علیرغم آنکه همچنان قیمت محصولات خانگی، 5هزار تومان کمتر از بلیت سینماست⇐«کیهان» به افزایش قیمت محصولات خانگی، تاخته و «دی.وی.دی» را کالایی اشرافی قلمداد کرده!!!

کیهان

نمایش خانگی: حتی افزایش ناگزیر قیمت محصولات خانگی که کاملا متأثر بوده از افزایش قیمت لوح فشرده و کاغذ همچنان محصولات خانگی را ارزانتر از سینما قرار داده است. این روزها هزینه خرید یک محصول خانگی ده هزار تومان است اما تماشای فیلم در سینماهای مدرن حداقل 15هزارتومان آب میخورد. تازه این در شرایطی است که یک محصول خانگی را گاه تا ده ها نفر استفاده میکنند اما با خرید یک بلیت سینما فقط یک نفر میتواند فیلم ببیند.

در این اوضاع اینکه روزنامه اصولگرای «کیهان» به انتقاد از افزایش قیمت محصولات خانگی بپردازد کمی غیرمنطقی است. «کیهان» در نقد خود آورده است: پر‌هزینه بودن استفاده از برنامه‌ها و مراکز هنری، مثل تئاتر و کنسرت موسیقی و … طی سال‌های اخیر باعث شده بود تا لوح فشرده آثار هنری در کنار تلویزیون، به اصلی‌ترین مصرف فرهنگی قشر کم‌درآمد جامعه تبدیل شود اما با دو برابر شدن قیمت دی‌وی‌دی، حتی این محصولات نیز تبدیل به کالای اشرافی شده‌اند.

این روزنامه ادامه داده: افزایش قیمت کالاهای فرهنگی باعث محدود شدن آنها به طبقات فرادست شده و این امر به طور مستقیم روی محتوای این آثار تأثیر می‌گذارد. همچنان که انحصار مخاطب کنسرت موسیقی یا نمایش‌های تئاتر در سال های اخیر باعث شده تا این فعالیت‌ها متناسب با روحیه و ذائقه قشر خاصی تولید شوند. با فاصله گرفتن مردم عادی و منحصر شدن مشتری آثار نمایش خانگی به قشر مرفه جامعه نیز باید انتظار داشت که محتوای این آثار نیز بیش از پیش به سمت تمایلات این گروه بروند و مطالبات فرهنگی عامه مردم کمرنگ‌تر شود. گفتنی است، در اثر سیاست‌های اقتصادی دولت، هزینه اولیه برخی از کالاهای فرهنگی مثل کاغذ و لوح فشرده به طور چشمگیری افزایش یافته که این مسئله برای تولید‌کنندگان آثار فرهنگی مشکل‌ساز شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید