست‌های موجودِ برخی از خانواده‌ها نقشِ کمک‌گر را ایفا می‌کند، در ذهن دارد و برهمین‌اساس نسبت به تهیه و پشتیبانی آن اقدام کرده است چه از آنجایی که با یاری‌گرفتن از سمبل کارتکادونا به فهم این موضوع و فرهنگ‌سازی می‌پردازد و چه آنجایی که به کمک معیارهای فرهنگی ایران در پایداری فرهنگِ خانواده نقش‌آفرینی در همذات‌پنداری را به نمایش می‌گذارد.

این نیز از خاطرمان نرود که دولت‌ها در اکثر کشورهای پیشرفته با سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در انجام این‌ گونه از پروژه‌های فرهنگی که مبادرت به معرفی آسیب‌های اجتماعی می‌کنند نه‌تنها در این مسیر به حاشیه‌روی نمی‌پردازند که برعکس مشوق و حتی پشتیبان چندجانبه در تهیه و نمایش آنها شده یا حتی در کمترین مورد به معرفی آن به صورت بین‌المللی، آن‌هم در قالب فرهنگ‌سازی اقدام می‌کنند نظیر آنچه در معرفی و اهدای جایزه آکادمی اسکار نصیب هنرمند ایرانی و در نتیجه افتخارآفرینی برای جامعه ایرانی شد. در پایان، دور از هرگونه شائبه‌گری امید داریم نمایش این دست از سریال‌ها در فرهنگ‌سازی و امکان کپی‌نکردن آن از سوی مردم که خود از مهم‌ترین پشتیبان‌های فرهنگی در ارائه و معرفی شاخص‌های فرهنگ کهن این سرزمین‌اند، در تعادل جامعه در تمام ارکان آن نقش بسزایی برعهده گرفته و از نتایج آن به رشد و پویایی بیشتر فرهنگ این دیار کمک کنیم.

محمدرضا نادری

محمدرضا نادری

Likesتوضیحات سرمایه‌گذار «عاشقانه» درباره چگونگی تأمین بودجه این سریال میلیاردی+عکس⇔پای یک شرکت دانش‌بنیان در میان است!!!(3)Dislikesتوضیحات سرمایه‌گذار «عاشقانه» درباره چگونگی تأمین بودجه این سریال میلیاردی+عکس⇔پای یک شرکت دانش‌بنیان در میان است!!!(0)
امتیاز:
(3) (0)
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
ادامه افعال تخیلی در “جزیره۱۳”!+عکس
واکنش سازندگان “مارال” به ساترا: آیا صدور بیانیه همزمان با صدور مجوز پخش برای سریال‌ها امری بدیهی و متداول است؟ یا استثنائاً برای سریال “جیران” استثناء قائل شده؟/ وقتی آیفیک و هفت نفر از تهیه‌کنندگان سرشناس سینما و ازجمله تخت کشیان و چگینی، حکم به نفع “مارال” داده‌اند چرا نقض مالکیت فکری را “ادعا” می‌پندارید؟/مگر نه اینکه در ساترا واحدی با نام نظارت و پایش و حمایت حقوق مالکیت فکری برقرار گردیده، پس چرا ماجرای کپی‌برداری از “مارال”، را به طور جدی در این واحد پیگیری نمی‌کنید؟/ منظور شما از حکم قضایی چیست؟ یعنی رأی داوری صادره از هیئت داوران (آیفیک) و تایید شده در دادگاه عمومی صدر را ندیده‌اید؟/توسعه زیست بوم فرهنگی با سریال سرقتی، مانند ساخت مسجد در زمین غصبی نیست؟؟/با صدور اجرائیه دادگاه، حق صدور مجوز پخش “جیران” قبل از حذف شباهت‌ها با “مارال” را ندارید!/ ممانعت از تحقق کامل سرقت ادبی و نقض حقوق مالکیت فکری اولین آزمون جدی شما در این حوزه است!
قتل جوان اول داستان در راه ترکیه در “خسوف۱۴”+عکس
روایت تفصیلی مهرداد غفارزاده و وکیلش از اختلافات “مارال” و “جیران”↵فرهاد توحیدی طرح من را با هفت قسمت “جیران” مقایسه کرده و در آخر نوشت آن‌قدر این دو شبیه هم هستند که باید یکی از آنها ساخته شود!/سعید رجبی‌فروتن وقتی طرح مرا خواند گفت فاجعه رخ داده!!/آیفیک اقدام “جیران”سازان در خصوص ساخت سریالی با مضمون طرح سریال «…مارال» را برخلاف عرف فیلمسازی کشور و شئون حرفه‌ای تهیه‌کنندگی دانست!/بهمن حبشی رای آیفیک را نپذیرفت در حالی که عرف می‌گوید وقتی حقی در حال ضایع شدن است بهتر است رای صنف را بپذیری!/بعد از آیفیک، دستگاه قضا هم به نفع “…مارال” رای داد ولی باز هم ارشاد زیر بار تعلیق “جیران” نرفت!/بهمن حبشی به‌جای اجرای حکم قضایی، خواستار تعلیق “…مارال” شد!!/حبشی گفت  “جیران” دو میلیارد هزینه کرده و نمی‌شود این بودجه را نادیده گرفت!/سوال اینجاست که اگر ارشاد در همان زمان حکم قضایی را اجرا می‌کرد، خسارت چند برابر می‌شد؟/ما رای دادگاه داوری را داریم که لازم‌الاجراست و ساترا هم متولی این اجرا است!/ وقتی گفته شده شباهت‌های “جیران” با “مارال” باید دربیاید پس ساترا تکلیف دارد!/برای اتمام حجت به ساترا نامه زدیم و گفتیم اگر سریال پخش شود و شباهت وجود داشته باشد، شکایت کیفری می کنیم!!/اگر به کاری که سرقت ادبی دارد، مجوز بدهند شریک یا معاون جرم هستند و شکایت ما از همه عوامل موثر که باعث تکمیل عنصر مادی این جرم شدند خواهد بود!
چرا “جیران” عرضه نشد؟ پای شکایت غفارزاده در میان است؟
دیدگاه شما

*

code