توضیحات کیانوش عیاری درباره عرضه نسخه خانگی “خانه پدری”

کیانوش عیاری

 

نمایش خانگی: درحالی که تعطیلی سینماها عاملی شده برای عرضه کمی بالا در شبکه خانگی حتی در تعطیلات نوروز و در این مسیر حتی فیلمی پرمساله با عنوان “رحمان۱۴۰۰” وارد شبکه خانگی شده ولی همچنان تکلیف صدور مجوز خانگی برای فیلم‌ “خانه پدری”کیانوش عیاری نامعلوم است.

این تعلل در شرایطی صورت گرفته که اخیرا نسخه‌ای قاچاق از “خانه پدری” به‌طور زیرزمینی در فضای مجازی منتشر شده است و همین اسباب نگرانی کیانوش عیاری را سبب شده.

کیانوش عیاری با رد شایعات مبنی بر انتساب قاچاق فیلم به تولیدکنندگان به شرق گفت: بعد از اکران تأسف‌بار «خانه پدری» باید اقرار کنم که من به پول حاصل از فروش فیلم «خانه پدری» بیشتر از نمایش غیرقانونی آن احتیاج داشته‌ام. چون تهیه‌کننده خودم هستم و همواره در ساختن فیلم‌هایم با چالش «سرمایه» مواجه بوده‌ام. مگر دیوانه هستم فیلمی را که خودم سال‌ها به پایش نشسته‌ام به قتلگاه بکشانم؟!

عیاری ادامه داد: هزینه‌های فیلم‌سازی سرسام‌آور است و من روی پول فروش فیلم برای تزریق به سریال «۸۷ متر» حساب کرده بودم. و نکته تأسف‌برانگیز این است که برخی‌ها می‌گویند من خودم در انتشار غیرقانونی فیلم در شبکه‌های اجتماعی دست داشته‌ام! که متأسفانه چنین جملاتی من را به هم می‌ریزد.

این کارگردان تاکید کرد: در 40 سال کار فیلم‌سازی – که هر بار برای هر کدام از  فیلم‌هایم مشکلاتی  به وجود آمده است – همچنان باید از سدِ‌ مشکلات عبور کنم تا فیلم بعدی‌ام را بسازم… با این وجود بعد از انتشار خبر جعلی قاچاق فیلم توسط خودم(!!) سکوت کردم چون ظاهرا توضیحات هم کارساز نیست!!

عیاری خاطرنشان ساخت: دریغ که در این دوران کرونایی تعطیلی سینماها هم لااقل پروانه خانگی “خانه پدری” را صادر نمی‌کنند بلکه بتوانیم فیلم را از طریق سامانه‌های ویدیوی درخواستی عرضه کنیم! نمی‌دانم چقدر دیگر باید ضرر مالی متحمل شوم تا بالاخره پروانه خانگی فیلم را صادر کنند؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید