اظهارات غریب جعفر دهقان بازیگر تلویزیون⇐نباید در سریالهای خانگی خودروهای لوکس نشان دهند چون تولید ما پژو و پراید است!!!/در شبکه خانگی هر کاری دلشان میخواهد، می‌کنند!/شبکه خانگی به سینما خط می‌دهد!

جعفر دهقان

نمایش خانگی: چندی است که برخی رسانه های اصولگرا مدام به انتقاد از شبکه خانگی پرداخته و در امتداد بخش خبری «20.30» که سریالهای این مدیوم را مصداق ولنگاری فرهنگی دانسته بود، سعی دارند این فرضیه را القا کنند که شبکه نمایش خانگی به دنبال رواج سبک زندگی غربی است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در امتداد همین روند است که تازه ترین گفتگوی بازیگری به نام جعفر دهقان که هیچ تجربه ای در شبکه خانگی نداشته به ناگاه پیوند میخورد به انتقاد از شبکه خانگی و این بازیگر در گفتگو با «فارس» از این میگوید که در شبکه خانگی هر کاری که دلشان میخواهد انجام میدهند!

دهقان در ارتباط با کیفیت آثار شبکه نمایش خانگی و تأثیرگذاری آن در بستر جامعه اظهار کرد: در واقع باید اینطور بگویم که «قربان نمایش خانگی هم می‌روم که به سینمای ما خط هم می‌دهد»، به فیلم‌هایی که ساخته شده است نگاه کنید؛ به کیفیت و محتوای آنها دقت داشته باشید که به شدت وارد فضاهای کاملاً غربی شده‌اند و افراد و شخصیت‌هایی که در این آثار حضور دارند همه بلا استثناء کروات‌ زده و موهای آنچنانی و ظاهر غربی دارند.

وی گفت: همه خانواده‌هایی که در آثار نمایش خانگی به تصویر کشیده می‌شوند به نوعی دارای خانه‌های آنچنانی و ماشین‌های بسیار لوکس هستند که من گاهی باور نمی‌کنم آنها در ایران فیلمبرداری شده باشد.

جعفر دهقان با نادیده گرفتن رشد طبقه مرفه نوکیسه که خودروهای لوکس سوار میشوند ادامه داد: باید بدانیم که ما در ایران زندگی می‌کنیم و تولید ملی ما پژو و پراید است نه آن ماشین‌های آنچنانی که به مخاطب در فیلم‌هایمان معرفی می‌کنیم و نشان می‌دهیم. در چنین وضعی چطور می‌توانیم از تولید ملی حمایت کنیم. این در حالی است که در آثار فرهنگی ما به هیچ عنوان حمایتی از تولید ملی نمی‌شود بلکه تبلیغ آثار غربی نیز وجود دارد. حتی از نکته‌هایی که مربوط به فرهنگ ماست و باید آنها را به جوان‌ترها آموزش دهیم و منتقل کنیم چیزی وجود ندارد. متأسفانه با این آثار تنها فرهنگ غرب را اشاعه می‌دهیم.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: وقتی ما چیزی به عنوان رسانه ملی داریم چرا نمی‌آیند کارهایی را تولید کنند که اصالتمان حفظ شود. در کنار رسانه ملی جایی درست شده است به عنوان رسانه خانگی که هر کاری دلشان می‌خواهد آنجا صورت می‌گیرد، به کجا داریم می‌رویم خدا می‌داند.

 

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید