خانه بلاگ صفحه 91

انتقادات همزمان مصطفی کیایی از زیاده‌خواهی سیما و انفعال ارشاد در ماجرای زعامت شبکه خانگی⇐شبکه خانگی مخاطبی را جذب کرد که پیش‌تر پای ماهواره می‌نشست!/ اداره شبکه نمایش خانگی توسط تلویزیون، یک بی‌تدبیری بزرگ است و نتیجه‌ای جز شکست‌ نخواهد داشت!/مگر می‌شود صداوسیما مجوز آثار رقیب خود را صادر کند؟/ معلوم است که این ناشی از یک تفکر انحصارطلبی است!/وزارت ارشاد چرا از حق قانونی خود بر شبکه خانگی، شانه خالی کرده است؟؟/کوتاهی وزارت ارشاد در پیگیری جدی این موضوع، لطمه اقتصادی بزرگی به کسب و کار فعالان این حیطه می‌زند!

مصطفی+کیایی
مصطفی+کیایی

 

 

نمایش خانگی: تعطیلی صدور مجوز سریالهای خانگی توسط ارشاد به بهانه سریال‌سوزی و تلاشهایی که صداوسیما برای دراختیارگیری زعامت شبکه خانگی داشته با واکنش مصطفی کیایی مواجه شده است.

به گزارش نمایش خانگی، مصطفی کیایی که سریال “هم‌گناه” را در شبکه خانگی دارد با انتقاد توامان از زیاده‌خواهی تلویزیون و انفعال ارشاد، خواستار حفاظت ارشاد از شبکه خانگی شده است.

مصطفی کیایی با اشاره به رونق شبکه نمایش خانگی به ایسنا گفت: به نظرم یکی از دلایل موفقیت شبکه نمایش خانگی با تمام کم و کاستی‌هایش – از جمله اینکه به هر حال ممکن است آثاری با کیفیت نه چندان مطلوب هم در آن تولید شده باشند – این است که در این فضای نسبتا باز، امکان پرداختن به موضوع‌های متفاوتی فراهم شد. خود من پیشنهادهای بسیار متفاوتی از تلویزیون برای همکاری داشتم، اما به دلیل وجود سلایق و مراکز متعدد برای تایید و تصمیم‌گیری درباره یک قصه هیچ‌گاه چنین همکاری را نپذیرفتم چرا که همین تعدد سلیقه‌ها باعث می‌شد یک اثر هویت خود را از دست بدهد و آنقدر روی آن اعمال نظر می‌شد که دیگر متعلق به تو نبود. این مسئله انگیزه خیلی از فیلمسازان را برای کار در تلویزیون از بین برد، در حالی که اصولاً  کسانی که سال‌ها نمی‌توانستند در سینما کار کنند یا موقعیت مناسبی نداشتند، معمولا به سمت تلویزیون می‌رفتند. اما شبکه نمایش خانگی به پتانسیلی تبدیل شد که با توجه به قوانین حاکم در آن که زیر نظر وزارت ارشاد است، می‌توانستید دست روی موضوع‌هایی بگذارید که قابل طرح در تلویزیون به دلیل گستردگی مخاطب آن نبود.

وی ادامه داد: به این ترتیب مخاطبی جذب شبکه نمایش خانگی شد که پیش‌تر پای ماهواره می‌نشست. این مخاطب متوجه شد در این شبکه آثاری را با موضوع‌هایی می‌بیند که در تلویزیون بخاطر حساسیت‌هایی که وجود دارد نمی‌تواند ببیند، به همین دلیل اگر حالا به سمتی برویم که شبکه نمایش خانگی یا بخشی از آن بخواهد با معیارهای صدا و سیما اداره شود طبیعتاً از همین الان آن را شکست خورده می‌دانم و مطمئن هستم خیلی‌ها دیگر برای تولید به سمت آن نخواهند رفت، چون عملکرد تلویزیون و خروجی‌اش کاملاً مشخص است. تلویزیون دچار ریزش مخاطب شده و سریال‌هایش آن میزان مخاطبی را که باید درگیر کارهای داخلی باشد جذب نکرده است.

کیایی اظهار کرد: با این حال شخصا اعتقاد دارم این هوشمندی در خیلی از مراکز تصمیم‌گیری کشور وجود دارد و مدیران مربوط شرایط را متوجه می‌شوند و این تحلیل را هم دارند که مخاطبی جذب  شبکه نمایش خانگی شده که لزوماً مخاطب صدا و سیما نیست. پس دو راه بیشتر نمی‌ماند؛ یا دوباره این مخاطب را از دست بدهند تا آن‌ها به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای بروند یا اینکه سعی نکنند از نظر اسمی و قواعدی دوباره کارها را درگیر قواعد تلویزیون کنند  که همین منجر به از دست دادن مخاطب می‌شود.

این فیلمساز گفت: فراموش نکنیم وقتی جریانی در کشور به راه می‌افتد برای آن هزینه شده است. الان پلتفرم‌ها شکل گرفته و در حال جذب مخاطب هستند. باید تلاش شود فضای رقابت بیشتر شود نه اینکه همه چیز دوباره به نقطه قبل برگردد. سیستم اداره شبکه نمایش خانگی باید متفاوت از سیستم تلویزیون باشد و به نظرم اگر آن طور که گفته می‌شود یک اراده بالادستی براین ماجرا حاکم است تا مدیریت این شبکه یا دست‌کم تولیداتش دیگر در وزارت ارشاد نباشد باید در یک مرکزی با قواعدی میان این دو مجموعه قرار گیرد، چون سپردن اداره شبکه نمایش خانگی یا هر آنچه مربوط به آن است به تلویزیون، یک بی‌تدبیری بزرگ خواهد بود. البته باز هم تاکید می‌کنم بعید می‌دانم تولید، زیر نظر صدا و سیما قرار گیرد و فکر می‌کنم کسانی که بسیار هوشمندانه و دقیق این فضا را رصد و تحلیل می‌کنند، این را هم در نظر دارند که نباید چنین امکانی از دست برود چرا که سیما در این سال‌ها بدترین عملکرد را در زمینه فرهنگی داشته و جای سوال است که چطور می‌تواند با نگاه خود، شبکه نمایش خانگی را سر و سامان دهد؟

او در پاسخ به اینکه اصلا چرا باید چنین اتفاقی بیفتد وقتی طبق قانون شبکه نمایش خانگی و صدور مجوز ساخت و نمایش در آن برعهده وزارت ارشاد است؟ بیان کرد: این کار ایراد حقوقی دارد و در این چند وقت اخیر چند تحلیل‌ حقوقی که نسبت به این موضوع ایراد وارد کرده بودند هم مطرح شده است. شما نمی‌توانید برای خود رقیب درست کنید و بعد تصمیم گیری برای آن را هم در اختیار بگیرید. این قطعاً یک مسئله مشکل‌دار است چه از نظر حقوقی و چه از نظر فرهنگی. کل ماجرا عجیب است. مگر می شود صدا و سیما مجوز آثار رقیب خود را صادر کند؟ معلوم است که این ناشی از یک تفکر انحصارطلبی است.

کیایی در پاسخ به اینکه آیا وزارت ارشاد نباید از آنچه در اختیار دارد بیشتر  و جدی‌تر صیانت کند؟‌ هم گفت: به نظرم اتفاقی که در این مورد افتاده دقیقا همین است که وزارت ارشاد شانه خالی کرده است. ارشاد به خاطر مسائلی که برای یکی دو مورد از کارها پیش آمد و فشار و انتقاد از بیرون مجموعه به آثار زیاد شد، به جای اصلاح بیشتر سیستم، افزایش کیفیت و  تلاش برای به سلامت رساندن کارها به مرحله بعد، از این قضیه شانه خالی کرده است.

او به نکته‌ای دیگر در زمینه تولید در شبکه نمایش خانگی اشاره کرد و افزود: تولید هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ اقتصادی بسیار مهم است. شبکه نمایش خانگی فضایی ایجاد کرده که بسیاری از بچه‌های سینما بخصوص در این ایامی که شرایط سخت‌تر شده امکان بیشتری برای کار پیدا کردند. در همین سریال «هم‌گناه» بیشتر از ۶۰ نفر از بچه‌های صنف‌های مختلف سینمایی ارتزاق کردند و کوتاهی وزارت ارشاد در پیگیری جدی این موضوع لطمه اقتصادی بزرگی به کسب و کار اهالی سینما هم می‌زند.

مصطفی کیایی در پایان درباره اینکه گفته می‌شود اتفاقا برخی از سینمایی‌ها و به طور مشخص بعضی تهیه‌کننده‌ها پیگیر بودند تا تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی از ارشاد خارج و به صدا و سیما سپرده شود، گفت: فکر نمی‌کنم چنین چیزی صحت داشته باشد  که اگر درست باشد به نظرم غیر کارشناسانه و حتی از سر کم‌دانشی و تحقیق نکردن است، چون مخاطب شبکه نمایش خانگی نه لطمه‌ای به صدا و سیما زده و نه به سینما. من به واسطه سریال «هم‌گناه» و در مشغولیت بیشتر با پلتفرم‌ها، متوجه شدم که ما در این شبکه مخاطبی را جذب می‌کنیم که اصلاً سینمارو نیست. برای من به عنوان فیلمساز  بسیار جذاب است کسانی سریال مرا تماشا می‌کنند که اصلا به سینما نمی‌روند و حتی اهل تلویزیون هم نیستند. ما کلا جمعیت سینماروی زیادی نداریم و برای فیلم‌های سینمایی پرفروش نهایتاً سه یا چهار میلیون نفر به سینما می‌روند. پس این سوال پیش می‌آید که 70 یا 80 میلیون نفر دیگر کجا فیلم تماشا می کنند؟ بخشی از این‌ها همان کسانی هستند که الان درگیر شبکه نمایش خانگی شده‌اند، بخشی دیگر تلویزیون نگاه می‌کنند و این تنوع وجود محصولات فرهنگی باعث جذب یکسری مخاطب شده که در نهایت به نفع این حرفه و فضا است، پس در این شرایط باید گسترش بازار بیشتر مدنظر قرار گیرد نه ایجاد محدودیت.

بانوی چادری در مرکزیت قسمت ششم “آقازاده”+عکس

آقازاده(قسمت ششم)
آقازاده(قسمت ششم)

 

نمایش خانگی: ششمین قسمت سریال آقازاده ساخته بهرنگ توفیقی از طریق هنراول وارد شبکه نمایش خانگی شد.

بر روی جلد قسمت تازه آقازاده تصویری از سینا مهراد و امیر آقایی حول سامیه لک(با چادر) به چشم می‌خورد.

امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ، روزبه معینی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، نیکی کریمی و محمدحسین لطیفی بازیگران سریالند.

داستان سریال درباره حامد است که در شب عروسی‌اش پس از دستگیری نیما، واقعیتی هولناک برایش آشکار می‌شود…

 

آقازاده(قسمت ششم)
آقازاده(قسمت ششم)

سعید راد و کوروش تهامی در کانون “دل۳۲”

دل(۳۲)
دل(۳۲)

 

نمایش خانگی: قسمت سی‌ و دوم سریال خانگی “دل”منوچهر هادی از طریق گلرنگ‌رسانه با پخش دنیای هنر عرضه شد.

بر روی جلد قسمت تازه “دل” تصویری از کوروش تهامی و سعید راد به چشم می‌خورد.

“دل” داستان ازدواج لاکچری دو جوان را در شرایطی روایت میکند که گذشته هر کدام از این دو جوان بر ازدواجشان سایه افکنده!

حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر، کوروش تهامی، سعید راد، بیژن امکانیان، افسانه بایگان، نسرین مقانلو، مهدی کوشکی، علی سخنگو باهنرمندی مهراوه شریفی‌نیا، لیلا زارع و بهرام افشاری و همراهی حمیدرضا نعیمی، تینو صالحی، سارا نجفی، حسین عرب، محمدحسن معینی و با حضور افتخاری مریم سعادت بازیگران سریال هستند.

دل(۳۲)
دل(۳۲)

تشریح افزایش قدرت مردانه در “اژدر”+عکس

اژدر
اژدر

نمایش خانگی: کمدی “اژدر” رضا سبحانی از طریق هنراول وارد شبکه نمایش خانگی شد.

به گزارش نمایش خانگی، بهاره رهنما، میرطاهر مظلومی، علی انصاریان، نعیمه نظام‌دوست، شهره لرستانی، شادروان لوون هفتوان، نادر سلیمانی، نصرالله رادش، محمد شیری ، یوسف صیادی، آذین رئوف و آرش نوذری بازیگران “اژدر” هستند.

«اژدر» روایت مرد فقیر و تنگدستی است که به یکباره قدرت و توانمندی منحصر به فردی پیدا میکند…

 

اژدر
اژدر

تغییر و تحول گسترده در شوراهای پروانه خانگی علیرغم تعطیلی صدور پروانه ساخت برای سریالهای خانگی!!

ویدیوکلوب سینما آزادی

نمایش خانگی: با وجود تعطیلی تولید سریالهای خانگی به دستور سازمان سینمایی به تازگی تغییر و تحولی گسترده در شوراهای نظارتی خانگی رخ داده است.

به گزارش نمایش خانگی چهار عضو جدید وارد شورای پروانه ساخت خانگی شده‌اند و یک عضو جدید هم وارد شورای پروانه نمایش خانگی شده.

مجید مغنیان، مسعود سفلایی، رضا خوشدل راد و عباس اکبری در شورای ساخت آثار خانگی(غیرسینمایی) و محمد مهدی یادگاری در شورای نمایش آثار خانگی(غیرسینمایی) اعضای جدید این شوراها هستند که جایگزین امیر آشتیانی، فرید فرخنده کیش، رحمان سیفی آزاد، حامد عنقا، بهروز مفید و مجید رضابالا شدند.

“هم‌گناه۲۱” آمد+عکس

همگناه(قسمت بیست و یکم)
همگناه(قسمت بیست و یکم)

 

نمایش خانگی: قسمت بیست و یکم سریال “هم گناه”مصطفی کیایی از طریق هنراول وارد شبکه نمایش خانگی شد.

بر روی جلد قسمت تازه “هم‌گناه” تصویری از حبیب رضایی و مهدی پاکدل می‌شود.

پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد، پدرام شریفی، روشنک گرامی، احسان کرمی، سوگل خلیق، حسین امیدی، مارال بنی آدم، علی باقری، فروغ قجابگلو، شیرین اسماعیلی، ساقی حاجی‌پور، فرانک کلانتر، محمد اعلایی، محمد‌رسول صفری، درنا مدنی، محمد موحدنیا و آی‌تک جاوید‌نژاد بازیگران این سریالند.

داستان “همگناه” درباره خانواده‌ای بزرگ و قدیمی به نام صبوری است که سال‌هاست در کار صادرات و واردات گل و گیاه است. آن‌ها در خانه‌ای قدیمی همچنان در آرامش با هم زندگی می‌کنند، ورود جوانی به این خانواده زندگی همه خانواده را دستخوش تغییراتی می‌کند…

همگناه(قسمت بیست و یکم)
همگناه(قسمت بیست و یکم)

تأکید یک مدیر حوزه بر حق قانونی ارشاد در زعامت شبکه خانگی

محمد+حسینی+هفت
محمد+حسینی+هفت

 

نمایش خانگی: در روزهایی که کشمکش ارشاد و تلویزیون بر سر زعامت شبکه خانگی به اوج رسیده و در زمانی که مدیران ارشاد در موضعی انفعالی کلا تولید سریالهای خانگی را با توجیه سریالسوزی(!) تعطیل کرده اند یک مدیر حوزه هنری در برنامه اخیر هفت بر زعامت قانونی ارشاد نسبت به شبکه خانگی تاکید کرد.
سید محمدحسینی مدیر تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری با دفاع از زعامت ارشاد بر شبکه خانگی در برنامه هفت گفت: آنچه که در فرآیند سپردن نظارت بر محتوای شبکه نمایش خانگی به ارشاد سپری شد مرتبط با قانون بود. در واقع مصوبه سال 61 بود و فضای نظارت به صورت قانونی به ارشاد سپرده شد و ازمنظر قانون زعیم شبکه خانگی همین وزارت ارشاد است.
 

حسینی ادامه داد: اینکه فضای نظارت بر انتشار در ارشاد درست نیست قبول ، اما اینکه از ارشاد گرفته شود به نظرم من درست نیست اما این که اساسا نظارت درستی صورت نگرفته کاملا بدیهی است اما این دلیل کاملی نیست برای گرفتن این بخش از ارشاد و دادن آن به تلویزیون.

این فعال مدیریتی حوزه افزود: به این نکته باید اشاره کنیم که ارشاد یک شخص نیست بلکه یک مجموعه از افراد است که خاستگاه بسیاری از آنها هم تلویزیون است چون بسیاری از مدیران از تلویزیون به ارشاد آمده اند. اما سوال جدی تر این است که آیا رفتن شبکه خانگی به سمت تلویزیون مشکل را حل میکند یا یک پیچیدگی های جدید را به وجود میاورد؟؟

محمد حسینی تاکید کرد: در تلویزیون یک سری خط قرمزها وجود دارد که بر اساس اصول سنتی به عرف تبدیل شده و یک سری لکنت ها را در داستان گویی ایجاد کرده که این اشتباه است. آیا رفتن شبکه خانگی به سمت تلویزیون باعث اعمال همین خط قرمزها میشود ؟
این فعال مدیریتی خاطرنشان ساخت: ساحت های تجربه نشده در تلویزیون زیاد است و بهتر است تلویزیون بر همین ساحتها تاکید کند. کار با سوپراستار دیده نمیشود ، بلکه کار با متن قوی دیده میشود و شبکه خانگی برای رشد خود- زیرنظر هر کجا که باشد- باید به دنبال متون و نویسندگان قوی برود.

قسمت پنجم “آقازاده” آمد+عکس

آقازاده(قسمت پنجم)
آقازاده(قسمت پنجم)

 

نمایش خانگی: پنجمین قسمت سریال آقازاده ساخته بهرنگ توفیقی از طریق هنراول وارد شبکه نمایش خانگی شد.

بر روی جلد قسمت تازه آقازاده تصویری از کامبیز دیرباز به چشم می‌خورد.

امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ، روزبه معینی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، نیکی کریمی و محمدحسین لطیفی بازیگران سریالند.

داستان سریال درباره حامد است که در شب عروسی‌اش پس از دستگیری نیما، واقعیتی هولناک برایش آشکار می‌شود…

 

آقازاده(قسمت پنجم)
آقازاده(قسمت پنجم)

واکنش تند یک صنف کلیدی به تعطیلی تولید سریالهای خانگی ⇐چرا در سال جهش تولید، سازمان سینمایی جلوی تولید سریالهای خانگی را گرفته؟؟/در زمانی که به علت رعایت پروتکلهای بهداشتی، مردم حضوری بیشتر در خانه‌ها دارند با کدام استدلال مانع تولید سریال‌های خانگی شده‌اید؟/کدام تولید پرمخاطب‌تری از سریالهای نمایش خانگی در چنته دارید؟/در دوران تعطیلی سریال‌سازی خانگی، معیشت عوامل این سریالها را چه کسی تامین خواهد کرد؟/چرا نمی‌گذارید سریال‌سازان بخت خود را برای ارزآوری از طریق جذب بازارهای جدید منطقه بیازمایند؟/چرا صداوسیما به جای تصدی‌گری سریال‌های خانگی، همّ و غمّ خود را معطوف به افزایش تولید سریالهای باکیفیت در تلویزیون نمی‌کند؟/ادامه تعطیلی تولید سریالهای خانگی، بیکاری ۱۵ هزار نفر را رقم خواهد زد!/بگذارید صنف نمایش خانگی باشد که برای خود تصمیم بگیرد

آیفیک
آیفیک

 

نمایش خانگی: تعطیلی صدور مجوز برای سریالهای خانگی به بهانه جلوگیری از سریال‌سوزی با واکنش انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی(آیفیک) مواجه شده است.

به گزارش نمایش خانگی انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) از سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما درخواست کرد که در بازار محصولات فرهنگی و هنری دخالت نکند و اجازه دهد صنوف و  مناسبات عرضه و تقاضا، تعیین کننده تولید یا عدم تولید سریال‌های نمایش خانگی باشند.

متن بیانیه آیفیک را بخوانید:

طالبۀ مقام معظم رهبری آن بوده که 1399 هجری شمسی سال «جهش تولید» باشد. حتماً در نظر بوده تولید و عرضۀ محصولات فرهنگی نیز رونقی مضاعف پیدا کند. انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) مباهات می‌کنند که تاکنون دست‌اندرکاران تولید و پخش عمده‌ای از محصولات شبکه نمایش خانگی بوده‌ است و بر مبنای آمار توانسته‌ با سرمایۀ بخش خصوصی باعث رشد کمی و کیفی آن شود.

اما اکنون سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری مدعی است جهت تنظیم بازار نمایش خانگی و با توجه به افزایش تعداد پروانه های صادر شده تا زمانی نامعلوم ، پروانۀ جدیدی برای ساخت سریالهای خانگی صادر نخواهد کرد تا پدیدۀ سریال‌سوزی رخ ندهد. عجبا! حال که سریالهای شبکۀ نمایش خانگی با اقبال عمومی مواجه شده، قرار است این روند رو به رشدِ کمی و کیفی با وقفه رو به رو شود. چرا؟

خبر دیگری نیز در فضای فعالان تولیداتِ شبکه خانگی منتشر شده، حاکی از آن است که توقف صدور پروانه برای تولیدات مجموعه‌های نمایش خانگی مربوط به صدا و سیما است و این سازمان در تلاش است تا شبکۀ نمایش خانگی را به عنوان زیر مجموعۀ خود معرفی نموده و به این ترتیب مجوز تولیدات را خود راساً صادر نماید.

انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) بر مبنای حقوق صنفی خود تحولات اخیر را با دقت زیر نظر داشته و این سؤالات را از سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری و سازمان صدا و سیما دارد؛ به این امید که پاسخگو باشند:

1.   چرا نباید ما به عنوان هنرمندان صنوف رسانه‌های دیداری کشور در تنظیم بازار محصولات ِ نمایش خانگی نقش داشته باشیم؟

2.  اشتغال و معیشت هنرمندان عزیزی که فقط در حوزۀ نمایش خانگی فعالیت دارند و حقوق بگیر دولت نیستند، در این شرایط بحران کرونا و بیکاری گسترده در صنعت تصویر کشور و توقف تولید چگونه باید تأمین ‌شود؟

3.  در برابر هجوم بی امان سریالهای بیگانه، کدام تولید پرمخاطبتری از سریالهای نمایش خانگی در چنته دارید که بنای تعطیلش را دارید؟

4.  اگر سریالهای تولید شده در صدا و سیما توان رقابت دارند چرا اجازه نمی‌دهید مردم عزیزمان بتوانند هر کدام را می‌پسندند، انتخاب کنند؟

5. حال که فضای مجازی امکان نقش‌آفرینی و درآمدزایی قابل ملاحظه‌ای برای محصولات فرهنگی ایران را پیش رو گذاشته است، چرا نمی‌گذارید ما بخت خود را برای ارزآوری از طریق جذب بازارهای جدید منطقه و جهان با سریالهای نمایش خانگی داخلی بیازماییم؟

6. در زمانی که به علت رعایت پروتکلهای بهداشتی مردم حضوری بیشتر در خانه دارند و سریالهای خانگی می‌توانند بخش عمده‌ای از اوقات فراغت آنها را دلپذیر کنند، با کدام استدلال مانع از تولید محتوای بیشتر می‌شوید؟

7. امروز به بهانۀ اینکه رسانه‌های فراگیر در انحصار سازمان صدا و سیما ست، قصد واگذاری مدیریت شبکۀ نمایش خانگی را دارید. چرا از سازمان صدا و سیما دعوت نمی‌شود به جای تصدی‌گری این بخش همّ و غمّ خود را معطوف به افزایش تولید سریالهای فاخر در تلویزیون کند؟

8. اگر طبق شنیده ها سازمان صدا و سیما متولی سریالهای شبکۀ نمایش خانگی شده است، سکوت مدیران این سازمان در برابر اجحاف در حق تهیه کنندگان بخش خصوصی چه معنایی دارد؟

9. بهتر نیست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سازمان صدا و سیما وظیفه سیاستگذاری و نظارت بر محتوای آثار تصویری را به عهده داشته باشد و صنوف تدوین راهکارهای عملی، تنظیم بازار عرضه و تقاضا را عهده دار شوند؟

10. راهکارهای سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری در سال جهش تولید برای نیل به این هدف و نیز گسترش اشتغال پایدار چیست؟

11. چشم انداز تولید کنندگانِ داخلی سریالهای نمایش خانگی، تامین نیازهای داخلی و حضور در بازارهای جهانی و گسترش صادرات غیر نفتی است، آیا بهتر نیست سیاستگذاری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت حمایت این امر باشد نه محدود کنندۀ آن؟

اکنون به واسطۀ تحریمهای ظالمانه استکبار جهانی، تمام دلسوزان ایران عزیز می‌کوشند هر آنچه در توان دارند به میدان بیاورند تا کشور در این آزمون دشوار، سرافراز و سربلند باشد. مخاطبانِ مهربان ما با حمایت و همراهی خود، شکوفایی نمایش خانگی را ارج نهاده‌اند پس با تصمیمات ناصحیح، آنها را از شبکۀ خانگی دلسرد نکنیم. که اگر این اتفاق تلخ رخ دهد، همۀ ما بر از دست دادن یکی از سنگرهای مؤثر مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن، تأسف خواهیم خورد .دستگاههای فرهنگی کشور به ویژه سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری و سازمان صدا و سیما باید بدانند رقیب اصلی صنعت تصویر کشور شبکه های تلویزیونی و اینترنتی خارجی هستند نه رسانه های داخلی و گسترش مخاطبان سریالهای نمایش خانگی در سالهای گذشته موجب ریزش مخاطبان شبکه های تلویزیونی خارجی شده است نه شبکه های تلویزیونی داخلی.

انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران بر این باور است که تولیدات فعلی نه تنها برای مخاطب داخلی کافی نیست بلکه با حداقل کف استاندارد تامین محتوی فاصله بسیاری دارد. لذا این انجمن از سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری و سازمان صدا و سیما می‌خواهد برخلاف وظایف قانونی خود، در بازار محصولات فرهنگی و هنری دخالت نکند و اجازه دهد صنوف و  مناسبات عرضه و تقاضا، تعیین کننده تولید یا عدم تولید سریال‌های نمایش خانگی باشند. قطعاً اصرار و ادامه تصمیمات غیر کارشناسانه در این خصوص می تواند در ماه های آینده منجر به بیکاری گسترده بیش از 15.000 نفر فعالان حوزه صنعت کشور گردد. انتظار می رود دستگاه های فرهنگی مرتبط با این صنعت، با دقت و وسواس بیشتری در این خصوص اقدام نمایند.

“دل۳۱” رسید+عکس

دل(۳۱)
دل(۳۱)

 

نمایش خانگی: قسمت سی‌ و یکم سریال خانگی “دل”منوچهر هادی از طریق گلرنگ‌رسانه با پخش دنیای هنر عرضه شد.

بر روی جلد قسمت تازه “دل” تصویری از کوروش تهامی در میان ساره بیات و یکتا ناصر به چشم می‌خورد.

“دل” داستان ازدواج لاکچری دو جوان را در شرایطی روایت میکند که گذشته هر کدام از این دو جوان بر ازدواجشان سایه افکنده!

حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر، کوروش تهامی، سعید راد، بیژن امکانیان، افسانه بایگان، نسرین مقانلو، مهدی کوشکی، علی سخنگو باهنرمندی مهراوه شریفی‌نیا، لیلا زارع و بهرام افشاری و همراهی حمیدرضا نعیمی، تینو صالحی، سارا نجفی، حسین عرب، محمدحسن معینی و با حضور افتخاری مریم سعادت بازیگران سریال هستند.

 

دل(۳۱)
دل(۳۱)