کار درست مهدویان در قسمت آخر #زخم‌کاری۲

نمایش خانگی/مجید ناصری: فصل دوم سریال زخم کاری ساخته محمدحسین مهدویان به پایان رسید ولی با ورود ناگهانی مالک(جواد عزتی) احتمالا در فصل سوم شاهد داستان پرملات تری خواهیم بود.

حذف و یا بهتر است بگوییم تنزل دادن نقش جواد عزتی در حد یک نقش فرعی به فصل دوم سریال آسیب زد ولی آسیب اصلی آن بود که افرادی جایگزین وی در مرکز داستان شدند که متاسفانه توانایی‌های بازیگری آنها-لااقل در اینجا-مشهود نبود.

روال داستانی زخم کاری۲ طوری پیش رفت که در قسمت انتهایی فصل دوم، مهدویان دو کاراکتر جوان خود را حذف کند و حالا مخاطب نفس راحتی میکشد چون این، درست‌ترین اقدام ممکن برای جوانانی بود که بازیگری را با نفس نفس زدن، داد و فریاد، عربده کشی و… اشتباه گرفته‌اند و نه شمایل فیزیکی نقش اول را درک کرده‌اند و نه آنالیز روحی کرده اند کاراکتر خود را.

مرحوم جمشید مشایخی میگفت بازیگر نباید فقط به متن تکیه کند و باید برود و معادل بیرونی نقش خود را پیدا کند و آن قدر در رفتار و سکنات او تمرکز کند که بتواند به هویت کاراکتر برسد.

کار درست مهدویان در قسمت آخر زخم کاری۲
کار درست مهدویان در قسمت آخر زخم کاری۲

مسأله عمده ای از بازیگران جوان این سالها همین است که کلا پژوهش درباره نقش را رها کرده اند و بسنده می‌کنند به حفظ دیالوگ و همان چند خطی که فیلمنامه درباره نقش دراختیارشان می‌گذارد و برای همین است که در بسیاری سریال و فیلم، بازیگر جوان معرفی می‌کنند ولی هیچ کدام نمی‌تواند گل کند.

درست ترین کار مهدویان همین حذف کاراکترهایی بود که بازی های شان تعریفی نداشت و متاسفانه نتوانستند از فرصت پیش‌آمده استفاده کنند. انصافا با حذف آنها و ورود جواد عزتی، ضرباهنگ سریال ولو در ده دقیقه آخر، قدری بالاتر رفت و امیدوار می شویم که مهدویان در فصل سوم، دیگر آزموده‌هاس بی‌نتیجه را نیازماید و بر افرادی مانند جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هادی قمیشی تکیه کند و حتی اگر کاراکتر جدید دارد بازیگر در اندازه های امثال سیاوش طهمورث و کاظم هژیرآزاد بیاورد تا حداقل جوان‌ترها از اینها قدر سر سوزنی بیاموزند…

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید