دعوای ارشاد و صداوسیما بر سر برنامه ترکیبی شهاب حسینی⇐ساترا: صدور پروانه در صلاحیت ماست!/معاون نظارت ارشاد: مسئولیت صدور مجوز محتوا در شبکه نمایش خانگی، اعم از فیزیکی و مجازی با وزارت ارشاد است!

شهاب حسینی در «شهرزاد2»

نمایش خانگی: صدور پروانه ساخت برنامه ترکیبی «همرفیق» به کارگردانی شهاب حسینی از سوی شورای پروانه خانگی ارشاد با واکنش ساترا مواجه شد که صدور پروانه را در صلاحیت خود دانست.

به گزارش نمایش خانگی محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون نظارت سینمایی ارشاد خیلی زود پاسخ ساترا را داده و تاکید کرده که فعلا مسئولیت صدور مجوز محتوا در شبکه نمایش خانگی، اعم از فیزیکی و مجازی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ساترا در بیانیه خود آورد: مسئولیت صدور مجوز برنامه‌های ترکیبی و تولیدات تلویزیونی برای انتشار در رسانه‌های صوت و تصویر، تنها در صلاحیت این سازمان است. لذا بدیهی است پخش هر کدام از این برنامه‌ها در رسانه‌های صوت و تصویر در فضای مجازی منوط به اخذ مجوز اشاره‌شده بوده و فقدان این مجوز مانع از انتشار در پلتفرم‌های صوت و تصویر کشور خواهد شد.

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در واکنش به ساترا گفت: طبق قانون مسئولیت صدور مجوز محتوا در شبکه نمایش خانگی، اعم از فیزیکی و مجازی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. از آنجا که همه مکلف به محترم‌شمردن مقررات روشن قانونی هستیم، از تمامی دستگاه‌ها انتظار می‌رود که در میان فعالان حرفه‌ای، بی‌انسجامی دستگاه‌های حاکمیتی را القاء نکنند. بی‌تردید در ابهام‌سازی، از یکسو افراد شریف و قانونمند گرفتار سردرگمی می‌شوند و از سوی دیگر قانون‌شکنان، فرصت قانون‌گریزی پیدا می‌کنند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید