درحالی که قاچاق مجازی نفس فعالان نمایش خانگی را گرفته⇐مدیرعامل رسانه‌های تصویری مدعی شد: خوشبختانه در یک سال گذشته از تکثیر خسارت‌بار فیلمها، شکایت مهمی نداشتیم!!!

مهدی یزدانی-موسسه رسانه های تصویری

نمایش خانگی: هرچقدر که سرعت تحولات در فضای شبکه خانگی و متأثر از آن در فضای ویدیوی درخواستی و تلویزیونهای پروتکلی بالاست مدیریت در این حوزه‌ها با سرعتی پایین در حال حرکت است.

طبیعی هم هست؛ وقتی مدیری پابه سن گذاشته که نزدیک به یک دهه کمترین فعالیتی در حیطه شبکه خانگی نداشته میشود مدیر موسسه رسانه‌های تصویری و همزمان ریاست کمیته صیانت از محصولات فرهنگی، قاعدتا نباید در انتظار تحولات سریع و به‌روز در این حیطه بود.

در نتیجه چنین روندی است که این جناب مدیر هرازگاه اظهارنظراتی را مطرح میکند مناقشه برانگیز و نقد این اظهارات هم احتمالابا ناراحتی نامبرده مواجه میشود اما این وظیفه رسانه است که نقد کند و سایت «نمایش خانگی» هم از ابتدای کار اساس خود را بر نقد رفتارهایی گذاشته که اصلاح آنها منجر به بهبود عملکرد میشود.

مهدی یزدانی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در تازه ترین گفتگویی که از طریق روابط عمومی متبوعشان که همزمان فعالیت رسانه ای برای جشنواره کودک را هم برعهده دارد(!!!) منتشر شده اظهار داشته است:  در ستاد صیانت که وظیفه اصلی آن ایجاد فضای امن کسب و کار و سرمایه گذاری در شبکه نمایش خانگی است، خوشبختانه  در یک سال گذشته از تکثیر و توزیع تاثیر گذار و خسارت بار فیلمهای ایرانی شکایت مهمی نداشتیم.

اینکه اظهارات یزدانی در شرایطی بیان شده که قاچاق محصولات خانگی در فضای مجازی و به ویژه تلگرام به اوج خود رسیده جای شگفتی دارد! چگونه میتوان حرف از نبود شکایت زد درحالی که روزی نیست که فعالان شبکه خانگی به گلایه از سایتها و کانالهای غیرمجازی نپردازند که به طور آشکارا به تاراج محصولات خانگی می پردازند. بماند که در همه این سالها هم کمترین تلاشی برای شکایت از شبکه های ماهواره ای که آزادانه به سرقت و پخش محصولات خانگی میپردازند انجام نشده است.

اینکه مدیری به دلیل دوری چندساله از یک حیطه آن حیطه را نشناسد در کشور ما امری تازه نیست اما هوشمندی یعنی آن که با گماردن مشاوران صادق و نه مجیزگویانی که مدام از گل و بلبلی اوضاع میگویند، شرایط را فراهم کرد برای اصلاح! به نظر میرسد مدیر موسسه رسانه های تصویری چنین مشاورانی را کنار خود ندارد وگرنه لااقل در اظهارنظر هم که شده قدری باذکاوتتر عمل میکرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید