حمله تند یک مدیر ارزشی به تلویزیون به‌خاطر خرید رایت فیلمهای ارگانی “یدو” و “تک تیرانداز” و “مهران”! 

 

نمایش خانگی/امیررضا احمدی: خرید زودهنگام رایت تلویزیونی دو فیلم ارگانی “یدو” و “تک تیرانداز” و “مهران” که با حمایت فارابی، کانون و انجمن دفاع مقدس تولید شده‌اند با واکنش یکی از مدیران جشنواره عمار مواجه شده است.

به‌گزارش نمایش خانگی این مدیر ارزشی، این اقدام را ناشی از رقابت اشتباه تلویزیون با وی‌او‌دی‌ها دانسته است.

حامد بامروت‌نژاد از مدیران جشنواره ارزشی عمار با اشاره به بحث جلسه و پخش تلویزیونی فیلم های “یدو” و “تک تیرانداز” و “مهران” پیش از اکران در سینما به سینماپرس اظهار داشت: این اقدام صدا و سیما نخست ضرر و خیانت کردن به سینما است و برداشت پول از جیب مردم و اسراف است و دلیل این اقدام صداوسیما به نظرم رقابت با VOD ها است و آنها راهبرد اشتباهی را برای این رقابت انتخاب کرده‌اند و این راهبرد اشتباه آنها را به اینجا رسانده است.

بامروت نژاد در ادامه گفت: از منظر سرمایه‌گذاری و اقتصادی، اقدام تهیه‌کنندگان این آثار کار پر سودی بوده چرا که «یدو» با ۶ جایزه و هفت نامزدی در جشنواره فجر و به عنوان بهترین فیلم جشنواره فجر و با توجه به این که دو ارگان حاکمیتی پشت آن بودند و با فرض داشتن سینمای مناسب در اکران با وجود تمام شرایط کرونایی می‌توانست امید داشت فقط یک میلیارد در سینما بفروشد.

این مدیر ارزشی افزود: این فیلم در اکران آنلاین هم می‌توانست به فروش متوسط یک میلیاردی برسد. در پخش  VOD ها و تک‌فروشی‌های مجازی نهایتا تا ۶۰۰ میلیون درآمد می‌رسد. فروش حق پخش تلویزیونی به میزان ۱۵۰ میلیون تومان هم وجود داشت که با کسر حق سینمادار و توزیع کننده و پخش کننده این فیلم می‌توانست در شرایط کرونایی متوسط یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون بازگشت سرمایه از مردم و مخاطب نهایی داشته باشد که دربرابر هزینه چندمیلیاردی تولید فیلم واقعا ناچیز است. عین این فرضیه برای دیگر آثار هم هست. سود خرید رایت تلویزیونی این فیلمها فقط برای صاحبان آثارشان است و نه مخاطب و نه بدنه سینما، سودی از آن نمی‌برد چون هر سه فیلم با حمایت نهادهای بودجه‌دار تولید شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید