خانه بلاگ صفحه 16

کامران قدکچیان کارگردان باسابقه متذکر شد: آنها که این روزها از نظارت ساترا می‌نالند چرا در زمان انحلال موسسه رسانه‌های تصویری در دولت اعتدال حرفی نزدند؟/واقعا عجیب بود که در دوران رونق شبکه خانگی، دولت اعتدال، موسسه رسانه های تصویری را منحل کرد!/اگر آن زمان به جای انحلال، موسسه را به یک وی‌او‌دی قدرتمند تبدیل می‌کردند نه نظارت ساترا مستولی می‌شد و نه سینماگران برجسته معطل مذاکره با یکی دو پلتفرم خاص می‌ماندند!

نمایش خانگی/هونام حقانی: موسسه رسانه های تصویری، موسسه ای با بیش از دو دهه قدمت بود که تعامل خوبی با تولید کنندگان آثار سینمایی داشت و تامین بخشی از هزینه تولید این فیلمها را طبق سیاست های خودش و برمبنای خرید رایت بر عهده می گرفت و واقعا معلوم نشد چرا این موسسه در دولت اعتدال منحل شد؟

کامران قدکچیان کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون با بیان مطلب فوق اظهار داشت: موسسه رسانه های تصویری در بحث خرید حق پخش فیلمها بعد از اکران، تعامل خوبی با تهیه کنندگان و صاحبان فیلمها داشت و اتفاقا به سینماگران حرفه‌ای و باسابقه بیشتر بها میداد و برای همین هم بود که در مبارزه با قاچاق فرهنگی، بدنه سینما در کنار موسسه رسانه های تصویری بود.

کارگردان “آواز تهران” و “زخمی” تاکید کرد: واقعا عجیب بود که در دوران رونق شبکه خانگی، دولت اعتدال، موسسه رسانه های تصویری را منحل کرد!متاسفانه به بهانه چابک سازی موسسه رسانه های تصویری را منحل کردند آن هم درست در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا، اقبال به شبکه خانگی به بالاترین حد خود رسیده بود و این موسسه می‌توانست به راحتی به یک پلتفرم فراگیر و حامی بدنه سینما تبدیل شود! آن موسسه دارای تعامل با بدنه سینما را تعطیل کردند و حالا می بینیم پلتفرم هایی میدان را گرفته اند که هیچ شناخت فرهنگی ندارند و اغلب آی‌تی‌من هستند تا خبره سینما و تلویزیون و نتیجه هم اینکه در این یکی دو سال اخیر، تعامل اندکی از سوی پلتفرم ها با صاحبان آثار صورت می گیرد.

سازنده “شب های تهران” و “گردباد” با تاکید بر عدم استفاده از پتانسیل موسسه رسانه های تصویری در دولت اعتدال افزود: به هر حال در این موسسه نیروهای کار آمدی فعالیت می کردند و می توانستند با تغییر شیفت به وی‌او‌دی ادامه فعالیتشان را به صورت آنلاین ادامه بدهند و مثل یکی از این پلتفرم های این روزها فعالیت موثر داشته باشد ولی آن موسسه با پشتوانه با آن آرشیو عظیم از فیلم‌های سینمایی ایران، منحل گشت و نتیجه هم این شد که پس از مدتی نظارت بر شبکه خانگی را به ساترا واگذار کردند و حالا تازه نگران نظارت ساترا شدند.

قدکچیان خاطرنشان ساخت: آنها که این روزها از نظارت ساترا می‌نالند چرا در زمان انحلال موسسه رسانه های تصویری حرفی نزدند؟ واقعیت اینجاست که اگر آن زمان به جای انحلال، موسسه را به یک وی‌او‌دی قدرتمند تبدیل می‌کردند نه نظارت ساترا مستولی می‌شد و نه سینماگران برجسته معطل مذاکره با یکی دو پلتفرم خاص می‌ماندند!

حامد مظفری روزنامه‌نگار، نویسنده سینما، منتقد مستقل و استراتژیست رسانه و مدیر تبلیغات

حامد مظفري متولد شب یلدای سال ۱۳۶۰ خورشیدی در گرگان و پرورش‌یافته خانواده‌ای فرهنگی است. او فارغ‌التحصيل رشته مهندسي مکانيک سيالات و همچنين دانش‌آموخته فيلمنامه‌نويسي از باغ فردوس و اتمام دوره روزنامه‌نگاري در جهاد دانشگاهي دانشگاه تهران است. وی از اعضای پیوسته باسابقه انجمن منتقدان و نویسندگان سینما به شمار می‌رود.

حامد مظفری علاقه به مطبوعات را از کودکی و با ورق زدن نشریات مختص کودکان تجربه کرد و این علاقه و پیگیری مطبوعات در نوجوانی و جوانی امتداد یافت تا اینکه در اواخر دهه هفتاد و حین تحصیل در دانشکده فنی، به طوری جدی به عنوان ژورنالیست جذب کار حرفه‌ای رسانه‌ای شد.

حامد مظفری داراي سابقه فعاليت مستمر مطبوعاتي از اوايل دهه هشتاد تاکنون با رسانه‌هايي مختلف همچون روزنامه اطلاعات، روزنامه اعتماد، روزنامه جوان، روزنامه آفتاب، مجله سينماجهان، مجله نيم‌رخ، مجله فيلم، مجله تصويرروز، روزنامه کيهان، روزنامه فرهيختگان، مجله دنياي تصوير، سایت سينماي ما، مجله جهان سينما، مجله روايت، سایت سينماپلاس، خبرگزاری نسيم، روزنامه جام‌جم، روزنامه شرق، روزنامه بهار، روزنامه قدس، مجله نقدسینما، خبرگزاری فارس، مجله سروش، روزنامه ايران، روزنامه صبح‌نو، روزنامه صبا، خبرگزاری ميزان، سایت نمايش خانگي، سایت سينماروزان و… است.

حامد مظفری روزنامه‌نگار، نویسنده سینما، منتقد مستقل و استراتژیست رسانه و مدیر تبلیغات
حامد مظفری روزنامه‌نگار، نویسنده سینما، منتقد مستقل و استراتژیست رسانه و مدیر تبلیغات

حامد مظفری سابقه فعالیت به عنوان دبیر تحریریه، دبیر فرهنگی یا عضو شورای سردبیری رسانه‌های مختلف و ازجمله شبکه ایران، جهان سینما، نقد سینما، روایت، سینماپلاس، نسیم، فرهیختگان، صبا، ایران‌ بان‌نو، گزارش یک، آفتاب و… را در کارنامه دارد.

حامد مظفری به عنوان طراح و مدیر و استراتژيست تبلیغات سابقه همکاری با موسسات پویافیلم، رسانه فیلمسازان، هدایت‌فیلم، پارسافیلم، خانه‌فیلم، بانوفیلم، جوزان‌فیلم، گلرنگ‌رسانه، هنرنمای پارسیان، شایسته‌فیلم، سرورسانه پارسیان و… را در کارنامه دارد.
حامد مظفری به عنوان مدیر روابط عمومی و تبلیغات در پروژه هایی همچون قدغن، تکخال،  زن ها فرشته‌اند،  پسركشي، آبي به رنگ آسمان، ايكس لارج، دشمن زن،  زنداني ها، خالتور، كار كثيف، پا تو كفش من نكن، سه بيگانه، كمدي انساني، آشوب، پارادايس، غير مجاز، من ناصر حجازي هستم، ۳۶۰ درجه، طبقه حساس، هزارپا، شبكه، برف روي شيرواني داغ، از رئيس جمهور پاداش نگيريد، شهرت، احضار، سیاوش، کرگدن، دیو و ماه پیشونی، مادرخوانده، شهر هرت، رحیل و… فعالیت داشته است.

حامد مظفری(نفر دوم از چپ) در اجرای برنامه زنده سینمامعیار در جشنواره فیلم فجر
حامد مظفری(نفر دوم از چپ) در اجرای برنامه زنده سینمامعیار در جشنواره فیلم فجر

حامد مظفری که مدیرمسئول و سردبیر فعلی پایگاه تحلیلی سینماروزان است به عنوان استراتژيست و مدیر طراحی و اجرای تبلیغات فرهنگی نیز با بسیاری از پروژه‌های فرهنگی، هنری همکاری داشته است.

حامد مظفری روزنامه‌نگار، نویسنده سینما، منتقد مستقل و استراتژیست رسانه و مدیر تبلیغات
حامد مظفری روزنامه‌نگار، نویسنده سینما، منتقد مستقل و استراتژیست رسانه و مدیر تبلیغات

متد چکاد، انتخاب رشته بر پایه عصب روانشناسی/ویژه فارغ التحصیلان هنرستان ها و…

نمایس خانگی/مجید ناصری: امسال «متد چکاد» با حضور سوپروایزر ارزیابی شناختی متد چکاد، دکتر محمد پارسا اسعدی، متخصص علوم اعصاب گام مهمی در عرصه ی روانشناسی آموزشی برداشت و آن هم افزودن ارزیابی شناختی بر پایه QEEG (نقشه مغزی) به مراحل انتخاب رشته است.

محمدرضا حقدوست به بهانه‌ی اعلام نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۲ و انتخاب رشته گفت: متد چکاد یک رویکرد علمی نوین در روانشناسی آموزشی و مشاوره تحصیلی است که شکاف بین روانشناسی و مشاوره تحصیلی را پر میکند و بر پایه مبانی عصب روانشناسی الگوریتم مداخلات بالینی یک مشاور تحصیلی را با پروتکل های معین مشخص می کند. هدف متد چکاد این است تا با بهبود عملکرد مغز و در نظر گرفتن مسائل روانی و شناختی، دانش آموزانی محقق و اندیشمند و پرسشگر تربیت کند.
امسال «متد چکاد» با حمایت موسسه روانشناسی و توانبخشی سیمرغ شفابخش نریمان، باشگاه جستارهای روانشناسی و موسسه سلامت روان هامون با حضور سوپروایزر ارزیابی شناختی متد چکاد،  دکتر محمد پارسا اسعدی، متخصص علوم اعصاب از دانشگاه UBC کانادا گام مهمی در عرصه ی روانشناسی آموزشی کشور برداشت و آن هم افزودن ارزیابی شناختی بر پایه QEEG (نقشه مغزی) به مراحل انتخاب رشته است. باید در نظر بگیریم بدون یک ارزیابی دقیق روانی و شناختی، بیشتر اتفاق رشته است تا انتخاب رشته!
توجه، تمرکز، حافظه، استدلال و… همگی عوامل شناختی محسوب می شوند و نیاز به ارزیابی دقیق دارند. همچنین بسیاری از استعدادهای ما، جنبۀ زیستی داشته و بازنمود آن ها در امواج مغزی بیانگر ظرفیت های مختلف مغز در مواجهه با امور مختلف است. شناسایی این ظرفیت ها، ارتقای آن ها و تقویت نقاط ضعف می تواند تضمین یک آیندۀ روشن باشد.
شرایط خانوادگی، سوابق درمانی، محیط تربیتی، جهان بینی، فلسفه شخصی، احساس پوچی، روابط عاطفی، اعتیاد، تروماهای گذشته و… همه در فرایند یک انتخاب درست موثر هستند و ارزیابی اولیه و مصاحبه بالینی می تواند تا حدودی دید واضح تری از اکنون برای ساختن آینده ایجاد نماید.
دو عامل حلقۀ مفقود انتخاب رشته هستند: اول مصاحبه بالینی و شرح حال روانی اجتماعی از دانش آموز و دوم ارزیابی شناختی! بدون این دو دسته اطلاعات تخصصی هرگز نمی توانیم یک انتخاب رشته موفق داشته باشیم. انتخاب رشته صرفا به پر کردن لیستی بلند بالا از رغبت ها و علایق و آرزوهای خاک خوردۀ خانواده هایی که هزینه های بسیاری برای قبولی فرزندشان پرداخت کرده اند، نیست! اینکه انتخاب رشته بدون سوگیری و استاندارد باشد، مستلزم این است که دانش آموز اولا مفهوم «انتخاب» را بفهمد.
در این طرح علمی دکتر مجید ابراهیمپور بعنوان ناظر علمی، دکتر علی پیمانی تحلیلگر نتایج کنکور، دکتر ملیحه لوطی باشیان متخصص علوم اعصاب شناختی و مهفام امرانی بعنوان مشاور تحصیلی حضور دارند.

سریال “رحیل” آماده پخش شد/یک سریال ماجراجویانه با چند نسل بازیگر

سریال رحیل
سریال رحیل

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: فصل اول سریال تاریخی-ماجراجویانه “رحیل” به زودی روی آنتن می‌رود.

 

سریال “رحیل” با طراحی و تهیه‌کنندگی رامین عباسی زاده با چند گروه مختلف کارگردانی تولید شده است. مسعود آب‌پرور ازجمله کارگردانان این مجموعه تلویزیونی است.

 

فیلمبرداری این سریال نزدیک به شش ماه پیش کلید خورد و چند گروه به‌طور مداوم در حال ضبط و فیلمبرداری این کار بوده‌اند؛ همه گروه‌های تولید به طور مستقیم زیر نظر یک اتاق فکر به مدیریت رامین عباسی زاده-طراح و تهیه کننده سریال- به کار پرداخته‌اند تا حاصل کار یکدست گردد.

سریال رحیل
سریال رحیل

سریال تلویزیونی “رحیل” روایتی دارد حادثه‌ای-عاشقانه در دل تاریخ معاصر. داستان در پایان قاجاریه و ابتدای روی کار آمدن حکومت پهلوی اتفاق می‌افتد؛ بازگشت “محا” از سفر کربلا همراه میشود با آگاهی”اصلان” پسر صحاف باشی دربار از دسیسه ها و توطئه هایی که سرنوشت او و محا را، تبدیل به یک منظومه بی پایان میکند…

سریال رحیل
سریال رحیل

نگارش فیلمنامه این سریال با طراحی رامین عباسی زاده و به نویسندگی فرهاد نقدعلی ، بیشتر از دو سال به طول انجامیده و همزمان با تولید ، بازنگری و بازنویسی فیلمنامه ها ادامه داشته. تحقیقات نگارش فیلمنامه به شکل وسیعی انجام شده است تا روح تاریخی اثر با منابع مستند تطابق داشته باشد.

 

حمیدرضا آذرنگ، ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی، هومن برق‌نورد، کاظم هژیرآزاد، ریحانه رضی، علی عباسی‌زاده، مریم کاویانی، معصومه عربی، ابتسام بغلانی، غزاله اکرمی، محسن امیری، ستاره دهقانی، هانیه غلامی، مهرداد نیکنام، محسن نقیبیان، شاهو رستمی، فتح‌الله طاهری و زنده یاد حسام محمودی ازجمله بازیگران این سریال هستند.

سریال رحیل
سریال رحیل

این سریال در دو فصل بیست قسمتی تولید شده و فصل اول آن به زودی از شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت.

 

رامین عباسی‌زاده تهیه‌کننده “رحیل” پیش از این تهیه‌کننده سریال هایی مخاطب‌پسند همچون او یک فرشته بود، شمس العماره، انقلاب زیبا، سقوط یک فرشته، پلیس جوان، پریدخت، احضار و…، در ژانرهای مختلف بوده است.

سریال رحیل
سریال رحیل

شعار رحیل چنین است: قصه ها را مینویسند ولی تاریخ را زندگی میکنند…

اتمام تدوین فیلم کوتاه «در حضور سایه ها» به کارگردانی کاوه سلیمی 

نمایش خانگی/مجید ناصری: تدوین فیلم کوتاه «در حضور سایه ها»  به نویسندگی و کارگردانی کاوه سلیمی توسط موحد شادرو به پایان رسید.

فیلم کوتاه «در حضور سایه ها» به نویسندگی و کارگردانی کاوه سلیمی که ماه گذشته در سنندج جلوی دوربین فواد فارابی رفته بود، پس از پایان تدوین آماده حضور در جشنواره های معتبر خارجی می شود.

فاروق شیخی مسئول پروژه خاطرنشان کرد: قصه «روایت سایه ها» روایتگر قصه زن و شوهری به نام رویا و امید است و رویا به خاطر مسائل کاری و روحی همسرش امید مجبور به مسافرت می شود و این سفر آغاز چالش های جدی برای این زوج جوان است و …

در این فیلم بازیگرانی همچون دنیا کرم ویسه، داریوش مفاخری، اکرم مرب شیوا امانی و … به ایفای نقش پرداخته اند.
وی همچنین افزود: در اینجا باید از دکتر علی منصوری، حامد جوانمردی و شاهو مرادی تشکر کنم که در تولید این اثر به ما کمک ویژه ای کردند.
سایر عوامل این فیلم عبارتند از : نویسنده وکارگردان: کاوه سلیمی، تدوین: موحد شادرو، بازنویسی فیلمنامه: مسعود محسنی نژاد، مشاور کارگردان: سردار محمدی، مدیر فیلمبرداری: فواد فارابی، دستیارکارگردان: فرشاد غفاری، برنامه ریز: فاطمه مفتخریان، منشی صحنه: گشین محمدیان، چهره پرداز: رعنا خالدی، صدابردار: فرید صداقت، طراح صحنه ولباس: علی سید یونسی و شیوا فتحی، مدیر تولید: فاروق شیخی، جانشین تولید: رضا ساعدی، اصلاح رنگ: فاضل مسعودی، دستیاران تصویر: آرمان صیدی، پارسا کرم ویسه، مدیر نورپردازی: آزاد زند، دستیار نور: رامیار محمدی، دستیار صدا: سامان احمدی، عکاس پشت صحنه جمیل منصوری، تدارکات کیومرث شاطبی، مانی محمدی، اشکان فتحی، تامین ماشین: شاهو مرادی، حمل و نقل: آرام بهمنی، امور مالی: هاوژین منصوری.

پکیج افتتاحیه #پدرگواردیولا چگونه بود؟

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: قسمت اول سریال پدر گواردیولا ساخته سعید نعمت الله در حالی عرضه شد که بسیاری گمان داشتند نعمت الله همان مسیری را خواهد پیمود که پیشتر در نوشته هایش برای سریال های تلویزیونی پیموده ولی عرضه پدر گواردیولا نشان داد نعمت الله خودش هم به دنبال پیمودن فضاهایی تازه برای تجربه در داستان گویی آدم های و جریاناتی است که یک‌شبه به حضیض رسیده‌اند.

 

پلتفرم تماشاخونه یک تمهید تازه را هم کنار عرضه پدر گواردیولا انجام داد و آن هم عرضه دو قسمت سریال در دو روز متوالی است که باعث شد مخاطبی که با دیدن قسمت اول کنجکاو عقبه آدم ها شده بلافاصله در روز بعد پیش درآمد-یا همان قسمت دوم-سریال را ببیند.

 

پکیج افتتاحیه پدر گواردیولا پر بود از نشانه های آشکار سبک کاری سعید نعمت الله و به خصوص وامداری لحن و تیم سازی به سینمای مسعود کیمیایی ولی چند عنصر مهم در سریال وجود داشت که آن را باب طبع مخاطب عام کرد.

 

ارائه سریع داستان و تزریق اطلاعات کافی درباره تیپ های اصلی سریال در قسمت اول و سپس معرفی تیپ های فرعی در پیش درآمد-قسمت دوم- سریال، حرکت بر مدار الگوهای تجربه شده سریال های عاشقانه عامه پسند و استفاده از بازیگران کم و بیش متعدد و توانا در نقش‌های اصلی و از همه مهمتر، روایت بی ادا و اصول فرمی باعث شد پدر گواردیولا در دو قسمت اول، کنجکاو کننده و البته همه فهم باشد.

 

در سال‌های اخیر فراوان سریال در شبکه خانگی عرضه شده که حتی تا پنج قسمت ابتدایی به نوعی معماگونه پیش می‌روند و آن قدر سؤال دربرابر مخاطب قرار می‌دهند که مخاطب حوصله اش سر می‌رود و اساسا قید پیگیری را می‌زند ولی پدر گواردیولا خط بطلانی است بر این روند و در همین دو قسمت به اندازه یک فیلم نود دقیقه ای داستان می‌گوید و داستانش را پایان می‌دهد.

پدر گواردیولا
پدر گواردیولا

قرارگیری مهران مدیری در نقش اصلی سریال و آن هم یک گنده‌لات ورشکسته هرچند در جاهایی با میمیک‌های برره‌ای او، نقض غرض می‌شود ولی مدیری تلاش می‌کند از میانه به بعد دیگر تیپ تازه ای ایجاد کند که هم در مسیر بازیگری او شانسی تازه است و هم برای سریال پدر گواردیولا فایده بخش است… حمید فرخ نژاد، سیامک صفری، ستاره اسکندری، نسیم ادبی، سارا خوئینی ها و… اغلب به‌اندازه و بی اغراق تیپ اجتماعی خود را ایفا کرده اند.

 

پدر گواردیولا چاره ای ندارد جز اینکه بتواند در قسمت‌های بعدی نیز با همین پر و پیمانی ادامه حیات دهد تا مخاطبان شبکه خانگی همچنان پیگیر آن باشند.

 

صدور پروانه با همنامی

ویدئوکلوب

نمایش خانگی/شهاب کاظمی: شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت سه عنوان فیلم کوتاه داستانی و یک عنوان فیلم بلند داستانی و یک عنوان فیلم مستند  غیرسینمایی موافقت کرد.

در میان فیلم‌های مجوز گرفته عنوان #گل_به_خودی دیده می‌شود که یادآور فیلمی کودک به همین نام است که چند سال قبل تولید شده و به اکران رسید.

فهرست پروانه‌های صادره به شرح زیر است:

–فیلم‌ کوتاه داستانی‌ «گل به خودی» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی سید مسعود حسینی

–فیلم کوتاه «پیرمرد مجبور  می‌شود » به تهیه‌کنندگی حسین سلیمی ، نویسندگی و کارگردانی علی اله یاری

–فیلم کوتاه «عصر تقلید » به تهیه‌کنندگی سامان بهرام پور ، نویسندگی خشایار کمالی روستا و کارگردانی ایمان هنرکار

— فیلم بلند داستانی « شصت و یک » به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدیاسر اجاق فقیهی و نویسندگی احسان کارآموز راوری

— فیلم مستند  «بدون انقضاء» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی داود علیشاهی بروجنی و نویسندگی سنا ماندنی ، محسن اخوان لیمودهی‏ و داود علیشاهی

حیثیت؛ دو سور به فیلمفارسی زد؟

نمایش خانگی/مجید ناصری: سریال حیثیثت گمشده ساخته سجاد پهلوان زاده از تازه ترین محصولات پلتفرم فیلیموست که ورای برخی ویژگی های مثبت، عملا در متن حرف تازه ای برای ارائه ندارد و کاملا متاثر از فضای فیلمفارسی‌هاست.

ویژگی مثبت حیثیت که همنام اثری از کریستوفر نولان است! اینکه سعی کرده قید سلبریتی های گران را بزند و نقش یک خود را به مهدی حسینی نیا بازیگر توانمند در نقش‌های مکمل بدهد.

حسینی نیا که در سریال می‌خواهم زنده بمانم خوش درخشید و بعدتر در سریال‌های یاغی و رهایم کن،نقش‌های مکمل را جذاب درآورد در حیثیت نقش اول را گرفته و خوب بازی کرده ولی امان از متن سردستی سریال که باعث خلق یک کاراکتر ماندگار نشده.

سجاد پهلوان زاده که همچنان در سایه محمدحسین مهدویان و تقریبا با همان تیم تولید او، سریال می‌سازد نتوانسته متنی تر و تازه برای روایت انتخاب کند و یکی از کلیشه ترین داستان ها درباره شک مرد به ناموس خود و سلسله ماجراهایی که لابد باید به برطرف شدن شک منجر گردد را محور داستان کرده.

حیثیت؛ دوسور به فیلمفارسی زد؟
حیثیت؛ دوسور به فیلمفارسی زد؟

پهلوان زاده اگر گشتی در صفحه حوادث روزنامه ها میزد با انبوهی پرونده ناموسی به روز و جذاب روبرو می‌شد که فقط یکی از آنها کافی بود برای رهایی حیثیت از دور باطل فیلمفارسی ولی حیف که او محافظه کارانه پیش رفته و حتی بخش های ابتدایی سریال خود را با آن لنزهای دهه شصتی بسته تا همه چیز یادآور کارهای مهدویان باشد.

پلتفرم فیلیمو که سعی کرده پرکار ادامه مسیر دهد اگر قدری کارگردانان و تهیه‌کنندگان خود را به سمت ارائه داستان های تازه تر برای سریال سازی ترغیب کند بیشتر از قبل خواهد توانست مورد توجه قرار گیرد ولی بعد از کمدی تقریبا رو به زوال نیوکمپ، حالا با ملودرام دم‌دستی حیثیت مواجهیم که باز به مانند کارهای اخیر فیلیمو در حاشیه شهر و قهوه خانه ها و لات بازی های پایین میگذرد…

قصه پدرخوانده‌ها به سر رسید؛ “مادرخوانده” با آناهیتا درگاهی به شبکه خانگی می‌آید+عکس

نمایش خانگی/هانیه مظفری: همزمان با قرار گرفتن سریال “مادر خوانده” در مسیر پخش، از تست گریم بازیگر اصلی فیلم رونمایی شد.

سریال “مادرخوانده” به نویسندگی و کارگردانی امیر پورکیان و تهیه‌کنندگی مهدی یاری با بازی آناهیتا درگاهی، به شبکه خانگی می‌آید.

به جز آناهیتا درگاهی در نقش مادرخوانده، هنرپیشه‌هایی مختلف در این سریال حضور دارند و ازجمله بهاره کیان افشار، پژمان بازغی، شهاب مظفری، هامون سیدی، علی استادی، حسین مهری، مجید نوروزی، آیدا ماهیانی با معرفی حامد رسولی، ستاره پروین و بهزاد هاشمی و…

آناهیتا درگاهی در “مادرخوانده” ایفاگر یکی از کاراکترهای زنانه منحصربفرد سال‌های اخیر سینما و شبکه خانگی است.

سریال مادرخوانده با آناهیتا درگاهی در شبکه خانگی
سریال مادرخوانده با آناهیتا درگاهی در شبکه خانگی

سریال “مادرخوانده” به کارگردانی امیر پورکیان و تهیه‌کنندگی مهدی یاری، از محصولات موسسه سرورسانه پارسیان است و به زودی در شبکه خانگی عرضه خواهد شد.

امیر پورکیان که پیش از این سریال مخاطب‌پسند “ممنوعه” را به تهیه‌کنندگی برادران یاری به شبکه خانگی ارائه داده بود، در “مادرخوانده” قصه‌ای پیچیده و چندوجهی را با شیوه‌ای تازه روایت کرده است.

در شعار نمادین مجموعه “مادرخوانده” چنین آمده: فرصت پدرخوانده‌ها به سر رسید، حالا دورانِ مادر خوانده‌هاست!؟

صدور پروانه برای کارگردان معمای شاه و بازیگر رگبار+صدور پنج پروانه دیگر

نمایش خانگی/رضا اورنگ: شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت ۱ عنوان فیلم کوتاه داستانی و ۴ عنوان فیلم بلند داستانی و ۲ عنوان فیلم مستند غیرسینمایی موافقت کرد.

در میان پروانه های صادره نام محمدرضا ورزی کارگردان سریال معمای شاه دیده میشود که برای ساخت فیلم مستند #نگین_ارگ پروانه ساخت گرفته است.

سیروس حسن پور کارگردان سال‌های اخیر تلویزیون که در دوران کودکی سابقه بازی در فیلم‌هایی از بهرام بیضایی و ازجمله سفر، رگبار و چریکه تارا را داشته پروانه فیلم بلند ویدیویی #گل_و_گلوله را گرفته.

فهرست پروانه‌های صادره به شرح زیر است:

— فیلم‌ کوتاه داستانی‌ « آن سوی آسمان » به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی سیامک چاردولی

— فیلم بلند داستانی «رقص زیر آب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا حسن‌زاده و نویسندگی رضا حسن‌زاده و سامره اعلائی

–فیلم بلند داستانی « گل و گلوله » به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سیروس حسن‌پور

–فیلم بلند داستانی « ۶۰ ثانیه نور » به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن کمالی دولت آبادی و نویسندگی بهروز باقری سجزی

— فیلم بلند داستانی « زن نامرئی » به تهیه‌کنندگی بابک برجسته ، کارگردانی و نویسندگی محسن منشی زاده

–فیلم مستند «شعر ممنوع » به تهیه‌کنندگی و نویسندگی و کارگردانی ناصر منصور افشار

— فیلم مستند بلند « نگین ارگ » به تهیه‌کنندگی داود سماواتی یار، کارگردانی و نویسندگی محمدرضا ورزی