کارگردان سریالهای «هوش سیاه» و «زخم» مطرح کرد⇐تلویزیون اگر قدرت داشت، مانع تولید سریالهای شبکه خانگی می‌شد!!/چرا تلویزیون این حس را دارد که تمام فعالیتهای سریال‌سازی باید زیرنظر خودش باشد؟؟/در سال حمایت از تولید ملی باید از تمام تولیدکنندگان داخلی و از جمله تولیدکنندگان سریالهای خانگی، حمایت شود

مسعود آب پرور

نمایش خانگی: توسعه سریال‌سازی برای شبکه خانگی علیرغم همه افت و خیزها ادامه دارد اما همچنان موضعی که تلویزیون نسبت به محصولات خانگی دارد سمپاتیک نیست و کم پیش آمده که رسانه ملی فارغ از رقابتهای رسانه‌ای به عیارسنجی واقعی محصولات خانگی بپردازد.

مسعود آب‌پرور نویسنده و کارگردانی که سابقه همکاری با رسانه ملی را دارد درباره موضع‌گیریهای گاه و بیگاه تلویزیون نسبت به محصولات خانگی به سایت «نمایش خانگی» گفت: مسئله مهم عدم همسویی نگاه تلویزیون با نگاه سازندگان و تولیدکنندگان شبکه نمایش خانگی است؛ وقتی همسویی وجود ندارد معلوم است که موضع گیری دوستانه‌ای از سوی رسانه ملی صورت نخواهد گرفت. شاید اگر تلویزیون قدرت این کار را داشت که مانع تولید سریال های شبکه نمایش خانگی بشود چنین کاری را انجام می‌داد.

کارگردان سریالهایی مثل «هوش سیاه» و «زخم» با اشاره به تبدیل شدن شبکه خانگی به رقیبی قدرتمند برای رسانه ملی بیان داشت: معلوم است که تلویزیون سریالهای نمایش خانگی را در حکم یک رقیب قوی می‌بیند و در کنارش به جای پذیرفتن رقابت، کاملا یکسویه به این قضایا نگاه می‌کند. نگاه تک‌واحدی به مقوله رسانه باعث اخذ چنین سیاستگذاریهای می شود که به جای خوشحالی از ظهور رقبای قدرتمند ملی، رقابت را به هم زده و سریالهای خانگی را آماج انتقادات قرار میدهند.

مسعود آب‌پرور ادامه داد: چرا تلویزیون این حس را دارد که تمام فعالیتهای سریال‌سازی باید تحت نظر و سیاستگزاری خودش باشد و جور دیگر این قضیه را بر نمی تابد و خودش را متولی اصلی این قضیه در ایران می داند؟؟ به نظر میرسد مدیران تلویزیون فکر میکنند هیچکدام از سریال های شبکه نمایش خانگی قابلیت پخش برای مردم را ندارد و برای همین هرازگاه موضع انتقادی نسبت به این مدیوم در برنامه های تلویزیونی به چشم میخورد.

کارگردان مجموعه «لژیونر» با دعوت از مدیران رسانه ملی به تعامل با مدیومهای مختلف نمایشی اظهار داشت: مدیران رسانه ملی باید این طور فکر کنند که در نهایت تمام محصولات داخلی ارجحیت دارند به محصولات خارجی و همین که مخاطب به تماشای سریالی خانگی بنشیند یعنی حمایت از تولید ملی و این مسأله در نهایت به نفع همه فعالا فرهنگی داخلی است. اگر اندیشه حمایت از محصولات داخلی و تولید ملی همان طور که شعار سال است در دستورکار مدیران رسانه ملی هم قرار گیرد قطعا واکنشهایی منصفانه‌تر نسبت به محصولات شبکه خانگی را شاهد خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید