آقای افخمی! چرا این قدر ناشی؟؟

نمایش خانگی/امیررضا احمدی: اینکه کارگردانی باشی با کارنامه‌ای بلحاظ کمّی پرتعداد ولی حتی در انتخاب عنوان سریالت هم حرفه‌ای‌گری به خرج ندهی ناشی از چیست؟ ناشی از دوری چندساله از کارگردانی یا جدی نگرفتن مدیوم تلویزیون؟

به گزارش سایت نمایش خانگی، رمضان ۱۴۰۰ سریالی از شبکه اول سیما روی آنتن رفته با عنوان اولیه “دعوت نحس” و عنوان ثانویه “احضار”.

این سریال را علیرضا افخمی ساخته که سابقه فعالیت فراوان برای تلویزیون داشته و ازجمله سریالهایی مثل “او یک فرشته بود”، “تب سرد” و “پنج کیلومتر تا بهشت” را ساخته. پس چرا افخمی در انتخاب عنوان برای سریال جدیدش این گونه آماتور رفتار کرده؟

“احضار” نام سریالی هارور به کارگردانی رامین عباسی‌زاده بود که سه سال قبل از طریق گلرنگ‌رسانه و با همراهی سرورسانه پارسیان در شبکه خانگی عرضه شد.

جالب است که رامین عباسی‌زاده تهیه‌کننده شناخته‌شده‌ترین سریال علیرضا افخمی یعنی “او یک فرشته بود” هم بوده است! اینکه افخمی عنوان سریال خانگی مذکور را روی محصولش گذاشته چه معنا دارد؟

عنوان اولیه مجموعه افخمی “دعوت نحس” به‌خاطر شباهت با سری فیلم‌های آمریکایی “طالع نحس” رد شده ولی اینکه به جای عنوانی خاص و بدیع از عنوان سریال خانگی “احضار” برای سریال استفاده شود، جای سوال دارد؟

یعنی دست و بال سازندگان این سریال تلویزیونی تا آن حد بسته بوده که حتی یک‌ فرهنگ لغات فارسی جلوی رویشان نگذاشته‌اند تا عنوانی بدیع برای سریال پیدا کنند؟؟

پوستر سریال خانگی احضار
پوستر سریال خانگی احضار

اینکه در تمام ایام دوری از تلویزیون، زبان به انتقاد از کیفیت آثار بگشاییم و وقتی بودجه و امکانات در اختیار خودمان قرار می‌دهند تا سریال بسازیم حتی از انتخاب یک عنوان ویژه و متفاوت برای سریال عاجز باشیم حقیقتا شق‌القمر کرده‌ایم!

اگر در تمام زمان فیلمبرداری درباره ویژگی‌های ژانریک اثر، ادعامندانه حرف بزنیم ولی درعمل حتی از تصویرسازی رئال یک جلسه احضار ارواح یا تصویری کردن یک سکانس سقوط خودرو به دره، عاجز باشیم، می‌توانیم نام خود را کارگردان بگذاریم؟؟

آقای افخمی! خاطرات خوب مخاطبان از سریالهای پیشین را این گونه باشتاب، محو نکنید و اگر باز خواستید سریال بسازید قبل از هر چیز یک عنوان غیرکپی برایش برگزینید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید