رفتار سوءتفاهم‌برانگیز حوزه⇐محدود کردن سانسهای «زرد» در پردیس آزادی، به‌خاطر عدم واگذاری رایت خانگی به حوزه هنری؟!؟

زرد

نمایش خانگی: موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری در سالهای اخیر سعی زیادی کرده است به وابسته رقمهای بالایی که برای خرید رایت خانگی فیلمها پیشنهاد میدهد پیشتاز دراختیارگرفتن رایتهای خانگی فیلمهای مطرح باشد با این حال هستند موسساتی که علیرغم فعالیت در بخش خصوصی بخاطر کیفیت بالای عرضه محصول، رقیب قدرتمندی برای این شرکت بوده اند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» اغلب فیلمهایی که رایت ویدیویی آنها قبل از اکران به موسسه وابسته به حوزه واگذار میشود به هنگام اکران با تخصیص سانسهای مکفی در سینماهای حوزه و بخصوص پردیس آزادی روبرو میشوند تا احتمالا با بالا رفتن فروش، کارکرد تبلیغاتی فیلمها هنگام عرضه خانگی هم بالاتر برود.

اما آیا عدم واگذاری رایت فیلمها به هنرهای تصویری سوره ممکن است موجب آن شود که محدودیتهای اکران در سینماهای حوزه نصیبشان شود.

از جمله فیلمهای پرفروش روی پرده «زرد»مصطفی تقی زاده است؛ فیلمی که با حضور چهره هایی همچون بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، بهاره کیان افشار و شهرام حقیقت دوست توانسته در مدتی کمتر از دو هفته دو میلیاردی شود که رقمی قابل توجه است.

«زرد» فیلمی نبود که در ابتدای اکران، حوزه هنری با نمایش آن مخالفت داشته باشد و اتفاقا مهمترین سینمای حوزه که پردیس آزادی باشد آن را در برنامه نمایش خود قرار داد اما اتفاق عجیب آنجا بود که هر چه فروش فیلم بالاتر رفت سانسهای آن در این پردیس کمتر شد!

اگر به صورت موردی سانسهای نمایش «زرد» در مهمترین سینمای حوزه را بررسی کنیم می بینیم که کمیت سانسها در آخر هفته گذشته و مثلا روز پنجشنبه کمتر از روزهای قبل بوده!

همین امروز که چهارشنبه ۲۶ مهرماه باشد در اتفاقی عجیب فقط سه سانس نمایش که ۱۲ ، ۱۸ و ۲۱٫۲۰ باشد برای فیلم قرار داده شده است!

درست است که تراکم اکران پاییزی که مرهون سیاست باز کردن ورودی اکران توسط شورای صنفی نمایش بوده موجب افزایش تعداد فیلم و محدود شدن سانسها شده اما وقتی می بینیم در همین پردیس حوزه فیلمهایی از گروه آزاد تا روزی ۶ سانس می گیرند چطور میتوان سانسهای پایین فیلمی سرگروه دار که اتفاقا بالاترین فروش هفتگی را داشته توجیه کرد؟

اگر پخش «زرد» با حوزه هنری بود یا رایت خانگی آن در اختیار موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری قرار میگرفت باز هم علیرغم فروش بالا با این خست در تخصیص سانس روبرو می شد؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید