کارگردان افشا کرد⇐مخالفت شورای پروانه نمایش خانگی ارشاد با پخش فیلمی با بازی اکبر عبدی و با سرمایه‌گذاری رایتل+عکس

علی شاه حاتمی

نمایش خانگی: علی شاه حاتمی کارگردانی که او را با آثاری تلویزیونی نظیر «خوش رکاب» و «خوش غیرت» می شناسیم دو سال قبل یک کمدی سینمایی به نام «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» را کارگردانی کرد.

به گزارش نمایش خانگی بخش عمده زمان داستانی «مذاکرات…» که با حمایت مالی رایتل تولید شده بود، درون یک تابوت می گذشت و فیلم داستان ربوده شدن اکبر عبدی و محصور شدن در این تابوت و تلاش برای رهایی از آن را روایت می کرد.

«مذاکرات…» اخیرا از طریق موسسه هنرنمای پارسیان وارد شبکه خانگی شد و اقبال به آن چندان هم بد نبود با این حال علی شاه حاتمی برای دریافت پروانه نمایش خانگی این کمدی با مشکلاتی عجیب روبرو شده بود.

شاه حاتمی در گفتگو با نمایش خانگی با بیان اینکه شورای پروانه نمایش خانگی ارشاد موافق پخش این فیلم نبوده اظهار داشت: برایم عجیب بود که دوستان شورا می گفتند این فیلم مناسب پخش در شبکه خانگی نیست! آن هم در حالی که این فیلم پیشتر پروانه ساخت و نمایش سینمایی گرفته بود و اکران هم شده بود.

وی ادامه داد: توجیه دوستان شورای پروانه نمایش خانگی این بود که «مذاکرات…» نخواهد توانست در شبکه خانگی مخاطب داشته باشد در صورتی که به نظر می رسد وظیفه شورا چنین چیزی نیست. این سرمایه گذارو البته تهیه کننده فیلم است که باید تشخیص بدهد فیلمش را پخش کند چون ضرر و زیان نهایتا به آنها می رسد و از همه مهمتر اینکه فیلمی تا توزیع نشده باشد چطور می توان درباره میزان مخاطبان آن اظهارنظر کرد.

کارگردان «تعقیب سایه ها» و «آخرین شناسایی» خاطرنشان ساخت: با این همه من با همراهی تهیه کننده جلال شمسیان پروانه نمایش خانگی را گرفتیم و فیلم را به شبکه خانگی دادیم و علیرغم ساختار متفاوت کار که پروسه تولیدش را هم دشوار کرده بود فیلم توانست اقبال نسبی مخاطبان را موجب شود و این جای امیدواری است برای آنها که به دنبال تجربیات تازه تر در سینما و حتی شبکه خانگی هستند.

مذاکرات مستقیم آقای عبدی
مذاکرات مستقیم آقای عبدی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید