پشت پرده توقیف ناگهانی “قورباغه” و جای خالی صفارهرندی!

قورباغه
قورباغه

نمایش خانگی: سریال خانگی “قورباغه” بنا بود دوشنبه‌شب از سامانه ویدیوی درخواستی نماوا منتشر شود با این حال این اتفاق نیفتاد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی نمایش خانگی، تعلیق پخش قسمت اول سریال “قورباغه” با واکنش روابط عمومی نماوا مواجه شد که اعلام کرد سریال علیرغم داشتن پروانه‌های ساترا، ارشاد و ناجی‌هنر با دستور قضایی توقیف شده.

توقیف سریال “قورباغه” در حالی رخ داد ‌که در هفته‌های اخیر هیچ سریال جانداری وارد شبکه خانگی نشده بود و این وضعیت بیش از آن که به نفع سریال “آقازاده” باشد به ضرر کلیت مدیوم شبکه خانگی بوده است.

مخاطبان خسته از تکرار مکررات سریالهای حوصله‌سربر رسانه میلی(!) امیدوار بودند با عرضه “قورباغه” که ثمره همکاری نوید محمدزاده-هومن سیدی است و تداعیگر خاطرات “مغزها…”، برای چند هفته هم که شده دوشنبه‌های سرگرم‌کننده‌ای را پشت سر گذارند.

بر توقیف موقت “قورباغه” شبهات مختلفی وارد است؛ از وارد نمودن ایرادات امنیتی بر داستانی که کمترین رگه‌های امنیتی را دارد تا دستور بازبینی مجدد توسط نهادی که پیشتر مخالفتی با عرضه نداشته است و منتج از آن اعمال اصلاحات متعدد بر سریال که احتمالا عرضه سریال را یک هفته‌ای عقب انداخته.

اینکه چرا سریالی همه مجوزها را دارد ولی باز هم در آستانه عرضه دچار مشکل می‌شود را باید در ضعف کلی ساختار فرهنگ در کشور دانست و اینکه همچنان متولیان امور هنری کشور جزو ضعیف‌ترین مدیران کشوری هستند.

کافی است اتفاقات سالهای اخیر حیطه فرهنگ و توقیفهای متعدد آثار و اخیرا تلاش برای غصب شبکه خانگی توسط ارگانی متصل به رسانه میلی(!) را مقایسه کنید با دوران وزارت یکی مثل صفارهرندی که اگر بنا بود دستور توقیف دهد، خودش شخصا پای توقیف می‌ایستاد تا معلوم شود اوضاع مدیریت فرهنگی چقدر فشل است.

اینکه حتی توان دفاع از پروانه صادره برای پرهزینه‌ترین فیلم عاشورایی تاریخ سینمای ایران را ندارند و فیلم را توقیف می‌کنند تا بعدتر مجبور شوند میلیاردها تومان بودجه بیت‌المال را صرف خرید سهام فیلم توقیفی کنند فقط از مدیرانی برمی‌آید که کمترین برشی در دستگاه حاکمیتی ندارند و فقط توئیت‌زنی را آموخته‌اند.

به نظر می‌رسد ورای تمام حیطه‌های سیاسی-اقتصادی-بهداشتی-صنعتی، مدیران اعتدال در حیطه فرهنگ بسیار پرغلط ظاهر شده‌اند و اگر بسان برخی دیگر از وزارتخانه‌ها، همان ابتدا وزارت ارشاد را هم به یک اصولگرای کاریزماتیک-و نه یک اصولگرانما- می‌سپردند حداقل این قدر دچار توقیف آثار پروانه‌دار نمی‌شدند و این طور نبود که پس از بازبینی‌های چندباره، باز بدون اعلام قبلی، سریال مجوزدارشان در شب عرضه توقیف شود؟؟

 

سریال قورباغه‌
سریال قورباغه‌

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید