بدون دریافت یک ریال سوبسید دولتی و علیرغم نوسانات ارز⇐در سال 97 هم شبکه خانگي بيشتر از سينما هواي جيب مخاطب را دارد!!

ویدیوکلوب-شبکه خانگی

نمايش خانگي: شرکتهاي عرضه کننده محصولات خانگي که در دو سال 95 و 96 قيمت محصولات خانگي را بر رقم 5هزار تومان ثابت نگه داشته بودند از ابتداي 97 افزايشي 20درصدي بر محصول قرار داده و فيلمها و سريالها را با قيمت 6هزار تومان به مخاطبان عرضه ميکنند.

به گزارش سايت خبري-تحليلي «نمايش خانگي» اين افزايش 20 درصدي را در برابر افزايش قيمت 50درصدي بليت سينماها در دو سال گذشته قرار دهيم که از 10 هزار تومان به 15 هزار تومان رسيده بيش از هر چيز تعامل فعالان خانگي با مخاطبان است که رخ مي‌نمايد.

فعالان صنعت نمايش خانگي در همه اين سالها برخلاف فعالات سینما، کمترين سوبسيد دولتي را نداشته‌اند و از آن سو مدام هم مواجه بوده‌اند با فعاليت شبکه قاچاق محصولات که از پياده روها به فضاي مجازي شيوع پيدا کرده است. بوروکراسي نفسگير صدور مجوز براي محصولات خانگي که بر سر صدور مجوز يک روي جلد هم کلي زمان را تلف مي‌کند از ديگر موانع پيش روي شبکه خانگي بوده است.

با اين حال نمايش خانگي بيش از سينما هواي جيب مخاطب را دارد و چون فعالان اين صنعت دانسته‌اند نفس به نفس مخاطب است که امتداد حيات مي‌يابند پس سعي کرده‌اند حتي در سخت‌ترين شرايط اقتصادي باز هم محصولات را با ارقامي منطقي به مخاطب برسانند.

شايد خيليها ندانند بخش عمده مواد توليدي براي يک فيلم يا سريال خانگي از کاغذ جلد و اقلام تبليغي گرفته تا ديسکي که محصول بر روي آن رايت مي‌شود وارداتي است و در آشفته بازار بالا رفتن قيمت دلار معلوم است که هزينه‌هاي وارده به صنعت نمايش خانگي بيشتر هم ميشود. از آن سو در اين دو سال با افزايش دستمزد پرسنل اين حيطه روبرو بوده‌ايم که خود مي‌توانست دليلي باشد بر افزايش قيمت زودتر محصولات اما فعالان خانگي قيمت محصول را دو سال تمام ثابت نگه داشتند تا از ريزش مخاطب جلوگيري شود.

افزايش هزار توماني قيمت عرضه در سال97 ناگريزتر از آن بود که بشود براي آن تمهيدي انديشيد. نه مسئولان سينمايي ارشاد و نه موسسه رسانه هاي تصويري در اين سالها کمترين حمايتي حتي در بخش توليد از شرکتهاي ويديورسانه فعال نداشته‌اند و نه به لحاظ بومي‌سازي مواد اوليه توليد محصولات خانگي، اوضاع روبراهي وجود داشته و تقريبا بخش عمده اقلام اوليه توليد وارداتي بوده و در دو سال گذشته افزايش قيمت صددرصدي را داشته اند.

در اين اوضاع و احوال اينکه در دو سال قيمت محصولات خانگي ثابت بماند و تازه در سال سوم هم فقط هزار تومان روي قيمت برود چندان ناعادلانه نيست. هست؟؟؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید