خانه بلاگ صفحه 180

«وارونگی»سحر دولتشاهی و علی مصفا در شبکه خانگی+عکس

وارونگی

نمایش خانگی: فیلم «وارونگی»بهنام بهزادی از طریق موسسه تصویرگسترپاسارگاد به شبکه خانگی آمد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» فیلم «وارونگی» که از جمله نامزدهای اولیه ایران برای معرفی به اسکار بوده از حضور علی مصفا و سحر دولتشاهی در نقشهای اصلی سود می برد.

شیرین یزدان بخش، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا و علیرضا آقاخانی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

«وارونگی» داستان بیماری یک مادر دلسوز را در شرایطی روایت میکند که فرزندش در آستانه سفر به خارج از کشور است اما در همین حین عشق قدیمی فرزند از راه میرسد و…

وارونگی
وارونگی

 

واکنش سام قریبیان به توزیع پوسترهای «به‌زودی» سریال سیاسی «عالیجناب»⇐بشنو و باور نکن!!

عالیجناب

نمایش خانگی: بعد از پایان پخش سریال «شهرزاد2» در شبکه خانگی حالا زمان عرضه دو مینی سریال «عالیجناب»سام قریبیان و «آشوب»کاظم راست‌گفتار به شبکه خانگی است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در این بین موسسه هنرنمای پارسیان که پخش کننده «عالیجناب» است پیشقدم شده و پوسترهای «به زودی» آن را در ویدیوکلوبها و سوپرمارکتها توزیع کرده است.

زمان عرضه قسمت اول سریال سیاسی «عالیجناب» چهارشنبه سوم آبان ماه اعلام شده اما سام قریبیان کارگردان مجموعه این زمان را زیر سوال برده است.

سام قریبیان در متنی اجتماعی نوشته است: در سوپرها و بقالی‌ها میگن ٣ آبان «عالیجناب» در میاد… والله نه من خبر دارم و نه لابراتوار که باید DVD رو مستر کنه! بشنو و باور نکن!!

سریال «عالیجناب» به تهیه کنندگی مسعود ردایی در فضایی سیاسی برخی از حواشی موسم انتخابات در کشوری همچون ایران را به تصویر می کشد.

امتداد سبک زندگی لاکچری؟⇐محمدرضا گلزار-هومن سیدی-ساره بیات با یک عاشقانه تازه به شبکه خانگی می‌آیند

عاشقانه

نمایش خانگی: در شرایطی که همچنان تولید فصل دوم سریال خانگی «عاشقانه» به دلیل خاطرات خوش مخاطبان از فصل اول زمینه‌ای کم ریسک برای بازگشت سرمایه است اما هنوز معلوم نیست که فصل دوم تولید خواهد شد یا نه.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» چندی قبل منوچهر هادی کارگردان «عاشقانه» تولید فصل دوم را منوط دانسته بود به تغییر ترکیب تهیه‌کننده-سرمایه‌گذار(اینجا را بخوانید) و بعدترش هومن کبیری تهیه کننده سریال از این گفته بود که «عاشقانه2» تا قبل از زمستان 97 به تولید نخواهد رسید(اینجا را بخوانید) ولی حالا محمدرضا گلزار از منتفی شدن تولید آن سخن گفته است.

گلزار گفته به علت آن که ممکن است خلأ داستانی به فصل دوم ضربه بزند فصل دوم تولید نخواهد شد اما او به همراه منوچهر هادی قصد روی غلتک انداختن یک سریال تازه برای شبکه خانگی را دارند.

این سریال تازه «دل» نام دارد و همان طور که از نامش برمی آید ملودرامی است عاشقانه. ساره بیات و هومن سیدی دو بازیگر «عاشقانه» هستند که در سریال «دل» هم در کنار گلزار-هادی خواهند بود.

سریال «دل» بعد از تعطیلات نوروز96 کلید خواهد خورد و احتمالا نیمه دوم سال به شبکه خانگی می‌آید. هیچ بعید نیست که به مانند «دل» باز هم سبک زندگی لاکچری و اعیان نشینی باشد که فرم روایی «دل» را بسازد.

محمد امامی در گفتگویی تفصیلی اظهار داشت⇐تهیه‌کننده «شهرزاد» منم؛ نه دیگرانی که خود را تهیه‌کننده جا زده‌اند/«شهرزاد3» با فضایی کاملا عاشقانه، زمستان امسال می‌آید/حذف «بزرگ آقا» آگاهانه‌ترین تصمیم حسن فتحی بود/شاید نسخه سینمایی «شهرزاد» را بسازیم/مخاطبان باید درک کنند سی.دی هم مانند تن ماهی است و اگر هزینه‌اش را ندهند مرتکب دزدی شده‌اند!/برای تلویزیون مهم نیست که محصولاتش دیده شود یا نه/علی اسدزاده مدیرعامل تصویرگستر پاسارگاد به داشته‌های خوبی در کنترل قاچاق دست پیدا کرده

محمد امامی-حسن فتحی-شهاب حسینی

نمایش خانگی: محمد امامی با بیان اینکه فصل سوم مجموعه «شهرزاد» عاشقانه‌تر خواهد بود، گفت: معتقدم فصل سوم به لحاظ داستانی همانی است که مردم دوست دارند. در واقع تم عاشقانه مشابه فصل اول به فضای کلی سریال باز می‌گردد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این تهیه‌کننده که امروز نامش را با پروژه‌های همچون «شهرزاد» می‌بینیم، حضور در این عرصه را با مجموعه «شاهگوش» به کارگردانی داود میرباقری شروع کرده است، او درباره شروع کارش در این حوزه گفت: به واسطه رشته تحصیلی و کسب و کاری که داشتم، وارد کارخانه تولید سی‌دی و دی‌وی‌دی شدم و همان‌جا بود که با شبکه نمایش خانگی آشنا شدم. در آن زمان «قهوه تلخ» در همان کارخانه تولید می‌شد. آن موقع احساس کردم که می‌توانم به جای اینکه واسطی برای پخش باشم، خودم هم وارد عرصه تولید محتوا شوم.

امامی همچنین ادامه داد: بر اساس همین ایده بود که با سریال «شاهگوش» و آقای داود میرباقری َآشنا شدم. به نظر خودم آن زمان شروع کار خوبی داشتیم و سریال سنگینی را کار کردیم؛ آن هم با کارگردانی که در کارنامه‌اش «مختار» و «امام علی ع» را داشت. آن زمان برای آقای میرباقری هم فضای نمایش خانگی جدید بود، البته خوشبختانه ایشان به واسطه شناختی که از مخاطب دارند، در هر مدیومی با موفقیت حضور داشته‌اند.

این تهیه کننده ماجرای آشنایی خودش با داود میرباقری و آغاز کار را این‌طور تعریف کرد: آشنایی من با ایشان توسط آقای مهدی پاکدل اتفاق افتاد که بانی خیری در این زمینه شدند. البته باید بگویم که قبل از جلسه با آقای میرباقری، اولین جلسه برای تولید محتوا را با آقای فتحی داشتم و روی چند طرح از جمله «شهرزاد» صحبت کرده بودیم که چون کار با‌ آقای میرباقری سریع وارد تولید شد، طرح‌های آقای فتحی باقی ماند که بعد از آن، کار کنیم.

او اضافه کرد: آقای فتحی طرح‌هایی را به تلویزیون داده بودند اما درخواست من این بود که اثری برای شبکه نمایش خانگی شروع کنند. به هر حال این فضا برای همه کارگردان‌هایی که در تلویزیون کار می‌کردند، جدید بود و با توجه به محدودیت‌‌هایی که تلویزیون چه در ممیزی و بودجه‌ها داشت، خیلی از کارگردان‌ها علاقه داشتند فضای جدیدی را امتحان کنند و برای‌شان این مدیوم جذاب بود.

ورود به یک فضای تازه که برای همه تازگی داشت، ترسناک به نظر می‌رسید، اما امامی ریسک آن را قبول کرده بود، او درباره حضور در مدیوم نمایش خانگی گفت: هم «شاهگوش» و هم «شهرزاد» در آغاز با مقاومت‌های مشاوران و اطرافیان مواجه شد که ممکن است بازار کشش این بودجه و پروداکشن را نداشته باشد و معتقد بودند که احتمال دارد که اثر و خودمان آسیب ببینیم. اما ما معتقد بودیم با اینکه این حوزه خیلی پرریسک است، اگر همکاران را درست انتخاب کنیم، ضریب ریسک خیلی پایین می‌آید.

این تهیه‌کننده ادامه داد: مخاطب به خوبی جنس باکیفیت را از بی‌کیفیت تشخیص می‌دهد. ضمن آنکه این حوزه به شدت رقابتی و بر اساس عرضه و تقاضاست. دقیقا برخلاف تلویزیون که هرچیزی تولید کند، دیده شدن و نشدن آن فرقی نمی‌کند! در شبکه نمایش خانگی مانند هر کالای تجاری، بحث عرضه و تقاضا مطرح است و اگر مشتری کالا را دوست نداشته باشد، شکست می‌خورد! این شرایط در همه دنیا وجود دارد و فقط تلویزیون ماست که محصولی را تولید می‌کند و برایش اهمیتی ندارد که آن اثر دیده می‌شود یا خیر.

امامی در بخشی از مصاحبه و در پاسخ به این سوال که «به عنوان تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار چقدر روی اثر اعمال نظر می‌کند»، توضیح داد: این موضوع بستگی زیادی به کارگردان دارد. به نظرم باید همه وقت و انرژی را برای درست شدن متن گذاشت، وقتی متن درست باشد یعنی نقشه راه آماده است. وقتی شما با آقایان فتحی و میرباقری کار می‌کنید، خیلی نگران کارگردانی نیستید، باید دغدغه را روی متن بگذارید و وقتی چفت و بست آن درست شد، دیگر از کارگردانی آن خیالتان راحت است و می‌دانید کار را به کاردان سپرده‌اید. مگر اینکه اثر اول کارگردان باشد یا با کارگردانی طرف باشید که کارهای قبلی او بحث‌برانگیز نبوده باشد. در این شرایط گروه تولید بیشتر سعی دارد حمایت کند نه دخالت. شاید بعضی بازیگرها نخواهند با کارگردان اول کار کنند، ما ورود پیدا می‌کنیم و این امنیت را به آن‌ها می‌دهیم تا خیال آسوده‌تری داشته باشند.

او ادامه داد: به شخصه معتقدم در کار باید مالکیت را از مدیریت جدا کرد. تهیه‌کننده‌ می‌تواند با دخالت بی‌جا در کار، باعث لطمه خوردن اثر و در نهایت لطمه به خودش ‌شود. به نظرم وقتی در چیدمان اولیه که به گفته هیچکاک فیلمنامه، فیلمنامه و فیلمنامه است، دقت کنیم، در ادامه مشکلی نخواهیم داشت، مانند فیلمنامه شهرزاد که تکمیل کردن آن سه سال زمان برد. همه اجزایی که امروز در «شهرزاد» کار می‌کنند، در پروژه‌های مختلف زیادی حضور داشته‌اند، خروجی‌ها را می‌توان دید اما چیزی که در این مجموعه خودش را به خوبی نشان می‌دهد و باعث شده «شهرزاد» از تک‌تک عوامل خودش هم بزرگتر شود، متن درستی است که توانست با مردم ارتباط برقرار کند.

این تهیه‌کننده درباره نقدهایی که نسبت به فصل دوم شهرزاد در مقایسه با فصل اول مجموعه داشت نیز عنوان کرد: در ابتدا باید بگویم که خوشحالیم رقیب خودمان شده‌ایم و با فصل اول مقایسه می‌شویم. به هر حال فصل اول «شهرزاد» یک پدیده در نمایش خانگی بود. مردم به این مدیوم بی‌اعتماد شده بودند. مجموعه‌های تولید شده یا به انتها نمی‌رسیدند و یا به مرور افت کیفیت جدی پیدا می‌کردند. ما با سریالی که سر و شکل درست و خوبی دارد، آمدیم و اعتماد از دست رفته‌ را برگرداندیم.

او ادامه داد: درباره فصل دوم هم باید بگویم که نظراتی که ما از منتقدان گرفتیم، با نظرات مردم کمی تفاوت دارد. در واقع اگر به قصه به شکل مستقل نگاه کنیم، نقد زیادی ندارد چون به قول معروف به داستان آب نبستیم. فصل دوم شهرزاد از لحاظ ریتم، بازی‌ها و مابقی شاخصه‌ها امتیاز بالایی می‌گیرد، باور کنید که سری دوم ساختن خیلی کار سختی است و حفظ موفقیت از رسیدن به خود موفقیت کار سخت‌تری است.

امامی همچنین یادآور شد: نکته‌ای که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که مردم آگاه هستند کاری که در سری دوم شده، اصلا کم‌فروشی نیست. زمانی وجود دارد که مثلا می‌گویند سری اول اعتماد مردم را جلب کرده‌اند، اما در سری دوم از آن اعتماد سواستفاده شده است، درباره «شهرزاد» ماجرا این‌طور نیست و بحث سلیقه مطرح است.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه نتیجه تمام اتفاق‌های فصل دوم را در فصل بعدی می‌توان دید، اظهار کرد: کارهایی را در فصل دوم شهرزاد توسط آقای فتحی انجام شده است، نتیجه آن در فصل سوم برداشت می‌شود. مطمئن باشید وقتی فصل سوم تمام شود، متوجه علت همه اتفاق‌هایی که برای شخصیت‌های مختلف در فصل دوم افتاد، می‌شوید. کوچکترین مسائل مثل آموزش رانندگی شهرزاد که امروز مورد نقد قرار می‌گیرد، در فصل سوم کاربرد دارد. با وجود کامنت‌های ناراضی، من از یک چیز مطمئن هستم و آن هم این است که در پایان فصل سوم، مردم به خاطر فصل دوم از ما تشکر می‌کنند!

امامی در پاسخ به این پرسش که قصه سریال در فصل سوم تمام می‌شود یا ممکن است فصل چهارمی هم در کار باشد، بیان کرد: قصه در فصل شوم تمام می‌شود. البته قصه «شهرزاد» پتانسیل ادامه دادن را دارد و می‌توان از دل آن، دیگر کاراکترها را بیرون کشید و سرگذشت آن‌ها را تعریف کرد اما با چیزی که مخاطب از ما می‌خواهد، در فصل سوم مشخص می‌شود و همان‌جا پایان داستان سریال «شهرزاد» خواهد بود.

امامی در بخشی از صحبت‌هایش درباره تاثیر نظر مخاطبان بر روند داستان نیز توضیح داد: قطعا کسی که سریال‌های پرمخاطبی مثل «شب دهم» و «مدار صفر درجه» را برای تلویزیون می‌سازد، به مخاطب اهمیت زیادی می‌دهد. در گذشته گرفتن بازخوردها سخت‌تر بوده، اما امروزه با توجه به شبکه‌های اجتماعی، بازخوردها را می‌توان آنلاین و بدون واسطه مشاهده کرد. شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند که نظر مردم را درباره نقاط قوت و ضعف خودمان بدانیم و با تاکید بر نظرات، کار بهتری را تولید کنیم.

امامی همچنین با بیان اینکه زمان عرضه فصل سوم را زمستان ۹۶ می‌دانند، درباره فصل سوم داستان گفت: معتقدم فصل سوم به لحاظ داستانی همانی است که مردم دوست دارند. در واقع تم عاشقانه مشابه فصل اول به فضای کلی سریال باز می‌گردد.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه اگر فصل اول و دوم شهرزاد را در معیارهای مختلفی با یکدیگر مقایسه کنیم، این فصل افت نداشته، یادآور شد: به هر حال بعضی‌ها از کار خوششان آمده، بعضی‌ها هم دلشان می‌خواسته اتفاق دیگری بیفتد اما نیفتاده است. البته این اتفاق‌ها یک شبه رخ نمی‌دهد بلکه با استفاده از برخی نظرات که در قالب درست داستان‌نویسی قرار می‌گیرند، برخی رویدادها رخ می‌دهد که مخاطبان می‌خواسته‌اند. ضمن آنکه باید بگویم ترکیبی از نظرات درست مخاطبین با همراهی تیم نویسنده‌ها را در فصل سوم می‌بینیم.

امامی درباره نبود علی نصیریان و حذف کاراکتر بزرگ‌آقا نیز اظهار کرد: در پروژه‌های مختلف دو نوع خروج کاراکتر داریم، گاهی این خروج بر مبنای یک اجبار اتفاق می‌افتد و گاهی برمبنای ضروریات. به عنوان مثال، زمانی است که بزرگ یک خاندانی تصمیم‌هایی می‌گیرد که آثار آن را در زندگی همه آدم‌های قصه می‌توان دید، حالا این اثر زمانی که خود بزرگ خانواده نیست، خودش را بیشتر نشان می‌دهد. به هر حال قصه درباره استبداد فردی یک شخص است که تصمیم‌هایی را برای خانواده می‌گیرد و باید ببینیم حالا که نیست چه اثرات، تبعات و تنش‌هایی را برای خانواده به وجود می‌آورد. در حقیقت او نباید باشد تا بتوانیم این اتفاق‌ها را ببینیم، چون اگر باشد که خودش مشکلات را حل می‌کند.

او ادامه داد: به نظر من با وجود همه پتانسیل و جذابیتی که آقای نصیریان و این شخصیت داشت، حذف «بزرگ آقا» آگاهانه‌ترین تصمیمی بود که حسن فتحی گرفت. بزرگ آقا قطعا یکی از کاراکترهای ماندگاری‌ست که آقای نصیریان بازی کرده و با وجود منفی بودن نقش، مردم آن را خیلی دوست دارند.

امامی همچنین اضافه کرد: چون یک فرد ناکارآمد بر سر کار آمده، فردی که تشدد فکری دارد، حتما نوع مدیریتش با فرد مدبری که قبلا سرکار بوده، فرق می‌کند. آدمی که هیچ تفکر و هدفی به جز رسیدن به شخصیت شهرزاد ندارد، قطعا تصمیمات بدون فکر و هیجانی می‌گیرد که نتیجه‌های مثبتی هم برای خودش و سایران ندارد.

این تهیه‌کننده درباره صحبت‌هایی که درباره برگشت علی نصیریان به مجموعه شده بود نیز توضیح داد: در سریال‌های مهم و بزرگ دنیا هم مرگ و زایش قهرمان را می‌بینیم. در این مورد فکر می‌کنم بیشتر یک ایده بود که اگر ایده‌ها هم فقط هیجانی و بدون منطق باشند، می‌توانند آسیب برسانند. یعنی نقشی به مجموعه برگردد، اما برای آن برنامه‌ای نداشته باشید، آن وقت لذت و هیجانی که ایجاد شود از بین می‌رود.

امامی با اعتقاد به اینکه می‌دانسته مردم از داستان «شهرزاد» خوششان می‌آید، بیان کرد: با توجه به اینکه در ابتدا داستان را خوانده بودم، می‌دانستم که مردم هم با آن ارتباط برقرار می‌کنند، ولی صادقانه فکر نمی‌کردم مردم در سراسر دنیا تا این اندازه با سریال ارتباط بگیرند. من بارها در سفرهای خارج از ایران می‌شنیدم که خیلی‌ها می‌گفتند فیلم و سریال ایرانی بعد از انقلاب را دنبال نمی‌کرده‌اند، اما حالا برای «شهرزاد» روزشماری و قسمت جدید را پیگیری می‌کنند. فکر می‌کنم این تاثیر هم از فیلمنامه نشأت می‌گیرد.

او ادامه داد: خیلی از مجموعه‌های مشابه، اول بازیگر و کارگردان را انتخاب و بعد به فیلمنامه فکر می‌کنند، همین دلیل می‌شود که اثر برای مخاطب جذابیت نداشته باشد، آن هم در روزگاری که سریال‌های مختلف با سطح کیفی‌ بالا به راحتی قابل دسترسی است، فکر می‌کنم همه موفقیتی که مجموعه تصویر گستر پاسارگاد در محصولاتش داشته، به دلیل این بوده که بیشترین زمان را برای فیلمنامه می‌گذارد. ما ادبیات نمایشی غنی داریم که اگر روی آن‌ها کار شود، سریال‌هایی ساخته می‌شود که می‌تواند خیلی موفق‌ باشند، حتی موفق‌تر از «شهرزاد». چون مردم ما قصه‌گویی به سبکی که در «شهرزاد» اتفاق افتاد را دوست دارند. تنها باید با آن‌ها صادق بود و آن‌ها قطعا از شما حمایت می‌کنند.

امامی با تاکید بر اینکه «شهرزاد» هیچ حامی دولتی ندارد، اظهار کرد: امروز مردم آن را به یک سرمایه اجتماعی بدل کرده‌اند. اتفاقا به همین دلیل هم زیاد نقد می‌شویم، چون خیلی دیده می‌شویم؛ اتفاقی که هم ترسناک است هم جذاب.

یکی از مسايل مهم در شبکه نمایش خانگی بحث قاچاق و دانلود غیرقانونی آثار است که دست‌اندرکاران مجموعه «شهرزاد» برای مقابله با آن تلاش زیادی کردند، امامی نیز در این‌باره توضیح داد: علی اسدزاده مدیرعامل تصویرگستر پاسارگاد به دانشی در این زمینه دست پیدا کردند که خوب است آن را در اختیار سایر موسسه‌‌ها هم بگذارنند. ما توانستیم این روند را تا جایی کنترل کنیم، اما این کنترل کامل نیست و علی‌رغم اینکه سازمان‌های بزرگی برای صیانت از این نوع‌ کالا‌ها وجود دارد، اما نتیجه آن چنان حاصل نمی‌شود.

او همچنین افزود: این موضوع تنها با فرهنگ‌سازی کاملا کنترل می‌شود. مردم باید بدانند این دانلود رایگان، دزدی است. در تمام دنیا هم سعی کردند فرهنگ‌سازی استفاده از نسخه‌های اصلی را به وجود بیاورند. این فرهنگ باید در مردم ایجاد شود که این سی‌دی هم مانند تن‌ماهی است که اگر بدون پرداخت هزینه‌اش از مغازه بردارند، دزدی محسوب می‌شود. البته این فضا هم وجود دارد که همه فکر می‌کنند تهیه‌کننده می‌خواهد برای خودش درآمدزایی کند، در صورتی که کافی است تیراژ سریال را ببینند که برای یک مجموعه چه تعداد آدم درگیر هستند و از آن ارتزاق می‌کنند و با این‌کار چند شغل‌ در معرض خطر قرار می‌گیرد.

امامی همچنین با اشاره به اینکه به نسخه سینمایی «شهرزاد» فکر کرده‌اند، گفت: داستان «شهرزاد» قابلیت سینمایی شدن را دارد، اما باید فصل سوم تمام شود و سپس درباره‌اش فکر کنیم.

تهیه‌کننده مجموعه «شهرزاد» در پایان صحبت‌هایش با گله از اینکه برخی رسانه‌ها با افرادی که خودشان را تهیه‌کننده این مجموعه جا می‌زنند، صحبت می‌کنند؛ عنوان کرد: متأسفانه برخی مواقع رسانه‌ها با افرادی مصاحبه می‌کنند یا بیانه می‌گیرند که خودشان را تهیه‌کننده شهرزاد جا می‌زنند، در صورتیکه اگر یک‌بار به تیتراژ مجموعه یا پروانه ساخت آن مراجعه کنند، تهیه‌کننده اصلی را می‌شناسند.

او ادامه داد: به هر حال مرجع اصلی اطلاع‌رسانی مجموعه «شهرزاد» روابط عمومی است و اطلاعات و مصاحبه‌ها هم از این طریق اعلام می‌شوند، گاهی از اهالی رسانه تعجب می‌کنم که با وجود اینکه می‌توانند از مراجع مختلف اطلاعات کسب کنند با این‌حال دقت ندارند و متن‌ها و مصاحبه‌هایی از دیگران را با نام تهیه‌کننده «شهرزاد» منتشر می‌کنند.

بعد از تجربه ناکام تولید «فاطما گل»اسلامی⇐حالا تولید «شهرزاد»اسلامی با سرمایه‌گزار انصرافی «شهرزاد» که یک «ژن خوب» محسوب می‌شود!

محمدهادی رضوی

نمایش خانگی: حدودا دو سال و نیم قبل بود که سیدضیاءالدین دری کارگردان سریالهای تاریخی پرمخاطب «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» از ایده‌هایش برای تولید نسخه اسلامی «فاطما گل» گفت؛ ایده‌هایی که البته در سد ممیزی آن دوران سازمان سینمایی ماند و بالفعل نشد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» به تازگی محمدهادی رضوی یکی از شرکای تولید فصل اول «شهرزاد» که بیش از هر چیز به خاطر دامادی محمد شریعتمداری وزیر صنایع دولت دوازدهم و مشاور اجرایی دولت یازدهم شناخته می‌شود در متنی اجتماعی از برنامه هایش برای تولید یک سریال ارزشی گفته است.

رضوی نوشته است: احساس ميكنم وقتى «شهرزاد» را ساختم، قلب بعضى عزيزان متدين از من شكست و فكر كنم آن دنيا اين يكى را بايد مانند بقيه گناهانم جواب بدهم. درست است که  «شهرزاد» خوب بود ولى من نبايد حضور پيدا مي كردم من بايد حرف يك قشر ديگر را روايت ميكردم. «شهرزاد» را بايد همان شهرزادى ها مى ساختند نه من! من بايد كارى بسازم كه مردم و شهيد حججى ها راضى باشند نه اينكه سريال بسازم كسى استقبال نكند.

این متن اجتماعی رضوی در کنار برخی گفتگوهای قبلی وی مبنی بر علاقمندی به تولید عاشقانه ای با محوریت مدافعان حرم موجب شده برخی گمانه ها شکل گیرد درباره آن که رضوی قصد دارد نسخه اسلامی «شهرزاد» را بسازد.

رضوی که در فصل اول «شهرزاد» شریک محمد امامی بود و خود را به عنوان سرمایه گزار 60درصدی و شریک برند مجموعه معرفی کرده بود به سبب اختلافاتی که با حسن فتحی بر سر تعریض به حسین شریعتمداری در یکی از سکانسهای «شهرزاد» پیدا کرد قید ادامه همکاری با تیم تولید را در فصل دوم زد.

بعد از انصراف از همکاری، هرچند شنیده هایی طرح شد مبنی بر آن که رضوی قصد دارد سریال «تلگرام» را برای شبکه خانگی تولید کند اما این ایده محقق نشد و حالا هم گمانه های «شهرزاد»اسلامی طرح شده که معلوم نیست چقدر احتمال تحقق دارد؟

رضوی در این سالها مدام از تیم سعید ملکان-بهرام توکلی به عنوان گزینه های مطلوب خود برای همکاری یاد کرده است و در ماجرای «شهرزاد»اسلامی هم همین تیم، ایده‌آل وی هستند اما نه توکلی و نه ملکان هیچ کدام هیچ تجربه موفقی در حیطه تولید آثار مخاطب پسند با مضامین ارزشی ندارند و آخرین همکاری مشترک شان که کمدی «من دیه گو مارادونا هستم» بود و با بودجه بانک پاسارگاد تولید شد نیز نتوانست مطلوب مخاطبان قرار گیرد و یکی از شکست خورده های اکران شد.

انتقاد رسانه اصولگرا از تعدد مشاغل مدیر رسانه‌های تصویری⇐همه 8میلیارد و خرده‌ای بودجه جهانی فجر تحت نظر ایشان خرج شده؟!!

مهدی یزدانی

نمایش خانگی: همزمان با انتصاب مهدی یزدانی به عنوان مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری با مرور رزومه او و پیشینه ای که در شرکتهای نساجی و ترخیص کالا(!) داشته در این باره طرح سوال شد که چرا برای مدیومی مانند شبکه خانگی که در سالهای اخیر شکوفایی خاصی را تجربه کرده از مدیران کارکشته همین حیطه استفاده نمیشود؟(اینجا را بخوانید)

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» به تازگی روزنامه اصولگرای «جوان» در گزارشی به تعدد مشاغل این مدیر اشاره کرده و از این گفته که ایشان همواره بیش از یک شغل داشته اند؛ چه زمانی که معاون اجرایی جشنواره ای موسوم به جهانی فجر بود و همزمان در تالار رودکی هم پست داشت و چه حالا که مدیر موسسه رسانه های تصویری است و همزمان هم در خانه سینما پست گرفته و هم مسئولیت کمیته صیانت از آثار سمعی-بصری به وی سپرده شده است.

متن گزارش «جوان» را بخوانید:

ظاهراً مديران سينمايي به تئوري قحط‌الرجال در سينما اعتقاد زيادي دارند؛ تئوري‌اي كه مي‌گويد تنها ماييم كه توانايي اداره امور را داريم و ديگران بايد از مواهب اين توانمندي بي‌بهره بمانند‌.
در ميان برخي قوميت‌ها در زمان باستان رسم بود كه براي بيرون نرفتن ثروت از خانواده و فاميل با اغيار وصلت نمي‌كردند و به عبارتي كسي را ميان خود راه نمي‌دادند، وضعيت حال حاضر مديريت سينما در كشور هم تقريباً همين شرايط را به ذهن متبادر مي‌كند.
متأسفانه در مديريت سينمايي كشور، مجموعه‌اي از افرادي محدود كه با يكديگر رابطه خانوادگي و منافع شخصي مشترك دارند، بسياري از كانون‌هاي مديريتي را در دست گرفته‌اند و ساختاري از چندشغله‌ها را تشكيل داده‌اند كه همين رابطه‌ها مأمني براي فساد و رانت‌بازي شده است.
در روزهايي كه بحث چگونگي هزينه‌كرد 20‌ميلياردتومانی جشنواره فيلم فجر همچنان جاي بحث‌و‌نظر و انتقاد است، هستند مديراني كه از قبل داشتن چندين شغل در مديريت سينمايي حقوق و پول‌هاي بي‌حساب و كتابي به جيب مي‌زنند.
به عنوان مثال مهدي يزداني، مديرعامل فعلي مؤسسه‌هاي رسانه‌هاي تصويري كه اخيراً به اين سمت گماشته شده در دو دوره دبيري رضا ميركريمي در جشنواره بين‌المللی فجر، سمت معاون امور اجرايي جشنوار‌ه را بر عهده داشته و در كنار اين سمت مسئول امور مالي و اداري جشنواره نيز مستقيماً زير نظر ايشان بوده و همه هزينه‌ها زير نظر يزداني خرج شده است (جشنواره‌ای 8 ميلياردي كه كسي تا به امروز در‌باره ريز هزينه‌كرد آن جوابي نداده است).
پسر ميركريمي(دبير جشنواره) كه از همان روز نخست نقد‌هاي زيادي به گماردنش در سمت مديريت پشتيباني جشنواره وارد بود نيز مستقيماً زير نظر يزداني كار كرده‌‌است.
نكته جالب اينكه دقيقاً در همان ايام كه يزداني در جشنواره بين الملل فيلم فجر اين مسئوليت‌ها را داشته، مدير اداري- مالي بنياد رودكي نيز بوده و اكنون مشاور عالي و مالي مديرعامل خانه سينماست كه براي هر كدام از اين سمت‌ها حقوق دريافت مي‌كند، اخيراً هم كه شاهسواري مدير 11 شغله خانه سينما و يار غار يزداني، عضو هيئت امناي مؤسسه رسانه‌هاي تصويري (يعني جايي كه يزداني مدير عامل آن است) شده است.
در كمال تعجب و ناباوري اخيراً يزداني با حكم حيدريان (رئيس سازمان سينمايي) به عنوان دبيركل ستاد صيانت و مبارزه با تكثير و عرضه غير مجاز آثار سينمايي و سمعي و بصري منصوب شده است.
جالب است كه اين حلقه محدود همزمان سياست‌هاي سينمايي دولت و صنف را با هم مديريت مي‌كند، در واقع صنف خانه سينما در پنج سال اخير نه صرفاً در تعامل با دولت، بلكه به عنوان بازوي دولت عمل كرده‌است و همين رويكرد باعث‌شده سر بسياري از اعضاي زحمتكش صنف بي‌كلاه بماند.
آيا واقعاً بين داشتن اين همه مسئوليت ريز و درشت يك فرد و بده‌بستان‌هاي پست‌هاي مديريتي هيچ شبهه‌اي نيست؟ در خوشبينانه‌ترين حالت اگر بپذيریم كه در اين وسط هيچ رانت و امتيازي به كسي داده‌نمي‌شود، آيا مي‌توان بر اين گزاره پاي فشرد كه آيا مسئوليت‌هاي اين فرد آن قدر تخصصي و حرفه‌اي است كه هيچ‌كس ديگري روي اين كره خاكي نيست كه بتواند آنها را انجام دهد؟
اعتماد نكردن به جوان‌ها و نيروهاي تازه نفسي كه پشت درهاي مديريت بسته و تنگ‌نظرانه و محفلي سازمان‌ها و نهادهاي دولتي گير كرده‌اند، بليه‌اي است كه ديگر به امري عادي تبديل شده است.
تنگ‌نظري مديريتي به قدري افكار برخي مديران سينمايي را احاطه كرده كه اساساً به نيروهاي جديد و افكار تحول‌خواه اجازه حضور و عرض‌اندام در عرصه سينما داده نمي‌شود و مي‌توان دليل اصلي عقب‌ماندگي‌هاي فكري و اجرايي در سينما را به همين مسئله مربوط دانست.

آیا ارشاد بر بسته‌بندی محصولات نظارت ندارد؟⇐پارگی ناگهانی جلد محصولات خانگی، داد مخاطبان را درآورده+عکس

جلد پاره شده «12صندلی»

نمایش خانگی: پیش از این و به هنگام عرضه قسمتهای ابتدایی سریال «عاشقانه» از طریق موسسه هنرنمای پارسیان گلایه هایی از سوی مخاطبان منتشر شده بود مبنی بر عدم بسته بندی مناسب.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» استفاده از کاغذ نامرغوب برای بسته بندی زیپ‌دار «عاشقانه» موجب شده بود که به هنگام باز کردن، جلد محصول پاره شود و همین آرشیو کردن محصول را با مشکل مواجه کند.

هرچند بعد از انتشار اولین گزارشها در این باره، مشکل بسته‌بندی محصولات «عاشقانه» حل شد اما در هفته های اخیر باز هم با محصولاتی از شبکه خانگی روبرو بوده ایم مشکلشان کیفیت پایین بسته بندی زیپ‌دار است.

یکی از تازه ترین نمونه های این روند کمدی «12صندلی» است که به تازگی از طریق هنرنمای پارسیان به شبکه خانگی عرضه شده اما تلاش برای باز کردن زیپ کاغذی بسته بندی به پاره شدن جلد می انجامد!!!

اینکه چرا از تجربیات قبلی در مسیر «عاشقانه» درس گرفته نشده و مجددا این مشکل پیش آمده را باید دست اندرکاران موسسه عرضه محصول پاسخ دهند اما واقعیت اینجاست که عدم وسواس در بسته بندی محصول خواسته یا ناخواسته مخاطب را نسبت به خرید نسخ ارژینال محصولات بدبین می کند.

به نظر می رسد دستگاههای نظارتی ارشاد به همان اندازه که برای سانسورهای محتوایی محصولات خانگی دقت صرف میکنند باید نظارتی دقیق هم بر نحوه بسته بندی محصولات داشته باشند تا خاطره ای خوش از خرید محصولات مجاز در ذهن مخاطب بماند.

جلد پاره شده «12صندلی»
جلد پاره شده «12صندلی»

نگاه طنازانه ويديوکلوب‌داران به قسمت آخر «شهرزاد2»!+عکس

شهرزاد

نمايش خانگي: قسمت پانزدهم و آخر فصل دوم «شهرزاد»حسن فتحي به تازگي از طريق موسسه تصويرگسترپاسارگاد به شبکه خانگي عرضه شد.

به گزارش سايت خبري-تحليلي «نمايش خانگي» روند داستاني قسمتهاي آخر فصل دوم و حذف ناگهاني «عمه بلقيس» که فتحي در قسمتهاي ابتدايي براي شخصيت پردازيش به عنوان يکي از قطبهاي داستان کلي زمينه چيني کرده بود با انتقاد مخاطبان در فضاي مجازي روبرو شده است.

در کنار اين برخي از صاحبان ويديوکلوبها نيز اعلانهاي تبليغي عرضه قسمت آخر فصل دوم را با نوشته هايي طنازانه پشت شيشه هاي خود قرار داده اند.

در يکي از اين نوشته‌هاي طنازانه مي خوانيم: قسمت پاياني «شهرزاد» و با مغز به زمين کوبيده شدن عمه توسط آقاي فتحي رسيد.

در نوشته اي ديگر آمده است: بالاخره کار خودت را کردي آقاي فتحي! عمه به اين خوبي را نابود کردي. مگر در اين روزگار از اين جور عمه ها هنوز هم هستند؟

نمونه ای از واکنشهای طنازانه فروشندگان محصولات فرهنگی
نمونه ای از واکنشهای طنازانه فروشندگان محصولات فرهنگی

با طعنه به احمدی‌نژاد⇐کمدی «12صندلی» به شبکه خانگی آمد+عکس

دوازده صندلی

نمایش خانگی: کمدی «12صندلی»اسماعیل براری از طریق موسسه هنرنمای پارسیان به شبکه خانگی آمد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» فیملنامه این کمدی برداشتی آزاد از رمانی به همین نام نوشته «ایلیا ایلف» و «یوژنی پتروف» نویسندگان روس است.

«12صندلی» فیلم پربازیگری است و به غیر از فرزاد دزدمه که هم بازیگر نقش اصلی و هم سرمایه گذار آن بوده بازیگرانی نظیر احمد نجفی، داریوش اسدزاده، افسر اسدی، ارژنگ امیر فضلی، رامتین خداپناهی، علیرضا اوسیوند، رضا توکلی و مهران رجبی در آن ایفای نقش داشته اند.

رضا توکلی بازیگر خوش مشرب تلویزیون در «12صندلی» نقش سیاستمداری را ایفا کرده که مدام تبلیغ به ساده زیستی میکند و حتی پیکان سوار میشود!!! سیاستمداری که میتواند مشابهتی داشته باشد با محمود احمدی نژاد رییس دولتهای نهم و دهم. جالب است که «12صندلی» در دولت دوم احمدی نژاد تولید شده و با وجود چنین طعنه هایی پروانه ساخت گرفته بود!

داستان «12صندلی» درباره یافتن گنجی است که در صندلی عقب پیکان امیرعباس هویدا نخست وزیر معدوم رژیم پهلوی جاسازی شده بود.

دوازده صندلی
دوازده صندلی

به‌خاطر سرقت قطعات خوانده‌شده توسط «ابی» و «هایده»⇐صدور حکم حبس برای خواننده «شهرزاد»، رضا صادقی و علی لهراسبی

ابی-هایده-مهستی-صادق نوجوکی

نمایش خانگی: پیگیری حقوقی اردلان سرافراز ترانه‌سرای مقیم آلمان درباره سرقت سه خواننده داخلی از برخی قطعات وی با صدور حکم حبس تعزیری برای این سه خواننده مواجه شده‌است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» علی لهراسبی، سینا سرلک و رضا صادقی به اتهام مشارکت در سرقت ادبی از سوی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران گناهکار شناخته شدند که رای صادره برای این سه خواننده، دو سال حبس تعزیری است.

شکایت اردلان سرافراز برای استفاده بی‌اجازه از دو قطعه «محتاج» و «سوغاتی» است که پیش از این توسط ابراهیم حامدی و معصومه دده‌بالا(هایده) خوانده شده بود.

علی لهراسبی و رضا صادقی ترانه «سوغاتی» از اردلان سرفراز را خوانده و منتشر کرده بودند و سینا سرلک نیز با گرته‌برداری از پانویس«محتاج» قطعه‌ای با نام «برخیز» را برای سریال «شهرزاد» ساخته و منتشر کرده بود!!

اردلان سرفراز با وکالت صالح دادگر پیگیری های لازم را در این باره در دادگاه فرهنگ و رسانه انجام داده که منجر به صدور کیفرخواست شده و در نهایت  به شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت ارجاع و نهایتا رای صادر شده خبر از محکومیت این سه خواننده داشته است.

در رای دادگاه آمده است: در خصوص اتهام آقایان ۱- رضا صادقی، سینا سرلک و علی لهراسبی مبنی بر مشارکت در سرقت ادبی حسب شکایت آقای اردلان سرفراز بدین شرح که مشتکی عنهم ترانه ای به نام «سوغاتی» و غزلی با عنوان «محتاج» را که توسط شاکی پرونده سروده شده است را بدون کسب اجازه از ایشان اجرا و پخش کرده و در فضای مجازی عرضه نموده اند. علیهذا دادگاه با عنایت به شکایت شاکی خصوصی آقای اردلان سرفراز با وکالت آقای صالح دادگر، ملاحظه مستندات و ابرازی شاکی، نظریه کارشناس رسمی دادگستری که به لحاظ عدم حضور متهمین مصون از ایراد و اعتراض باقی مانده است و عدم حضور متهمین علیرغم احضار و دعوی از طریق نشر آگهی و همچنین امعان نظر به مفاد کیفرخواست صادره بزه انتسابی را محرز و مسلم دانسته و مستندا به ماده ۲۳ قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان مصوب ۱۳۴۸ حکم به محکومیت هر یک از متهمین به تحمل ۲ سال حبس تعزیزی صادر و اعلام می گردد. رای صادره حسب مدلول مواد ۳۷۴ و ۳۷۵ قانون آئین دادرسی کیفری غیابی و ظرف مهلت قانونی بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در همین دادگاه و سپس ظرف مهلت قانونی بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران می باشد.