خانه بلاگ صفحه 163

فیلم شکست‌خورده «ربوده شده» با زلفهای پریشان نیکی کریمی آمد+عکس

ربوده شده

نمایش خانگی: فیلم «ربوده شده»بیژن میرباقری از طریق موسسه تصویردنیای هنر به شبکه خانگی عرضه شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی»، فیلم «ربوده شده» از جمله فیلمهای سینمایی سالیان اخیر بوده که علیرغم استفاده از بازیگران مطرح در گیشه شکست سنگینی خورد.

«ربوده شده» از نیکی کریمی به عنوان بازیگر اصلی سود میبرد و مهدی یراحی خواننده و آهنگساز پاپ هم در آن ایفای نقش کرده است.

سروش صحت، مارال فرجاد، پگاه خسروی، حامدجوادی و کامران ملکی از دیگر بازیگران «ربوده شده» هستند.

بر روی جلد نسخه عرضه شده «ربوده شده» تصویری از نیکی کریمی با موهای باز و پریشان دیده میشود که به نظر میرسد تمهیدیست برای کمک به فروش این محصول شکست خورده سینمایی.

ربوده شده
ربوده شده

یک رسانه اصلاح‌طلب، کارگردان «شهرزاد» را «اعجوبه» خواند!!!

حسن فتحی شهرزاد

نمایش خانگی: سریال «شهرزاد»حسن فتحی از جمله سریالهای بحث برانگیز شبکه خانگی و اولین محصول این مدیوم است که به سه فصل رسید.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» سریال «شهرزاد» که از طریق موسسه تصویرگسترپاسارگاد به شبکه خانگی عرضه شد در فصل اول به شدت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت اما درباره فصول دوم و سوم آن به اندازه آرای مثبت، نظرات انتقادی هم وجود دارد.

روزنامه اصلاح طلب «شرق» به تازگی در تحلیلی پیرامون کارنامه حسن فتحی کارگردان «شهرزاد» او را با صفات «اعجوبه» و «جادوگر-هنرمند» قلمداد کرده است.

متن تحلیل این رسانه اصلاح طلب را بخوانید:

قرن‌ها از نقش دست انسان بر دیواره غار پش- مرل فرانسه می‌گذرد و تاریخ هنر جهان از توفان جریانات هنری بسیاری از گذشته تا به قرن معاصر رسیده است. آثار به‌جامانده از دوران کهن تاکنون از سوی هنرشناسان و منتقدان زیادی مورد بررسی قرار گرفته و از تعداد آثار و دلایل احتمال انجامشان تا رنگ‌ها و خطوط و مکاتب آنها سخن بسیار رفته است. می‌دانیم که اثر هنری نمایانگر شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی یک جامعه است، زیرا که خالق اثر فردی از افراد جامعه است که نگاه شخصی‌اش به رویدادها باعث خلق اثر می‌شود. هنرمند- جادوگر دوره باستان در دوره‌های مختلف، شکل متفاوتی به خود گرفت، اما شاید در قرن معاصر و در آثار حسن فتحی و خصوصا در سریال «شهرزاد» به نزدیک‌ترین شباهتش به دوران کهن رسید.

پس از طی قرون، حسن فتحی گویی به نقطه آغازین بازمی‌گردد و همچون جادوگر- شکارچی دوره باستان در پی شهود است. قواعد و تکنیک‌های مکتبی از بین می‌رود و پریشانی روح هنرمند و دغدغه‌های شخصی‌اش دوباره متولد می‌شود و آثار حسن فتحی خارج از شکل و سیاق همان نقش دست انسانی بر دیواره غار پش- مرل است. از تولد سینما و فیلم به‌عنوان هنری دیداری- شنیداری ۱۲۰ سال می‌گذرد؛ هنر هفتمی که در اواخر قرن نوزدهم با سه عامل هنر، تکنولوژی و سیاست پا به عرصه جهان گذاشت، با آثار اولیه ادوارد مایبریج و برادران لومیر. آگوست و لوئی لومیر در فرانسه ۱۸۸۵ م سینماتوگراف را اختراع کردند؛ یک دستگاه قابل‌حمل با سه قطعه دوربین، چاپگر و پروژکتور که بعدها جهان را مسحور خود کرد؛ با فیلم‌های «کارگران در حال خروج از کارخانه» و «ورود لوکوموتیو بخار به ایستگاه». اما در ایران نخستین دوربین فیلم‌برداری در زمان مظفرالدین‌شاه قاجار وارد کشور شد و فیلم‌های اولیه «آبی و رابی» و «دختر لر».

از بزرگانی مانند بیضایی، کیارستمی، تقوایی، مهرجویی، نادری، علی حاتمی و… که بگذریم، به اعجوبه‌ای به نام حسن فتحی برمی‌خوریم با آثاری قابل‌تأمل مانند «پهلوانان نمی‌میرند»، «مدار صفردرجه»، «شب دهم» و… و «شهرزاد». سریال «شهرزاد» مبتنی‌بر نگاه قصه ‌هزارویک‌شب است نه متن آن.

قصه ‌«هزارویک‌شب» تحت‌تأثیر آثار هندی با ریشه ایرانی در بغداد و کمی ایران می‌گذرد. قصه را پادشاهی به نام شهریار نقل می‌کند با روایت شهرزاد که دختر وزیر است. نویسندگانی مانند بورخس و جیمز جویس آثار خود را مدیون این قصه می‌دانند. اما در «شهرزاد» حسن فتحی، وحدت زمان و مکان ناشی از مطالعه تراژدی- کلاسیک قصه نیست، بلکه مانند وسیله‌ای هنری، تکامل می‌یابد که به وسیله آن تأثیر صحنه و احتمال فعل افزایش می‌یابد.

بهت فزاینده در آثار فتحی وقتی محسوس است که صحنه بازی و قصه که در مکان‌های مختلف انجام می‌گیرد با فاصله منطقی زمانی همراه است. بر پایه چنین ملاحظات خردگرایانه‌ای، هر اندازه زمان یک فعل دراماتیک کوتاه‌تر و مکانش وحدت بیشتر داشته باشد، محتمل‌تر به نظر می‌آید و مخاطب به وهم کامل‌تری از قصه نزدیک می‌شود. قصه‌های حسن فتحی در آستانه داوری نهایی رخ می‌دهند. همه‌چیز در حالت مهیج‌ترین تنش، مرگ‌بارترین بیم و شدیدترین آشفتگی است.

همه‌چیز در انتظار آن است که به وسیله معجزه‌ای تطهیر و درست شود و نجات یابد و مخاطب در انتظار راه‌حلی است که نه بر نیرو و ذکاوت ذهن، بلکه بر انکار این نیرو و قربانی‌کردن خرد انجام گیرد. در نهایت حسن فتحی گویی چون جادوگر- هنرمند دوره کهن، از زبان «شهرزاد» قصه‌گو، قصه‌های ازبین‌رفته و ناموجود داستان ‌هزارویک‌شب را برای مخاطب امروز روایت می‌کند و این همان حلول روح هنرمند- جادوگر دوره کهن در حسن فتحی است.

چگونه «شهرزاد» عامل ازدواج دروازه‎‌بان سابق استقلال و یک مدل زن شد!+عکس

شهرزاد3

نمایش خانگی: سریال خانگی «شهرزاد» که از طریق موسسه تصویرگسترپاسارگاد به شبکه خانگی عرضه شد از جمله سریالهایی است که جایگاهی خاص در میان مخاطبان دارد؛ فصل اول این سریال آن قدر مخاطب پسند بود که زودتر از حد تصور یک جریان سازی منحصربفرد را در تولید اقلام تبلیغاتی «شهرزاد» ایجاد نمود.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» محسن فروزان دروازه بان سابق استقلال که این روزها در تیم پارس جنوبی به فوتبال ادامه میدهد اخیرا با نسیم نهالی از فعالان حیطه مدلینگ ازدواج کرده؛ ازدواجی عاشقانه که نتیجه آشنایی در یک بانک بوده است!

نسیم نهالی با اشاره به علاقمندیهایش در حیطه سینما و تلویزیون به «ورزش 3» گفت: آخرین فیلمی که دیدم قسمت پنجم «شهرزاد3» بود. قبل از ازدواج ، محسن کلا فیلم‌های اکشن نگاه می‌کرد و اخلاقش عوض شده بود. من همیشه التماس می‌کردم که یک فیلم رمانتیک‌ مشاهده کند.

نهالی با اشاره به نقش «شهرزاد» در ازدواجش بیان داشت: ولی یکی از نکات جالب این است که سریال «شهرزاد» باعث شد که ما ازدواج کنیم . بعد از دیدن آن سریال متوجه شدیم عشق ما جوری است که دوست نداریم هم دیگر را از دست بدهیم.

نسیم نهالی درباره علاقمندیش به بازیگری بیان داشت: من خودم خیلی دوست دارم بازی کنم. گر محسن فروزان هم در فیلمی بخواهد بازی کند من مشکلی ندارم. اعتماد من به محسن زیاد است. کلا در هر زمینه هنری علاقه‌مند هستم و از بچگی پیگیر هنرهای مختلف بودم.

محسن فروزان و نسیم نهالی
محسن فروزان و نسیم نهالی

سحر دولتشاهی از ارجحیت شبکه خانگی به تلویزیون گفت+روایتش از عدم پذیرش نقش یک جیب‌بر تلویزیونی!

عالیحناب

نمایش خانگی: سحر دولتشاهی بانوی بازیگر توانای سینمای ایران در ماههای اخیر مینی سریال سیاسی «عالیجناب»سام قریبیان را در شبکه خانگی داشت؛ مجموعه ای که ضعف در اطلاع رسانی و تبلیغات آن را به شکست‌خورده خانگی بدل کرد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» سحر دولتشاهی در «عالیجناب» هم سعی کرد به مانند اغلب کاراکترهای این سالهایش نقش را با درک درست از موقعیت پیرامونی ایفا کند.

سحر دولتشاهی که علیرغم سابقه ایفای نقش در سریالهایی همچون «مسافران»، «توطئه فامیلی» و «کتابفروشی هدهد» چند سالیست از تلویزیون دور افتاده درباره علاقه به شبکه خانگی به «همشهری جوان» گفت: خودم را از مدیوم تلویزیون جدا نمیدانم اما وقتی به هر دلیلی نمیشود در تلویزیون کار کرد شبکه خانگی خیلی امکان تازه و مناسبی را در اختیار آدمی قرار میدهد که باز هم در مناطق دورافتاده دیده شود.

دولتشاهی با اشاره به سختیهای کار در تلویزیون گفت: اخیرا نقش یک جیب بر در تلویزیون به من پیشنهاد شد و فقط بعد از پرسیدن دو سوال نقش را رد کردم. سوال اول این بود که چه لباسی بپوشم که کات ندهی و چه مانتویی بپوشم که با هنجارهای تلویزیون مشکلی نداشته باشد و تازه بتوانم با آن مسافتی را هم بدوم. سوال دیگر اینکه این کاراکتر باید با چه لحنی حرف بزند که با واقعیت در تضاد نباشد؟

سحر دولتشاهی ادامه داد: این جیب بر  اگر بخواهد حرف بزند باید در هر یکی دو جمله اش فحشی بدهد یا چیزی بگوید که به هنجارهای تلویزیون نمیخورد. با این میزان محدودیت واقعا کار کردن در تلویزیون برایم سخت است.

«سینمامحله» با اکران آثار پرمخاطب سینما و شبکه خانگی آغاز به کار کرد

میدان آزادی-برج آزادی

نمایش خانگی: اکران 8 فیلم سینمایی از مجموعه آثار پرمخاطب سینما و شبکه خانگی ایران در طرح «سینما محله» در بوستان‌های مختلف پایتخت در حال پیگیری است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» طرح «سینمامحله» به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران ترتیب داده شده و طی آن فیلم های سینمایی انتخاب شده از آثار پرمخاطب سینمای ایران از 4 فروردین ماه هر شب رأس 22 در بوستان های مختلف به نمایش درآمده‌اند.

در این طرح فیلمهای «شاهزاده روم» (4 فروردین)، «خوب بد جلف» (5 فروردین) ، «خالتور» (6 فروردین)، «گشت2» (7 فروردین)، «زاپاس» (8 فروردین)، «شهر موش ها» (9 فروردین) و «ماجرای نیمروز» (10 فروردین) که به غیر از سینما در شبکه خانگی هم توجه برانگیز بوده اند در بوستانهای نقاط مختلف پایتخت به نمایش درآمدند تا مجالی فراهم شود برای آشنایی بیشتر شهروندان تهرانی با محصولات مخاطب پسند سینمای ایران.

در این طرح احتمالاً کمدی روی پرده «لونه زنبور» در 11 فروردین ماه با اکران محدود به نمایش درمی آید.

طرح «سینمامحله» در بوستانهای ملت، پلیس، بهاران، ولایت، نرگس، الهام، سمیه، پامچال، باغ موزه قصر، میدان هفت حوض، میدان آزادی، محله شهید هرندی، فلکه دوم نیروی هوایی، بازار دوم نازی آباد ودریاچه شهدای خلیج فارس اجرا شده است.

طعنه گزنده مسعود ده‌نمکی به «شهرزاد» و «قباد» و «فرهاد»

مسعود ده نمکی

نمایش خانگی: مسعود ده‌نمکی کارگردانی که همچنان موفقترین محصولش همان سه گانه «اخراجیها» و قسمت اولش است قصد دارد تازه‌ترین فیلمش «زندانیها» را به زودی جلوی دوربین ببرد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» ده‌نمکی که فیلم اولش را با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شخص محمد آفریده مدیرعامل وقت آن تولید کرد و در تولید فیلم پرهزینه اما نه چندان مخاطب پسند «معراجیها» هم حمایت تهیه کننده نزدیک به محمدباقر قالیباف شهردار سابق را داشت در تازه ترین گفتگویش که با «نقدسینما» رسانه متبوع حوزه هنری انجام شده در عین طرح این ادعا که تمام فیلمهایش را بدون حمایت بخش دولتی ساخته(!!) طعنه های تند و تیزی را نثار سریال «شهرزاد» کرده است.

مسعود ده نمکی با ادعای استقلال در فیلمسازی بیان داشت: هیچ کدام از فیلمهای من با بخش دولتی ساخته نشده و سرمایه گزار روی فیلم سرمایه گزاری کرده است برای همین است که وقتی میخواهم در «رسوایی2» حرف جدی بزنم هیچ کس پشت من نیست و هم حزب اللهی‌ها مرا بایکوت میکنند و هم روشنفکران!!

این کارگردان 49 ساله با اشاراتی به سریال «شهرزاد» اظهار داشت: نمیشود طرف بورژواها باشی و برای فقرا فیلم بسازی. نمیشود با پول جریان سرمایه داری و با پولهای اختلاس شده از بانکها و صندوقهای بازنشستگان فیلمت را بسازی و بعد بیایی و درباره اختلاس و دزدی، پست اینستاگرامی بگذاری. ماجرا جوری شده که وقتی جایی اختلاسی کشف میشود یا کسی دستگیر میشود سینماگران ما عزا میگیرند. آخرش هم میشود اینکه بالاخره فرهاد، شهرزاد را گرفت یا قباد؟؟

ده‌نمکی ادامه داد:  دغدغه میشود این و نهایتش این است که جامعه فرهنگ و هنر بیمار میشود و عدالت برایش الویت نیست. دیگر دزدی و اختلاس کسی را ناراحت نمیکند و همه اتفاقا میخواهند در این خوردن و دزدیدن سهیم باشند. ما آدمهایی را می بینیم که دستشان در جیب یکدیگر است و در این فضای مسموم هر حرفی بزنید سوءتعبیر میشود و فکر میکنند تو هم داری از یک جایی میخوری.

تمام بانوان این هشدار را جدی بگیرند⇔چه فعالان سریالهای خانگی چه مخاطبان این سریالها!!

کلاریسا ماسور

نمایش خانگی: زنان، تضمین کننده سلامت خانواده هستند. آنها به عنوان مادر خانواده، محور سلامت خانواده بوده و مشکلات جسمی و روحی آنها، همه ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. معضل خشکی واژن یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بانوان با آن روبه رو هستند و کیفیت زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

این مشکل با علائمی مانند خارش ، سوزش و درد ( به خصوص هنگام رابطه جنسی ) همراه است. مشکل  خشکی واژن در تمامی گروه های سنی و به دلایل مختلف (دوران بارداری، شیردهی و …) می تواند بروز کند و در دوران یائسگی شدیدتر میشود، بطوریکه طبق آمار ، از هر ۲ خانم بالای ۴۵ سال ۱ نفر از این مشکل رنج می برد.

اگر در این میان مبحث سرطان هم وجود داشته باشد مشکل خشکی واژن در بانوان شدیدتر می شود؛ حفظ سلامت ناحیه تناسلی می تواند تضمین کننده سلامت فردی زنان و نیز بهداشت روح و جسم آنها باشد.

دکتر کلاریسا ماسور مدیر مطالعات بالینی کمپانی ولف آلمان با بیان اینکه طبق  آمار رسمی از هر ۱۰۰ هزار نفر ،۱۷۱ نفر در آلمان و ۲۶ خانم در ایران دچار خشکی واژن هستند، اظهار داشت: راه درمان این معضل استفاده از داروهای فاقد هورمون می باشد. چون داروهای حاوی هورمون به تبع خود عوارض فراوانی را بدنبال خواهند داشت .

وی ادامه داد: امروزه محصولات رفع خشکی واژن به دو صورت کرم و ژل در بازار عرضه می شوند که ژل خاصیت مقطعی داشته و به مرور خشکی را بیشتر می کند ولی کرم به علت دارا بودن چربی در رفع خشکی موثرتر است. با توجه به اهمیت موضوع ، یک سری کرم های جدید فاقد هورمون برای رفع عوارض ناشی از خشکی واژن تولید شده  تا از لحاظ درمانی بتواند به بانوان کمک کند.

این پزشک افزود: این مجموعه از محصولات با کمترین عوارض جانبی برای بانوان، حتی بانوانی که مبتلا به سرطان هستند بدون هیچ گونه نگرانی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به طور کلی این محصولات باعث حفظ pH طبیعی محیط و تامین چربی های ضروری دیواره واژن شده و به رفع عوارض ناشی از خشکی واژن کمک می کند.

صدور مجوز خانگی برای دو فیلم مفرح و یک فیلم تلخ

ویدیوکلوب سینما آزادی

نمایش خانگی: در آخرین جلسه شورای پروانه نمایش خانگی در سال 96 با عرضه دو فیلم مفرح و یک فیلم تلخ موافقت به عمل آمد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در جلسه 21 اسفند شورای پروانه نمایش خانگی كه با حضور اكثريت اعضاء برگزار شد، برای فیلمهای مفرح «ایتالیا ایتالیا» به تهيه كنندگي مهدی صباغ‌زاده و کارگردانی کاوه صباغ‌زاده و و «دخترعمو پسرعمو» به تهيه كنندگي محمود غلامی و کارگردانی روح انگیز شمس و همچنین فیلم تلخ «ملی و راه های نرفته اش» به تهيه كنندگي محمد نیک بین و کارگردانی تهمینه میلانی پروانه نمایش خانگی صادر شد.

همچنين در اين جلسه با نمایش سریال «گلشیفته قسمت 4و 5» به تهیه کنندگی علی اکبر قائنی نجفی و کارگردانی بهروز شعیبی موافقت شد.

حمله رسانه هلال احمر به سریال «گلشیفته»⇔ همسر بازیگر مکمل این سریال ارتباطاتی داشته با شرکتی منسوب به هلال!

گلشیفته

نمایش خانگی: «گلشیفته» عنوان تازه‌ترین سریالی است که از طریق موسسه سرورسانه پارسیان به شبکه خانگی عرضه شده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» به مانند اغلب سریالهای خانگی برای جلب مخاطب در «گلشیفته» هم بازیگران فراوانی به خدمت گرفته شده‌اند و سعی کرده ماجراهایی مطلوب نظر مخاطب عام برای ارائه درنظر گیرد.

روزنامه «شهروند» منسوب به سازمان هلال احمر به تازگی در گزارشی پیرامون «گلشیفته» به شدت از کیفیت آن انتقاد کرده و حملات تند و تیزی را نثار سریال کرده است؛ بازیگر اصلی «گلشیفته» در ابتدا نازنین بیاتی بود که نامش هم «گلشیفته» بود اما از جایی به بعد «گلشیفته» شد نام خانوادگی بازیگر مکمل کار یعنی مهناز افشار!

مهناز افشار در سالهای اخیر به خاطر ازدواج با یاسین رامین آقازاده دو معاون احمدی‌نژاد در کانون توجهات قرار گرفته؛ آقازاده ای که زمانی برای شرکت دارویی هلال احمر فعالیت میکرد و مدتی هم در بازداشت به سر برد. هلال احمر همان سازمانی است که حالا رسانه اش به انتقاد از «گلشیفته» پرداخته است.

متن گزارش «شهروند» را بخوانید:

سال‌ها بود همه منتظر اتفاقی در تلویزیون بودند؛ اتفاقی که باعث شود تماشاگر ایرانی که ذائقه‌اش عادت کرده به سریال‌های ترکی و کلمبیایی؛ دوباره بیاید بنشیند پای سریال ایرانی. اما نمی‌شد. سریال‌ها یکی یکی ساخته می‌شدند؛ اما هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. می‌گفتند تماشاگر ایرانی که خود را در سریال‌ها نمی‌یابد، دیگر نمی‌تواند ارتباطی درخور با این سریال‌ها برقرار کند. این گفته‌ها معنای ساده و سرراستش این بود که یعنی سریال ایرانی ربطی به جامعه و انسان ایرانی ندارد. اتفاقی تلخ چون زهر؛ که متاسفانه واقعیت داشت…
آن سال‌ها می‌گفتیم و می‌گفتند که روزگار سریال‌هایی که همه را درگیر کند، سر آمده است. می‌گفتیم و می‌گفتند که متاسفانه دیگر نمی‌شود سریالی ساخت که خیابان‌ها را خلوت کند. سریالی که بحث و حرف هر محفلی شود. سریالی که جا در دل مردم باز کند. اما شد. آن چه چند سالی می‌شد منتظرش بودیم، بالاخره اتفاق افتاد. البته خیابان‌ها خلوت نشد؛ که قرار هم نبود خیابانی به خاطر توزیع ویدیویی سریالی خلوت شود. اما خبر خوش این بود که: سریالی آمد که شد حرف مردم؛ بحث مردم؛ مسأله مردم. سریالی که مردم غریبه از تلویزیون را دوباره با سریال ایرانی آشتی داد…
بله؛ بالاخره شهرزاد آمد…
موفقیت شهرزاد عجیب و غریب بود؛ و این موفقیت عجیب و غریب باعث ترافیک نفسگیر مسیری شد که این سریال در آن تردد داشت. بله؛ موفقیت شهرزاد باعث شد تا سریال‌های دیگر نیز با سرمشق قرار دادن آن ساخته و توزیع شوند. عاشقانه منوچهر‌ هادی، عالیجناب سام قریبیان، و البته این روزها گلشیفته بهروز شعیبی…
از وعده تا عمل
«گلشیفته» که قرار بود بیرون آید، بسیار حرف‌ها و وعده‌ها داد. قرار بود شاهد یک سریال تند و تیز اجتماعی با روایتی جذاب باشیم. قرار بود موفقیت‌های شهرزاد را این سریال ادامه دهد. قرار بود خیلی چیزها رخ دهد؛ و البته سابقه کارگردان هم این وعده و وعیدها را باور کردنی جلوه می‌داد. به‌هرحال بهروز شعیبی با سابقه ساخت سه فیلم سینمایی آن قدری اعتبار و احترام داشت که همگان گمان کنند سریالش سر و شکل مناسب و جذابی داشته باشد. با این امیدها گلشیفته در بازار خانگی منتشر شد. اما…
بازتاب نخستین قسمت توزیع شده «گلشیفته» افتضاح بود. اتفاقی که صبح روز چهارشنبه ۹ اسفند که قرار بود نخستین قسمت سریال وارد شبکه نمایش خانگی شود؛ کسی تصورش را هم نمی‌کرد؛ در آن روزها و ساعاتی که پوسترهای گلشیفته با این وعده که: به‌زودی شگفتی جدیدی در شبکه نمایش خانگی به وجود خواهد آمد!؛ به در و دیوار شهر چسبیدند…
اما بعد از توزیع نخستین قسمت گلشیفته حالا گفتن این موضوع چندان دشوار نیست که بگوییم: تقریبا به جرأت می‌توان گفت که این سریال در نخستین قسمتش نتوانست توقعات هیچ منتقد درست و حسابی یا هیچ نشریه یا رسانه مجازی استخوان درشتی را پاسخی بایسته و شایسته دهد. البته این را می‌دانیم که قضاوت درباره بخش نخست یک سریال، فقط و فقط براساس تماشای همین یک قسمت- که در اروپا و آمریکا به‌عنوان پیلوت ارایه می‌شود، بی‌شک رنگی از شتابزدگی دارد. اما نکته در این است که این یک قسمت حتی امید کم رنگی نیز برای بارور شدن در قسمت‌های بعدی زنده نگذاشته بود. اتفاقی که در یک سریال شبکه خانگی می‌تواند کمرشکن باشد…
تلویزیون و ویدیو
در تلویزیون اگر قسمت‌های نخست سریالی در حد توقعات نبودند، سریال‌ساز این فرصت را داشت که در مرور زمان به شمار تماشاگرانش افزوده و ایرادات کار را نیز برطرف کند. اما وقتی پای شبکه ویدیویی در میان است و تماشاگر ناچار است برای تماشای تک‌تک قسمت‌های سریال هزینه کند، ضعف و آسیب بخش نخست، صورت مسأله را تغییر؛ و تقریبا می‌شود گفت سرنوشت کار را روشن می‌کند. ضمن این‌که تماشاگر شبکه ویدیویی، تماشاگر تلویزیون نیست که به دلیل تماشای رایگان هر محصولی را با هر کیفیتی تحمل کند. سازندگان «گلشیفته» ظاهراً حواس‌شان چندان معطوف به این قضیه نبوده؛ وگرنه قسمت نخست سریال‌شان تا این حد مأیوس‌کننده نبود. مأیوس‌کننده و البته بی‌نشان از وعده: شگفتی جدیدی در راه است…
داستان
به تازگی سومین قسمت سریال «گلشیفته» توزیع شد. نکته اما در این است که بازتاب‌های قسمت سوم این سریال نیز چندان تفاوتی با نخستین بخش آن ندارد؛ و در کل می‌توان گفت بهروز شعیبی در این تجربه‌اش تاکنون شکست خورده است. این اتفاق اما درحالی می‌افتد که داستان «گلشیفته» به شدت امکان جلب و جذب و سرگرم کردن مخاطب را دارد. قبولی یک دختر یزدی در تهران در یک رشته هنری و درگیری‌هایی که در این شهر بزرگ برایش پیش می‌آید، قطعا آن‌قدر مایه در اختیار سازندگان قرار می‌دهد که در هر قسمت چند اتفاق جذاب و جاندار به مخاطب ارایه شود. اما مشکل این است که حداقل در این سه قسمت این اتفاق رخ نداده است. سریال در این سه قسمت نه روایت یک داستان کمدی مرسوم را دستمایه کار قرار داده و نه این‌که توانسته اتفاقات پرملاتی را برای جبران دوز کمدی سریال به تصویر کشد…
بازیگران
تاکنون تقریبا تمام کارهای بهروز شعیبی کارهای پربازیگری بوده‌اند و این کارگردان این قاعده را در گلشیفته نیز رعایت کرده است. مهناز افشار، سیامک انصاری، نازنین بیاتی، شیلا خداداد، مهدی ‌هاشمی و… ترکیب پرستاره‌ای را در این سریال شکل داده‌اند؛ که انتظار موفقیت «گلشیفته» را بالا می‌برد؛ اتفاقی که در این سه قسمت به وقوع نپیوسته و تاکنون این سریال از این امکان محروم مانده است…
گلشیفته
نظراتی که درباره گلشیفته داده شده؛ تقریبا بیشتر منفی هستند. خیلی‌ها به این نکته اشاره کرده‌اند که «۵۰ دقیقه قسمت اول را می‌‌توان در ۲۰ دقیقه جمع کرد.» عده‌ای دیگر نیز به بازی‌ها و به‌خصوص بازی هومن سیدی و شباهتش با «عاشقانه» اشاره کرده‌اند. شایعه دستمزد یک میلیاردی مهناز افشار نکته دیگری است که خیلی‌ها در کامنت‌هاشان بهش اشاره کرده و آن را بهانه‌ای کرده‌اند برای کوبیدن سریال.
حواشی
این که می‌گویند مهناز افشار برای بازی در «گلشیفته» یک‌میلیارد تومان دستمزد گرفته؛ از حواشی این چند وقت اخیر بود. خیلی‌ها معتقدند این حاشیه و شایعه را نزدیکان سریال و بازیگر ساخته‌اند تا در خدمت تبلیغات سریال باشد یا قیمت بازیگرش را افزایش دهد. شایعه‌ای که چندان هم دور از ذهن نیست و در این سینما بارها و بارها شاهد چنین شایعه‌سازی‌هایی از جانب بازیگران بوده‌ایم.
شباهت نام سریال به یک بازیگر سفر کرده هم دیگر حاشیه سریال است که این نیز به احتمال نزدیک به یقین اهداف تبلیغاتی داشته؛ و دیدیم که پیش از توزیع سریال بسیاری از سایت‌ها به این مسأله اشاره کرده بودند که این سریال درباره فلان بازیگر سفر کرده است…
باید منتظر ماند و دید در آینده چه بر سر سریال خواهد آمد. «گلشیفته» و کارگردانش این پتانسیل را دارند که از این روزها گذر کرده و شاهد موفقیت را در آغوش کشند. البته سریال این پتانسیل را نیز دارد که این ستون حواشی را سنگین و رنگین‌تر کند. باید منتظر ماند و دید سرنوشت «گلشیفته» چه خواهد شد؟!

انیمیش ارگانی با درجه‌بندی 15+ به شبکه خانگی رسید!+عکس

فهرست مقدس

نمایش خانگی: انیمیشن «فهرست مقدس»محمدامین همدانی از طریق موسسه هنرهای تصویری سوره به شبکه خانگی آمد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این انیمیشن که از محصولات سازمان هنری-رسانه ای اوج است با تبلیغات وسیع روی پرده رفت اما در نهایت فروش آن به 400 میلیون هم نرسید!!!

نسخه خانگی «فهرست مقدس» با درجه بندی 15+ به شبکه خانگی آمده است و این معنایی ندارد جز آن که کودکان که مخاطبان اصلی انیمیشن در تمام دنیا هستند نمی توانند این انیمیشن را تماشا کنند!

این هم از بدعتهای تولید محصول ارگانی در کشور ماست که به جای جذب مخاطبان کودک که اولین مخاطب هدف انیمیشن هستند حتی در هزینه کردن برای تولید انیمیشن هم راهی را میروند که سوددهی محصول را با مشکل دچار میکند.

فهرست مقدس
فهرست مقدس