گلایه‌های همسر کارگردان «شهرزاد» از خانه‌نشینی به‌خاطر حجاب!!!

سریال+شهرزاد+امیرحسین+فتحی+حسن+فتحی

نمایش خانگی: اعظم بروجردی همسر حسن فتحی کارگردان «شهرزاد» از جمله نویسندگان و کارگردانان حیطه تئاتر است که  بیش از ۴۰ نمایشنامه در کارنامه هنری خود دارد که از جمله  آنها میتوان به «آواز شن» ، «زائر» و «تو کی شنیدی صدای مرا» اشاره کرد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» اعظم بروجردی جزو معدود هنرمندان عرصه تئاتر است که اغلب با حجاب چادر ظاهر میشود ولی گویا همین حجاب برایش دردسرساز شده و چنان که خودش مدعی شده به خانه نشینی اش منجر شده است.

اعظم بروجردی با اشاره به آخرین موقعیت شغلیش که در پردیس تئاترتهران یا همان پردیس تئاتر خاوران بوده به «تسنیم» گفته که به خاطر حجابش از این پردیس اخراج شده چون الف.ع معاون هنری سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران از حجاب وی خوشش نمی آمده است.

بروجردی با اشاره به اینکه از اول انقلاب با حجاب بوده به «تسنیم» گفت: من از ابتدای انقلاب و به خاطر تعهدات قلبی باحجاب کار کردم و حالا باید بخاطر حجابم از هنر بروم. دوره ای حجاب ارزش بود اما روزبروز بی ارزشتر شد تا جایی که دیگر مسئولین فرهنگی هم نسبت به حجاب موضع دارند.

اعظم بروجردی درباره حضورش در پردیس تئاتر تهران گفت: شهرام کرمی بود که ازم خوات در این پردیس حاضر شوم اما آقای الف.ع معاون هنری سازمان فرهنگی-هنری شهرداری ازم خوشش نمیآمد و هر وقت مرا می‌دید می‌گفت این چه قیافه‌ایست که برای خودت درست کردی!؟؟

بروجردی ادامه داد: بعدها شهرام کرمی هم صراحتا به من گفت فلانی با حجابت مشکل دارد چون مدعیست با حجاب نمیتوان هنرمند جذب کرد.

اعظم بروجردی خاطرنشان ساخت: زاویه این مدیر نسبت به دین آنقدر بود که وقتی یک بار حین برگزاری یک نشست برای نماز خواندن خارج شدم وقتی برگشتم و تقاضای جمعی برای نماز جماعت مطرح شد ایشان شروع کرد به داد و بیداد که اصلا دلم نمیخواهد نماز بخوانم…

بروجردی معتقد است که آقای ع. به وی گفته است برای مدتی فاقد فعالیت باشد؛ اما اکنون این هنرمند متهم به ترک کار شده است و آقای ع. هم از او حمایتی نکرده است.

اعظم بروجردی
اعظم بروجردی

4 دیدگاه‌ها

  1. معرفی کتاب :

    تباهی زنان زیبا:

    در حدیث قدسی آمده است که خداوند در قیامت چون از زنان می پرسد که چرا خود را تباه کردید می گویند : چون زیبا بودیم! آنگاه خداوند می فرماید : آیا از مریم هم زیباتر بودید؟

    بنده حضرت مریم (ع) را هم دیدار کرده ام ولی مریم کجا و فاطمه کجا.

    بخدا سوگند اگر اجازه می داشتم از جمال فاطمه تمثالی می کشیدم که کل جهانیان در مقابلش دیوانه می شدند و سر به کوه می نهادند.

    ——————————————

    علت و راز مقام فاطمه:

    آیا می دانید راز ناز چیست؟ در این باب زیاد نوشته ام و باز هم می گویم که کفر؟ همان ناز بشر به خداست و لاغیر. و زن دارای کفر دوگانه و مضاعف است و اینست که بقول رسول خدا اکثر زنان اهل دوزخند و اکثر اهل دوزخ زنانند. زیرا زن هم به خدا ناز می کند آنگاه که خود را در آئینه می نگرد که نازی بس شدیدتر از ناز مردان به خداست. و هم به شوهرش! آنهم چه شوهری و چه پدری که ناز دو عالم را می کشند.

    فاطمه محبوب ترین و معبودترین و معشوقترین زن کل تاریخ جهان است. و بطور طبیعی می بایستی کافرترین و شقی ترین و متکبرترین و خودپرست ترین زن تاریخ می شد ولی درست به عکس شد. و اینست مقام فاطمه!

    استاد علی اکبر خانجانی

    کتاب مبانی هستی شناسی عرفانی ص ۷۸

  2. واقعا خوشحالم از اینکه هنوزم همچین افرادی وجود دارن . و خوشحالتر از اینکه استاد فتحی همچین همسری دارن . واقعا ایولا ???

  3. سلام و عرض ادب و احترام
    سرکار خانم اعظم بروجردی عزیز و گرامی، از مردم به دل نگیرید چرا که من نیز چنین برخوردهایی در دانشگاه و جامعه به خاطر حجاب چادرم برایم پیش آمده، آنکه همچون خفاش نور را نمی بیند و آنکه حلاوت و شیرینی موضوعی را نچشیده چگونه می تواند به درک درستی از حجاب برسد. من همیشه این توضیح را به دیگران می دهم که عزیزان و هم وطنان جامعه اسلامی من، من محجبه ام برای حفظ زندگی شما، اگر من در گرمای تابستان عرق می ریزم به این خاطر است که همسران و پدران و پسران و برادران شما زیباییهای مرا نبینند و به زیبائی های شما در زندگی دلگرم باشند. من به خودم این سختی را می دهم تا زندگی تو شیرین تر شود. تا مرد تو به تو نگاه بهتری داشته باشد. پس من یک محجبه ام به خاطر حفظ شئونات خانواده در شهرم و در وطنم. به خاطر نزدیکی دلهای مردان و زنان دیگری که همه با من یا خواهر و برادرند در دین، یا هم وطن و یا یک انسان در نوع انسانیت خود… پس من برای حفظ زندگی آنها می کوشم تا زیبائی های خود را پنهان کنم. دوستان من بدانید و آگاه باشید که دلها تنها با یاد خدا آرام می گیرد و این به دست نخواهد آمد مگر در سایه نماز و حجب و حیا در کل جامعه …
    جناب آقای حسن فتحی کارگردان محبوب دلها، به خاطر داشتن چنین همسری به شما صمیمانه تبریک می گویم. قدر ایشان را بدانید که جواهری است در زندگی شما و خدا شما را برای یکدیگر حفظ کند.
    ومن الله التوفیق
    سعیده: دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی

  4. نبوغ آقای فتحی عزیز در فیلم سازی بالاخص در ساخت سریالهای ماندنی جای تحسین فراوان دارد وامروز که در مورد همسرشان وتعهد این بزرگواردر موردحجاب که روی دیگر عفاف است اطلاعتی کسب نمودم چنان به وجد آمدم که حیفم آمد هرچند با قلمی نارسا چند سطری را نگارش ننمایم.
    کوتاه عرض کنم که :آزاد منشی وآزاد اندیشی و در عین حال تعهد به اصول واژه ای برازنده برای چنین خانواده ایست .
    ضمن اینکه به حجاب اجباری اعتقادی ندارم ، به خانم بروجردی به خاطر پایبندی به اصول تبریک عرض مینمایم وبرای این زوج هنرمند آرزوی موفقیت روز افزون دارم .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید