واکنش شرکت ریزموج به انتقادات نوید محمدزاده و هومن سیدی⇐ طرحهای «داستان ما قصه تو» مجوز ارشاد را دارند/وقتی صداوسیما عکسهای فیلم را نمی‌دهد چاره ای نمی‌ماند جز رجوع به اینترنت+تصاویر مجوز ارشاد

ریزموج

نمایش خانگی/مهدی فلاح‌صابر: پس از حواشی ایجاد شده به خاطر استفاده از تصاویری کاملا بی ربط از نوید محمدزاده و هومن سیدی در پوستر فیلم «داستان ما قصه تو»(اینجا را بخوانید) و نامه نگاری این دو بازیگر به مدیرکل شبکه خانگی ارشاد در انتقاد از فریب صورت گرفته به این واسطه(اینجا را بخوانید) خبرنگار «نمایش خانگی» ابتدا با مدیران موسسه پخش کننده «داستان ما قصه تو» یعنی هنرنمای پارسیان تماس گرفت تا علت چنین گافی را از آنها جویا شود.

مدیران هنرنمای پارسیان با بیان اینکه صرفا پخش کننده اند و این طراحی پوستر مربوط به موسسه ویدیورسانه ریزموج است که رایت خانگی این تله فیلم را برعهده دارد پاسخگویی را به مدیران ریزموج واگذار کردند.

وقتی صداوسیما به ما عکسهای فیلم را نمی دهد چاره ای نمی ماند جز رجوع به اینترنت

امید پیراینده مدیر بازرگانی شرکت ریز موج در گفتگو با «نمایش خانگی» با بیان اینکه طراحی درنظرگرفته شده برای این پوستر مورد تأیید اداره کل نمایش خانگی ارشاد است اظهار داشت: ما کاملا بر روی طراحی و چاپ پوستر این فیلم نظارت داشتیم. از آنجایی که این فیلم از سازمان صدا و سیما خریداری شده و سازمان هیچگونه عکسی برای پوستر و ولت در اختیار ما قرار نمیدهد به همین دلیل ما هم معمولا از عکسهای آرشیوی استفاده میکنیم.

وی ادامه داد: زمانی که برای طراحی پوستر «داستان ما قصه تو» در اینترنت عکس نوید محمدزاده را جستجو میکردیم، عکس مورد بحث را یافتیم و اصلا نمیدانستیم این تصویر به فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» تعلق دارد. همین اتفاق درباره هومن سیدی هم رخ داد. ما در اینترنت جستجو کردیم و سعی کردیم تصویری پیدا کنیم که با کاراکتر فیلم شباهت داشته باشد و تنها عکسهایی که با بازیگران این فیلم شباهت داشت همین دو  عکس مورد بحث است.

طرحهای موردنظر مجوز ارشاد را دارند

مدیر بازرگانی ریزموج با اشاره به نامه نگاری و گلایه های نوید محمدزاده و هومن سیدی درباره استفاده از تصاویر غیرمرتبط با فیلم بیان داشت:  ما رایت این فیلم را خریداری کرده ایم و ایشان در این فیلم ایفای نقش کرده اند و نمیتواند منکر آن بشوند. ضمن اینکه ما به عنوان بخش خصوصی که این فیلم را از سازمان صدا و سیما و یک نهاد دولتی خریداری کرده ایم برای طرح پوستر اقدام به اخذ مجوز از ارشاد نموده و پس از کسب مجوز پوستر و ولت را چاپ کرده ایم.

امید پیراینده خاطرنشان ساخت: طرحهای موردنظر کاملا با مجوز منتشر شده و اسنادش موجود است. حتی دوستان میتوانند از اداره نمایش خانگی استعلام بگیرند.

پیراینده تأکید کرد: شب گذشته هم از اداره کل نمایش خانگی بابت این بحث تماس گرفته شد که ما با راهنمایی و اشاره به مجوز صادره موضوع را برای دوستان روشن کردیم.

پیراینده که کپی مجوز و طرحی که مجوز گرفته را برای انتشار در اختیار «نمایش خانگی» قرار داده درباره امکان اصلاح طرح فعلی گفت: این فیلم در حال حاضر با تیراژ 80 هزار نسخه منتشر و توزیع شده و دیگر نمی شود کاری کرد اما قطعا در توزیع بعدی پوستر این فیلم اصلاح خواهد شد.

طرح مجوز گرفته «داستان ما قصه تو»
طرح مجوز گرفته «داستان ما قصه تو»
مجوز صادر شده برای طرحهای حاشیه برانگیز «داستان ما قصه تو»
مجوز صادر شده برای طرحهای حاشیه برانگیز «داستان ما قصه تو»

4 دیدگاه‌ها

  1. چه توجيه احمقانه اي!! صدا و سيما عكس نداده ، از توي اينترنت جستجو كرده اند!!. بيرون كشيدن فِرم عكس از داخل فيلم و طراحي يك پوستر ساده ، يك نصف روز وقت لازم دارد!! . ساده لوحي و ارزش قائل نشدن براي شعور مخاطب تا كجا؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید